تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۱۲۹۳۷۶

احداث ۱۱ کتابخانه عمومی در گچساران

۰
کبنا ؛

مدیرکتابخانه‌های عمومی گچساران از احداث ۱۱ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: سه باب از این کتابخانه‌ها در شهر و هشت باب دیگر در روستاها احداث می‌شوند.



کورش حسنی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به روند عملیات اجرایی پروژه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث سه کتابخانه عمومی در این شهرستان با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه احداث این اماکن در محلات مختلف گچساران از اولویت‌‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال جاری  است، افزود: این کتابخانه‌ها در سه محله کوی کارکنان دولت، بهارستان و محله لبنان احداث می‌شود.

مدیر کتابخانه‌های عمومی گچساران پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را بیش از ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: اعتبار هر کدام از پروژه‌های فوق‌الذکر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

حسنی با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص یافته جهت احداث این کتابخانه بسیار کم است، تصریح کرد: تکمیل این پروژه‌ها به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۱ کتابخانه عمومی در سطح شهرستان فعالیت دارند، ادامه داد: ۶ باب از این کتابخانه‌ها شهری و پنج باب روستایی است.

مدیرکتابخانه‌های عمومی گچساران گفت: علاوه بر این ۱۱ کتابخانه فعال در گچساران، سه باب کتابخانه‌ در شهر و هشت باب در روستاهای این شهرستان احداث می‌شود.

وی از افزایش کتابخانه‌های روستایی در این شهرستان با هدف توانمندسازی و ارتقای فرهنگ روستاها خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر هشت قطعه زمین جهت احداث کتابخانه‌های روستایی در این شهرستان خریداری شده است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی گچساران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث کتابخانه‌های روستایی براساس شاخص‌های جمعیتی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: با احداث کتابخانه‌های فوق‌الذکر نیز تعداد کتابخانه‌های عمومی روستای این شهرستان به ۱۳ باب افزایش می‌یابد.

حسنی با تاکید بر لزوم همکاری مسئولان استانی و شهرستانی به ویژه در خصوص تامین اعتبار این پروژه‌ها، اذعان کرد: ارتقای کتابخانه‌ها در سطح شهرستان علاوه‌ بر غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان موجب افزایش سرانه مطالعه در شهرستان می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه حفاظت از کتاب و کتابداری از بهترین هنرها در جامعه است، بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: علاقمند کردن فرزندان به کتابخوانی از جمله راه حل‌های موثر تربیت آن‌ها توسط خانواده‌ است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1