تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۱۲۹۱۱۲

اقدامی خلاف قانون در شرکت پست کهگیلویه و بویراحمد

۶
۰
کبنا ؛بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری  و مشخص شدن وضعیت قبولی داوطلبین که در این آزمون شرکت کرده بودند، یکی از مدارکی که باید در ثبت نام دانشگاه‌ها ارائه شود تاییدیه تحصیلی دانش‌آموز است.
تاییدیه تحصیلی در واقع تایید وضعیت تحصیلی یک شخص است که در سیستم آموزشی ایران توانسته موفق به اخذ مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی شود.
تاییدیه تحصیلی از طریق آموزش و پرورش استان به دانشگاهی که شخص متقاضی در آنجا قبول شده ارسال می شود.
فرایند انجام آن نیز به این صورت بود که باید ابتدا به شرکت پست مراجعه و با پر کردن فرم های مخصوص، آدرس محل تحصیل و آدرس دانشگاه در آن قید شود.
هزینه این فرایند برای پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد و علمی و کاربردی نزدیک به ۱۲۰ هزار ریال و برای دیگر دانشگاهها ۲۴۰ هزار ریال است.
بر طبق قراردادی که وزارت آموزش و پرورش با دفاتر پیشخوان منعقد کرده از تاریخ ۳ شهریور ۹۴ کلیه فرایند ارسال تاییدیه تحصیلی باید از طریق دفاتر پیشخوان صورت گیرد اما با توجه به نبود برخی زیرساخت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد، این قرارداد تا تاریخ ۳۱ شهریور به تعویق افتاد و بعد از این تاریخ، شرکت پست استان نباید این فرایند را انجام دهد و خلاف قانون است.
متاسفانه شرکت پست استان کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی که آشکارا بر خلاف قانون است این روند را ادامه داده و کماکان بر ادامه این کار خلاف قانون اصرار دارد.
طبق مشاهدات خبرنگار سایت استان که در روز ۷ مهرماه برای انجام کاری به پست مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده بود متوجه این موضوع شده و آن را با مسئول مستقیم آن در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل بازرسی استانداری در میان گذاشت.
تاییدیه تحصیلی ارسالی از شرکت پست را برگشت می‌دهیم
رئیس اداره سنجش امتحانات اداره کل آموزش و پرورش در این خصوص به سایت استان گفت: تاییدیه تحصیلی کسانی که در دانشگاه‌های و موسسات آموزش عالی قبول شده اند و یا کسانی که اصل مدرک دیپلم آنها گم شده است قبلا توسط شرکت پست انجام می گرفت و طبق قراردادی که بین وزارت آموزش و پرورش و دفاتر پیشخوان دولت انجام منعقد شد از تاریخ ۳ شهریور ۹۴ اجرایی شد و تاییدیه تحصیلی از طریق دفاتر پیشخوان می‌بایست انجام بگیرد.
مظفر برافراشته افزود: با توجه به نبود برخی زیرساختها در استان، اجرایی شدن این قرارداد تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۴ به تعویق افتاد و تاییدیه های ارسالی از سوی شرکت پست نیز پذیرفته می‌شد.
وی ادامه داد: با توجه به نشستی که مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل شرکت پست استان به یکدیگر داشتند، مدیرکل شرکت پست استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از تاریخ ۳۱ شهریور ۹۴ هیچ گونه تاییدیه تحصیلی از طریق پست ارسال نمی‌شود.
این مقام مسئول در اداره کل آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر بعد از تاریخ فوق از سوی شرکت پست استان، این فرایند صورت گیرد خلاف قانون است، اظهار داشت: از طریق نامه، تلفن و جلسه حضوری این موضوع به شرکت پست استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع داده شد و اگر بعد از تاریخ فوق تاییدیه تحصیلی از شرکت پست برای آموزش و پرورش ارسال شود ترتیب اثر داده نمیشود و حتما برگشت خواهد خورد.
برافراشته تصریح کرد: این موضوع به ادارات شهرستانی آموزش و پرورش نیز ابلاغ شده است تا با راهنمایی مراجعین در وقت و هزینه آنها صرفه جویی شود.
اگر تخلفی اثبات شود برخورد می شود
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: هر تخلفی که در ادارت و شرکت‌های دولتی صورت گیرد و برای ما محرز و اثبات شود حتما برخورد خواهد شد.
عباس بهشتی افزود: تخلف‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد اگر شاکی خصوصی وجود داشته باشد به فوریت رسیدگی می شود.
وی با بیان اینکه گزارشات مردمی و تحقیقات نامحسوس کارشناسان بازرسی استانداری از دیگر راههای شناسایی تخلف در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمت‌رسان است اظهار داشت: در خصوص موردی که در شرکت پست انجام گرفته اگر مستندات کافی به ما تحویل شود حتما برخورد شده و از ادامه آن جلوگیری می‌شود.
بنا بر این گزارش، تا تاریخ ۷ مهرماه ۹۴ این کار خلاف قانون انجام می شد (به ساعت و تاریخ درج شده در قسمت بالای سمت چپ رسید پستی نگاه کنید) و احتمالا اگر جلوی این کار گرفته نشود در روزهای آتی نیز انجام می شود که باعث اتلاف هزینه و وقت مردم خواهد شد.
برخی از مسولان دفاتر پیشخوان دولت نیز حاضر به مصاحبه با خبرنگار ما نشدند.
این سایت خبری آمادگی انتشار جوابیه مسولان شرکت پست استان کهگیلویه و بویراحمد را جهت تنویر افکار عمومی دارد.
post (2) post (1)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
من خودم پارسال شاکی یک اداره بودم و به بازرسی استان نیز مراجعه کردم فقط سفسطه کردند و حرفهای منو رد کردند و اقدامات اداره را تایید
درصورتی که آن اداره تخلفی آشکارتر از روز روشن انجام می داد
در صورت لزوم حاضرم مجددآ مطرح و اثبات کنم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
این هم دسته گل حسن زاده از زمانی اومده پست نابود کرده فقط سیاسی کاری ببین اقای نماینده کی میاد با اون حرکت کنه
Iran, Islamic Republic of
این کار پست تلفن نیست تسریع در کار ارباب رجوع خدمت است تخلف اینکه در تاییدیه تحصیلی دست برده شود
علی
Iran, Islamic Republic of
این کار پست تلفن نیست تسریع در کار ارباب رجوع خدمت است تخلف اینکه در تاییدیه تحصیلی دست برده شود
باشت
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ایشان انسانی پاکدست و سالم است
،از وقتی هم که اومده جلو دزدی رو گرفته مخصوصا در پست بانک باشت.
ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
چه اشکالی داره فعلا اداره پست هم همکاری بکنه. این گزارش از سوی دفاتر پیشخوان برنامه ریزی شده است. ضمنا حسن زاده مدیری پاک و سالم است.
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1