تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب : ۱۲۸۸۶۹

اصولگرایان بویراحمد و گزینه سوم انتخابات!

۹۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سیدمحمد موسوی
این روزها نه در اردوگاه اصلاح ‌طلبان بویراحمد وحدت و نه در اردوگاه اصولگرایان همبستگی است. اصولگرایان اگر چه از حصول به وحدت سخن می‌گویند و اگر وحدتی صادقانه در این اردوگاه انجام می‌گرفت و با توجه به چالش های سیاسی و مدیریتی و اجتماعی که در بویراحمد و دنا ایجاد شده است، چه بسا می‌توانستند با یک برنامه ریزی منسجم خیزشی به سمت پیروزی داشته باشند. اما ناگفته پیداست که به دلیل کثرت نظرات و تکثر کاندیداها چنین وحدتی با شرایط کنونی بعید به نظر می‌رسد، و همان‌که وحدت اصلاح‌طلبان در انتخابات خرداد ۹۲ سبب شد تا اصولگرایان از رسیدن به کرسی ریاست جمهوری بازمانند، بدون شک خبر وحدت اصلاح طلبان در بویراحمد سبب ناآرامی ‌اصولگرایان نیز خواهد شد. همچنین  عدم اتحاد تاثیرگزار این دو جریان (اصولگرایان و اصلاح طلبان)  باید دوباره منتظر پیروزی دیگر کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات بود.
boyerAhmad4
بعد از انصراف دکتر خلقی پور به عنوان گزینه اول جریان اصولگرایی که با وجود اختلافات درون تشکیلاتی، دلیلش را وحدت بهتر وکارآمدتر در این اردوگاه نام نهاد، نشست اصولگرایان بویراحمد و دنا با ریش سفیدی شیخ پناهی و معرفی ستار هدایتخواه به عنوان کاندیدای نهایی این جریان تا حدودی تکلیف اصولگرایان را مشخص کرد. اما پاسخ سرد «ستارهدایتخواه» در پاسخ به سئوال خبرنگاران که آیا نظر شورای حکمیت را پذیرفتید؟ این جریان را برای ادامه کار با آمدن و نیامدن خود مردد کرده است. هدایتخواه به خبرنگاران گفته بود فعلاً در این مورد حرفی نمی‌زنم. هدایتخواه از دلایل شخصی و انگیزه فعالیت های فرهنگی و ترجیح آن بر فعالیت های سیاسی سخن می‌گوید و از طرفی از عدم همدلی و همزبانی لیدرهای جریان ناخرسند است. با تأملی بر وضعیت فعلی اصولگرایان و آینده پیش روی سیاسی برای فضای انتخاباتی بویراحمد، نکاتی درخور تأمل است؛
۱-جریان اصولگرایی دارای سه ضلع مثلث است؛ «سیدعلی محمد دانشی» (دبیر جبهه موتلفه) که معروف به برنامه‌ریز تشکیلاتی جریان اصولگرایی، «حاج مسعود حسینی» که از بنیان گذاران راست سنتی در استان بوده، که هر حرکت وی می‌تواند قواعد بازی را تغییر دهد و «ستار هدایتخواه» به عنوان چهره ای تاثیرگذار و ایدئولوگ که چگونگی حرکت و موضع گیریش می‌تواند معادلات سیاسی را به طور اساسی تغییر دهد. .اگرچه ایشان به گفته اصول گریان در همه جلسات شرکت دارد اما نتوانسته است کار را به انجام برساند. مشخص است که این سه ضلع مثلت اصولگرایی اگر بر یک نفر توافق قطعی نداشته باشند، ائتلاف ممکن نیست و هر حرکتی از سوی هم طیفانشان مردود و محکوم به شکست است.
۲- از طرفی برخی از این کاندیداها و نیروهای هوادارشان علیه همدیگر جوسازی نموده‌اند. در جامعه شنیده می‌شود که  نسبت به همدیگر در تعهد شفاف نبوده اند و صداقت نداشته اند. این وضعیت عدم شفافیت و اعتماد میان کاندیداهای موجود، وحدت بر شخص واحد را عملا ناممکن ساخته است. گویی حاضر به هزینه کردن برای غیر خود نیستند.
۵-بعضی از کاندیداهای اصوگرایی در تلاشند که با جلب نظر «هدایتخواه» و «حسینی» گزینه نهایی شوند. اما با وتوی قوی حاج «علی محمد دانشی» و یارانشان که روبرو می‌شوند، با عصبیت و تعصب وی را مورد هجمه قرار می‌دهند.
۳- در جریان اصولگرایی بویراحمد به غیر از «دکتر خلقی‌پور» و «حبیب‌الله پیشوا» که قصدی جدی برای حضور در انتخابات را داشتند و از چند سال پیش در سودای نمایندگی مجلس بوده اند، بقیه کاندیداهای مطرح شده درصدد این بودند که در صورت یک ائتلاف همراه با چانه زنی بر روی آنها، به عرصه انتخابات بیایند وپایگاه اجتماعی خودرا در اتحاد و ائتلاف می‌دانند اگرچه آقای خرامین به نحوی اگر سازماندهی تر عمل می‌کرد شاید می‌توانست بعد ازاین دونفر قرار گیرد.
۴-با توجه به اینکه متاسفانه این روزها جریان خطرناک قومیت‌گرایی در فضای سیاسی و اداری استان پررنگ شده است، کاندیداهای اصولگرایی نیز از این فضای ناخوشایند نیز بی تاثیر نمانده‍‌اند. به گونه ای که دو نفر از کاندیدای این جریان به قومیت گرایی روی آورده‌اند و تا سطح گفتمانی بیانش کردند که این با نگرش هدایتخواه که خود را یک انقلابی و آرمانی می‌داند و بارها مخالفت خود را با قومیت‌گرایی اعلام نموده است، مغایرت دارد. (اگرچه هنوز واکنشی از طرف ایشان شنیده نشده) غافل از اینکه  جمعیت قابل توجهی از شهر یاسوج را شهروندان کهگیلویه، بهمئی، گچساران، باشت، نورآباد و سایر نقاط کشور تشکیل می‌دهند. بنابراین این کاندیداهای اصولگرایان وارد یک بازی خطرناکی برای اردوگاه خود شده اند و جریان اصولگرایی را در محبوبیت و مقبولیت دچار چالش می‌کنند .
۵-  این روزها از اتفاقات پشت پرده خبرهایی به گوش می‌رسد و معلوم نیست چه اتفاقاتی افتاده که ریش سفیدان اصولگرایی که چند دهه در یک اردوگاه همراه همدیگر بودند، خاکریزه‌های نبرد را علیه هم تقویت می‌کنند. شاید آنها از اصولشان خارج شده‌اند یا این که مسائل بیرونی باعث مشکلات و چالش‌های درونی شده است.
۶- اگر «هدایتخواه» هم قبول کند که گزینه نهایی باشد، بعضی از این کاندیداها و اطرافیانشان در لفظ حامی‌ایشان هستند، اما در عمل همراه نیستند. همه آنها منتظرند که «هدایت‍‌‌خواه» عدم حضور خود را قاطعانه مجدداً اعلام کند.
۷-جریان اصولگرایی بویراحمد و دنا ناگزیر به دو راه در پیش رو است: یکی اینکه حتماً «هدایت‌خواه» را به کارزار انتخابات بکشانند تا یک ائتلاف حداکثری بر روی وی صورت پذیرد، یا اینکه سه ضلع مثلث اصولگرایی (حسینی، دانشی، هدایتخواه) همراه با دیگر کاندیداها (همچون دکتر خرامین، حاج پیشوا، دکتر خلقی پور، دکتر مسعودی و ...) و دیگر عناصر تاثیرگذار، یک گزینه سوم خارج از کاندیداهای مطرح را انتخاب کنند که دارای شاخص های جامع تری باشد و با ایجاد وحدت در اردوگاه خود، شاید بتوانند موفقیتی را نصیب خود کنند. (البته باید دید که آیا چنین گزینه ای را دارند یا نه و شاید کف گیر به ته دیگ رسیده باشد؟) معلوم است که این گزینه مجهول باید دارای خصوصیا‌تی باشد که قابلیت هضم برای جریان اصولگرایی را داشته و از تأثیرگذاران آن جریان باشد و از طرفی با توجه به ضعف‌های  راهبردی حاج  زارعی نماینده فعلی  بتواند خلا موجود را  پر کرده و بخش خاکستری جامعه و نیروهای متعادل جامعه را جذب کند. در غیر این صورت جریان منتسب به اصولگرایی دچار یک انشقاق و برای دوره های متمادی وارد کما خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه نویسنده خیلی بدش به محمدرحیم دهراب پور اومده
Iran, Islamic Republic of
اصوگرایان بدون دهرابپور به جایی نمیرسند
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج دهرابپور
Iran, Islamic Republic of
نویسنده یه جوری خواسته حاج دهراب پور را بیرنگ کنه در حالی که خودش میدونه ...
حزب الهی قدیمی
Iran, Islamic Republic of
تاریخ نشون داده هر وقت اصولگرا رو دهرابپور هدایت میکرد موفق بودن
Iran, Islamic Republic of
کاندیدای ما
حاج محمدرحیم دهراب پور
حاج محمدرحیم دهراب پور
همان نفر سوم
استاد
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر خرامین
مهران
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که بتولند موفق باشد ایروان مسعودی می باشد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه دکتر مسعودی
حسن پور
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی جوان باتجربه کار امد و کاردان با توجه به سوابق بهترین انتخاب است
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
با گزینه هم سفلی باشد وهم دارای مقبولیت اجتماعی و دارای سوابق ارزنده که دکتر مسعودی دارای چنین خصوصیاتی است
بویراحمد اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
چقدر این مطلب و تحلیل آبکی و یک طرفه نوشته شده است.
دانشی - حسینی و هدابتخواه اصولگرایانی ک. مثلث .که بر سر خوان آماده نشستند. اتفاقا برنامه ریز و تئوریسن این جریان دهرابپور و کسانی مثل خلقی پور- خرم روز و سیدعلی صالح موسوی - محموود موسوی - خرامین - صفرپور و....سر شاخه های اصولگرایی بویراحمد بوده و هستند- این سه نفر در شرایط بحرانی همیشه میدان را خالی کرده اند و جور غیبت آنها را امثال دهرابپور و دیگران کشیده اند. امثال حاج حسینی و هدایتخواه هبچ هنری نداشته اند و همه جوره امتحان خود را پس ندادند. دیگه کافیست.
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
مدیر مسوول محترم سایت وزین کبنا نیوز
با سلام و احترام
در رابطه با نوشته فوق مطالبی را خدمتتان عرض میکنم در صورت صلاحدید به عنوان یک موضوع در سایت کبنا نیوز درج نمایید
(
( دهراب پور می ماند)

وقتی نوشته فوق را مطالعه کردم نکته ای به ذهنم اومد که حتما بیان کنم و آن این هست که چرا نگارنده هیچ نامی از محمدرحیم دهراب پور در این مرقومه نبرده است در حالی که خود نگارنده کاملا به سابقه تاریخی دهراب پور به عنوان لیدر اصیل جریان اصولگرایی واقفند و خوب میدانند مدیریت قسمت زیادی از جریان مردمی اصولگرا با ایشان بوده و میباشد و اگر بگوییم شکل گیری جریان اصولگرایی در شهرستانهای بویراحمد و دنا با محمدرحیم دهراب پور بوده حرف گزافی نگفته ایم و این را باید از مردم مناطق لوداب، مارگون، پاتاوه، سی سخت، یاسوج و ... سوال کرد بخصوص آنهایی که چند پیراهن بیشتر پاره کرده اند و ...
نگارنده خوب میداند هر وقت محمدرحیم دهراب پور جریان اصولگرایی را در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا هدایت میکرد در اکثر موارد نتیجه پیروزی عایدشان میشد و هر وقت به جهت بی انصافی بعضی از افراد این گروه که همیشه مفت مفت بر مسند مینشستند از این جریان دیر میشد چطور این جریان از هم میپاشید.
نگارنده به خوبی از جریان ستاد انتخاباتی احمدی نژاد اطلاع دارد که چطور تنها اصولگرایی که به سمت ایشان رفت و برای زنده بودن جریانش در استان زحمات زیادی را متحمل شد کسی نبود جزء محمد رحیم دهراب پور و چطور در یک بستر سیاسی ناعادلانه پا روی ایشان گذاشتند.
به نظرم نگارنده اینقدر حافظه داشته باشد به یاد آورد محمدرحیم دهراب پور چگونه در سال ۱۳۸۲ در حالی که همه چیز برایش آماده بودکه به راحتی نماینده مجلس شود با چه ایثارگری از خود گذشت تا آقای هدایتخواه نماینده از آب دراید وقتی که با اختلاف فاحش به عنوان منتخب اول شورای شهر یاسوج در اسفند ۱۳۸۱ محبوبیت ویژه خود را به رخ همه سیاسیون نشان داده بود و چگونه جلوی فامیل نزدیک خود( آقای زارعی) ایستاد تا اصولگرایی دوباره در سال ۱۳۸۲ احیاء شود و جان بگیرد.
نگارنده اینقدر انصاف دارد که تایید کند به چه شکلی محمدرحیم دهراب پور از زندگی مادی و معنوی خودش گذشت تا امروز هر کسی خود را اصولگرا معرفی کند و ...
و نگارنده خیلی خیلی خوب میداند که بیشترین کسی که برای این جریان هزینه شد محمدرحیم دهراب پور بود و بس ...
و اما شاید بعضی ها احساس خطر کرده اند چون این روزها رویکرد مثبتی به سمت محمدرحیم دهراب پور از تهران تا یاسوج ایجاد شده تا وی دوباره به عنوان کاندیدای مجلس وارد گود شود ...
شاید واقعا برخی به این پی برده باشند. که اینطور ...
و در پایان محمد رحیم دهراب پور چه کاندیدا شود یا چه کاندیدا نشود روشن و مشخص است که محجمدرحیم دهراب پور میماند.
بويراحمدي
Iran, Islamic Republic of
چه جالب.....دوست داشتم از نگارنده حضورا بپرسم این سه ضله که معرفی نموده اند تا حال در مناصب و مسولیتهایشان چه کارایی از خود نشان داده اند...عزیز برادر این ادعا که هدایت خواه و حسینی و دانشی معادلات را میتوانند برهم بزنند باور بفرمایید شبیه طنز سال میباشد.....اینان که هیچ پشتوانه و پایگاهی نزد مردم ندارند.......حداقل میگفتی حاج دهراب پور باز ادم خنده ش نمیومد چون ازمعدود افراد مورد وثوق اصول گرایان در بین مردم و حتی اصلاح طلبان میباشد.....جالب است که هیچ اشاره ای هم از طرف نگارنده به حاج دهرابپور به عنوان بانفوذترین و مورد وثوقترین در بین مردم نشده است.........
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
فقطسیدباقر
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنا چند مدتی هست که میخواد خرامین رو به عنوان گزینه اصولگرایان جا بندازه که به دلایل مختلف و قطعا و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد: ۱٫ قطعا بزرگان جریان اصولگرایی همچون دکتر هدایت خواه و سید مسعود حسینی بر روی ایشان اجماع نخواهند کرد. ۲٫ جوانان اصولگرایی هیچ اقبالی نسبت به ایشان ندارند. ۳٫ اقای دکتر خرامین یک نیروی سیاسی نیست که بتوان ایشان را در قالب مسئولیت های سیاسی انتخاب کرد، ایشان بیشتر یک نیروی علمی هستند. و دلایل زیاد دیگر.
Iran, Islamic Republic of
گزینه نهایی اصولگرایان با نظر موافق اکثریت شورای ۹ نفره، شورای ۳ نفره حکمیت و دو نفر شیخوخیت یعنی اقایان حسینی و هدایت خواه انتخاب و به جمع بندی رسیدن و فقط منتظر جواب مثبت خود فرد موردنظر هستند که بعد معرفیش کنند و رسانه ای. از ۱۴ نفر اعضای اصلی ، ۱۱ نفرشون برروی یک فرد به توافق رسیدن و تنها ۳ نفر هنوز مردد هستند که این گزینه ۳ نفر غیره بویراحمدی هم هست.
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
این مقاله یا نوشته بیشتر شباهت به یه رمان و داستان خنده دار دارد تا یه مقاله سیاسی.در اولین نگاه خوانندگان منصف از هر طیفی که باشند و حتی از جریان خود اصولگرایان قطعا میپندارند که این داستان خنده دار مغرضانه نوشته شده و فقط سناریویی است بر علیه بنیانگذار اصیل و اصولگرای اصلاح طلب جناب اقای حاج دهراب پور.بله عزیزان چقد راحت ترور شخصیتی میشود چه راحت انسانها رو حدف میکنند.خود اقایان مسعود حسینی و هدایتخواه انقد که نویسنده بی انصاف بوده نیستند.خود این اقایان که نمایندگی مجلس رو تجربه کردند میدونند که با حمایتهای مالی و معنوی حاج دهراب پور تسخیر کردند.همه خواص سیاسی چه چپ و چه راست اذعان دارند و میدانند کا تنها نیروی فعال سیاسی استانی و حتی ملی که نه تنها در بویراحمد حتی در حوزه های دیگر میتواند معادلات رو بهم بزنه جناب دهراب پور میباشد.از ابتدای انقلاب و شروع حزب جمهوری اسلامی،تشکیل سپاه و شورای نگهبان تا جریان دفاع از ارزشهاو جریان احمدی نژاد که بعدها بخاطر سوء مدیریت و انحرافات نتنها از انها جدا بلکه مقابله هم نمود فقط و فقط حاج دهراب پور بوده .همین الان ۷۰ درصد جریان منصف و اگاه اصولگرایی نگاهشان به طرف حاج دهراب پور میباشد و اتفاقا این حکمیتی که چند وفت پیش خیلی با شتاب و از روی عجله اصطلاحا حکمیت گذاشتند و هدایت خواه را به عنوان کاندیدا معرفی کردند فقط به خاطر ترس از حمایت جریان اصولگرایی واقعی از اقای دهراب پور بوده و به نوعی پیش دستی کردند که اون قضیه رو خنثی نمایند.در خصوص حاج دهراب پور و دوستان اصولگرایی سخن گفتن از حوصله این بحث خارج و حکایت یک مثنوی و هزار خروار کاغذ میباشد.
و اما جناب اقای به اصطلاح محمد موسوی بدان و اگاه باش که هزم اصلی جریان واقعی اصولگرایی از یاسوج تا تهران فقط حاج دهراب پور میباشد و بدان و اگاه باش که شما و امثال جنابعالی نمیتوانید و نخواهید توانست که با این اراجیف و اباطیل حاج وهراب پور و جریان حاج دهراب پور را سر بنیست نمایید.بدان و اگاه باش که خود اقای هدایت خواه همین دور در محافل خصوصی اذعان داشته در صورتی که حاج دهراب پور ازم حمایت نماید کاندیدا میشوم.جناب اقای محمد موسوی بدان و اگاه باش که احمدی نژاد یک هفته قبل در جواب یکی از همشهریان که از به خاطر کم کاری در استان در زمان ایشان انتقاد کرده بود گفته بود که متاسفانه نمایندگان اسنان بویژه هدایتخواه ان سید که منظورش حاج حسینی بوده را مخالف میل من بود به عنوان استاندار معرفی کردند در صورتی که من نظرم روی اقای دهراب پور بود و حتی نگران بود که برخورد این اقایان باعث شد که اقای دهراب پور بر علیه ما شود.جناب اقای موسوی مطمین و اگاه باش که نه تنها شما بلکه بزرگتر از شما نمیتوانند خدمات،یاد و زحمات حاج دهراب پور را از نگاهها و یادها و تاریخ بویراحمد حذف نمایند.و بیشتر حسادت و نگرانی شما بخازد تعامل حاج دهراب پور با دولت تدبیر و امید و حمایتهای ایشان از جناب دکتر خادمی میباشه که جا دارد که همین جا به نوبه خودم از جنا ب حاج دهراب پور تقدیر نمایم.
گزینه سوم
Iran, Islamic Republic of
گزینه سوم کسی بهتر از محمدرحیم دهرابپور نیست
Iran, Islamic Republic of
گزینه هایی که الان مورد بحث هستند و به ترتیب روشون دارند بحث میکنند:

۱٫ایروان مسعودی اصل
۲٫حبیب الله پیشوا
۳٫کرم جانی پور
۴٫شیرعلی خرامین
اقای پیوند و فدایی هم که قابل بررسی نیستند.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام خدمت همه عزیزان.تا اونجایی که ما خبر داریم و در یاسوج زندگی کردیم آقایونی که به اسم اصولگرا هستند فقط باعث عقب ماندگی بویراحمد شده اند وبا افراط گریشون باعث خرد شدن وفرار نخبهای ما شده اند خدایی یه نظر سنجی کنید ببینید کی از اینا راضی هست اینها باید در خدمت همه مردم باشن نه فقط عده ای خاص.نه اینکه بخوام از کسی طرف داری کنیم اصولگرا واقعی فقط آقی دهراب پور هست وبس.من کاری به عقاید ایشون ندارم ولی اصولگرا واقعی ایشون است چون کار بلد مردم دار و دلسوز منطقا است کاشکی یه نظر سنجی درمورد ایشون بشه همین الان چقد تو شورا دارن حقوق مردم رو چپاول میکنن دهرابپور تا اونجا بود حداقل مردم خیالشون راحت بود زیرا فقط برا دفاع از منافع مردم تلاش میکرد اصولگرا فقط یعنی دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
کلا تعریف از دانشی بوده و جا انداختن خرامین، دانشی و دوستان نزدیکش هیچ پایگاه اجتماعی ندارند و فقط ... خوبی هستندو نمیتوان ایشان را به عنوان یکضلع جریان اصولگرایی معرفی کرد، ضلع ها عبارتند از هدایت خواه، حسینی و دهراب پور.
غيرت
Iran, Islamic Republic of
اصولگرا یعنی فقط و فقط دهراب بور بقیه حسینی-هدایت خواه-خلی بور اینا همه از پله سیاسی دهراب بور بالا رفتن.متاسفانه ما مردم اصلا اینا رو سوخته میدانیم چه پورو بابا مردم نمی خوان باشین قبولتون ندارن برید دنبال زندگیتون.
اسى
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم بعضیها چرا نامى از دهراپور میارن اخه کسى که در قوم خود محبوبیت نداره قدرتش کجا بود و اقا حتى راى مورد نظر برا شوراى شهر نیاورد..
ممل
Iran, Islamic Republic of
فقط خرامىن
گرمسیری ساکن بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
چرت و پرت و حرف مفت
چنار برم
Iran, Islamic Republic of
کسی که در دفاع از دهراب پور مطلب نوشته ،وباتوجه به ساعت نگارش یک نفر بوده ،والبته بیکار
اصولگرای واقعی
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید که با وحدت اصولگراها فقط دکتر حاج حبیب الله پیشوا شانس بالایی دارد.اولاً وابسته به بویراحمد بتالاست. ثانیاً مورد حمایت بویرامد پایین است.ثالثاً شناخته شده است وعمرش را صرف جریان اصولگرایی کرد رابعاًمورئد حمایت قاطع گرمسیریهاست.بنابراین چرا تأخیر؟؟؟؟؟؟؟
محمودی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
به نظرمی ایدکه نویسنده محترم باشگردخاص قصدداردباحذف اقآی دهراب پورواکنشهارانصبت به ایشان بسنجدوازاین جهت وی را
برجسته نماید.
دنا
Iran, Islamic Republic of
لطفا خودتونو اذیت نکنید !! آقای حاج دهراب پور باز پشت سر آقای حاج زارع هستند .
محمد
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه به هردلیلی که حساب کنیم دکتر مسعودی ست چون جوان ودانشگاهی است و حمایت قاطع بویر احمد سفلی را در پی خواهد داشت و همچنین طیف عظیمی از اصلاحات از ایشان حمایت خواهند کرد و بویر احمد علیا ایشان را همراهی خواهند کرد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تنهاکسی که بتواند جبهه اصولگرایان را نجات دهد دکتر مسعودی می باشد
حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک دانشجو باید عرض کنم که باید منصفانه قضاوت کرد دکتر مسعودی دارای روزمه علمی ودانشگاهی واجرائی فوق العاده ای است پس ایشان بهترین گزینه است
علی
Iran, Islamic Republic of
بعداز اقای هدایت خواه بهترین گزینه دکتر ایروان مسعودی
حسین
Iran, Islamic Republic of
خودت راکشتی وآسمان ریسمان بافتی که بگویی حاج زارعی ضعیف است.اینطور نیست ای برادر.درود بر مرد خستگی ناپذیر و تمام نشدنی.
دانشجو دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ما جوانان دانشگاه یاسوج منتظر حضور سبز دکتر مسعودی هستیم
دانش
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی فردی کار امد وکاربلداست که سالها در مجلس شورای اسلامی وهمچنین مد یریت های کلان ملی می درخشد واجماع روی ایشان یعنی موفقیت اصولگرایان
Iran, Islamic Republic of
پتانسیل ها و ظرفیت های اقای دکتر مسعودی با هیچ کدوم از گزینه های دیگه قابل مقایسه نیست و این یک چیز واضح و مشخص و روشنی برای همه هست، شاید تنها اقای هدایت خواه با ایشون برابری کنه.
الان هم گزینه اصلی مورد توافق ایشون هست.
علی
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم کاش بجای بکار بردن ضعف کاربردی برا حاج زارع ضعفای آقایان حسینی و هدایت خواه را مینوشتند جالبه که سه فردی را که نهام بردی هیچ محبوبیتی ندارن وبقولی آزموده را دوباره آزمودن خطاست ولی شوخی و جوک خوبی هم نبود مقالتون
يعقوب
Iran, Islamic Republic of
می گم چرا عکس این آقا فدایی اینقدر دوره
یعنی تا این حد از جریان اصولگرا فاصله داره
یا چون شانسش اندکه
بهار
Iran, Islamic Republic of
آقای پیشوا برنده انتخابات هست شک نکنید.این روزا حسابی افتاده رو زبونها .ئابسته به بویراحمد علیا-بچه بویراحمد پایین وگرمسیری واصلوگرای دید باز و مورد قبول اصلاح طلبان خوش فکر.
یاحسین
Iran, Islamic Republic of
نکات زیر شایان توجه است
۱نویسنده می خواهد طوری
جا بیاندازد که اگر هدایت خواه نیامد مسعود حسینی مطرح شود.
۲نقش حضور داراب پور را در جریان اصولگرایی کم رنگ جلوه دهد
۳با توجه به جو مثبتی که در بین نخبگان برای نجات مردم بویر احمد در حمایت از داراب پور بوجود آمده سعی دارند این جو را از بین ببرند
حسین
Iran, Islamic Republic of
عزیزان بدون تعصب حرف بزنید دهرابپور که توی شورا شهر مردم نشون دادن قبولش ندارند ..پس ایشان چه لیدری میتواند باشد
ممسین
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر مسعودی باور کنید عالیه
Iran, Islamic Republic of
گزینه سوم: دکتر کیان دهراب پور
خالويي
Iran, Islamic Republic of
انصاف را قاضی قرار دهید دکتر مسعودی معتدل وکار ازموده است
علي پور
Iran, Islamic Republic of
تجارب ارزنده دکتر مسعودی در تهران و سالها سر وکله زدن با غول های سیاست در مرکز ایشان را نیروی با تجربه کرده و می طلبد که ایشان به عنوان نماینده مجلس فعالیت نماید
مهندس
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی شایستگی نماینده مجلس رادارد زیرا به وسیله همین شایستگی فردی بوده که این همه مسئولیت مهم کشوری را کسب کرده وبه عنوان یک جوان موفق وباتجربه تبدیل شده است
حيدر
Iran, Islamic Republic of
معتدلترین گزینه دکتر ایروان مسعودی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل خبری خوبی بود واقیعت را گفته است
معلوم است که نویسنده چند نفر بوده و اطلاعات کافی داشتند
دقت
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد قصد نویسنده طرح شخص دیگری غیر از افراد مطرح در شورای حکمیت و کاندیداهای مطرح شده است در لیست که عکسشان در تصویر است، می باشد.

با دعوای موجود میان این کاندیداها و عدم تمایل هدایتخواه جهت حضور، گزینه دیگری باید مطرح شود.
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این مطلب بعضی خوانندگان گویا عقده ای هستند به جای پی بردن به عمق فاجعه
در اردوگاه اصول گرای فقط تعریف و تمجید از کس خاص می کنند برادرمن
با حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود
این راه برون رفت اصول گرایی را بیان کرده نه فامیل بازی وقوم گرایی را..
گزینه نهایی
Iran, Islamic Republic of
نمی خواد این همه خودتون رو اذیت کنید
فقط اصلاح طلب و سید بزرگوار
این مجلس جای اصلاح طلبانه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فقط مهدی روشنفکر
محمد
Iran, Islamic Republic of
خداییش خیلی خنده داره که صاحب اصلی یه قضیه رو براحتی کنار بزنن .جریان اصولگرایی فقط و فقط به اسم حاج دهراب پور زنده هست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور در قلب مردم جای دارد
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدایی من کار ندارم و ضمن احترام به همه ی اقایان ولی حاج دهراب پور یه فرد شاخص بین اصدلگرایان و یه آبرو برای استان میباشند .اگه بگم که حاج حسبنی -هدایت خواه و زارع هر سه نفر از نردبان حاج دهراب پور راهی بهارستان شدند حرف گزافی نگفته ام .هر چند هم که خدمت اقایان حسینی و هدایتخواه ارادت دارم و دوست دارم باج دهراب پور یکی بشن .
محمد
Iran, Islamic Republic of
مسعودی-جانی پور -خرامین و پیشوا روی هم ۲۰ هزار رای نمیارند .بیهوده خودتون رو خسته نفرماببد .اصلا این افراد برای مردم کاملا ناشناخته اند .شانس اصولگرایان حاج دهراب پور و هدایت خواه.
تیم کامنت نویس فلان کاندید دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
بابا چرا برخی متوجه مطلب نمی شوند و یا مطلب را نخوانده اند و درصدد تبلیغ برای کاندیدای خودشون هستند؟
اصلا انگار یکی از کاندیداها تیمی برای کامن نویسی استخدام کرده!!!

زشته این کار بابا جان

این مطلب اصلا در نقد و کنار گذاشتن ۷ نفر داوطلب اصولگرایی است.

بعدش اصلا تعرض و تعریضی به حاج دهراب پور ندارد.
دهراب پور هم یک چهره سیاسی مطرح و فعال است و از چهره های شاخص اصولگرایی است که باید ایفای نقش کند.
Iran, Islamic Republic of
کاندیدای با شانس قبولی فقط حاج محمدرحیم دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
ان شا اله کاندید ما حاج دهرابپور
Iran, Islamic Republic of
جدا" از حضور حاج دهراب پور بعضی ترسیده اند
Iran, Islamic Republic of
نجات بویراحمد و دنا
محمدرحیم دهرابپور
مملو
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور توی شورا از اخر اول شد حالا شد رهبر اصول گرا اگر جای دهرابپور بودم هیچ وقت یاسوج نمی موندم
احمدی
Iran, Islamic Republic of
مطلب جالبی بود و برمبنای واقیعت تحلیل کردند دیگر صلاح نیست هیچ کدام از این کاندیدا اصول گرایی بیایند چون ...
ازدانشگاه آزاد یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کامنت های در باره مسعودی و تعریف و تمجید عقلانی نیست و فقط از روی تعصب است این یکی از اون دونفر است که در متن آمده و قوم گرایی را گفتمان نام نهاد است معلوم است که ایشان علمی عمیق ندارد و فقط با واژاه ها بازی می کند
از لوداب
Iran, Islamic Republic of
مسعودی هیچ جایگاهی در منطقه لوداب ندارند باید به پیشینه افراد نگاه کرد
از سی سخت
Iran, Islamic Republic of
جریان دهراب پور و چند نفر دوروبر مسعودی با موضوع و مطلب بالا عقده ای رفتار می کنند
قلی پور
Iran, Islamic Republic of
ضمن سلام و عرض ادب خدمت خوانندگان عزیز
به استحضار دوستان میرساند که متاسفانه ماها فقط ظاهر قضیه رو میبینیم و هیچ وقت منصفانه در خصوص یه قضیه یا یه مطلب سخن نمیرانیم.فقط همدیگر را تخریب میکنیم.
البته ناگفته نماند که تحلیگران ما این مشکلات رو درست کرده اند که تحلیلاشون یا بی اهمیت هستند و وجه اجتماعی ندارند و گاها مغرضانه و در راستای ماجراجوییست .
ببینید همین مقاله فوق صد در صد مغرضانه نوشته شده به نفع حاج حسینی و تخریب و نادیده گرفتن خدمات دهراب پور که بر هیچ ادم منصفی پوشیده نیستند .اینکه ما بخواهیم خیلی راحت و به همین اسونی با شخصییت افراد بازی کنیم بی انصافی مطلقه .
به نظر من این اقایی که به اسم محمد موسوی طنز نوشته بر خلاف اون بر چسب سید بودنش مطلب نوشته .اگه ایشون سید بود حداقل باید اخلاق حسنه رو از اجدادش به ارث میبرده .شک نکنید که این اقا کاملا از مسایل جاری بعد از انقلاب باخبره و خودش هم میدونه که رکن اصلی جریان اصولگرایی در استان جناب اقای حاج دهراب پور بوده اند و در این راه متحمل خسارات و هزینه های مالی و معنوی زیادی شده اند .و اگه بخواهیم منصفانه برخورد کنیم همین اقای مسعود حسینی از پایه گزاران جریان اصولگرایی بوده اند و در کنار این اقایان افرادی امثال صفر پور-عنبری -دانشی -چراغزاده-رضوی -محمدی -الهی -هدایتخواه و ........بوده اند که بعدها خیلی از این دوستان در اوج غربت جریان اصولگرایی کناره گیری کردند و حتی از استان رفتند و تنها کسی که تو استان بود فقط جناب دهراب پور بودند که اگر دنبال نفع بودند بهتر از همه ی این اقایان میتونستند هم پست بگیرند و از استان هم خارج بشن .البته جناب اقای هدایت خواه که بعد از انتخابات هفتم در لوای نمایندگی یدکش جریان اصولگرایی شدند در مرتبه ی اول توسط همین دهراب پور مطرح شدند و حتی خیلی از دوستان اصواگرایش که بعدها تا حد استانداری برایشان قدم گذاشت ابتدا مخالف کاندیتاتوری ایشان بودند و چانه ی خودشان را میزدند .در هر حال همه زحمت کشیدند .دهراب پور .حسینی و هدایتخواه رکن اساسی هستتند .
یه نکته هم بگم خطاب به این دوستان تازه وارد بگم که زیاد خودتان را به اب و اتیش نزنید اگه بگم شماها را بازی دادن باور کنید .تمام این جلسات فقط توسط مسعود حسینی و پشت پرده هدایت میشن و هدف فقط برای مطرح شدن خودش میباشد و اخر اینکه بهترین گزینه برای اصولگرایان جناب حاج دهراب پور میباشد و ان هم ضمن محبوبیت بیشترین تعامل را با دولت دارند و این تعامل بزرگترین فاکتور میباشد .
و خدمت ان دسته از دوستان که گاها و عمدا و اگاهانه بحث شورا رو پیش میکشن چرا نمیگن در دور دوم شورا با ان همه کاندید قدر و توانمند و تشکیلاتی و حتی طایفه ای حاج دهراب پور ۱۳ هزار رای اوردند که با نفر دوم جناب چراغزاده که از حمایت مالی و معنوی جریان اصولگرا و طایفه برخوردار بود ۶ هزار رای اختلاف داشتند .چرا نمیگین همین اقای خلقی پور در اولین دوره ی شورا رای نیاورد .و از طرفی صراحتا بگم که حاج دهراب پور در این دوره شورا نیز رای اوردندن که متاسفانه بر اثر سهل انگاری تشکیلات حاکم از استاندار وقت جناب صابری تا فرماندار وقت جناب الفونه و متاسفانه کارشکنی های جناب زارع و اقوام و تخریب بیش از اندازه اعضائ شورای قبل بر علیه ایشان و رقابتهای فشرده طایفه ای همه دست به دست هم دادن تا دهراب پور از شورا خارج و لقمه و تکیه کلامی بشه برای دشمنان قسم خورده ی ایشان .
ان شالله که عاقبت همه ی ما ختم به خیر بشود .
نیما
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی خیلی توانمند تر از بقیه است
علی د
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی یکی از نخبگان ودانشگاهیان وجوانان ملی این مرز بوم می باشد ایشان نیروی ولایت مدار و متشخص می باشند
ابهمنی
Iran, Islamic Republic of
امید وارم آقای کمایی صادقانانه امانت داری کند و این کامنت را به استحضار آقای هدایت خواه برساند
من به عنوان یک جوان نسل سوم به اقای هدایت خواه که شعار فرهنگ و دین سر می دهد چطور با این کاندیداها هم پیاله و همنشین شده که
۱- با هم روراس نیستند
۲- نسبت به اصولشان خارج شده و به منافع شخص و قومی خودشان توجه دارند
۳- آقای مسعودی که ادعای فرهنگی و روشنفکری دارد قومیت گرای را در قالب گفتمان بویراحد بیان می کند و آقای پیوند طور دیگر اصلا ایشان معنی گفتمان را می داند
۴- کسانی که یک جو ایثار و شجاعت و احترام نسبت به هم ندارند
پس نویسنده مطلب خوب پرداخته است این افراد دیگر شایستگی این کار را ندارند
پرستار
Iran, Islamic Republic of
دکتر ایروان مسعودی می تواند موجب یک پارچه شدن بویراحمد سفلی و جوانان ودانشکاهیان و قشر عظیمی از بویر احمد علیا گردد
Iran, Islamic Republic of
اصلح اصولگرایان حاج محمدرحیم دهراب پور
ابهمنی
Iran, Islamic Republic of
اگر چه مطلب دارایی ایراداتی است اما واقیت ها را به تحریر درآورده است
اگر اصول گرایان دوره گذر خودشان را آغاز نکنند فاتحه آنان را باید خواند
دیگر این کاندیدا هاشان نه دکتراهاشان و نه حاجیانشان جوابگو نیست
گرجي
Iran, Islamic Republic of
بهترین اجماع اتلاف روی دکتر مسعودی است
دارشاهي
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی هم می تواند ارائ بویر احمد سفلی وهم بویر احمد علیائ را جمع کند
خيبر
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مسعودی جوان کلاسیک و به روز بویر احمد
حیدری
Iran, Islamic Republic of
این همهش کشک است برنده قطعی انتخابات اصلاح طلبان است، یا موسوی ، رجائی نسب،و........................بهرامی فرقی نداره هرکدومشون که باشه
کرامت سرمست
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور به چند علت در شورا وارد نشد اول اینکه خودش رو هزینه زارع کرد و دوم اینکه آرای ایشان را در هیئت بازرسی انتخابات دستکاری کردند سوم اینکه زارع از رای آوردن ایشان ترس داشت و آخر هم اینکه جو بر علیه ایشان مسموم شد و دوستانش خاطر جمع بودند و زیاد خودشونو درگیر نکردن.نه اینکه ایشان رای نیاورد جند ماه دیگه ثابت می شود که ایشان در میدان نجلس چند مرده حلاج هستن.
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
به نظر من دکتر مسعودی فردی قوی ودارای تجارب فروان و با بزگان کشور ارتباط نزدیک دارد که می توان به پیشرفت استان کمک کند
الهه
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی یک فرد میانه رو است وافراطی نیست و دارای نفوذ در تهران است ایشان باید نماینده باشد
آگاه
Iran, Islamic Republic of
بعضی دوستان اشاره میکنند که جناب دهرابپور که در بین اقوام جایگاهی ندارد و در شورا رأی نیاورده، چگونه میتواند از لیدری و پیشگام بودن اصولگرایی دم بزند،
جواب این عزیزان کاملاً روشن است: حاج دهرابپور چون به هیچ وجه اهل پارتی بازی و قوم وخویش بازی نیست و البته بارها خودشان هم اشاره داشتن که پشیمان هم نیستن، بنابراین اقوام از ایشان دل پری دارند و حتی موضع مخالف هم میگیرند، ولی بروید و ببینید چه اندازه در بین دیگران مخصوصاً مستضعفین محبوبیت و جایگاه ویژه دارند و همه دوستانی که اطلاع دارند و منصف هستند این مطلب را قبول داشته و بدان اذعان دارند،
و در خصوص انتخابات شوراها، که نحوه رأی گیری و رأی دادنها متأسفانه چنان بود که شورایی بی..، بی تجربه و ناتوان از دل آن بیرون آمد، که این نشانه اشتباهات زیاد و رأی های بدون پشتوانه عقل و تدبیر بود و رد شدن آقای دهرابپور وعده دیگری از بزرگان در چنین صحنه ای شکست قلمداد نمیگردد.
و در پایان از این شخصیت فرهنگی دلسوز که سلامت نفسش بر اصحاب اطلاع پوشیده نیست ، استدعا دارم که صحنه نازیبای انتخابات را رها کند و زندگی پاک و سالم خود را ادامه دهد که مجال خدمت در این برهه شاید فراهم نباشد، یادآور میشوم که نقش بی بدیل ایشان در انتخاب نمایندگانی چون حسینی، هدایتخواه و زارع هرگز از اذهان دوستان و بچه حزب اللهی ها و همگان پاک نخواهد شد، اگر چه خیلی هایشان بخاطر مسائلی که جنبه منفعت طلبی های شخصی و جناحی دارد هیچگاه چنین مطالبی را نخواهند گفت، و البته و صد البته : العاقبه للمتقین
United Kingdom
خدایی من که بچه بویر احمد سفلی هستم وقتی میشنوم ک میگن پیشوا وخرامین بچه سفلی هستند شاخ در میارم اصلا کسی اینا رو نمیشناسه..اگه یه ضلع مثلث دانشیه دلم برای اون دوضلع دیگش میسوزه
ایران
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط حاج زارع
سودا
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز درسته که همه دهراب پور رو به عنوان اصول گرا می شناسند. اما خود سران اصولگرایان چنین چیزی رو قبول دارند. دلیل اون هم جهت گیری های اخیر ایشون و همینطور سابقه رفتار سیاسی ایشون بوده که متاسفانه در بین سران اصولگرا همیشه نقش پای لنگ رو بازی می کرد. البته یک دوره هم کاندیدای مجلس شدند و رای قابل توجهی نیاوردند. و اخیرا هم در شورای شهر رای نیاوردند. در هر حال محبوبیت نسبی این شخص بر کسی پوشیده نیست ولی بیان نظراتی که کل اصولگرایی با نام دهراب پور شناخته می شود یک ...سیاسی بیش نبوده و سران این طیف سیاسی همیشه مشکل قانع کردن این شخص برای خمایت از جریان رو داشتن .و متاسفانه ایشون هیچگاه بدون.. حرکتی در جریان اصولگرایی نداشته است.
آگاه
Iran, Islamic Republic of
دوستان اشاره میکنند که جناب دهرابپور که در بین اقوام جایگاهی ندارد و در شورا رأی نیاورده، چگونه میتواند از لیدری و پیشگام بودن اصولگرایی دم بزند،
جواب این عزیزان کاملاً روشن است: حاج دهرابپور چون به هیچ وجه اهل پارتی بازی و قوم وخویش بازی نیست و البته بارها خودشان هم اشاره داشتن که پشیمان هم نیستن، بنابراین اقوام از ایشان دل پری دارند و حتی موضع مخالف هم میگیرند، ولی بروید و ببینید چه اندازه در بین دیگران مخصوصاً مستضعفین محبوبیت و جایگاه ویژه دارند و همه دوستانی که اطلاع دارند و منصف هستند این مطلب را قبول داشته و بدان اذعان دارند،
و در خصوص انتخابات شوراها، که نحوه رأی گیری و رأی دادنها متأسفانه چنان بود که شورایی بی تدبیر، بی تجربه و ناتوان از دل آن بیرون آمد، که این نشانه اشتباهات زیاد و رأی های بدون پشتوانه عقل و تدبیر بود و رد شدن آقای دهرابپور وعده دیگری از بزرگان در چنین صحنه ای شکست قلمداد نمیگردد.
و در پایان از این شخصیت فرهنگی دلسوز که سلامت نفسش بر اصحاب اطلاع پوشیده نیست ، استدعا دارم که صحنه نازیبای انتخابات را رها کند و زندگی پاک و سالم خود را ادامه دهد که مجال خدمت در این برهه شاید فراهم نباشد، یادآور میشوم که نقش بی بدیل ایشان در انتخاب نمایندگانی چون حسینی، هدایتخواه و زارع هرگز از اذهان دوستان و بچه حزب اللهی ها و همگان پاک نخواهد شد، اگر چه خیلی هایشان بخاطر مسائلی که جنبه منفعت طلبی های شخصی و جناحی دارد هیچگاه چنین مطالبی را نخواهند گفت، و البته و صد البته : العاقبه للمتقین
آگاه
Iran, Islamic Republic of
لطفاً مطلب حقیر رو که دوبار امروز فرستادم بزنید
ولی
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی بهترین گزینه است
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای .... فقط یک فرد پولدار ؟؟؟؟که نه سواد دارد و نه بیان و نه سابقه درستی ایشان دارد و وضعیت مالی ایشان نان دهنده این موضوع است بوی احمد هنوز زنده است و لازم نیست از جاهای دیگر افراد ..سابقه در آن جا بگیرند
محمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
بعضی از اظهار نظر های افراطی ارزش و جایگاه حاج دهراب پور را ضایع می کند.
دانشگاه آزاد
Iran, Islamic Republic of
خانم .. خسته نشدی این قدر نوشتی.بابا صبر کن استراحت کن بزار مخت نفس بکشه
سودی
Iran, Islamic Republic of
سودا جان نوشتی خودسران اصولگرا اصلاح کن.البته واقعا درست هم نوشتی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1