تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۱۲۷۰۸۵

او که همین‌جاست کجا می‌رویم

۰
کبنا ؛ 
سعید روزافزای
سالهاست که به بهانه دیدار خداوند مال و اموال خود را می فروشیم وگاهی هم با پول مردم که در نزد ماست بار سفر را می بندیم و راهی کشور سعودی می شویم. عده ای به جهت درکردن نام هرساله در صف ثبت نام قرار دارند وهزینه های دولت جمهوری اسلامی را با احترام تقدیم به دولت آل سعود جهت حمایت از داعش و حمله به دیگر کشورها می کنند اما همین افراد حاضر نیستند در کشور و شهر خود گره ای از کار برادر و همشهری خود بازکنند.متاسفانه ملت ایران هرچه مورد کم لطفی قرار بگیرند بازهم آگاه نمی شوند.عده ای هم فرش زیرپایشان پاره است و در وضعیت بدی زندگی می کنند ولی با پول قرضی از این و آن به مکه می روند.
هموطن عزیز!
از ماست که بر ماست.این اتفاقات نشانه ای است برای تو که بدانی خدا هم در چنین شرایطی راضی نیست که سرمایه ات را خارج از کشور خودت هزینه کنی!مکه تو جوانان وطنت هستند که سالها عمر و هزینه خودرا در مراکز آموزشی کشور صرف کرده اند و اینک به خاطر مسائل مالی و بیکاری قادر به ازدواج و تشکیل خانواده نیستند و همگی دچار افسردگی شده و در خانه هانشسته اند!حاجی!مکه در خانه همسایه توست!مکه تو جوانانی است که بارها به درب اداره ای که در آن کار میکنی آمده اند و ناامید برگشته اند!مکه تو دختر و پسر اقوام تو هستند که به خاطر عدم ازدواج به موقع تن به ..داده‌اند! مکه تو هیئت های مذهبی شهرتو هستند که به دلیل نداشتن هزینه در ایام محرم پرچم ابا عبدالله روی زمین می ماند!
خداوند در قرآن می فرماید:
«وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ» (ق، ۱۶)
ترجمه: و به یقین ما انسان را آفریدیم، و مى‏دانیم آنچه را که نفس او بدان اندیشه مى‏کند [چه چیزی نفس او را وسوسه می‌کند]، و ما بدو از رگ گردنش نزدیک‏تریم‏.
این آیه شریفه براین دلالت دارد که خداوند در یک مکان خاص حضور ندارد . اما همین خدای علیم و حکیم که همه‌ی حالات و نیازها و عوامل رشد و یا سقوط انسان را می‌داند، در همین کلام وحی و قرآن مجید، به مؤمنینی که قصد او را دارند و می‌خواهند مراحل کمال و قرب الهی را طی کنند فرموده:
 
«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسیلَهَ وَ جاهِدُوا فی‏ سَبیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» (المائده، ۳۵)
ترجمه: اى کسانى که ایمان آورده‏اید، از خدا بترسید و به سوى او وسیله بجویید و در راه او جهاد کنید باشد که شما رستگار شوید.
با توجه واستناد به آیات حق نزدیک شدن به خدا منوط به حضور در عربستان سعودی نیست، بلکه خدا ترسی وگرفتن دست نیازمندان هم انسان را به خدا نزدیک می کند.

 
*کارشناس عمران
*مدیر وموسس هیئت فرهنگی و مذهبی پرچم داران نهضت عاشورا شهرستان گچساران
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1