تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۱۲۶۷۸۵

چرا از محبوبیت حاج عدل هاشمی می‌ترسید؟

۴۹
۰
کبنا ؛شبنم ذرگانی
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «از کودتای نافرجام تا پراکندگی اصلاح‌طلبان»[کلیک کنید] شبنم ذرگانی به آن مطلب پاسخی داده است که از منظر خوانندگان می‌گذرد:
روز گذشته یادداشتی را بقلم یک هم استانی در پایگاه خبری کبنا نیوز با تیتر «نگاهی به تحولات انتخابات در کهگیلویه ؛از کودتای نافرجام تا پراکندگی اصلاح‌طلبان» مطالعه نمودم.hashmi
اگرچه بنا نداشتم به چنین مطلبی پاسخی دهم اما سطحی بودن قضاوت های نگارنده محترم وسعی بی حد وحصر بمنظور تخریب برخی افراد منجمله اقای سردار هاشمی و از طرفی تلاش دوچندان برای پیروز جلوه دادن جناب آقای تقوی آنقدر غیر حرفه‌ای بوده که نگارنده را در نوشتن تحلیل‌های سیاسی‌های خنده‌دار فردی موفق نشان می‌دهد.
در ابتدای یادداشت آمده است: کودتای یاران عدل هاشمی برای تحمیل نامزد خود به اعضای این نشست، با واکنش حجت‌الاسلام موحد و آیت الله آمیراحمد تقوی روبرو شد و ناکام ماند.
ابتدا باید یاد آور شوم که شاید کمتر منطقه‌ای در کشور یافت شود که سطح شعور و آگاهی سیاسی مردم آن درمقایسه با مردم فهیم کهگیلویه بزرگ قابل مقایسه باشد، و این شاخصه و حساسیت باعث می‌گردد تا مردم خود در انتخاب کاندیدا آینده دقت نظری بخرج دهند و دوره اینکه تصمیم گیری برای انتخاب فرد اصلح را به آقای فلان بسپارند بسر رسیده است.
نکته دوم، فرض را بر این بگیرم اعضای آن نشست عدل هاشمی را تحمیل کرده باشند، آیا جامعه نیز زیر بار تحمیل آنها خواهد رفت؟ یا آنگونه که دربالا توضیح دادم اعضای نشست فرعی که از آن به کودتا یاد کردید دامنه نفوذ نظر آنها چقدر خواهد بود وآیا قدرت نفوذ آنها در جامعه و جغرافیای حوزه انتخابیه از نفوذ شخص عدل هاشمی بیشتر است؟
آنچه نگارنده نخواسته یا نتوانسته به آن اشاره کند هویت اعضای همان نشست فرعی یا کودتای نافرجام بوده است، که با نگاهی به سابقه سیاسی آنها کاملا مشهود است که جمع کثیری از آنها یاران حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد در طی ادوار گذشته بودند.
اینکه حامیان دیروز موحد حالا پس از اطمیان از نیامدن آقای خود به صحنه ،برگرد عدل هاشمی می‌چرخند و او را شایسته می‌دانند بیشتر از اینکه کودتای نافرجام برای هاشمی باشد یک موفقیت بزرگ تلقی می‌گردد، چراکه این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که نشست اصولگرایان معتدل در منزل شخصی خود عدل هاشمی برگزار میگردد و یاران دیروز موحد در غیاب حاج عدل درمحلی دیگر به آمدنش رای می‌دهند.
در بخش دوم تحلیل به خبر رفتن دکتر مژدهی و تقسیم قوای انسانی در بین دکتر تقوی و عدل هاشمی پرداخته شده است که اگر نگارنده مانند جملات قبل که از درز خبر کاندیدا نشدن موحد مطمن شده بود می‌توانست از نرفتن مژدهی به بهبهان هم مطمئن شود چرا که در همان جلسه پس از همفکری با اعضاء بنا بر نرفتن دکتر مژدهی پور به بهبهان قطعی گردید.
در بخش سوم اشاره به حضور طولانی مدت دکتر سیدمصطفی تقوی در شهر دهدشت و رایزنی با دوستان و طرفدارانش بود.
کاش نگارنده حداقل کمی به تاریخ انتخابات گذشته نیم نگاهی داشت و یا حداقل بیشتر منظور خود از حضور طولانی مدت دکتر تقوی در شهر دهدشت را تشریح می‌نمود تا برای افکار عمومی روشن شود که دکتر تقوی چه مدتی در شهرستان و یا در کنار کدام مردم بوده است.
حضور مژدهی‌پور در یکدوره انتخابات و کسب چند ده هزاری رأی، مدیرت اجرایی عدل هاشمی در اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین پروژه شهرستان کهگیلویه نام وی را بر سر زبان‌ها جاری نموده است وکسانیکه ماه ها با حداقل درآمدی پس از اشتغال دراین پروژه چرخ زندگی خود را میچرخاندند بدون اینکه  یک برگ از تاریخ وپژوهش های دکتر تقوی را خوانده باشند اما نام عدل هاشمی را در خاطر دارندو اشاره به این دو نکته کافی است تا نگارنده متقاعد شود که منظورش از حضور طولانی مدت دکتر تقوی فقط همین چند روزه برای کاندید شدن در حوزه انتخابیه میباشد نه حضوزمستمر درطی دهه های گذشته درکنار مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها...
لذا با جمع بندی این موارد محرز می‌گردد که نگارنده جز تلاش برای مطرح کردن جناب دکتر تقوی مأموریتی در این تحلیل ندارد.!
در بخش معرفی سردار هاشمی نوشته شده: سردار عدل هاشمی در سال‌های اخیر دوستانی دست و پا کرده و تلاش می کند پا جا پای حجت الاسلام سید محمد موحد گذاشته و آرای او را جمع آوری کند که به نظر می رسد بخش زیادی از بدنه طرفداران پیشین موحد استقبالی از وی نکنند.
بسیاری از فعالان سیاسی معتقدند سیدمحمد موحد روی شخصی که ممکن است رد صلاحیت شود سرمایه گذاری نمی‌کند و این کار را به مثابه ذبح سیاسی خود می داند.
درجواب این برادر بزرگوار باید عرض کنم اولاً همانگونه که قبلا در بالا توضیح دادم بخش وسیعی از اعضای همان کودتای نافرجام را یاران ولیدرهای اصلی چندین ساله موحد تشکیل دادند و بنابر این بیان این نکته که بدنه طرفداران پیشین موحد استقبالی از وی نمی‌کنند با این اظهار نظر تاحدود زیادی مردود است اگر چه هم چنان بنده اعتقاد دارم سطح شعور و آگاهی در شهرستان باعث گردیده تا افراد فارغ از هر قیم، خود تصمیم گیرنده باشند.
دوم اینکه مطرح کردن شایعه رد صلاحیت یکی از فرزندان شایسته خطئه کهگیلویه که هم وارث روزهای جبهه و جنگ است و هم درعرصه سازندگی در قرار گاه های مختلف کارنامه ای از شایستگی ومدیریت برتر را یدک میکشد بیش از آنکه کمکی به همان کاندیدا موردنظر خود کرده باشید جفای بی حدی به کهگیلویه نمودید تا برای کسب حداقل منافع احتمالی سیاسی چراغ خودزنی را دراین شهرستان بر افروخته باشید.
نکته آخر و البته درز شده به بیرون حکایت از آن دارد که هم دکتر مژدهی پور و جناب حاج عدل هاشمی هم چنان به تصمیم حکمیت و اولویت بندی در کاندیداتوری احترام گذاشته و نظر و رای حکمیت را برای خود حجت میدانند اما درمورد نظر دیگر اعضا شایسته است اگر نگارنده محترم کنکاشی بفرمایند و نتیجه را دراختیار افکار عمومی قرار دهند، بیشتر محرز خواهد شد که در حضور طولانی مدت جناب دکتر تنهای برای کاندیداتوری و کسب کرسی احتمالی مجلس می‌باشد، شیوه‌ای که شاید حتی در آن تلاش چندین ماهه اصولگرایان معتدل بفراموشی سپرده شود.
من نیز مانند نگارنده محترم یادداشت مورد اشاره قضاوت را به آینده میسپاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

شوت
Iran, Islamic Republic of
پس حمله قبلی شما به دکتر تقوی هم بی دلیل نبود سرکار خانم
از تخریب چه سودی میبرید؟
حامد
United States
سردار شما مگه در دانشگاه پیام نور دهدشت و در جوار امامزاده میرسالار قسم جلاله نخورد که برای انتخابات فعالیت نمی کند؟
مگه نگفت که اگه دیدید من در انتخابات شرکت کردم هر چه خواستید به من بگویید؟
خدایا عاقبت همه ما را بخیر کن
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
باسلام
بایدخدمت همشهریان عزیزم عرض کنم وباقطعیت هم اذاعان دارم که درانتخابات آتی رقابتداصلی بین اصلاح طلبان ونماینده فعلی میباشداصلاقاطبه مردم به آقای هاشمی فکرنمیکننداگربخواهیم خوشبینانه تصورکنیم باتعددوترافیک کاندیداها فعلی میتوان رتبه چهارمی یاپنجمی رابرای جناب آقای سردارهاشمی ممکن دانست
علی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی بزرگواری موحد همه وابسته به جریان پایداری و احمدی نژادن.بگید تا مردم بدونن. تا بتونن انتخاب کنن
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم نگارنده شفاف به معرفی دکتر تقوی پرداخته نه پنهان شماه چی؟
رجب علوی
United States
.در خصوص تعطیل شدن دفتر جناب اقای عدل هاشمی درخصوص تحصیلات و نحوه ی تحصیلات اقای هاشمی هم لطف میکردید یه توضیحی میدادید.درخصوص ارتقاع دوباره سقوط ایشان توضیح میفرمودین.راستی چرا اذهان عمومی برردصلاحیت سردار سازندگی هم عقیده هستند.
مردم فهیم ما تفکر اصولگرا را در خود کشتند به تفکرات اصلاحات بیشتر توجه میکنند انشالله.
بزرگ
Iran, Islamic Republic of
عدل کیلویی چند
شهرام مومن نسب
Iran, Islamic Republic of
درود بر بانو ذرگانی
تخریب نیروهای بومی از بدترین رفتارهای غیراخلاقی است
ضمن احترام به همه کاندیداهای مجلس در کهگیلویه بزرگ باید پذیرفت این منطقه محروم و عقب نگه داشته شده نیاز به نیرویی اجرایی و کارآمد دارد
على
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمى چطور میخواد از نگاه تیزبین إیت اله جنتى در بره وآیا جمهورى اسلامى جاى . ایشان هستش
داش آکل
United States
اگر بخواهیم از نگاه تحصیلات و سخن اقای هاشمی فرقی بابزرگواری نداردبابزرگواری نگاه رانت هم اورا شبیه موحد میبینم حتی قدرتمند تر.ورود این افراد به مجلس ممنوع.

فقط دکتر بنام هم باسواد است هم اصلاحات
مهدی
Iran, Islamic Republic of
از این آریالای تقوی بپرسید آدرس حوزه علمیه دهدشت کجا هستش؟
خادم
United Kingdom
تحلیل ابکی
حسنعلی
Iran, Islamic Republic of
تو چقدر گرفتی که اینو نوشتی
Iran, Islamic Republic of
چه چیز بزرگی کشف کردی... چشمت نزنن.. همتون سر کارین..نقشه ها از یه جای دیگه داره کشیده میشه دو ماه دیگه میفهمین....خخخخخخخخخخخ
ایاز
Iran, Islamic Republic of
سردار عدل هاشمی با اون روحیه بسیجی که دارد تا الان در همه سمت ها و پست هائی که به ایشان محول شده به نحو احسن عمل نموده ، و موفقیت های ایشان در تمام کشور نمایان میباشد و مطمئن باشید این صحبتهایی که می شود فقط بخاطر ترس از حضور سردار عدل هاشمی در صحنه انتخابات می باشد ، و مطمئن باشید با اختلاف آرای بالا در بهارستان حضور پیدا می کند .
موسوی
Iran, Islamic Republic of
ما از محبوبیت حاج عدل نمیترسیم.
ما از اطرافیان حاجی میترسیم که مث دوران موحد وام های میلیاردی دریافت کردند.
ما از این نابرابری ها میترسیم.
ما از اینکه حق کل مردم شهرستان را عده ای محدود بخورند میترسیم.
خانم شما هم دیگه مطلب ننویس . هم اسمتون هم عکستون هست. حقتون محفوظ
گچسارنی
Iran, Islamic Republic of
مردم کهگیلویه خود میتوانند تشخیص دهند که عدل هاشمی تجربه کارهای ملی را دارند ایشان می توانند سرمایه لازم برای سازندگی گهگیلویه را جذب کنند.
امامزاده پهلوان
Iran, Islamic Republic of
قطعا"آقای هاشمی پیروز خواهد شد . مگه ایشون چه مشکلی داره که رد صلاحیت بشه ای آقا فقط ئسرباز انقلاب بوده و زحمت کشیده و بسلامتی وبه کوری چشم دشمنان تائید خواهد شد وبه مجلس راه خواهد یافت.
ع-اسدپور
Iran, Islamic Republic of
عزیزان مطلع وآگاه کهگیلویه عزیز در کامنت ها رعایت انصاف را بفرمایید بیایید واقعیت را بپذیریم چپ وراست ، اصولگرا واصلاح طلب وبطور کلی جمیع احزاب وگروهها اگرچه مفید ولازمه زندگی اجتماعی وپسشرفت هست اما یقین بدارید مردم محروم کهگیلویه وتمام استان نیازمند فردی کاردان وبا تجربه است کسی که در عمل از درد مردم آگاه باشد ودر مسولیتهای قبلی ادای دین کرده باشد کدامیک از این عزیزان در دوران حاکمیتشان اندوه معیشت مردم را خوردند اگر چه این حقیر نه از آن حوزه انتخاباتی هستم ونه در ارتباط با کاندیدا های مطرح وشدیدا دارای تفکری اصلاح طلبانه اما ایمان دارم استان ما نیازمند نماینده ای کاری است نه سیاسی عدل هاشمی در طول مسولیتش مامن بسیاری از مردم کهگیلویه بوده حداقل طیف وسیعی از مردم کهگیلویه را در پروژهای عمرانی سهیم کرد هرچند شاید در این زمینه به عده ای اولویت هایی داده باشد اما همانها هم از خیل بیکاران کهگیلویه بودند کاش مسولین بومی در زمان ریاست خود آنقدر غیرت داشتند که بفکر اشتغال فرزندان محروم منطقه خود باشند حتی اگر از بستگانشان شروع میکردند اگر چنین بود مطمعن باشید هم اکنون اولویت همه اشتغال زایی نبود بیایید اولویت را بر محرومیت زدایی بگذاریم وکسی را انتخاب کنیم که اندیشه اش اشتغال زایی باشد نه شعار وسینه سپر کردن در برابر خواسته های مردم با عرض پوزش از عزیزان
United States
(( کلاه سبزوی ))
من به لطف زور و بازوهـــای خــــاتم
من به زور لطف و بی لطفی به عالم
طی نمودم رو به بالا پله های دنیوی
من همانم، من کریمم در کلاهِ پهلوی
همان سورچی خان و مُفلس عالی (عالیه)
که شد نماینده ی استان در مجلس ملی
فیلم را گر دیده ای، خوانده ای تا آخرش!
ور ندیدی بشین، تا ببینی در منَش…
نه سوادی نه مکانی نه الاغی داشتم
نه ریالی نه مقامی نه کلاهی داشتم
از قضا چرخ زد روزگار و چرب شد نرخ روز
با کلــاه سبـــز آن رزمنـــــدگان رخ فــروز
بعد از این من بودم و آن کلاه سبز رنگ
پله ها سبز میشد پیش پایم بی درنگ
میشمارم این دَه پله را تا که بَل از بر شوی
وجه تشبیه کریم و سردار را روشن شوی
اولین پله ی صعودم پُست بود، همان پُست پَست
بعد از این کارم پشت میز بود و دستم روی دست
ای پسر، هر چه میبینی که اکنون در چنـــگ منست
همه از این دو چیز است، پُست پَست و چرک دست
پس پله ی دوم تا دهم را خود بگو، پول و پول
پول گذاشتم روی پول تا شدم فربه چو غول
الــــــاغ رویاهای من شد سانتافه و ویتارا
خانه ام اکنون شده شانه به شانه کاخ را
این ریالم این الاغم این مقامم این مکان!
مانده سوادم که خریدم لیسانس از بهبهان
همه چیز داشتم، مانده بود یک چیز و آن
سواد، که سه سوته خریدم از شریف بهبهان
فرق من با آن کریم بی صفت هم یک چیز بود
او ســوادش با تلاش و مال مـــن با پــــول بود
تا به اینجا مو نمیزد داستان ما و کریم
آخر داستانمان مانده، ان شاء الله عین همیم
کرسی مجلس را هم گر مثل او صاحب شوم
چه کریــــم گویی چه عـــــدل هر دو مــنم
او کریــــم بود و دغل، در کلاهِ پهلوی
این منم حاجی عدل، در کلاهِ سبزوی
بی امضا
مسعود
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم این خانم ازحیف ومبلهای نجومی حاج عدل درپروژه سدکوثرودشت لیشتر خبرنداره که این همه سردار سردار میکنه
موافق
Iran, Islamic Republic of
......
سیداحمدرضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام
وعرض خسته نباشید خدمت نویسنده و تشکر از اشاره ایشان به این نکته که کس یا کسانی کاندیدی را نمی توانند بر مردم تحمیل کنند.
درپایان از زحمات سردار خستگی ناپذیر استانمان تشکر می کنم.
جمالی
Iran, Islamic Republic of
واقع بین باشیم.رقابت اصلی بین دکتر بنام و بزرگواری هست به نظرم
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل یه کارمند چقد حقوق میگیره که حاج عدل به ...
دوست
Iran, Islamic Republic of
اگر پولی که در دست... شما بود دست ی بچه ۱۵ ساله بود خییییلی از .... بیشتر کار میکرد خانم نظرم برا این. مقاله ات خیلی .. داد .دوساله مهندسی عمران گرفت از دانشگاه ازاد بهبهان پس احتمالا جهشی پاس کرد ههههههه .بعدشم .. اطراف موحد برا . خودشان شبانه روز دعدتش میکنن بعد میگن میراحمد خط قرمزماست
دوست
Iran, Islamic Republic of
اقای حاج عدل بفر مایند که این سرمایه ر.
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
اکثر مردمی که دور حاج عدلو میگیرن فقط فقط به خاطر پول حاج عدل
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
دو مرد دل سوز این انقلاب هست یک مقام معظم رهبری دوم جنتی
Iran, Islamic Republic of
توراخدا بی مبالاتی و رویا پروری نکنید با بررسی وضعیت اطرافیان همه چیز مشخصه اگر مردم کهگیلویه چنین فکری دارند بهتره که همان بزرگواری را انتخاب کنند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
استان ما به امثال حاج عدل نیاز دارن.
استان باید پیشرفت کنه.
سنگ اندازی نکنید.
چکار به جناح سیاسی دارید؟؟ایشان توان مند هستند.
منصف
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای سایت کبنا نیوز،که توهین به ,,,,,, مجاز میدونه ومنتشر میکنه،ولی کوچکترین
مطلب در خصوص مسئولین محلی رو سانسور میکنه؟!؟!,,,,,ی!!!!!!!!که برخورد نمیکنن
بویر احمد
Europe
کرو بحضرتعباس عدل جون دله.قربونش برم
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
والا عدل همان موحد وبزرگواری است .از .. بترسین اگر از فیلتر عبور کنه رأی داره بترسین مردم کار به اصلاح طلب واصولگرا ندارن با دو ...هم رأی می دن .
Iran, Islamic Republic of
راستی سرکار خانم، یکی از مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کاندیداتوری مجلس علاوه بر عکس و کپی شناسنامه مدرک کارشناسی ارشد هم هست ولی تا جایی که بنده اطلاع دارم آقای هاشمی تا پارسال دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزاد بهبهان بود. میشه بفرمایید کی و چگونه کارشناسی ارشد گرفته یا هنوز نگرفت. جهت یادآوری عرص کردم که مدارک جهت ارایه ثبت نام ناقص نباشه
Iran, Islamic Republic of
زر و زور و تزویر در انتخابات مجلس تعیین کننده ی نهایی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جواب ع اسدپور
Norway
در جواب ع اسدپور
چکاره شاکر اسدپوری
سرمن شهرما (کهگیلویه)هم کرده اید
گچساران را . کردی بس نیست.
شاهد
Iran, Islamic Republic of
... جان احتمالا ... جهیزیه خوبی برای حاج خانم خریده خبر آز همه چیز ...
رجایی
Iran, Islamic Republic of
منطقیان نمیذارد عدل رای بیاره همه رای منطقه از ان ایشان هست،بقیش هم بزرگواری
کترگر
Iran, Islamic Republic of
... آدمی ... بیش نیست.
هم ... و هم همفکران این .. به لطف خدا جواب "نه" مردم را این دفعه برای انتخابات خواهند دید. ماهیت اینها برای مردم رو شده است.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
چرا رقبا ازعدل میترسند؟
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمی بدرد انتخابات نمی خورن چون تحصیلات بالای ندارد مدیریت ایشون بدرد شرکت های ساختامنی خودشون میخورن. مثل اینکه پولی از ایشون گرفتی
پیروزفر
Iran, Islamic Republic of
به نظرشمانوع تحصیلات (حوزه وی.دانشگاهی(پیام نور.آزاد.دولتی) دانشکده ای )به چه درد من شما ها میخوره وقتی هدف خدمت به من شما نباشه من دنبال مشکل گشاهستم نه دنبال تحصیلگرمن کاری به فرد ندارم به اقتدارش به مردم داری ولیاقتش کاردارم شماهم به خودت فکر نکن به من وامثال من فکر کن که قددکترتقوی درسخت ترین شرایط درس خواندیم نه دکترشدیم نه هم تحصیلمان به دردمان خورد
حمیدشادباش
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام کارایی که حاج عدل هاشمی طی چندسال خدمت درقرارگاه خاتم برای جوانان کهگلویه انجام داده هیچ نماینده ای نتوانسه انجام بده چراما مردم شریف کهگلویه ازمردی باتدبیر باتفکربالا حمایت نکنیم که چشمانمان دنبال کاندیدهایی باشد که نتوانند کامپیوترراخاموش کنند حاج عدل هاشمی مردی باسیاست از طایفه بزرگ اغا میباشدکه برای همه شناخته شده است باامیدپیروزی سردارهاشمی
حمیدشادباش
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام کارایی که حاج عدل هاشمی طی چندسال خدمت درقرارگاه خاتم برای جوانان کهگلویه انجام داده هیچ نماینده ای نتوانسه انجام بده چراما مردم شریف کهگلویه ازمردی باتدبیر باتفکربالا حمایت نکنیم که چشمانمان دنبال کاندیدهایی باشد که نتوانند کامپیوترراخاموش کنند حاج هاشمی مردی باسیاست از طایفه بزرگ اغا میباشدکه برای همه شناخته شده است باامیدپیروزی سردارهاشمی
حمیدشادباش
Iran, Islamic Republic of
حاج عدل مردی با تدبیر و با سیاست
Iran, Islamic Republic of
........نیروگاه راخورد (خاتم الأنبیاء ) را خورد بسشه میخواد مجلس رآهم بخو رد خدا نمیزارد بارکج به منزل برسد مگراینکه جنتى مرده باشه
عسل
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی نوشتن که به کسی توهین نشه با حرف خاموش کردن کامپیوتر به آقایی بزگواری توهین شده چرا پس منتشر کردین من از حامیان حاجی عدل هاشمی ام ولی از اینکه به حاج آقا بزرگواری توهین بشه هم ناراحت می شیم حاج آقا بزرگواری فرد پاک و بسیار خداشناسی هست لطفا بهش توهین نکنید تو کشور ما اکثرا سواد کامپیوتری و زبان خارجمون کمه
شهرياريان
Iran, Islamic Republic of
جون ختو ول کنیت اى گپله بیت دور بعد راى و خم بیت .دور قبل نگذاشتن ثبت نام کنم. فقط بخاطر یو ک حرف حقه ایزم .پته ى همنه ایرهتم سر او. ب امید دوره بعد انتخابات
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1