تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۱۲۵۲۵۶

تحلیل وقایع انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد

۶۲
۰
کبنا ؛بهنام عکاشهrhrthrtyrمنطقیان: اگر نظر جمع اصلاح‌طلبان لاهوتی باشد، می‌پذیرم.
دکتر ستار هدایتخواه؛ گزینه نهائی اصولگرایان بویراحمد.
با صدور یک بیانیه انتخاباتی مهم؛ قوام فروزان انصراف داد.
این سه خبر را می توان مهم ترین اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته گذشته دانست که به طرز عجیبی صدوشصت روز مانده به انتخابات صفحه شطرنج سیاسی استان را تا حدودی دستخوش تغییر جدی کرد.
در واقع اتفاقات اخیر اولین پیچ انتخاباتی بود که سیاست استان با آن روبرو و از آن گذشت.
منطقیان با اظهارنظری مهم که حاوی سیگنال مهمی برای رقیب درون حزبی اش بود تا حدودی توانست فضای درون جریانی اصلاحات را در حوزه کهگیلویه تلطیف نماید.
واقعیات سیاسی البته در این حوزه نشان می دهد حتی در صورت ردشدن از فیلتر شورای نگهبان، امکان کمی وجود دارد که هواداران لاهوتی به منطقیان رای دهند و بالعکس.
برخی بیان این حرف ها از سوی منطقیان را صرفا گرفتن ژست پیشقدمی برای وحدت می دانند و آن را با عینیات موجود در آن حوزه در تناقض می بینند.
عدل هاشمی تاکنون توانسته خود را به عنوان یکی از مهم ترین رقبای بزرگواری تثبیت نماید، ولی حضور سید مصطفی تقوی به عنوان فردی دارای پشتوانه اجتماعی به سختی آزار یاران قدیمی موحد را موجب شده است.
تقوی فقط به پشتوانه پدر می آید و البته آمیراحمد تقوی که روزی یک تنه موحد را به اریکه قدرت رسانده بود ظاهرا حالا در غیاب او نمی خواهد از محبوبیت اجتماعی و مذهبی خود برای دیگران استفاده نماید.
عدل هاشمی به وضوح کاندیدای مورد عنایت موحد به شمار می رود که هنوز نتوانسته روی موج اجتماع سوار شود و در جلب رضایت دوستان مدعی اش نیز همچنان ناموفق نشان می دهد و این همان چیزی است که با استقبال بزرگواری که حالا توانسته خود را به عنوان یک جریان سیاسی و فردی قدرتمند تثبیت کند، شده است.
در بویراحمد ولی اوضاع همچنان مشوش است و زارع که نفوذ نسبتا خوبی در حوزه های دارای رای فراوان کسب کرده است احتمالا با انتخاباتی سخت تر از آنچه هواداران خوش بینش فکر می کنند روبروست.
در این بین حضور دوباره هدایتخواه گرچه با اماواگرهای همیشگی هدایتخواه روبرو شده ولی آگاهان سیاسی بر این باورند اصولگرایان بویراحمد چاره ای جز این، برای شکست زارع یا سیدباقر موسوی نخواهند داشت.
قوت گرفتن زمزمه تایید سیدباقر از سوئی و امکان حمایت اصلاح طلبان بویراحمد از زارع گزینه هائی است که حضور هدایتخواه را ناگزیر می نماید.
هدایتخواه که به خوبی از فقر رقیب در درون جریان اصولگرائی آگاه است حالا برای بازگشت توپ را به زمین گروه حکمیت انداخته است تا نتوانند او را برای اخذ امتیازات سیاسی تحت فشار قرار دهند.
او نشان داده فرد زیرکی است و اختمالا همچون دور گذشته، تا روز ثبت نام کسی از تصمیم نهائی اش آگاه نخواهد شد.
حضور سیدباقر در انتخابات با هر رقیبی، احتمالا با نتیجه دلخواه اصلاح طلبان به پایان برسد ولی او نباید از احتمالات مختلف در این حوزه غافل شود.
احتمالاتی که در این استان فقط و فقط در یاسوج اتفاق می اقتد.
البته سیدباقر که حضور خود را حتمی دانسته نیم نگاهی هم به حوزه گچساران خواهد داشت. شایعات درباره تاثیر او بر حضور قوام فروزان این نگاه را تقویت می کند.
فروزان که فردی گمنام در جامعه و خوشنام در بزرگان بوده است گرچه حضورش توانست تکانی شدید به هواداران تاجگردون دهد ولی گذشت زمان به اصولگرایان این حوزه نشان داد تغییر در فضای سیاسی گچساران با گزینه ای چون فروزان امکان پذیر نمی باشد.
برخی عدم اقبال اجتماعی به او را عامل مهمی در انصراف از انتخابات دانسته و دیگرانی نیز پاسخ علی خواجوی را تاثیرگذار در تصمیم نهائی او می دانند.
فروزان آمد و رفت، ولی چرائی و چگونگی حضور و انصرافش برای کسی معلوم نشد. پاسخ به سوالات پیرامون پشت صحنه حضور او احتمالا آن چیزی باشد که نتیجه انتخابات امسال گچساران و باشت را مشخص می کند.
انتخاباتی سخت که فعلا دو رقیب مهم دارد.
در بین اصلاح طلبان راضی و ناراضی فعلا فقط تاجگردون به میدان آمده و احتمال حضور دکتر افشین پور نیز هنوز به قوت خود باقی است هرچند نشانه ای دال بر فعالیت او احساس نمی شود.
اصوگرایان ولی حالا فعال تر شده و فعلا در حوزه باشت برای تاجگردون شاخ و شانه می کشند.
خاستگاه تاجگردون که این روزها مخالفینش درهای خانه هاشان را به روی مرد قشقائی باز کرده اند احتمالا روزهای پر سروصدائی را تجربه خواهد کرد.
فولادی که توانسته نظر گروه هوادار جعفری در باشت و گچساران را جلب کند هنوز در جذب حلقه اول لیدرهای سیدقدرت در گچساران موفق نبوده و این تا حدودی به دل نگرانی های این جریان از آینده قدرت با توجه به تبارشناسی حلقه اطراف فولادی بازمی گردد.
تاجگردون ولی با سرمایه گذاری روی راس لیدرهای دوره قبل فولادی و حضور تدریجی در جامعه ترک زبان، به تحرکات فولادی در باشت پاسخ داده است.
هم فولادی و هم تاجگردون ولی می دانند نفوذ در راس قدرت سیاسی آسان بوده ولی آنچه سرنوشت ساز خواهد بود قانع کردن لایه های زیرین اجتماعی برای نوشتن نام کسی غیر از همزبان خود در برگ رای می باشد.
این پروژه ای است که این دو و دوستان غیرهمزبان شان تلاش زیادی برای به انجام رساندن آن دارند و شمارش صندوق های باشت، آبشیرین، سربیشه و بیدزرد و باباکلان به این سوال پاسخ می دهد که کدام توانسته اند در این راه موفق باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فولادی جزرستم مرزبان که ازلیدرهای جعفزی است کی راجذب کرده که وحودمرزبان جزضررجیزی برای فولادی ندارداماتاج گردون بزرگان ترک زبان حاج منصورمرادی حاج اردشیرکاویانی دکترکریمی سیروس اقایی افراسیاب پرویزی خسروطاهری جوانشیرکرمی فروتن ووووواقای فولدی برادرمن به والله بیهوده میچرخی درباشت بنام اصولگراحرکت میکنی میان برادران ترک میگه ماترکیم بایدقوم وخویشی خودراداشته باشیم عوام فریبی نکن که مردم اکاهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فروزان که اعلام نکرده بود میاد که میگین انصراف داده ازش تقاضا شده بود اونم قبول نکرد
جواب ناشناس
Iran, Islamic Republic of
همه حرفها درباره مهندس فولادی شایعه هست. ...به امید خدا با پیوند لر ترک و اتحاد فولادی پیروز هست. ...
باشت وباوی
Iran, Islamic Republic of
هیچ باشتی و باوی اصیلی به خودش اجازه نمیده که به تاجگردون خیانت بشه.اکثر خانوده های اصیل باشت وابسنتگی عمیق وشدیدی به طوایف باوی دارند.به همین لحاظ فرقی بین باشتی وباوی وجود نداشته ونخواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
دروووووووووووود بر مهندس فولادی
Iran, Islamic Republic of
کریمی و خسرو طاهری در گچساران ترک زبانان با غیرت آنهارا یه خیانتکار میشناسنش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پس دکتر مژدهی کجاست؟ ایشان مدیری ملی و لایق و توانمند می باشند که میتواند با توجه به دوستان و نفوذی که در کشور و مرکز دارند باعث پیشرفت شهرستان کهگیلویه و استان شوند. مژدهی پور همانند تاجگردون میباشند.
باشت
Iran, Islamic Republic of
انشااله فولادی برنده میشه، برای ریشه کردن منیت و خود پرستی و نه گفتن به انهای که در این چهار سال گچساران و باشت را به لجن کشاندند ما بدون از دیدگاه تهجرگرایی قوم گرایی به فولادی رای میدهیم.از طرف یک اصلاح طلب واقعی و کسی که حداقل پنج دوره به خانواده تاجگردون رای داده.
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
فولادی وندا توسط اصولگرایان سرکار گذاشت شده
وقطعا فرد دیگری معرفی خواهد شد
بهنام احمدی
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط دکتر تاجگردون
ابکی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل ابکی خیلی عامیانه تحلیل کردید.
گشین
Iran, Islamic Republic of
بدبخت ب کاندیدی ک رسنم
گشین
Iran, Islamic Republic of
بدبخت کاندیدی که رستم مرزبان ازش حمایت کنه!!!!اتفاقا ای سری عامه مردم باشت ب خاطر تلاش های دکتر تاجگردون از ایشون حمایت میکنن.
طلا
Iran, Islamic Republic of
فولادی غیر از چند نفر بیکار وبدون پایه سیاسی کسی دیگه در باشت همراهش نیست مردم باشت قدردان تاجگردونن
گچسارانی
United States
مگر ما باشتی هستیم یا قوم و خویش تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
اگه افرادی مثل طا - بر - ده که فقط دنبال منافع خودند و دوست دارند بقیه مردم بویراحمد و کهگیلویه به خواب باشند، بگذازند. منطقیان بسیار صادق برای همه مردم کهگیلویه بزرگ است
رها
Iran, Islamic Republic of
بواله مخالف تاجگردونم اما چون داره کارمیکنه بهش رای میدم واقعیت راباید پذیرفت همان گونه که حاج بهرام تاجگردون پذیرفت وکناررفت
ساز مخالف
Iran, Islamic Republic of
حاج منصور مرادی و حاج اردشیر کاویانی فقط پول دارن بزرگی کجا بود تو خانواده خودشون محبوب نیستند بعد اینجا نوشتن بزرگان ترک
باشتی
Iran, Islamic Republic of
درجواب ناشناس باید بگویم که این دوره مثل دوره های قبل نیست..این دوره در شهرستان باشت حداقل اقای فولادی دارای ۵۰۰۰ رای می باشد که روز به روز بر تعداد انها افزوده می شود.روزانه تعداد زیادی ایشون رو دعوت میکنند.
علت گمنامی تحرکات در باشت هم شروع نشدن تبلیغاته که نمیشه بی قانونی کرد وگرنه معلوم بود ایشون چقدر رای دارن.
به قول باشتی ها اگه افشین کارمند شد اقای تاجگردون هم امسال قبول میشه
دشتروم مهد اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
سلام سید جان.من از بویراحمد مطلب میزارم از شهر یاسوج و از روستای دشتروم.همان دیاری که پا به دنیا گذاشتی و در خانواده ای مذهبی بزرگ شده ای همان دیاری که برادر شهیدت را در آن به خاک سپاردی.همانجایی که خبر جانباز شدنت را به پدر بزرگوارت و مادر پاک دامنت رساندند.بنده ی حقیر به نمایندگی از طیف عظیمی از مردم بویراحمد و دنا دارم صحبت میکنم بویراحمد و دنا بی صبرانه منتظر حضورت که چه عرض کنم تشنه حضورت هستند.انگار سید باقر تو شده ای ناجی این مردم چنان در دل مردم محروم و مظلوم زیلایی و لوداب و مارگون و....رخنه کرده ای و محبوب هستی که هیچ کس و هیچ چیز نمیتواند از این محبویت شما بکاهد قدر این نعمت را بدان.بویراحمد و دنا یکصدا و یک دل به احترام تو خواهند ایستاد این بزرگترین نعمتی هست که خداوند به شما داده.اینکه میگن دل به دل راه داره حقیقت داردصداقت و یکرنگی که در گفتار و کردار خود شما هست باعث چنین محبوبیتی شده.رد صلاحیت تنها نا امیدی هست که مخالفانت میخواهند به این مردم القا کنند ولی قطعا کسی که برادر شهید داده جانباز جنگ تحمیلی هست و جها گری مخلص و محبوبیت اینچنینی در بین مردم دارد قطعا تایید خواهد شد ان شااله پیروری اسفند ماه پیشاپیش بر بویراحمد و دنا مبارک باشد ان شااله
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
خطاب به اصولگرایان. غلام رضا تاجگردون کسی که گنده ی شما، آقای لابی ایران ( باهنر ) مچش رو خوابوند توی مجلس. حالا فولادی و موسوی و ... که شکست دادنشون برای تاج سهله و به آسونی یه لیوان آب خوردن. هفت اسفند به حرف من میرسید
ف پ
Iran, Islamic Republic of
سلام.پس جناب دکتر مژدهی پور کجای تحلیل شماست.ایشان مدیری کشوری و ملی ولایق می باشند. مژدهی باتوجه به شایستگی که داشتند در دو دولت پست کشوری داشتند.حال باتوجه به اینکه دوستان زیادی که در بدنه دولت و مجلس و قوه قضاییه دارند بهترین گزینه می باشند. و کسی که این ویژگی ها را دارد می توانند در راستای پیشرفت شهرستانهای (کهگیلویه-چرام -بهمئی- لنده) تاثیر به سزا و شایانی داشته و حلال مشکلات استان باشد. ایشان میتواند تاجگردونی دیگر برای مردم استان و حوزه انتخابیه باشد.
Iran, Islamic Republic of
آدرس اشتباه می دهی بسیاری از طرفداران جعفری در غیاب او در انتخابات در گچساران همراه تاج گردون خواهند بود
مهدي مظفري
Iran, Islamic Republic of
ما اماده ایم تا بار دیگر قدرت و بزرگی حاج غلام رو ب تصویر بکشیم.
واویلا
Iran, Islamic Republic of
فولادی نماینده اصولگراهستش..بخدانماینده قشقایی نیست.....ملت بیدارشدن
Iran, Islamic Republic of
جناب عکاشه باز هم تحلیل نابجای حضرتعالی باعث شد یاداور بشم حاج فروزان هرگز اعلام امادگی برای حضور در صحنه نشد،کما اینکه به شدت هم تحت فشار أقشار مختلف برای کاندیداتوری بود!علت حضور نیافتن ایشان هم بنا به فقدان ضرورت بود،قطعا اگر تمایلی داشت رای باشت و باوی مال خودش بود!امیدوارم حواست به مثلا تحلیلات باشه و بحث جیبت نباشه!
باشت
Iran, Islamic Republic of
تاج کارش تموم انشالا دو هفته اینده در باشت (بنگرو) حساب کار دستش میاد که غرور زیادی خوب نیست
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
بابا فولادی تیپش به نمایندگی نمی خوره. به خدا به پیر به پیغمبر
بابا به خدا ظلمه که بخواهید فولادی را تاجگردون مقایسه کنید
البته مردم هم این مساله را می دانند فقط یک عده ورشکسته سیاسی که قدرت و منافعشان را از دست داده اند به هر طریق ممکن در صدد رقیب تراشی برای تاجگردون بزرگ هستند
افسر جنگ نرم جبهه تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون مثل خورشید است، هر زمان کسی یا چیزی پیدا شد که بتواند پرفروغ تر از این نور باشد، آن وقت می تواند حریف دکتر تاجگردون شود
مردم گچساران و باشت بعد از سالها به لطف خداوند و تاجگردون بزرگ عزت یافتند. گچساران و باشت به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده و مردم این حوزه بیشتر از هر زمان دیگر می توانند سر خود را بلند بگیرند و به نماین ده خود بنازند
نماینده ای که امروز در راس مهمترین کمیسیون مجلس جلوس کرده و در تمام تصمصم گیری ها و تصمصم سازی های این مملکت نظر می دهد
اگر تا دیروز می گفتیم محروم هستیم خودمان مقصر بودیم چون ادم هایی را برای نمایندگی انتخاب می کردیم که باید دروه کارآموزی را یاد میگرفتند. اما با انتخاب دکتر تاجگردون به خودمان ارزش بخشیدیم و همین باعث حسادت خیلی ها شده است که خواهان حقارت ما بوده اند
Iran, Islamic Republic of
تاججججججججججججججججججججججگردون میخامت
سید احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام
جریان انتخابات در یاسوج و دهدشت پیچیده به نظر میرسد به قلم اقای عکاشه عزیز
ولی گچساران نماینده مشخصی دارد نه تنها این دوره بلکه دروه های بعد.
گچساران بدبخت
Iran, Islamic Republic of
چهارسال بعدی هم تاجگردونو میبینیم،این چهارسال آخرو از مردم گچساران پدر درمیاره
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
ما بافولادی عهد بستیم که کنارش باشیم وانشاالله خواهیم بود چه ایشان سقبول بشه یانشه پای عهدمان هستیم واین مرد صادق وبا خدا را تنها نمی گذاریم دیگر دوران واپسگرای قومیتی گذشته دیگر شهرت وخانواده ابزار گول زدن مردم نمی تواند باشد ترک ولر در یک سنگر وبااوحدت کنارهم هستند وانشااله پیروز میدانند
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب : اگر دولت اصلاح طلبان و اصولگرایان نیست /پس چرا در کهگیلویه وبویراحمد تمام نیروهای اصولگرا و و حامی رضایی-قالیباف-جلیلی و...از تمام مسئولیتها عزل شدند حتی رحم به مدیران مدارس /مستخدمها و سرایداران هم نکردند و همه نیروهایی که استاندار در ماونت خود قرار داده همه اصلاح طلب هستند و مدیران کل هم همه اصلاح طلبهستند /چرا دروغ می گویید /ابآیا آقای روحانی میداند در کهگیلویه وبویراحمد چه خبر است /
باند بازی -قوم بازی /رفیق گرایی /پارتی بازی همه اش به نام دولت تدبیر وامید
اقای حسنی تو را به خدا به آخرتت فکر کن /دینا زود گذر است /تاکی دروغ و تهمت به جریان مقابل
خبرنگار برتر:عکاشه عزیز
Iran, Islamic Republic of
اصلا این سایت امنیت جانی داره برامون آقای عکاشه لطفا جوابمو بده،
کبنا؛
سلام.متوجه نشدم.
Iran, Islamic Republic of
درجواب ناشناس وباشت اقای محمدفرهمندیان خودتوخفه نکن چطوردورگذشته خسروطاهری ودکترکریمی نمادغیرت ترکهابودحالاکه ازتاج حمایت میکنندخاین شدندوجناب باشت سجادبابویی سن وسالت حدی نیست که پنج دوره به تاج رای داده باشی طرفداران تاج گردون شب وروز دعامیکنندکه بافولادی باشی خودت میدانی چه موجودی هستی
ناشناش
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم درشهرستان بوبراحمدودناکاندیدی هست که خیلی رای داره اون هم مهدی روشنفکرهست.
روایی
Iran, Islamic Republic of
یاوه گویان عزیز ظاهرا یادتون رفته دکتر محمد بهرامی چه شخصیتیست؟
چ کارهایی برایمان کرد؟
درود بر اصلاحطلبی خالص و بدون کذب درود به این مرد بزرگ دکتر محمد بهرامی
باشتی،باوی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم روزی رو نبینم که یه ترک بشینه رو صندلی ریاست، تاجگردون چه اصولگرا چه اصلاح طلب همینکه لره باویه و از خودمونه بازهم همه ی لرا باهم تا قبولی مجدد ایشان باهم متهد میتونیم.
شجاعی بوستان
Iran, Islamic Republic of
۷اسفندمظخص میشه که تاج گردون بارای ۷۵هزارتایی کمر رقیبان راخواهدشکست.تاج گردون مردعمل .اقتدارجنوب.افتخارلر.باتمام وجوددوستش داریم.ودوربعدبرکرسی ریاست مجلس خواهدنشست..به امیدروزهای خوب همراه بادکترتاج گردون برای گجساران وباشت.
نورون
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام.اینطوری که بنده اطلاع دارم اصولگرایان گچساران هنوز کسی رو معرفی نکردن.به عنوان مثال توی دیل اکثر دیلی ها در صورت نیومدن جعفری به صحنه به تاجگردون رای میدند و بس.و مطلب دیگه اینه که حدود ۹۰ درصد مردم گچساران و باشت کاری به اصولگرا یا اصلاح طلب ندارند و اکثرا قومیتی رای میدن.چطوره که برادران ترک امثال دکتر کریمی رو بخاطر حمایت از تاجگردون خیانت کار میدونن ولی از اون طرف توقع دارن لر زبانها بیان و به ترک رای بدن.
باشت
Iran, Islamic Republic of
خدمت دوستانی که از دکتر تاجگردون حمایت میکنند عارضم که به جای ایجاد تفرقه در بین طرف مقابل لطفا چندتا از پروژه هایی که در دوره آقای تاجگردون شروع شده رو توضیح بدید تا ما هم بیشتر در جریان قرار بگیریم،، شاید ما داریم اشتباه میکنیم آیا همه ی نیروهای موجود در دوره قبل از ایشان همگی بی لیاقت بوده اند که هم اکنون هیچ کدام از آنها در مسئولیت نیستند یک نفر مثال بزنید که از مدیران دوره قبل بوده اند،، آیا بکارگیری نیروها جهت اشتغال همراه با عدالت بوده که ما نسبت به عدالت ایشان خوشبین باشیم جز این نیست که حتماً باید از طریق ایشان گماشته شوند،، آیا طرح عظیمی در این حوزه افتتاح یا شروع شده که ما بیخبریم؟؟پس چرا اینقدر تعریف و تمجید بیجا می دهید اگر هم موفقیتی بدست آمده مسائل شخصی بوده و تنها از کول مردم بالا رفته اند این ویژگی یک نماینده مردمی نیست آیا ایشان و اطرافیانش برای فقرا و محرومان حوزه اش از حق خود گذشته اند؟؟
باشت
Iran, Islamic Republic of
خدمت بزرگواران عرض کنم که اگر آقای تاجگردون و اطرافیانش قصد ایجاد رشد در منطقه را داشتند به جای سرمایه گذاری در شهرهای دیگر در شهر خودشان سرمایه گذاری میکردند چرا .... ایشان شش میلیارد تومان وام دریافت کند ولی هیچ تاثیری در روند اقتصادی منطقه نگذارد چرا زمین خالی به متراژ هزار متر در مرکز شهر باشت که بالغ بر چند میلیارد قیمت دارد و متعلق به خانواده ایشان بوده همچنان بلا استفاده گذاشته که ظاهر شهر را هم زشت نموده ولی برای ایشان مهم نیست پس لطفا اینهمه از دغدغه ایشان برای شهر باشت نگویید که حافظه تاریخی مردم باشت پر است از ظلمهایی که ایشان و خانواده ایشان در حق مردم باشت نموده اند،،، کسی که با نانی که از مستضعفان به زور گرفته شده است بزرگ شده نمیتواند درد فقرا را درک کند آخر اینها معنای فقر را نچشیده اند و از جنس مردم نیستند
جواب باشت
Iran, Islamic Republic of
در جواب باشت باوی من شک دارم تو باوی باشی چون یه باوی اصیل از قوم گرایی صحبت نمیکنه امثال شما ها هست که نمیزاره ریشه قوم گرایی توی شهر از بین بره. ...و حالا مهندس فولادی اومده ریشه این قوم گرایی رو بسوزنه. .....اشتغال اشتغال یا علی حاج علی. ....درود بر حاج علی فولادی
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه همشهری عزیز والخصوص لر زبانان دهدشتی و بویر احمدی همان طور که اتحاد دارید آقای تاجگردون به دلیل اینکه فقط نماینده مردم محترم باشت می باشد ولی ما که از دهدشت به گچساران و یا دوستام آن از یاسوج و سی سخت به این شهر هجرت کرده اند کلی حقوقشان را تضعیف کرد و کلا برنامه این بود که به جز باشی کسی در گچساران نمانده حتی بهبهانی هایی که سالها ی سال در گچساران سکونت دارند که بعضیاش ون حتی از سن خود تاجگردون بیشتر در گچساران زندگی کرده اند که هم فرزند آنها و هم نوه اونها در گچساران به دنیا آمد کل تلاش ایشون این بوده که کل نمایندگی رو در باشت ببینه و کل تلاش ایشون این بود که تا جای که می تونه حقوقشان ضایع کند تا شاید کل شهر دست خودشون باشه لذا ما لر زبان ها به این تفاهم رسیدیم فقط به مخالف تاجگردون رای بدیم و ترکها مثل برادران ما می باشد و آرزوی سر بلندی برای جناب فولادی دارم
نریمان
Iran, Islamic Republic of
تقوی و تاجگردون بهترین گزینه ها برای استان هستند
یاسوج که معلوم نیست چه خبره. یه آدم به درد بخور هم اعلام حضور نمیکنه
باشتی
Iran, Islamic Republic of
چندنفر از لیدرهای اصلی تاجگردون توباشت خیلی خراب کردندبیشتر مردم از اینا ناراحتن نه خود تاجگردون.خون مردم رو کردن توشیشه.
باوی
Iran, Islamic Republic of
فولادی و همه کاندیداها خواب مجلس را ببینند
تا باوی پشت تاجگردون است هیچ قوم و حزبی توان رقابت با تاج را ندارد . گچساران ، ترک ، بویراحمد و باشتی همه تان باهم انگشت کوچک تاج نیستید وعده ما اسفند۹۴
Iran, Islamic Republic of
جای همه چیز عوض شده.اقای عکاشه کی تاحالا تحلیل گر سیاسی شدی اون هم برای کل استان.تایید قطعی سیدباقر.حمایت اصلاح طلبان از زارع.گمنامی فروزان در جامعه.باز هم بگم....
شیرزا
Iran, Islamic Republic of
قوت گرفتن زمزمه تایید سیدباقر از سوئی و امکان حمایت اصلاح طلبان بویراحمد از زارع گزینه هائی است که حضور هدایتخواه را ناگزیر می نماید.

یعنی میگی سید میاد و اصلاح طلبان از زارع حمایت می کنند
خیلی باحاله
اص اص
Iran, Islamic Republic of
دوستان فرآیند حاکمیت را فراموش نکنند .دولت سمت و سوی اصلاح طلبی دارد. مردم را آدرس اشتباه ندهید. هیچ اصولگرا نمی تواند در دولت آینده در مجلس موثر باشد. همسایه دولت و مجلس نکته مهمی برای تقویت منطقه و محرومیت ز آیی ماست . همچنان که در دولتهای قبل اصولگرایان می توانستند موثر باشند. اگر بودند یا نبودند باید بررسی شود. اما موفقیت اصلاح طلبان در استان می تواند عامل موفقیت بیشتری برای استان و شهرستانهای ماباشد. بیایید فرصت ها را بشناسیم و متناسب با فرصت ها تصمیم کارسازتر بگیریم .
هم استانی شما
Iran, Islamic Republic of
از من هم نام نبردید، زبانزد خواص و ناشناخته عوام هستم
دانشجوو
United Kingdom
بنظرمن در کهگیلویه جناب دکتر تقوی با پیشنه ی مذهبی به دست پاکی و عدم فساد اقتصادی در بین اطرافیان ایشان معروف و زبانزد باشند.و دوباره از ان مهمتر دکتر تقوی با توجه به سواد و تحصیلات عالیه خود بتوانند پا به پای دکتر تاجگردون ابروی استان را حفظ بکنند و احترامات و عزت را به شهرستان برگردانند.فعلا بنظرمن معجزه گر های موجود دکتر تقوی دکتر تاجگردون باشند از حوزه ی بویر احمد هم تفکرات خوبی وجود دارد
منصور خان
United States
من خبر از حوزه های دیگر نداری ولی در خصوص گچساران با اطمینان کامل میگم که رقابتی وجود نداره و تقریبا تاجگردون تا هر موقع خودش کاندیدا بشه پیروز میشه و بعد از اون هم هر کسی رو خودش تایید کنه پیروز میشه.جناب عکاشه بی خودی تحلیل سازی نکن واقعیات جامعه خیلی با حرفای تو فاصله داره.خودتان رو خراب نکنید
ترک و لر متحد
Iran, Islamic Republic of
متحد می شویم تا بساط باند بازی و فامیل گرایی را از مرز و بوم طلا خیزمان برچینیم
Iran, Islamic Republic of
فروزان تاج رو هم شأن خودش ندونست که حتی بخواد باهاش در یک صحنه باشه،اقایونی که دارید سنگ تاج رو به همون دلیلی که همه میدونیم به سینه میزنید در جریان باشید استخونی که از سفره تاج افتاده سگ لیس بوده!
حالا هی تاج تاج بکنید!
بهنام عکاشه کاسه لیسی إسهال گرفتن توی بی آبیه برادرمن!تو اونقدر بیچاره ای که حسادتو با جمله ی فروزان گمنام لو دادی !در مثلا تحلیل سیاسی بی
منطق و شعورت رو باید رو به فاضلاب باز کرد!
وای بر احوال و دل تنگ نظرت!!!
اشنا
Iran, Islamic Republic of
ونامی وحدت در گچساران وباشت کار خودش را میکند وهمه را غافلگیر/
حاصل
Iran, Islamic Republic of
از رضا آذری و علی مراد عبداله پور نام نبردید این دونفر از نیروهای توان مند استان هستند انشاله هفته آینده یکی از این دونفر اعلام آمادگی میکنن اما به صورت مستقل
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
ما اصواگرایان شهرستان باشت حمایت خود را به مهندس فولادی به طور ۱۰۰درصد اعلام مینمایم
نظر
Iran, Islamic Republic of
اختلاف رای امسال ۱۵۰۰تا۲۰۰۰میباشه بااحتساب شناسنامه های فوتی وغیرفوتی ،کی میبرد ،اواخر بهمن ،کامنت نظر رو بحواند
امیرمنصور
Iran, Islamic Republic of
باید به حال اون باشتی که میخواد به فولادی رای بده تاسف خورد کدوم یکی از نمایندگان تو این چند سال به اندازه تاجگردون کار کردن بابا تعصب و کنار بذارید و به آدم اصلح که کل کشور قبولش دارن رای بدین مطمئن باشید تا وقتی تاجگردون هست کسی رای نمیاره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1