تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۱۲۴۰۲۷

شورای اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد

۰
کبنا ؛ 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه طرح‌های دانش بنیان منافع بسیار زیادی را برای استاندارد کردن زندگی انسان‌ها دارد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شامگاه شنبه شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با حضور علی آل بویه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرعامل کارخانه آرد باقری یاسوج برگزار شد.
در ابتدا علی ‌آل‌بویه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با اشاره به طرح‌های دانش بنیان و اولویت‌بندی این طرح‌ها با توجه به شرایط آب و هوای این استان، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان به منظور معرفی هر چه بهتر ایده‌های نو، نیازمند تهیه و تدوین طرح‌های متناسب با کسب و کار و ظرفیت‌های بالقوه در استان است.
وی در ادامه بیان کرد: توسعه اینگونه طرح‌ها به خصوص در بحث کشاورزی می‌تواند منافع بسیار زیادی را به لحاظ اشتغال‌زایی، کسب درآمد و ارتقاء سطح استاندارد زندگی‌ هم‌استانی‌ها  در بر دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان باید در چارچوب مسائل اجتماعی و  اقتصادی باشد چرا که در اقتصاد دانش‌بنیان برخورداری از یک محیط باز برای تجارت و سرمایه‌گذاری انگیزه را جهت تحقیق، پژوهش و نوآوری در بین پژوهشگران بیشتر می‌کند.
وی گفت: فرآیندهای ارتباطی و اطلاعاتی یکی از مهمترین ابزار برای طرح‌های دانش بنیان می‌باشد.
آل‌بویه با بیان اینکه مهمترین شاخص در طرح‌های دانش بنیان، میزان آگاهی، آموزش و منابع انسانی است، افزود: این کار یعنی جمعیت آموزش دیده و ماهر نیاز اساسی یک جامعه برای تولید و بازدهی بالا و باعث افزایش بهره‌وری و متعاقب آن افزایش رشد اقتصادی می‌باشد.
در ادامه این نشست بهرام باقری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کارخانه آرد باقری یاسوج با اشاره به جایگاه و اهمیت طرح‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: ارتباط طرح‌های دانش‌ بنیان با علم به منزله دو بال در رونق اقتصادی است.
وی افزود: در اقتصاد حضور دانشگاهیان و صنعتگران در کنار هم می‌تواند به مثابه دو بال باشد که نبود یکی به دیگری امکان پرواز نمی‌دهد.
مدیرعامل کارخانه آرد باقری از تخصص، دانش، سرمایه و تجربه به عنوان عوامل درون‌زا در رشد اقتصادی یاد و اظهار کرد: علم زمانی خوب است که منتج به فناوری و تکنولوژی شود و الان در شرایط کنونی ما در بحث توسعه سرمایه انسانی شرایط خوبی را آماده کردیم.
باقری با اشاره به اینکه صنعت موفقیت خود را مدیون آموزش است، گفت: آموزش و سرمایه‌گذاری در تربیت نیروی متخصص، سرمایه‌گذاری بلند مدتی‌ است که بدون آن اقتصاد دانش بنیان موفق نخواهد بود.
وی افزود: در اقتصاد دانش بنیان سیاست های دولت بویژه سیاست های مربوط به صنعت و آموزش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این مهم باید بنحوی باشد که همکاری بین دولت، صنعت و دانشگاه را نهادینه کند.
alboye-baghri-ard (2) alboye-baghri-ard (1) alboye-baghri-ard (3)
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1