تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۱۲۳۲۲۳

چرا در شورای شهر یاسوج رقابتی نیست؟

۳
۰
کبنا ؛

اعضا شورای شهر یاسوج معتقدند اختلاف موجود بین اعضای شورای اسلامی این شهر ریشه‌ای و مبنایی نیست بلکه این اختلاف نظرها بیانگر پویایی این افراد و داشتن دغدغه توسعه مرکز استان است.



امروز انتخابات هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر یاسوج در سومین سال فعالیت خود برگزار و در این انتخابات هدایت امیری با ۸ رأی و بدون داشتن رقیب به عنوان رئیس جدید شورای اسلامی این شهر انتخاب شد.
اعضا شورای شهر یاسوج بعد از انتخابات هئیت رئیسه در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آنان پاسخ دادند.
شورای شهر یاسوج حاشیه امن برای هیچ کس ایجاد نمی‌کند
سعید پایدار یکی از اعضای شورای شهر یاسوج با اشاره به اینکه تعامل هیئت رئیسه قبل این شورا با مجموعه بیرون مطلوب نبود، گفت: افکار عمومی می‌دانند یک‌سر اختلافات مجموعه شورای شهر یاسوج من بوده‌ام ولی مردم بدانند این اختلافات مبنایی و ریشه‌ای نیست.
وی عنوان کرد: شورای شهر یاسوج با وجود برخی مشکلات درونی ولی به طور کامل دمکراتیک است و همین اختلاف نظرها نیز بیانگر این موضوع می‌باشد و با این شرایط دیگر هیچ فردی حاشیه امن احساس نمی‌کند.
پایدار با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود هیئت رئیسه جدید شورای شهر یاسوج مطابق قوانین نسبت به مصوبات اقدام کند، افزود: قانون شوراها به صراحت بیان کرده، جلسات پارلمان محلی باید علنی باشد مگر اینکه رئیس شورا تشخیص دهد غیر علنی باشد و در این‌صورت نیز باید دلایل مستدل و منطقی ارائه کند.
شورای شهر یاسوج هیچ وقت از مسیر اصلی منحرف نمی‌شود
رئیس جدید شورای شهر یاسوج نیز با اشاره به اختلاف‌های اعضای شورای شهر ، گفت: البته این مشکلات اساسی نبوده که شورای شهر را از مسیر و جایگاه اصلی خود که همان خدمت بی منت به مردم است باز نمی‌دارد.
هدایت امیری ابراز کرد: هیئت رئیسه جدید شورای شهر یاسوج با تعامل تمامی اعضا از هیچ تلاشی برای عمران و آبادانی پایتخت طبیعت ایران دریغ نمی‌کند و امیدواریم در این راه اصحاب رسانه نیز یاری‌گر ما باشند.
اعضای هیئت رئیسه قبل شورای شهر یاسوج برای کم‌رنگ شدن اختلافات کنار رفتند
مرتضی فروغ‌فرد دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز با اشاره به اینکه اعضای هیئت رئیسه جدید شورای شهر یاسوج بدون هیچ گونه رقابتی انتخاب شدند، گفت: برای انتخاب رئیس، نایب رئیس، منشی اول و منشی دوم برای هرکدام تنها یک نفر کاندیدا شد.
وی تصریح کرد: عدم رقابت در انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر یاسوج یک فرصت و یک تهدید است و البته مردم تیزبین و فهیم شهر یاسوج خود به خوبی این مسائل را رصد و تحلیل می‌کنند.
خلاء نبود معاونت فرهنگی در شهرداری یاسوج مشهود است
علی اکبری‌تبار نیز به خبرنگاران در پاسخ به این سوالات که به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج چه اقدامی انجام دادید، افزود: پیگیر ایجاد معاونت منحل شده فرهنگی در شهرداری یاسوج هستیم و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نشد.
وی بیان کرد: ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری یاسوج توسط شورای شهر مصوب شده و امیدواریم اجرایی شود.
ناهماهنگی بین اعضای شورای شهر یاسوج دلیل نابسامانی‌های موجود در شهر است
علی علی‌پور دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز در حاشیه انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای شهر یاسوج به خبرنگاران گفت: دلیل نابسامانی‌ها موجود در شهر یاسوج ناهماهنگی بین اعضای شورای شهر است به طوری وقتی به دلیل برخی کاستی‌ها باید شهردار جواب دهد برخی از اعضای شورای شهر از سوال خود منصرف می‌شوند.
وی افزود: بعد از ۱۸ ماه از عمر فعالیت شورای دور چهارم شهر یاسوج مجبور شدیم به دلیل برخی کم لطفی‌ها و بی‌توجهی به قانون تذکرات لازم را به هیئت رئیسه قبل ارائه کنیم و ۲۲ تخلف هئیت رئیسه را مجبور شدیم تحویل شورای حل اختلاف استان دهیم.
علی‌پور خاطرنشان کرد: گروه اقلیت شورای دور چهارم شهر یاسوج طرح‌های را ارائه می‌کردیم ولی اجرایی نمی‌شدند که در این زمینه مجبور به شکایت از طریق شورای حل اختلاف شدیم هر چند تاکنون منتج به نتیجه نبوده است.
وی با تاکید بر اینکه هیئت رئیسه قبل شورای شهر یاسوج می‌خواست به طور سنتی مسائل و مشکلات را بررسی و رفع کند، اظهار داشت: انتظار می‌رود هیئت رئیسه جدید مطابق با قوانین و آئین نامه‌ها فعالیتش را انجام دهد.

 
yasuj (5)  yasuj (24) yasuj (23) yasuj (22) yasuj (22) yasuj (21) yasuj (20) yasuj (19) yasuj (18) yasuj (17) yasuj (15) yasuj (14) yasuj (13) yasuj (12) yasuj (11) yasuj (10) yasuj (8) yasuj (7) yasuj (6)  yasuj (3) yasuj (2)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شورای شهر هم قومیتی شد امیری یک امیری دو و خانم زمانی۳ ک
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خدا کریمه
یکار
Iran, Islamic Republic of
فروغ فرد نماینده ی بعدی یاسوج در مجلس
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1