تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۱۲۳۲۱۸

افتتاح هنرکده برق در شهرک صنعتی یاسوج

۰
کبنا ؛قائم‌مقام معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده بویراحمد و دنا و جمعی از مسئولان استانی از شهرک‌های صنعتی یاسوج بازدید کردند.
استقرار ۴۰ درصد واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در شهرک‌های صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک‌های صنعتی قرار دارند.
سهراب بنام پیش از ظهر امروز در این بازدید، گفت: ۳۹۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کار واگذاری زمین به ۱۴۰ واحد صنعتی انجام شده و زیرساخت ۳۰۰ واحد صنعتی برای واگذاری فراهم شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: ۴۰ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک‌های صنعتی قرار دارند.
این مسئول در ادامه به برنامه‌ریزی برای خروج واحدهای صنعتی از رکود اشاره کرد و افزود: برای اینکه شهرک‌های صنعتی از حالت رکود خارج شوند و مشکلات کنونی را پشت سر بگذارند قانون رفع موانع تولید پیش‌بینی شده و کارگروه رفع موانع تولید نیز در استان به ریاست استاندار تشکیل و جلسات خوبی نیز در این خصوص گرفته شده است.
بنام یادآور شد: کیفی‌سازی واحدهای صنعتی تولیدی مد نظر است و به همین خاطر عملیات ساخت شهرک‌های صنعتی جدید در استان را برای کیفی‌سازی سایر شهرک‌های صنعتی متوقف کردیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی به مشکلات واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: سرمایه در گردش واحدهای صنعتی از مهم‌ترین مشکلات این واحدها است که امیدواریم به صورت ویژه به واحدهای صنعتی استان توجه شود تا واحدهای نیمه تمام را به بهره‌برداری برسانیم.

۶۰۰ کارخانه راکد در دولت یازدهم به چرخه تولید بازگشت
 قایم مقام معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: ۶۰۰ واحد صنعتی تولیدی راکد در دولت یازدهم به چرخه تولید بازگشت.

 سید طاهر طاهری در آیین افتتاح واحد صنعتی تولیدی تابلوهای برق یاسوج افزود: با فعال شدن این واحدهای تولیدی ۱۵هزار فرصت شغلی ایجاد شد.
وی تعداد واحدهای تولیدی صنعتی غیر فعال در دولت تدبیر و امید را دوهزار واحد ذکر کرد.
قایم مقام امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی راکد برای فعال شدن از اولویت های اصلی دولت یازدهم است.
وی با بیان این که مدیریت ضعیف و سرمایه در گردش عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی راکد است ابرازامیدواری کرد: با برنامه های پیش بینی شده در کارگروه رفع موانع تولید به ویژه مشوق های مالیاتی تا پایان دولت تدبیر و امید سایر واحدهای های تولیدی صنعتی فعال شود.
طاهری به اهمیت تولید در خودکفایی ملی و رونق اشتغال اشاره کرد و افزود: حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: واحد تولیدی صنعتی تابلوهای برق یاسوج با ظرفیت تولید سه هزار سلول در سال بهره برداری شده است.
داریوش دیودیده افزود: این پروژه اقتصادی با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و افتتاح شده است.
وی میزان اشتغالزایی واحد تولیدی صنعتی تابلوهای برق در شهرک صنعتی یاسوج را ۱۳ نفر بیان کرد.


افتتاح هنرکده برق در شهرک صنعتی یاسوج
صبح امروز و با حضور مسئولان کشوری و استانی هنرکده برق در شهرک صنعتی یاسوج افتتاح شد.
امروز و با حضور سید طاهر احمدی قائم‌مقام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد هنرکده برق در شهرک صنعتی ۳ یاسوج افتتاح شد.
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان اینکه با تدوین برنامه پنج ساله، این استان در رشد و توسعه صنایع و معادن کشور نقش موثری خواهد داشت، اظهار کرد: ۷۱۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌های مختلف صنعتی از جمله کارخانه سیمان مارگون، آجر دهدشت، پتروشیمی گچساران و چند طرح دیگر در استان وجود دارد که با بهره‌‌برداری از این واحدها برای ۱۸ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به صدور ۹۰ پروانه بهره‌برداری معدن گفت: صدور این تعداد پرونده‌ها نشان‌دهنده ظرفیت بالای این استان در حوزه صنعت و معدن است.
این مسئول خواستار توجه بیشتر به بخش صنعت استان شد و افزود: تدوین قانون خروج از رکود توسط دولت نشان‌دهنده اهتمام جدی دولت تدبیر و امید به بخش صنعت است که امیدواریم با تدوین این قانون شاهد حل مشکلات بخش صنعتی و اقتصادی استان باشیم.
عملیات آغاز ساخت هنرکده برق یاسوج در سال ۹۱ آغاز شد که میزان کل سرمایه برای ساخت این هنرکده ۱۲ میلیارد ریال و سرمایه در گردش این طرح ۴ میلیارد ریال است، ضمن اینکه آورده متقاضیان صد درصد بدون استفاده از هرگونه تسهیلات است.
با افتتاح این هنرکده برای ۱۳ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.
صدور مجوز تاسیس ۵ هزار واحد صنعتی در کشور
قائم‌مقام معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در چهار ماهه سال جاری مجوز تاسیس ۵ هزار واحد صنعتی در کشور صادر شد که در صورت به بهره‌برداری رسیدن این واحدها ۱۱۰ هزار نفر در کشور مشغول به کار می‌شوند.
سید طاهر طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز دو واحد صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید و از چندین واحد بازدید شد اظهار کرد: در دو سال اخیر خدمت دولت تدبیر و امید، ۲۳ واحد تولیدی تعطیل شده در این استان به چرخه تولید بازگشته است.
قائم‌مقام معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با تلاش‌های وزارت صنعت معدن و تجارت ۶۰۰ واحد صنعتی در سال گذشته از حالت رکود و تعطیلی خارج شد و بالغ بر ۱۵ هزار نفر نیز با راه‌اندازی این واحدها مشغول به کار شدند.
وی به تدوین قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: تدوین این قانون و تشکیل ستاد رفع موانع تولید یکی از اقدامات مؤثر دولت در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی است که این ستاد هر هفته با حضور استانداران برگزار و مشکلات بخش‌های صنعتی و واحدهای تولیدی بررسی و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ می‌شود.
طاهری بیان کرد: در این ستادها تدابیر لازم از جمله استمهال برای واحدهای صنعتی و گرفتن مهلت برای پرداخت معوقات بانکی اتخاذ می‌شود، ضمن اینکه مشکلات برق، گاز، تامین اجتماعی و سایر مشکلات واحدها در کارگروه رفع موانع تولید طرح می‌شود.
قائم‌مقام معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد اشتغال و اشتغال بیشتر را از برنامه‌های مهم دولت برشمرد و افزود: فعال‌تر کردن واحدهای نیمه تعطیل و بازگشت واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید از حمله راه‌های ایجاد اشتغال است.
وی عنوان کرد: برای حل مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل از تسهیلات بانک‌ها از جمله صندوق ملی، بانک‌های تخصصی صنعت، معدن و تجارت، کمک‌های فنی و اعتباری استفاده می‌شود، ضمن اینکه برای برای بخش‌های مختلف نیز تسهیلات ارزی و ریالی در نظر گرفته شده است.
طاهری در ادامه سخنان خود بیان کرد: در چهار ماه سال جاری مجوز تاسیس ۵ هزار واحد صنعتی با ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات صادر شده که در صورت به بهره‌برداری رسیدن این واحدها زمینه اشتغال ۱۱۰ هزار نفر در کشور فراهم می‌شود.
قائم‌مقام معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین در چهار ماه سال جاری یک‌هزار و ۵۰۰ پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومان صادر و در همین خصوص ۱۹ هزار نفر در کشور جذب بازار کار شدند.
وی در خصوص راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی در استان گفت: دولت در این خصوص هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهد اما  سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در سایر استان‌ها و راه‌اندازی کارگاه صنایع تبدیلی تشویق و حمایت می‌کند.
طاهری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های ممتاز در زمینه پرورش و تولید گیاهان دارویی است، افزود: دولت برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی در این استان هم در بخش کشاورزی و هم در خصوص گیاهان دارویی با حمایت از سرمایه‌گذار زیرساخت‌های لازم از جمله زمین در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهد تا سرمایه‌گذار در این خصوص ترغیب شود.
وی خاطرنشان کرد: با فراهم کردن کارگاه‌های صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب محصول به دست آمده نه تنها در بازار داخلی بلکه به بازارهای خارجی نیز راه پیدا می‌کند.

احداث کارخانه فولاد در شهر یاسوج
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از احداث کارخانه فولاد در شهر یاسوج خبر داد و گفت: همزمان با سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد این طرح اجرایی می‌شود.
غلام‌محمد زارعی ظهر امروز در حاشیه دیدار قائم‌مقام معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از شهرک‌های صنعتی شهر یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به لحاظ ضرورتی که وجود دارد، توجه خاصی به اشتغال دارد که تصویب قانون رفع موانع تولید نیز در جهت حمایت از بخش تولید بوده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تصویب این قانون نقش مؤثری در توسعه کشور دارد و بخشی از موانع و چالش‌های پیش‌روی واحدهای صنعتی به وسیله این قانون رفع می‌شود که امیدواریم شاهد جهش بخش صنعت کشور پس از تحریم‌ها باشیم.
وی به وضعیت صنعت کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: بخش صنعت این استان در گذشته ضعیف بود و استان نیم درصد واحدهای صنعتی کشور را در اختیار دارد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۲۳ واحد صنعتی راکد طی دو سال اخیر به چرخه تولید اضافه شده و از محل فعال شدن این واحدها یک هزار نفر جذب بازار کار شدند.
زارعی تصریح کرد: کارخانه فولاد یاسوج یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور خواهد بود که همزمان با سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد این طرح اجرایی خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: کارخانه فولاد یاسوج با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت احداث می‌شود که با راه‌اندازی این کارخانه، شاخص صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از نیم درصد به یک درصد افزایش خواهد یافت.
وی عنوان کرد: صنعت و اشتغال بحث جدی جامعه و موضوع مهمی است که مورد توجه مسئولان قرار دارد که ارتقای صنعت استان و کشور نیازمند کار و تلاش جهادی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1