تاریخ انتشار
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۲۲۶۳۶

دستگیری فله‌ای افراد به مصلحت نیست

۸
۰
کبنا ؛ 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد دوگانه با قلع و قمع‌های منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد پذیرفتنی نیست.


آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد اظهار کرد: اعطای مسئولیت به کسی که ظرفیت ندارد ادای امانت نیست بنابراین باید امانت را به مسئولان لایق سپرد که لیاقت مسئولیت را داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خطیر بودن امر قضاوت تصریح کرد: خیلی زیبا می‌شود از عدالت گفت اما وقتی بر کرسی قضاوت بنشینیم سخت است که اهمیت کار قضاوت و قاضی در نظام اسلامی را می‌رساند.

وی ادامه داد: عدالت مهمترین ابزار برای به فعلیت رساندن تمام ظرفیت‌های جامعه است که باید بیش از هر چیز آن را سرلوحه کار در جامعه اسلامی قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دادستان این است که تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار قرار دهد، گفت: ضابطان باید برای ایجاد امنیت و مقابله با ناامنی وارد عمل شوند.

وی افزود: البته همیشه دفع از رفع ساده‌تر است به همین دلیل باید فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری از جرایم به خوبی انجام شود تا هزینه‌های زیادی پرداخت نشود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از نزاع‌ها که در استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد خطاب به مسئولان قضایی گفت: هرچند باید با این پدیده با قدرت و قوت برخورد کرد اما اعتقاد داریم نباید به صورت فله‌ای افراد بازداشت شوند و حق آن‌ها ضایع شود.

وی افزود: همچنین مردم باید به راحتی دسترسی به دادستان مرکز استان داشته باشند تا با این ارتباط بتوان بر مشکلات بعدی و جرایمی که ممکن است به وجود آید غلبه کرد.

آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: یکی از مشکلات دیگری که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد مربوط به برخوردهای دوگانه در منابع‌ طبیعی است که درخت‌های ۴۰ تا ۵۰ ساله را تنها به دلیل نظر کارشناسی تخریب می‌کنند.

وی گفت: این چه کارشناسی است که منازل بالای جوی آب را تخریب نمی‌کنند اما درختان ۴۰ تا ۵۰ ساله کشاورز و باغدار را ریشه‌کن می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر پیاده‌رویی فروخته و یا ساخته می‌شود چه کسی باید آن را دنبال کند و آیا دادستان در این خصوص وظیفه‌ای ندارد.

وی یکی از مهمترین مشکلات در کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به کمبود امکانات الکترونیکی در معابر و خیابان‌ها استان دانست و گفت: از استاندار می‌خواهیم تا در خصوص نصب دوربین در معابر و خیابان‌ها برای نظارت بیشتر اقدام کند.

آیت‌الله ملک‌حسینی در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان اینکه اگر در نظام اسلامی اتفاقی رخ دهد به دلیل الگو بودن نظام اسلامی، همه دنیا خبردار می‌شوند، اظهار کرد: باید سرعت عمل در بازرسی‌ها داشته باشیم چرا که بسیاری از مشکلات به دلیل اهمال در بازرسی‌های اولیه بوده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
.چارچوب ...
تنگ پيرزال - كلايه
Iran, Islamic Republic of
.. معضل فقر و بیماری بیکاری را حل بفرمایید .
صراحت
Iran, Islamic Republic of
به وضعیت بیمارستان ... رسیدگی کنید..بازرسی ..و نه کسی پاسخگوی ..ناکارامدی پرسنل بیمارستان و ... پرسنل بیمارستان و مرگ و میر تعداد زیاد مردم سالانه به علت عملکرد ضعیف مسولین بیمارستان ..
شهاب
Iran, Islamic Republic of
استفاده از دوربین می تواند قدم موثری در شناسائی مقصرین نزاعهای جمعی باشد تقریبا تمام کشورهای پیشرفته دنیا چنین سیستمی دارند.
سلام
Iran, Islamic Republic of
اگر دادستان توانست افرادی که در گچسارن مسئول بوده وبوضوح زمین خواری کرده اند.ودرحال حاضر هم در استان مسئولیت دارند.برخورد کند درست می گویند.
محیط بان
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه .حفاظت از منابع طبیعی . ..
کارمندیان
Iran, Islamic Republic of
. اشتغال و تسهیلات اشتغالزایی را پیگیری کنید. به همه مسائل... به گسترش مشاوره ها و روان درمانی و تعمیم آن به روستا ها صحبت کنید. لطفا .. ... به خدا مردم دچار سوء تغذیه استان ما گناه دارن
Netherlands
بسمه تعالی
با عرض سلام محضر استاندار محترم
در جلسات متعدد اداری که از ایام هفته هم بیشتر است به مدیرکل مخابرات توصیه فرمائید که قبض تلفن ثابت را به مشترکین تحویل دهد. ما ماهی دو روز بدنبال تسویه حساب تلفن هستیم تا مجددا ارتباط برقرار شود. بارها به حراست و جناب مدیر کل برای حل مشکل مراجعه کردیم متأسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت.

تعدادی از شهروندان یاسوج
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1