تاریخ انتشار
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۲۲۶۲۴

خواب دائمی غول سازه‌ای یاسوج

۱۱
۰
کبنا ؛ 

غول سازه‌ای شهر یاسوج که اکنون در خواب تابستانه به سر می‌برد این گونه که معلوم است سال‌های آینده را نیز در خواب به سر خواهد بود و برای بیت‌المال چیزی جز ضرر به همراه ندارد.



 وقتی صحبت از غول سازه‌ای شهر یاسوج می‌شود به ناگاه نگاه‌ها متوجه سازه‌ای می‌شود که در بین دو خیابان تختی و قرنی در کمال آرامش به خواب خوش خود ادامه می‌دهد.

صحبت از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج است که هنوز پس از گذشت چندین و چند ماه از افتتاح آن معلوم نیست حتی به چه اسمی باید از آن یاد کرد.

ورزشگاهی که هنگام کلنگ‌زنی به نام شهید علی فتاحی نام‌گذاری شد و در هنگام افتتاح توسط وزیر ورزش در یک روز دو نام بر خود دید و اکنون سرانجام نامعلومی دارد.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابتدا همه را برای داشتن ورزشگاهی در شأن یک مرکز استان امیدوار کرد اما پس از اینکه ساخته شد همه از وجود آن ناامید شدند.

شاید این ورزشگاه برای فوتبال استان و شهر یاسوج خوش یمن هم نبود زیرا همزمان با اتمام کار آن، پایان کار تیم شهرداری یاسوج نماینده استان در لیگ‌های کشوری رقم خورد.

 
vrzshga-yasuj (7) vrzshga-yasuj (3)

 
ورزشگاهی که تا قبل از افتتاح دچار حاشیه بود و امروز هم پس از افتتاح دیگر هیچ حاشیه‌ای متوجه آن نیست که چه موقع افتتاح می‌شود؟ و افتتاح آن به نام چه کسی تمام خواهد شد؟

برای پی بردن به وضعیت مبهم این ورزشگاه قبل از هر چیز با برخی از مسئولان استانی تماس گرفتیم که به جز پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار نتوانستیم جویای احوال غول سازه‌ای خفته در شهر یاسوج شویم.

vrzsh

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که حدوداً چه میزان هزینه ساخت ورزشگاه شده است، اظهار کرد: در حدود ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت این ورزشگاه هزینه شده است.

وی افزود: البته ماهیانه نیز ۵ میلیون تومان هزینه نگهداری آن می‌شود و می‌دانید که هزینه نگهداری چنین سازه‌هایی بسیار سنگین است.

 


 
این مسئول در پاسخ به این سؤال که موافق ساخت چنین ورزشگاهی در شهر یاسوج بودید یا مخالف آن، تصریح کرد: البته مرکز استان به چنین ورزشگاهی نیاز دارد اما باید در کنار آن هم تیمی باشد که در سطح ملی با رقیبان خود در چنین ورزشگاهی پنجه در پنجه بیندازد.

نیک‌اقبالی به تلاش‌های خود و استاندار برای ماندن تیم شهرداری در فوتبال کشور سخن به میان آورد و گفت: ما همه تلاش خود را کردیم اما می‌دانید که تیم‌داری وظیفه ما نیست.

vrzshga-yasuj (1)

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان از نظر سرانه فضای ورزشی نسبت به سایر استان‌ها وضعیت خوبی دارد، افزود: با ساخت این مجموعه علاوه بر اینکه سرانه فضاهای ورزشی بیشتر شد می‌توانیم به عنوان محلی برای برگزاری اردوی تیم‌های ملی نیز استفاده کنیم.

نیک‌اقبالی افزود: اما نباید فراموش کنیم که شهر یاسوج نیاز به یک تیم فوتبال در سطح ملی دارد و برای اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری دچار فرسودگی و فرسایش نشود چنین موضوعی ضروری است.

اما پس از معاون استاندار به سراغ رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد و متولی اصلی فوتبال استان رفتیم و از وی در خصوص وضعیت ورزشگاه پرسیدیم و سؤال مهم‌تر اینکه چه عزمی در استان برای استفاده بهینه از ورزشگاه میلیاردی وجود دارد.

تماشای ورزشگاه بزرگ یاسوج فقط از هوا میسر است

پرویز موسوی، فی‌البداهه و با لبخندی تلخ قبل از هر چیز به این نکته اکتفا کرد که ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج را مردم تنها با پرواز هوایی از روی شهر یاسوج خواهند دید و الا با این وضعیت تا سال‌های متمادی از خواب خوش فعلی بیدار نخواهد شد و چشم کسی به روی آن نخواهد افتاد.

وی با انتقاد شدید از مسئولان استانی که نه به فکر این ورزشگاه و سرانجام آن هستند و نه برای فوتبال استان اهمیتی قائلند، افزود: مسئولان چنان بی‌توجه به ورزش شدند که تیم فوتبال شهرداری یاسوج از فوتبال کشور محو شد و امروز ورزشگاه بزرگ ۱۵ هزار نفری تنها مانند دکوری آرمیده در قلب شهر یاسوج است.

موسوی گفت: با شرایط فعلی و ادامه این روند باید شاهد تخریب فرسایشی ورزشگاه باشیم چرا که هر سازه علاوه بر این که یک طول عمر مفید دارد اگر مورد استفاده قرار نگیرد با خطر تخریب مواجه خواهد شد.

رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اینکه مدیران استان ما از گذشته تاکنون به ندرت تفکر و بینش ورزشی داشته‌اند، افزود: دل به مدیران فعلی برای اعتلای ورزش استان بسته بودیم که این مدیران هم راه گذشتگان را ادامه دادند و به غیر از شعار چیزی از آن‌ها ندیدیم.

 ورزشگاهی که حکم ماهی افتاده از آب را دارد

یکی از منتقدین همیشگی مسئولان استان در حوزه ورزش صادق الهی ورزشی‌نویس در روزنامه‌ها و سایت‌های کهگیلویه و بویراحمد است که اعتقاد دارد باید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری برای جلوگیری از تخریب در برگزاری برنامه‌ها و تجمع‌های مختلف استفاده کرد.

این منتقد و ورزشی‌نویس در رسانه‌های استان، ورزشگاه را به مثابه ماهی می‌داند که خارج از آب است و باید فکری به حال آن کرد.

الهی که از چاره‌جویی مسئولان برای پایان دادن به روند رکود کنونی در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج ناامید است، اظهار کرد: وقتی صحبت از کمک به ورزش استان می‌شود همه خود را پشت سر هم پنهان می‌کنند.

جواد رضایی مربی جوان فوتبال و مربی تیم امید شهرداری یاسوج معتقد است که ساخت چنین ورزشگاهی برای استان یک ضرورت بود اما چگونگی استفاده از آن مهم‌تر از هر چیز دیگر است.

وی گفت: هر چه فریاد زدیم که مسئولان تیم شهرداری یاسوج را حفظ کنند گوش کسی بدهکار نبود چرا که این ورزشگاه بزرگ و مدرن برای درخشش تیمی مانند شهرداری بهترین مکان بود.

رضایی با انتقاد از مسئولان ورزش استان که اجاره نمی‌دهند مسابقات استانی و لااقل لیگ استان در این ورزشگاه برگزار شود، افزود: باید برای زنده ماندن و خروج از رکود اجازه دهند حداقل برخی دیدارهای استانی در آن برگزار شود تا تخریب آن را به زودی شاهد نباشیم.

ضرر ماهیانه ۴۰ میلیون تومانی به بیت‌المال

با این تفاسیر اگر هزینه ساخت این ورزشگاه را ۴۰ میلیارد تومان تخمین بزنیم که رقمی به مراتب بالاتر از این است شاید ماهیانه میانگین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به دلیل رکود ضرر به بیت‌المال وارد شود.

حال باید از مسئولان ورزش استان پرسید شما که تیمی در رده‌های کشوری فوتبال ندارید برای جلوگیری از این ضرر چه کاری انجام داده‌اید.

مسئولان ورزش همواره در مصاحبه‌های خود یکی از راه‌های استفاده از این ورزشگاه را برگزاری اردوی تیم‌های ملی در آن عنوان کرده‌اند لذا باید از آن‌ها پرسید در این راه با کدام فدراسیون رایزنی کرده‌اید و آیا برنامه‌ای برای جلوگیری از فرسایش و تخریب تدریجی این غول سازه‌ای آرمیده بر قلب پایتخت طبیعت ایران دارید؟.

--------------------------------------

گزارش از داریوش بهنیازاده

--------------------------------------

 
نام شما

آدرس ايميل شما

انسانیت
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود...ذکر چن نکته فک کنم در اینجا جالب باشد هرچند پروژه ای بزرگ میباشد ولی چندین مشکل عجیب ایجاد شده است...۱).سگ های ولگردی در ورزشگاه شبانگاه میچرخن که حتی تور های دروازه ها را پاره کرده اند و فضولاتشان بر روی صندلی ها و اطراف زمین ورزشگاه کاملا مشخص هستش و چهره بسیار زشتی را ایجاد کرده.۲).نگهبانی ورزش ضعیف میباشد چون چندین بار برای پیاده روی به انجا رفتم در اطراف ورزشگاه جایگاهی برای افراد نا متعارف شده است.۳).اگر به همین صورت جلو برود وضعیت ورزشگاه باور کنین که فرسودگی صندلی ها و فقط خاک نشسته بر ورزشگاه باعث حسرت همشهربان فهیم و بزرگوار دیارمان خواهد شد.۴).باور کنین اگر تیمی داشته باشیم اما درست و کاملا مجهز و با داشتن برنامه ریزی و بودجه کافی بیشتر جوانان سرگرم خواهند شد و در هر هفته شاهد تخلیه شدن هیجان جوانان خواهیم بود و سرگرمی سالمی خواهد بود برای قشر جوان.۵).چرا اموزش و استعداد یابی انجام نمیدین وقتی امکاناتی همچون این ورزشگاه داریم چرا که جوانانی داریم که اگر استعداد یابی بشن هم باعث رشد انها خواهد شد و هم باعث رشد شهر و دیارمان...با ارزوی اینکه همه پروژه ها اول برنانه ریزی و سپس اجرا بشوند تا اینگونه دچار سکوت و خاک حسرت نشن
Iran, Islamic Republic of
با بودن ایزدپور بر مسند ورزش استان وضع بهتر از این نمیشه
یک مدیر بی قانون و بی ضابطه و با رابطه و رانت است
و مهمتر اینکه ورزشی نیست که بتونه درد ورزشی رو بفهمه و تصمیمات ورزشی بگیره
Iran, Islamic Republic of
به جای این که اینهمه پولو خرج ورزشگاه بدون تیم میکردید بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی رو راه اندازی میکردین
مستاجر
Iran, Islamic Republic of
ورزشگاه بذارید تو مزایده تا درامد زایی کنه
اشنا
Iran, Islamic Republic of
به نام خداوند مهربان
از بیت المال بردند با نام شهدا بازی میکنند ارزش هاواعتقادات مردم را بازیچه قرار می دهند سکوت می کنیم وبه خداوند بخشنده واگذارشان می کنیم دشمنان اسلام وایران را
وای برما اگر بخواهیم ساده از خون شهدا بگذریم .... ببینیم چه ساده نام شهیدی گرانقدری را مورد بی مهری قرار می دهند بدانید که نام ورسم شهدا در نزد خدا تا ابد باقی است اری زمانیکه در یک جامعه ارزش های ان لگد مال شود ان جامعه به سمت
بدبختی می رود......
.....
Iran, Islamic Republic of
ج... برای اینکه اقوام ..هستش ازش مصاحبه گرفتن . اینا همش سیاسی کاری هستن
امین
Iran, Islamic Republic of
موضوع به متن هیچ ربطی نداره و مشخصه که دغده نویسنده چیزی دیگه ای هست
Iran, Islamic Republic of
استانی که مدیرکل ورزشش ایزد پور باشه ، هیچ امیدی بهش نیست .

لمپن به معنای واقعی کلمه .

مفتش هم گرونه .

باور کنید . حقیر ایشون رو از نزدیک میشناسم متاسفانه
Iran, Islamic Republic of
حاج زارعی که خیلی مانور میداد بیاد و پاسخگو باشه
Iran, Islamic Republic of
بگید ایزدپور بذارش مزایده تک نفره و به قیمت سالی ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومن بدش به هم /ای /آقای /سی سخت مث سایر سالن هاش
ارسلان موسوی
Iran, Islamic Republic of
با سلام...تنها شناسنامه فوتبال استان با نام شهرداری رو از بین بردند...افتخار شهر و استان را خشکاندند و الان ورزشگاه مثل ابی که میخاند بریزند به پای گل خشک شده ..متاسفم که هم تیم و هم ورزشگاه را از ما گرفتند و به جز حسرت چیزی نمانوه ..
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1