تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۱۲۰۹۸۵

اردوی تیم ملی غارنوردی در "غار نزل " سرفاریاب

۴
۰
کبنا ؛ 
با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام،مدیرکل ببحران استان، رئیس دفتر حوزه استانداری و  رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستانی اردوی سوم استعدادیابی تیم ملی غارنوردی کشور در غار نزل شهرستان چرام آغاز شد.
 
فرماندار چرام در حاشیه برگزاری این اردو ضمن قدردانی از فدراسیون غارنوردی کشور و استان، اظهار داشت: هدف از برگزاری این اردو شناسایی، آموزش و افزایش مهارت غارنوردان است که از امروز و به مدت سه شبانه روز برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: یکی دیگر از کارکردهای این اردو معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان چرام و نقاط دیدنی آن می باشد که غار نزل یکی از این مکان ها می باشد و ظاهرا یکی از غارهای شگفت انگیز ایران نیز می باشد.
همچنین کرامت امیری رئیس هیئت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری اردوی سوم استعدادیابی کشور که به میزبانی شهرستان چرام در حال برگزاری است، اظهار داشت: مرحله چهارم پیمایش غار نزل با حضور ۱۲ نفر از غارنوردان کشور در روزهای ۲۸ و ۲۹ مرداد در حال برگزاری است.

رئیس هیئت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این تیم ۱۲ نفره همزمان با اردوی سوم استعدادیابی تیم ملی کار پیمایش، غواصی، رول کوبی و نقشه کشی غار نزل را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ۵۳ متر از چاه را پیمایش کردیم،خاطرنشان کرد: در ادامه کار در این مرحله یک تالاب، یک آبشار ۸۰ متری و ۴۰۰ متر دیگر از این غار را پیمایش کردیم.

امیری با بیان اینکه در مرحله دوم نیز اکتشاف دو چاه ادامه پیدا کرد،ابراز داشت: شناسایی ۲۳۰ متر دیگر از عمق این چاه توسط یک تیم ۸ نفره مجرب که همگی از اعضای فدراسیون بودند در مرحله سوم صورت گرفت که در نهایت این مرحله به تالاب بسیار بزرگی برخورد کردیم که نزدیک به ۱۰ متر عمق داشت و حضور گروه غواص برای ادامه کار ضروری بود.

رئیس هیئت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد حضور سه غواص در این مرحله را به دلیل شناسایی تالاب فوق عنوان کرد و افزود: تلاش میکنیم تا با عبور از این تالاب و شناسایی عمق ۵۰۰ متری،غار نزل را در ردیف غارهای دوم کشور قرار دهیم.

امیری در پایان با بیان اینکه اکثر غارهای قسمت های زاگرس آهکی هستند، تصریح کرد: غار نزل پتانسیل به خصوصی دارد و می توان کلاسهای مقدماتی، آموزشی و حتی پیشرفته کوهنوردی و همچنین کلاسهای آموزشی هلال احمر را در آن به نحوه احسن انجام داد.

۱

۲

۳

۴۵

۶

۷

۸

۹

۱۰۱۱

۱۲

۱۳

۱۵

۱۶

۱۷
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
باکمال تاسف بایدگفت مسولین بافکروبرنامه ریزی زمینه مناسب رابرا گروه غارنوردی محیا نکردندمن خودم روز اول شاهد بودم فقط مسولین تشنه مرده مصاحبه بودن امان از بی مدیریتی و.....
جهان
Iran, Islamic Republic of
.اگر غیرت داشته باشه .اجازه ..با غریبه ها غارنوردی کنه این که نشد افتخار
ورزش و جوانان بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر کرامت امیری
محسن
Iran, Islamic Republic of
جالبه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1