تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۱۱۹۴۳۹

دوچرخه هایی که بودند، هستند و باید بمانند

۲۲
۰
کبنا ؛غلامرضا تاجگردون


tajheydari

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، طی یادداشتی نسبت به مراسم تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه خبر که اداره کل فرهنگ و ارشاد در مرکز استان برگزار کرده بود واکنش نشان داد. در این یادداشت آمده است:

بسمه‌تعالی
جناب آقای دهبانی پور
مدیرکل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد
سلام و علیکم

ضمن خسته نباشید به جنابعالی جهت برگزاری مراسم روز خبرنگار و تبریک مجدد به این عزیزان، در برنامه نشست با خبرنگاران در مرکز استان که به‌پاس زحمات و تجلیل از پیشکسوتان اصحاب رسانه بود خاطراتی برایم زنده شد، از این طریق آن را بازگو می‌نمایم تا از زیر خروارها خبر خاک خورده و خروارها خاطره زحمات اصحاب رسانه و عرق‌ریزان روحشان را یادی کرده باشم.
در شهری به نام گچساران، از ابتدای دهه‌ی  ۴۰  تا همین روزها... مردی دوچرخه‌ای داشت و  خورجینی پر از روزنامه. همه‌ی شهر آن مرد را می‌شناختند. باجه (دکه) روزنامه‌اش، محل جمع شدن روزنامه‌خوانان و اهالی مطبوعات و فرهنگ و ورزشکاران و... بود. نشریات آن روزها را اگر ورق می‌زدی و اگر خبر جذابی از شهری که نامش را بردم ابتدا یا انتهای آن مطلب، بی‌شک حتی با بی‌دقتی دیده می‌شد و ردی از دوچرخه و خورجین و عرق‌ریزان آن مرد که برای جمع‌آوری خبر در همه‌جا و همه حال بود... روزنامه‌ی اطلاعات، اطلاعات هفتگی، روزنامه‌های ورزشی مثل دنیای ورزش و...

مرور خاطراتم تمام نشده بود، تجلیل تمام شد و خبری از آن مرد که بی‌صبرانه منتظر بودم شاید دیداری دوباره برایم تازه شود، اما خبری از وی نشد! درگیر آن خاطرات بودم که به همان شهر رسیدم، جویای احوالش شدم به حمدالله سلامت بود و در همان شهر ساکن و هنوز دوچرخه‌ای داشت...

برخلاف جلسه یاسوج از وی دعوت بعمل آمده بود و بهانه‌ای شد تا دوستان ذکر خاطره‌ای از آن مرد داشته باشند. یکی از خاطراتی که شنیدم و ظاهراً خبرش را ایشان کارکرده بودند بارگیری اولین محموله نفتی گچساران توسط نفت‌کش هلندی در جزیره خارک بود و خاطرات دیگری ازاین‌دست و از عزیزان دیگر. آن مرد که در باران که در گرما آمدورفت تا خبرها و تاریخ و اتفاقات روزهای رفته را ثبت کند، علی اکبرحیدری نام دارد و البته مرحوم نبی زاده و ایثارگران، کاییدی، مرادی و... نام‌های آشنای عرصه خبر در دهه‌ی گذشته آن شهرند. علی‌اکبر حیدری؛ مردی که از او خبری در آن مراسم نبود و ای کاش بود... و ای‌کاش که قدر داشته‌های مان را بیشتر بدانیم و در این روزهایی که بی‌مهری‌ها کم نیستند، به اینگونه افراد بیشتر مهر بورزیم و دلی را شاد کنیم... این دوچرخه ران ها یادگاران بی بدیل فرهنگ این شهر و استان هستند، که باید آنها را حفظ کنیم.


من تشکر بابت نیت خیرتان در جهت برگزاری آن مراسم، لازم دانستم یادآور شوم که اگر تصمیم به چنین کاری‌هایی هست، از هفته‌ها قبل برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد و به‌گونه‌ای عمل شود که خدای‌نکرده اسباب رنجش خاطر یک عزیز و یا عزیزانی را فراهم نکنیم. امیدوارم در پیش برد اهداف خطیر فرهنگی و هنری خود سربلند باشید.

با احترام غلام‌رضا تاج گردون
نام شما

آدرس ايميل شما

زمین های محراب
United States
با اندکی تامل در رفتار تاجگردون میشه فهمید که متاسفانه ایشان به خودشیفتگی مفرط مبتلا هستند. کسی که از هر فرصت بین همایش های پوچ استفاده میکنه تا خودشو به کمد لباسی برسونه و کت شلوار و پیراهن جدید بپوشه، کسی که برای هر دعوت به مصاحبه تلویزیونی یک دست لباس جدید میخره، انصافا به درد نمایندگی نمیخوره یعنی بطور غیرارادی نمیتونه درد مردم را حس کنه. آقای نماینده، مردم را دیگه اینقدر ندید بدید فرض نکنید که به خیال خام خودتان با شیک پوشیدن بتوانید عقیده آنان را عوض کنید. مردم از شما خدمت بی منت میخواستند اما تا الان فقط منت بی خدمت تجربه کرده اند. البته برگزاری همایش اندر همایش و اهدای جوایز نفیس، که بطرز عجیبی منبع آن تمامی هم ندارد، معنی جز خرید پیشاپیش آرای مردم نداره. پس دستگاه های نظارتی لطفا مراقب این حرکات زیرکانه باشند.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به تاجگردون و آقای حیدری عزیز که در این سالهای پر التهاب ایستادند و برای اصلاح طلبی کوشیدند ممنون
Iran, Islamic Republic of
هم کلاسی
نوشته ات مرا به آن دوران برد " مطبوعاتی حیدری" خیابان ....... ( شهید بشارت ) روبروی قنادی مرحوم فرفانی ......... یاد ایام بخیر تو کجا و ماکجا...
کیامرثی
Asia/Pacific Region
آقای تاجگردون به دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش نگاه انداختی ببینی سهم استان و شهرستانت در مقایسه با شهرها و استانهای برخوردارتر از ما چقدره؟ کاش بجای چانه زنی برای یه لوح تقدیر دادن به پورالحسینی یه ذره دلت بحال جوانان تحصیلکرده بیکار منطقه ات میسوخت و تلاش برای سهمیه استخدامی مطلوب میکردی. اما از نماینده ای که شبانه روز ذهنش درگیر عکس آپلود کردن برای اینستاگرام و فردا چی بپوشم و چی نپوشم، هست بیشتر از این انتظار نمیره.
آرش
Asia/Pacific Region
**اگر دکتر فروزان بخواد برای گچساران کاندیدا بشه قطعا با من هماهنگ میکنه**

همین یک جمله ی شما به وضوح نشان میده بسیار خودخواه هستید و انتخابات را....میدونید. برو یه دکترای واقعی بگیر ککا
اهورا
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر تاجگردون و نگاه عمیقش به فرهنگ و تاریخ
دلاور هسته ای
Iran, Islamic Republic of
کسی که به اسم زمین های محراب پیام دادی قسم میخورم از روی حقارت وعقده این حرفها را زدی‌
آزادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون مرد لحظه ها
شهروند
United States
خیلی از ماها به لباس مندرس دیدن و پوشیدن عادت کردیم!
فکر میکنم دکتر با لباس های تمیز و اتو خورده'' اول به مخاطباش احترام میذاره بعد به خودش! باید یاد بگیریم اگه کسی بهمون احترام گذاشت فکر نکنیم داره بهمون فخر میفروشه!!!
لطفا کمی تغییرات در مبلمان و امکانات شهری و روستایی رو ببینیم'' که با چشمان غیر مصلح هم قابل رؤیت هستن!
عادل
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به .....زمین های محراب...بایدعرض کنم توتانوک دماغتو بیشترنمی بینی ولی بزرگ مردی مثل دکترتاجگردون قدیمی هارا فراموش نمیکنه که هیچ"بلکه به دیگران هم این خصلت پسندیده رایادآوری مییکنه.سعی کن احساساتی نظرندی.
Iran, Islamic Republic of
بنظر کلا یه عده لباس تمیز پوشیدن رو بد می دونند. دنیای عجیبیه!!!!!!!
امیر
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون مرد شیک پوش وبا کلاس کهکیلویه وبویراحمد .تا کور شود هر انکه نتواند دید
سید صفرمحمدی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر تاجگردون و سلام بر اسفند ماه ........ حماسه اسفند ماه برگ زرین دیگری است بر بلندای شهر نفتخیز گچساران و هماورد شما مردم غیور و بلند اوازه خواهد بود بر کوته فکران که جز تخریب چیزی نمی دانند ... دکتر هرگز اهل فخر نبود . نیست و نخواهد بود .. ایشان اهل منطق و اینده نگریست .. ایمان داشته باشم حق و حقوق این شهر نفت خیز که سالها به خاطر بی تدبیری عده ای کوته فکر به یغما رفت باز ستانده خواهد شد ..... توکل بر خدا کن جوان جویای کار و ایمان داشته باش مشکلات از بیش رو برداشته خواهد شد .. دعای خیر این مردم زحمتکش و رنج دیده و جوانان چشم انتظار کار برقه راهت دکتر جان .. به امید فردایی بهتر و لبخند شیرین بر لبان همه جوانان گچساران ........
Iran, Islamic Republic of
محمود آسوده بخواب که غلام زنده است .عوامفریبی تا چه حد
Iran, Islamic Republic of
درود بر علی اکبر حیدری لر مردی از ایل بختیاری
جواب به عادل
Europe
بابک زنجانی جنوب
Iran, Islamic Republic of
این روزها حال و روز نماینده بقدری وخیم شده که حتی در مراسم تجلیل از دانش آموزان کنکوری هم خودش را جا می دهد تا بلکه بتواند مشکل ریزش آرایش را برطرف نماید .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
آقایانی که اینقدربیکارید و هرجلسه از پوشش جناب دکتر ایراد میگیریدچشمهاو کمی ذهن های فرسوده و خسته ی خودتون رو بازتر میکردید و حقایق رو میدید!!!ایشون لیاقتش بیشتر از اینه ، ولی یقین دارم ما لیاقت نماینده ای همانند دکتر رو نداریم


وعده ی ما اسفند ماه...
م آرامش
United States
هیچ انسانی بی عیب نیست.ولی خدا می دانددکتر تاجگردون یک سر وگردن که نه تمام قد ازتمام کسانی که درعرصه نمایندگی این استان بوده اند ویاادعایی دارند بالاتراست.وتنگ چشمی عده ای که ازروی حقد وحسد درپی تخریب ایشانند تاثیری دراقبال مردم از ایشان راندارد.مردم مافهیمند وتفاوت خوب وبد رامی دانند.حال که بعدازچنددهه عنایت خداوندی نماینده ای تمام عیاررانصیب مردم باشت وگچساران کرده حلاوت آنرادرکام مردم کم نکنید.انصاف داشته باشیدوازخداشرم کنید.
Iran, Islamic Republic of
زمینهای محراب اخرم نفهمیدیم چه معنی داره برا مطلب نوشتن برو عقیدتو عوض کن بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
دکتر تاجگردون لطفا بخوانید : ترکیب نیروهای موجود در ادارات کل استان :
بویراحمدی ۷۰ درصد .
دهدشتی ۲۰ درصد
غریبه ها ۹ درصد
گچسارانی ها ۱ درصد .
برای رضای خدا جلوی اینهمه بیعدالتی را بگیرید .
این کار شخصی نیست برادر جان .
اینده شهرمان به ترکیب نیروها در ادارات کل مرکز استان بستگی دارد .
در حال حاضر نزدیک به ۳۰ اداره کل و سرپرستی بانک در مرکز استان فاقد نیروی گچسارانی میباشد .
Iran, Islamic Republic of
عملکرد اقای تاجگردون در فعالیت های عمرانی بسیار بسیار قابل قبول است .
ولی متاسفانه در جذب و بکارگیری نیروهای گچسارانی در ادارات دولتی بخصوص در مرکز استان بسیاربسیار ضعیف و ناامید کننده است . با این روند ما در ده سال اینده به تعداد انگشتان دست در مرکز استان ک. ب گچسارانی نخواهیم داشت و این یعنی فاجعه .
ترکیب حال حاضز : ۷۰% بویراحمدی . ۲۰%دهدشتی .۹% غریه ها .۱% گچسارانی ها .
نزدیک به ۳۰ اداره و سرپرستی بانک نیز اصلا و ابدا فاقد حتی یگنفر گچسارانی میباشد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1