تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۱۷۸۸۷

کهگیلویه و بویراحمد اعتباری اطفای حریق ندارد

۱
۰
کبنا ؛مانور بزرگ اطفای حریق صبح امروز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان استانی و ۱۶ دستگاه در منطقه سرآبید فیروزآباد مختار شهرستان بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، رزمایش (مانور) مهار آتش سوزی جنگل‌ها ۱۶ دستگاه امدادرسان کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه در منطقه سراب بید یاسوج با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور آغاز شد.ebtkhar-atfayharigh
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزایش توان خدمات رسانی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان برای مهار حوادث آتش سوزی و دیگر سوانح پیش بینی نشده را از اهداف برگزاری این مانور اعلام کرد.
سیدموسی خادمی رزمایش (مانور) 'آمادگی مهار آتش سوزی جنگل‌ها در منطقه سرآب بید یاسوج را فرصتی برای آسیب شناسی کار دستگاه‌های امدادرسانی و از طرفی هماهنگی بین بخشی در بین مجموعه‌های عضو مدیریت بحران استان دانست.
وی تصریح کرد: برگزاری این رزمایش را نوعی سنجش آمادگی دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در مقابله با حوادث و همچنین ایجاد هماهنگی و انسجام بین بخشی برای شتاب دادن به خدمات در موقع بروز سوانح طبیعی؛ به‌ ویژه آتش سوزی است.
وی با اشاره وقوع آتش سوزی در سطح یکهزارز و ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های استان در سال گذشته و خسارت‌های ناشی از این آتش سوزی‌ها به جنگل‌ها و مراتع تصریح کرد: باید با اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردمی خسارات آتش سوزی را کاهش داد و در هنگام بروز حوادث تمامی دستگاه‌های اجرایی خودجوش مشارکت کنند.
با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست مراحل برگزاری مانور نمادین اطفای حریق جنگل‌ها در منطقه سراب بید یاسوج در حال برگزاری است.
امسال بیش از ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد دچار حریق شد که برگزاری این مانور در راستای مهار این نوع آتش سوزی‌ها مؤثر خواهد بود.


کهگیلویه و بویراحمد اعتبار خرید یک بطری آب معدنی برای اطفای حریق را ندارد
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که متأسفانه استان هیچگونه اعتباری برای اطفای حریق نداشته، گفت: کهگیلویه و بویراحمد اعتبار خرید یک بطری آب معدنی برای اطفای حریق را هم ندارد.


صبح امروز مانور بزرگ اطفای حریق با حضور رئیس سازمان محیط زیست، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان استانی در منطقه سرآبید مختار بویراحمد با حضور ۱۶ دستگاه اجرایی و با مدیریت محیط زیست استان برگزار شد.
در این مراسم پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به اهمیت برگزاری مانور بزرگ اطفای حریق در این استان اظهار کرد: این استان بعد از مازندران دومین استان به لحاظ وسعت و گستردگی جنگل‌ است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: سرانه جنگل نسبت به جمعیت در این استان بیشتر از سایر نقاط کشور است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد آتش‌سوزی‌های زیادی در استان بودیم و برای مثال امسال ۴۱ فقره آتش‌سوزی با وسعت ۵۲۸ هکتار در کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد و این آمار بسیار نگران‌کننده است.

این مسئول خطاب به معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گونه تکنولوژی روز برای مقابله با حوادث را ندارد و نیاز است برای جلوگیری از حوادث احتمالی آینده به تکنولوژی روز مجهز شود.

نیک‌اقبالی با بیان این‌که متأسفانه کهگیلویه و بویراحمد تاکنون اعتباری برای اطفای حریق را نداشته، گفت: این استان اعتبار خرید یک بطری آب معدنی برای اطفای حریق را هم ندارد.

انعقاد تفاهم‌نامه میان ستاد کل نیروهای مسلح و محیط زیست برای اطفای حریق جنگل‌ها
رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه مانور بزرگ اطفای حریق در ۱۴ استان کشور برگزار می‌شود از انعقاد تفاهم‌نامه میان ستاد کل نیرهای مسلح و سازمان محیط زیست برای اطفای حریق جنگل‌ها خبر داد.

ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در ابتدای این مانور گفت: جنگل‌های منطقه زاگرس از ارزشمند‌ترین پوشش جنگلی در سطح دنیا هستند.
وی بر حفظ و نگهداری از جنگل‌ها خصوصاً جنگل‌های منطقه زاگرس تأکید کرد و افزود: خدمات جنگل‌ها تنها به ارزش تولید چوب و درخت نیست بلکه حفاظت از خاک، جلوگیری از رانش زمین، تولید منابع آب و تولید آب شیرین از دیگر مزایای جنگل‌ها است.
رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه یکی از علت‌های گرم شدن زمین به خاطر استفاده از گازهای گلخانه‌ای است، بیان کرد: بی‌مهری به جنگل‌ها باعث گرم شدن زمین شده است.
معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه یک ساعت قدم زدن در جنگل‌ها به اندازه تمام داروهای شیمیایی برای فشار خون مفید و مناسب است، تصریح کرد: برای سلامتی خود و آینده کشور همه در قبال حفاظت و نگهداری از درختان مسئول هستیم و باید از این جنگل‌ها محافظت کنیم.
ابتکار با قدردانی از دولت روحانی به خاطر توجه ویژه به محیط زیست، گفت: دولت با رویکرد و مدیریت صحیح خود در تلاش برای حفظ جنگل‌ها است و حفظ جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس از دغدغه‌های دولت است.
رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: حفظ جنگل‌های بلوط در شورای عالی محیط زیست و دولت برنامه‌ریزی شده و اقدامات خوبی هم در این زمینه در دستور کار است.
وی تغییر کاربری و تخریب جنگل‌ها را از دغدغه‌های سازمان محیط زیست دانست و افزود: برای این موضوع برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است و در آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها ستاد بحران و وزارت کشور نیز وارد این موضوع شده‌اند.
ابتکار تصریح کرد: برای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی و زاگرس مانور اطفای حریق در ۱۴ استان برگزار شده است.
وی به یکی دیگر از اقدامات خوب انجام شده اشاره کرد و گفت: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان محیط زیست منعقد شده است تا در مواقع بحرانی پشتیبانی هوایی صورت گیرد.
رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: دولت برای جلوگیری از اطفای حریق در جنگل‌ها بودجه خوبی را برای سازمان محیط زیست در نظر گرفته است.



نام شما

آدرس ايميل شما

نادم
Iran, Islamic Republic of
ای بابا استان در اتش بی تدبیری وجنگل ها هم در اتش نبود امکانات ونبود تدبیر نابود شده
اون. وقت این خانم اومده فیلم بازی کنه،دیگه جنگلی باقی نمانده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1