تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۱۱۶۶۶۱

کاندیداهایی که در کفه خویش چیزی ندارند

۵
۰
کبنا ؛محمد حسنی مقدم
انتخابات،گزینش افراد به منظور سپردن مسئولیت ها توسط آحاد مردم به آن هاست تا به نمایندگی از اقشار مختلف در تصمیم گیری ها شرکت نموده و حافظ منافع ملت و نظام باشند.
انتخابات مجلس شورای اسلامی به خاطر اهمیتی که به لحاظ برخی دیدگاه های موجود و رایج دربین آحادمردم و مسئولین وجود دارد ،دارای اهمیتی بس مهم و خطیر می باشد، که با نزدیک شدن به زمان انتخابات محیط و فضای حاکم بر آن سنگین و گاهی غبار آلود می گردد.با توجه به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری، و لزوم رعایت ارزش های اخلاقی دینی در جامعه اسلامی، بر خورد لازم دانسته نکاتی را ابتدا به خود و بعد سایر کسانی که به عنوان نامزد انتخاباتی و طرفداران در این عرصه حضور پیداخواهند کرد بیان نمایم،
انتخابات سالم و توام با رفاقت، می تواند زمینه بروز پیشرفت و توسعه شهر ها را فراهم نماید ،ونیز موجب می گردد که مردم بتوانند با فراغ خاطر و انتخابی بر اساس عقلانیت و دور از حس ناسیونالیستی و طایفه گرای و با دیدگاه شایسته سالارانه و مبتنی بر معیار و ارزش های اخلاقی ،ارزشی و مدیریتی نامزد مورد نظر را انتخاب و راهی مجلس کنند.
فضای سالم و رقابتی اخلاقی و ارزشی فضای است که نامزدهای انتخاباتی به تناسب برنامه هایی که ارایه میدهند با تشریح سوابق عملکردی خودپا به عرصه رقابت می گذرانند تا مردم نیز با شناخت و آگاهی لازم از روی برنامه و عملکرد نامزد ها سرنوشت چهار ساله شهر خودرا رقم بزنند.
اما متاسفانه برخی از نامزد ها در این وا نفسای سیاست و کیاست که انگار چیزی جز تخریب، تهمت، تهدید....در کفه خویش ندارند و موجب تشویش اذهان عمومی و بی تقوای سیاسی می گردند که در این بین حتی کسانی که خود لباس دین برتن و رسالت تبلیغ اخلاق الهی را بر عهده دارند ماه ها و حتی سال ها قبل از انتخابات با رویکرد تخریب و ایجاد جنگ روانی نسبت به نامزد ها که حتی اعلام حضور نکرده اند و فقط نام بعضی از آن ها در اذهان عموم نسبت به حضور در عرصه پیش بینی می‌شود ،فضا و عرصه رقابت را برای آن ها به عرصه تخریب، تهمت، جداد....مبدل می‌نمایند.
این گروه از نامزد ها انتخاباتی به خاطر عدم مقبولیت که در بین مردم دارند و اندیشه پوچ و واهی که در ذهن خود دارند روبه اعمال زشت وقیح می آورند که گویا در وجود خودشان جز تخریب سایرین هیچ نقطه مثبتی نمی یابند که بیان کنند. فلذا این گروه های ورشکسته سیاسی با استفاده از انتشار مطالب کذب و یک طرفه خارج از انصاف وارونه جلوه دادن و عرصه رقابت توام با رفاقت را با کج اندیشی و ایجاد جنگ روانی سعی در ملتهب کردن و مشوش نموده این فضای آرام را دارند تا نیت شوم، ماهی گرفتن ا ز آب گل آلود که در ذهن خود پرورانده اند جامعه عمل بپوشانند.
اما امروزه به دلیل فهم و بینش سیاسی، اجتماعی آحاد مردم مخصوصاقشر بیداروهشیار جامعه یعنی جوانان، نه تنها دیگر حنای آن ها رنگ ندارد بلکه باعث می گردد، ماهیت ذاتی این قبیل افراد به ظاهر متدین که با ظاهر سازی از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند آشکار گردد.
شایان ذکر است که خدمت این قبیل از نامزدها محترم عرض نمایم که اخلاق اسلامی مجموعه باید ها و نباید های الهی و انسانی است که برای رشد فضایل اخلاقی و نفسانی انسان و جامعه بشری است تا جای که پیامبر عظیم شان حضرت رسول اکرم(ص)هدف از بعثت خویش را اتمام مکارم اخلاق میخوانند و قرآن کریم نیز ایشان را به قله رفیع اخلاق معرفی می نماید.
همان گونه که خط قرمز احکام فقهی را واجبات و محرمات تشکیل می دهد باید ها و نباید های اخلاق نیز دارای خطوط قرمزی است که عبور از آن صرفا به معنی انجام یک سری کار نا پسند تلقی نمی شود بلکه به منزله ی خروج از تقوا و ایمان شناخته می شود از جمله ای روایات دروغ، تهمت و.......به عنوان یکی از پلید ترین رذایل اخلاقی و گناه کبیره معرفی شده است که ریشه و کلید همه زشتی ها و بدی هاست.
لازم می دانم دیدگاه مقام معظم رهبری را در رابطه با انتخابات و بداخلاقیهایی که صورت می گیرد را یادآورشوم :
“از بداخلاقیهای انتخاباتی باید بشدت پرهیز کنند؛ بدگویی کردن، اهانت کردن، تهمت زدن، برای عزیز کردن خود و یا نامزد مورد نظر خود، دیگران را و رقبا را در چشم مردم خوار کردن، اینها راهها و روشهای صحیح و اسلامی نیست. رقابت باید باشد؛ رقابت مثبت و پرشور، اما با رعایت موازین اخلاقی. ۱۳۸۶/۱۰/۱۵
از طرف علاقه‌مندان به نامزدهای انتخاباتی گوناگون، بداخلاقیهای انتخاباتی، شایسته‌ی ملت ما نیست؛ تهمت زدن آدمهای مؤمن را، مصونیت‌دار از لحاظ اسلامی و شرعی را؛ در معرض هتک آبرو قرار دادن در شبنامه‌ها، در مطبوعات، در پایگاههای اینترنتی و غیره، این‌ها اصلاً مصلحت نیست. من به طور جد از همه‌ی کسانی که نسبت به نامزدهای مختلف علاقه‌مندی‌ای دارند، درخواست می‌کنم، اصرار می‌کنم که این علاقه‌مندی خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم کردن دیگران نشان ندهید. هرچه می‌خواهید، از نامزد مورد علاقه‌ی خودتان تمجید کنید، تعریف کنید؛ اما دیگران را تخریب نکنید. این علامت بدی است. ۱۳۸۶/۱۰/۱۲
انتخابات یک عرصه‌ی ظهور و بروز وحدت ما، عقلانیت ما، شعور ملی ما می‌تواند قرار بگیرد. بعضی خیال می‌کنند انتخابات، زمزمه‌های انتخابات، فضای انتخاباتی، مایه‌ی اختلاف است؛ نه، می‌تواند مایه‌ی اتحاد باشد؛ می‌تواند تشجیع کننده‌ی به سرعت عمل و پیشرفت باشد؛ با رقابت مثبت… در همین انتخابات اگر بد عمل بکنیم، به هم بد بگوئیم، با هم کینه‌ورزی کنیم، به یکدیگر تهمت بزنیم، برخلاف قوانین و مقررات رفتار کنیم، می‌تواند وسیله‌ی سقوط و ضعف و انحطاط باشد؛ دست خود ماست؛ امتحان الهی است. ۱۳۸۶/۰۷/۲۱
بر همین اساس به عنوان کوچک ترین عضو جوانان و آحاد مردم مومن ، شجاع و با ایمان استان به همه کسانی که تصمیم و قصد نامزدی در نمایندگی مجلس را چه در عمل و چه در ذهن خود می پرورانند توصیه کنم در این وانفسایسیاست برای به چنگ آوردن جیفه نا چیز روزگار به وسیله عمل قبیح ،گناه کبیره و بی تقوایی و بداخلاقی، متاع آخرت خود را نفروشند .
لذا شایسته است که همه نامزد های محترم مجلس شورای اسلامی مخصوصا هواداران ایشان از ارتکاب هر عملی که شایبه عبور از حدود الهی و تجاوز به حقوق دیگران را دارد به شدت بر حذر باشند و دین و آخرت خود را به بهای نا چیز دنیا وریاست دیگران نفروشند که این دنیاسرای زود گذراست ،ودر پایان رسول مکرم اسلام فرموده اند : بدترین مردم و شرترین مردم کسی است که دین خود را به دنیا بفروشد و از آن بدتر کسی است که آخرت خود را به دنیای مردم بفروشد.
پیشاپیش خدمت تمامی کسانی که این یادداشت بر خود میگیرند و از قلم حقیر آزرده خاطر می شوند پوذش می‌طلبم
با آرزوی انتخابات اخلاقی توام با رفاقت و صداقت
آن شاالله.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دست اندازهای آسفالتهای یاسوج
امکانات بسیار بسیار اندک یاسوج و دنا علیرغم بوق و کرناکردن توریستی بودن
زشتتر شدن چهره شهری دهدشت
پروژههای نیمه نصفه باشت و گچساران
پتروشیمی های استان
جادهها و بزرگراههای نداشته استان
اینهمه دستاورد !!،!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام. انشالا که کاندیدای محترم، این نکات رو جدی بگیرند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام.انشا الله که کاندیدای محترم این نکات رو در عمل بکار گیرند.
United States
درود بر شما. مقاله ی خوبی بود. کاش در گوش کاندبداها و لیدرهایشان برود
کریم
Iran, Islamic Republic of
دروووووووووووود برشما ومهندس فولادی وندا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1