تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۱۱۴۹۴۵

اولین نشست کارآفرینان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛اولین نشست اعضاء کانون کار آفرینان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار استان برگزار شد.
 کانون کار آفرینان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد
مدیر کانون کار افرینان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل و راه اندازی کانون کار آفرینان این استان خبر داد.
عزیزالله جعفری در این نشست، اظهار داشت: این کانون متشکل از کار آفرینان برتر این استان طی ۱۰ سال گذشته یعنی از سال ۸۵ تا ۹۴  در ۳ بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است.
وی عنوان کرد: ارتباط و تعامل مستمر و مستقیم با مسئولان جهت رفع مشکلات و موانع موجود، آشنایی کارآفرینان با هعمدیگر و تبادل نطر با هم جهت بهبود وضعیت موجود، و رفع مشکلات کار آفرینان با تعامل و همدلی از جمله اهداف تشکیل اهداف کانون کار آفرینان این استان است.
جعفری ابراز کرد: با تشکیل کانون کار آفرینان در این استان به طور حتم شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی برای کار آفرینان جهت بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی در استان هستیم.
وی آشنایی کار آفرینان استان با کار آفرینان سایر استان‌ها از جمله برنامه‌های در دستور کار کانون کار آفرینان استان است، خاطرنشان کرد: به طور حتم استفاده از تجربیات موفق کار آفرینان سایر استان‌ها در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات موجود موثر است.
مدیر کانون کار افرینان کهگیلویه و بویراحمد خواستار حضور کار آفرینان در کارگروه‌های مختلف استانی از جمله کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید شد و افزود: انتظار می‌رود بازدید از واحدهای تولیدی و برگزاری برخی نشست‌ها و کارگروه‌ها در  این واحدها در دستور کار مدیریت استان باشد.
جعفری با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کار تولید با مسائل و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: امیدواریم جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان در بخش‌های مختلف بتوانیم فرهنگ کار آفرینی را در استان توسعه دهیم.
عضویت کانون کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه‌های اشتغال و رفع موانع تولید
جعفری مدیر کانون کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز خرسندی از عنایت استاندار به مجموعه کارآفرینان استان بیان کرد: در جمع کارآفرینان برتر استان هستیم که طی ۱۰ سال از سال ۸۵ تا ۹۴ در سه رشته کشاورزی، خدمات و صنعت انتخاب شدند.
جعفری با بیان اینکه کارآفرینان جزء نخبگان در حوزه کاری خود هستند و همواره دارای مشکلاتی هستند، گفت: با تشکیل کانون کارآفرینان سعی کردیم مشکلات را با مدیران ارشد استانی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف برطرف کنیم.
مدیر کانون کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد از وظایف این کانون ارتقاء تعامل ارتباط مستمر با مسئولان جهت رفع مشکلات، آشنایی کارآفرینان با همدیگر و آشنایی با کارآفرینان دیگر استان‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه کارآفرینان نیز مشکلات متعددی دارند که انتظار می‌رود مسئولان نسبت به رفع مشکلات همکاری لازم را داشته باشند تا کارآفرین ما با فراغ اقدام به تولید کند.
وی اذعان کرد: در صدد هستیم که با همکاری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران کل استانی مشکلات پیش‌روی کارآفرینان را برطرف کنیم و از این موضوع بسیار دلگرم هستیم که امید می‌رود بتوان مشکلات این حوزه را هموار کرد.
جعفری در پیشنهاد خود برای رفع مشکلات کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم استاندار از واحدهای تولیدی بازدید کند تا از نزدیک با مشکلات کارآفرینان نیز آشنا شود.
مدیر کانون کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار استان خواست تا این کانون را جزء کارگروه‌های مهم از جمله کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید عنوان کند و گفت: با عضویت کانون کارآفرینان در این کارگروه‌ها می‌توان مشکلات را برطرف کرد.
این مسئول اذعان کرد: امیدواریم بتوان فرهنگ کارآفرینی را توسعه دهیم و مشکلات پیش‌روی جامعه کارآفرینان را برطرف کنیم و شاهد رونق توسعه در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات باشیم.
مشکلات کار آفرینان کهگیلویه و بویراحمد بررسی می‌شود
مدیرکل کار، رفاه و تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده مشکلات واحدهای تولیدی این استان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات بررسی و در حد امکان رفع می‌شوند.
صابر مظاهری امروز در نشست کانون کار آفرینان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده عالی دولت در این استان اظهار داشت: هدف از تشکیل کانون کار آفرینان استان تنها ایجاد طرح و ارائه مشکلات شخص و یا سازمان خاصی نیست بلکه نیت تشکیل این تشکل رفع موانع و مشکلات کار آفرینان و ترویج روحیه کار آفرینی است.
وی عنوان کرد: با توجه به رکود اقتصادی موجود در استان و محدودیت‌های اعتباری دولت تنها چشم امید به کار آفرینان استان برای رونق تولید و ایجاد اشتغال و کسب و کار جدید است.
مظاهری با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، نفت و گاز، منابع طبیعی و آب، خاطرنشان کرد: این استان ۲۵ درصد نفت و گاز کشور، ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس، ۱۰ درصد آب‌های سطحی کشور را دارد که استفاده بهینه از این پتانسیل‌ها نیازمند ورود بخش خصوصی است.
مدیرکل کار، رفاه و تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خواستار مستندسازی اهم فعالیت‌ها و زندگی کارآفرینان شد و افزود: در اینصورت شاهد ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید در جامعه بویژه در بین نسل جوان می‌شویم زیرا بسیاری از افراد به خودباوری می‌رسند که می‌شود با سرمایه اندک به یک کارآفرین نمونه تبدیل شود.
مظاهری با اشاره به برنامه‌های ویژه دولت تدبیر و امید برای رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری و کار آفرینی در کشور، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکلات موجود کارآفرینان این استان شناسایی، برسی و برای رفع آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌شود.
وی تصریح کرد: به طور حتم با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد از واحدهای تولیدی این استان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و موانع این واحدهای تولیدی بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.
مدیر کانون کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار استان خواست کانون کارآفرینان جزء کارگروه‌های مهم از جمله کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید باشد زیرا با عضویت کانون کارآفرینان در این کارگروه‌ها می‌توان مشکلات را برطرف کرد.
صابر مظاهری اظهار کرد: کارآفرینی سازمان و نهادی است که در کهگیلویه و بویراحمد نوپا است و باید شرایط توسعه و پیشرفت آن فراهم شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت کنونی کشور اظهار کرد: امروز در کشور با رکود اقتصادی مواجه هستیم که نقش کارآفرینان در این حوزه می‌تواند موثر و تاثیرگذار باشد.
مظاهری با بیان اینکه کارآفرینان می‌توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند، گفت: کارآفرینان با توجه به ظرفیت‌های خود می‌توانند نقش مهمی در توسعه استان و رونق‌بخش اقتصادی دارد که امیدواریم بتوان با همکاری مسئولان مشکلات پیش‌روی کارآفرینان را برطرف کرد.
سرمایه‌گذاران رغبتی برای ایجاد طرح‌های کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد ندارند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد طبق دستورالعمل جدید صندوق توسعه ملی دوره تنفس طرح‌های کشاورزی یکساله و بازپرداخت ۲ ساله است، گفت: ضروری است این دستورالعمل اصلح شود زیرا رغبتی برای ایجاد طرح‌های کشاورزی وجود ندارد.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: به طور حتم با اجرای این بخشنامه شاهد رکود اجرای طرح‌های تولیدی - کشاورزی هستیم زیرا در صورت استفاده از این تسهیلات سرمایه‌گذار باید خود را آماده رفتن به زندان کند.
وی خواهان دوره بازپرداخت ۵ یا ۶ ساله تسهیلات بخش کشاورزی صندوق توسعه ملی شد و افزود: البته استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای اصلاح این دستورالعمل مکاتبات لازم با وزرای متولی، بانک‌ها و صندوق توسعه ملی داشتند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی با اشاره  به اینکه دولت در زمینه بهره سود بانکی در ۸ استان محروم کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد نگاه ویژه دارد، گفت: بحث حامل‌های انرژی بویژه گاز کمر سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی بویژه گلخانه‌داران را شکسته است.
گوهرگانی خواستار افزایش افراد مشمول بیمه گلخانه‌ها از ۵ نفر به ۱۰ نفر شد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی این استان از جمله شیلات و نظام مهندسی همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند و بسنده به دستورالعمل‌های دست و پاگیر نکنند.
وی ابراز کرد: در دستورالعمل جدید صندوق توسعه ملی ابلاغی به بانک‌ها دوره مشارکت ۳۶ ماهه تعریف شده که یکسال آن دوره تنفس و ۲ سال دیگر نیز دوره بازپرداخت تسهیلات است.
گوهرگانی با تاکید بر اینکه با این شرایط هیچ فردی رغبت سرمایه‌گذاری ندارد، عنوان کرد: با این شرایط متقاضی ایجاد طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی به دلیل ترس از عدم توان بازپرداخت در این مدت کوتاه از هرگونه سرمایه‌گذاری منصرف می‌شود.
قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  به طور مثال فردی که برای احداث یک طرح گلخانه‌ای ۸۰۰ میلیون تسهیلات دریافت می‌کند تا فراهم شدن شرایط زیربنایی و سازه، دوره تنفس طرح تمام می‌شود و این جای سوال دارد که چگونه می‌تواند در ۲ سال ۸۰۰ میلیون تسهیلات را باز پرداخت کند.
گوهرگانی افزود: در شرایط کنونی کشور بهترین منبع برای رونق اقتصادی و راه‌اندازی طرح‌های تولید و کشاورزی صندوق توسعه ملی است که با ابلاغ دستورالعمل امسال این صندوق شرایط سرمایه‌گذاری سخت شده و رفع این مشکل نیازمند اصلاح دستورالعمل ابلاغی به بانک‌های عامل است.
 
مشکلات کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد در کمیته تسهیل رفع می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رفع مشکلات حوزه کارآفرینان در کمیته تسهیل خبر داد و گفت: با تشکیل این کمیته می‌توان مشکلات حوزه‌های مختلف را به‌صورت مجزا بررسی و برطرف کرد.
سیدموسی خادمی در نشست با کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هدف جلسه بیان مشکلات کارآفرینان بود و تا حدودی این امر محقق شده است، گفت: امیدواریم با هم‌افزایی مدیران و مسئولان بتوان مشکلات را برطرف کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارآفرینی به عنوان یک پدیده نوین نقش موثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها داشته باشد، گفت: کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش کلیدی است از این‌رو تضمین حیات و بقاء کشورها نیازمند نوآوری، ابداع و خلق محصولات و خدمات جدید می‌باشد.
خادمی بیان کرد: کارآفرینی را می‌توان شکل ویژه‌ای از نوآوری و خلاقیت بیان کرد که محدود به تاسیس یک کسب و کار جدید نیست زیرا می‌توان آن را در کسب و کارهای جا افتاده نیز یافت و شاهد توسعه و پیشرفت‌های روزافزون در حوزه‌های مختلف باشیم.
وی با بیان اینکه کارآفرینان افرادی هستند که نیاز فراوانی به موفقیت دارند و مخاطرات بالایی را می‌پذیرند، بیان کرد: ریسک‎ها آنان را به فعالیت مداوم تحریک می‌کند و می‌توانند در امور خود موفق‌تر و متکی به خود باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قانون رفع موانع و تولید، قانون خوبی است و حاصل تجربه دولت، مجلس و بخش خصوصی بوده و همه موارد، مشکلات و موانع را در آن جمع کرده‌اند، گفت: در این قانون برای مناطق توسعه‌نیافته امتیازاتی در نظر گرفته شده است.
خادمی کمیته تسهیل را از کمیته‌های مهم برای رفع مشکلات کارآفرینان در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات عنوان کرد و گفت: این کمیته بسیار مهم بوده که می‌توان هر بار مشکلات حوزه‌های مختلف را با طرح موضوع و با حضور مسئولان مربوطه برطرف کنیم.
وی با اشاره به تشکیل کمیته تسهیل در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو جلسه آن تشکیل شده و می‌توان به صورت مجزا و تفکیک شده بخشی از مشکلات که در استان قابل حل است را برطرف کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نیت مسئولان استانی رفع موانع و مشکلات بوده که انتظار می‌رود بتوان مشکلات را هموار کرد و کارآفرینان با فراغ بال و آسودگی خاطر اقدام به تولید و اشتغال‌زایی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا نیوز کمایی عزیزبا این گزراشات خوب تان
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1