تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۱۴۸۰۷

علت اصلی حادثه خونبار ۱۷ تیر یاسوج مشخص شد

۳۵
۰
کبنا ؛

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد مزاحمت برای نوامیس عامل اصلی حادثه ۱۷ تیر شهر یاسوج بیان شد.


سردار غلام‌عباس غلام‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه خونین ۱۷ تیرماه شهر یاسوج، اظهار کرد: در بامداد ۱۷ تیرماه دو نفر خانم که از محل بلوار امام خمینی شهر یاسوج عبور می‌کنند از سوی افرادی مورد مزاحمت قرار می‌گیرند.
وی گفت: ضاربین و متهمین حادثه ۱۷ تیر پس از اینکه ایجاد مزاحمت سوار بر خودروی سمند شده و دوباره قصد مزاحت دارند.

وی افزود: در این میان چند جوان که یکی از آن‌ها مرحوم تیموری بوده با این افراد برخورد می‌کند و حتی مرحوم تیموری به خودروی سمند آنها ضربه‌ای وارد می‌کند.

این مسئول افزود: پس از این درگیر‌ی‌ها افراد یاد شده بعد از گذشت چندین دقیقه دوباره وارد صحنه شده و افراد حاضر در بلوار از جمله مرحوم تیموری را مورد اصابت گلوله قرار می‌دهند.

 تشریح آخرین وضعیت درگیری مسلحانه یاسوج
رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دلیل درگیری مسلحانه یاسوج ایجاد مزاحمت برای ۲ خانوم بوده است، گفت: تشخیص مصادیق امر به معروف این درگیری برابر ماده ۱۵ قانون بر عهده دادگاه صالحه است.
سردار غلام‌عباس غلام‌زاده اظهار داشت: حساسیت و دلسوزی خبرنگاران این استان در زمینه پیگیری و اظلاع رسانی شفاف درگیری مسلحانه شب ۲۱ رمضان یاسوج در بلوار امام خمینی(ره) یاسوج ستودنی است.
وی با اشاره به اینکه به محض وقوع حادثه جلسه فوق‌العاده عملیاتی برگزار و تیم ویژه جهت بررسی تکشیل دادیم، ابراز کرد: جلسه فوق العاده عملیاتی انجام دادیم تیم ویژه تشکیل داده شد.
غلام‌زاده تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها برای شناسایی و دستگیری عاملان درگیری مسلحانه یاسوج استفاده کردیم به طوری که ۹ نفر مورد تحقیق تا به ۳ نفر اصلی رسیدیم.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه برابر ماده ۱۵ قانون باید در دادگاه صالحه مشخص بشه که این حادثه  مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: ساعت ۲:۳۰ دقیقه شب ۲۱ رمضان دو خانم پیاده از میدان جانبازان به سمت عدل در حرکت بودند که دو نفر برای این خانم‌ها ایجاد مزاحمت می‌کنند.
غلام‌زاده افزود: ۵ نفر در بلوار امام خمینی نشسته بودند که بعد از مشاهده مزاحمت این افراد یکی از این ۵ نفر بنام تیموری که در درگیری نیز جان باخت با مزاحمان ۲ دختر درگیر و آنها را رد می‌کند و بر می‌گردد کنار دوستانش می‌نشیند.
وی ابراز کرد: مزاحمان دو نفر دختر محل را ترک می‌کنند و بعد از نیم ساعت دوباره با خودروی سمند وارد محل شده و تیر اندازی کردند که در این بین ۵ نفر و یک نفر نیز رهگذر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند که یک نفر بنام تیموری جان باخت و مابقی روانه بیمارستان شدند و هم اکنون ۲ نفر از آنان نیز در بیمارستان بسر می‌برند و مابقی ترخیص شدند.
رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این افراد شماره پلاک خودرو را دست کاری کرده بودند، گفت: این افراد ۵ تیر شلیک و سریع متواری شدند.
غلام‌زاده افزود: سن عاملان درگیری مسلحانه یاسوج بین ۲۳ تا ۲۵ سال است.
 

جزئیات کامل حادثه خونبار بلوار امام یاسوج
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد جزئیات کامل حادثه خونبار ۱۷ تیرماه شهر یاسوج را تشریح کرد.


در بامداد روز ۱۷ تیرماه امسال مصادف با شب قدر، حادثه‌ای در بلوار امام خمینی شهر یاسوج رخ داد که همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و به عبارتی بسیاری از هم‌میهنان در اقصی‌نقاط کشور هم از این حادثه متأثر شده و به دنبال اصل ماجرا و دلیل آن بودند.
پس از گذشت تنها ۲۴ ساعت از وقوع حادثه خونبار در بلوار امام یاسوج، دو تن از سرنشینان خودروی سمند سفید رنگی که حادثه را مرتکب شده بودند توسط پلیس آگاهی در شهرستان گچساران دستگیر شدند و پلیس به دنبال متهم دیگری بود که وی نیز با شگردهای پلیسی دستگیر شد.

 بعد از وقوع حادثه برخی از مطلعین دلیل آن را مزاحمت از سوی ضاربین برای نوامیس و تقابل مضروبین با آن‌ها عنوان می‌کردند که این موضوع از سوی برخی تأیید و از سوی عده‌ای دیگر تکذیب می‌شد.

اما امروز و پس از گذشت تنها سه روز از حادثه بلوار امام خمینی یاسوج، سردار غلامعباس غلامزاده به میان خبرنگاران آمد و جزئیات این پرونده را برای اصحاب رسانه تشریح کرد.

این فرمانده ارشد انتظامی ابتدا از خبرنگاران و اصحاب رسانه به دلیل تسریع در انعکاس اخبار حادثه تقدیر و تشکر کرد و نقش آن‌ها را در به سرانجام رسیدن این پرونده و اطلاع‌رسانی به مردم مهم دانست.

وی با تشریح جزئیات حادثه گفت: در ابتدا به تعداد ۸ تا ۹ نفر مظنون شدیم که پس از بررسی‌های پلیسی به ۳ متهم حادثه رسیدیم.

غلامزاده افزود: اصل ماجرا از این قرار بود که در ساعت ۲ بامداد همان شب که شب احیا نیز بود دو نفر خانم پیاده از میدان جانبازان به سمت میدان عدل یاسوج در حال حرکت بودند، ابتدا یک سواری پراید از آن‌ها درخواست سوار شدن می‌کند که خانم‌ها امتناع می‌کنند و از این به بعد دیگر سرنشینان پراید نقشی در ماجرا ندارند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه افزود: اما در همین حین دو نفر دست‌بردار این خانم‌ها نمی‌شوند و به دنبال آن‌ها می‌روند و پس از آن‌که سوار خودروی سمند سفید رنگ خود می‌شوند باز قضیه را ادامه می‌دهند.

وی بیان کرد: در همان حین، ۵ نفر که یکی از آن‌ها مرحوم تیموری بوده در بلوار نشسته بودند که با دیدن این ایجاد مزاحمت توسط سرنشینان سمند، مرحوم تیموری از جای خود برخاسته و به سمت خودروی مزاحم می‌رود.

غلامزاده اظهار کرد: در این بین نوعی درگیری بین آن‌ها ایجاد می‌شود و حتی مرحوم تیموری با جسمی به خودروی سمند می‌کوبد و به آن‌ها می‌گوید چرا ایجاد مزاحمت می‌کنید.

وی افزود: خودروی سمند بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در حالی که ضاربین شماره خودروی خود را دستکاری کرده بودند برمی‌گردد و با تفنگ ساچمه‌زنی افراد حاضر در بلوار از جمله مرحوم تیموری را مورد هدف گلوله قرار می‌دهند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مردون
Iran, Islamic Republic of
با سلام این گزارش مشخصه ی گزارش ساختگی است و برای گول زدن افکار عمومی
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر با عوامل این درگیریها و درگیریهای طایفه ای در استان به شدت برخورد شود و مسئولان و مردم دنبال درخواست عفو و بخشش و اینگونه مسائل برای عوامل اینکارها نباشند دیگر کسی جرات اینکارها را ندارد.
علی
Iran, Islamic Republic of
اعدام در ملا عام
Iran, Islamic Republic of
مرحوم تیموری رابایدشهیداعلام کنندواون سه نفر.. به عنوان مفسدفی الارض اعدام بشند.تادرس عبرتی باشه براتمام ..
رضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا عملکرده جنابعالی هست که اینطور اتفاقا در استان میافته جای بسی تعجب داره که هنوز کسی را جایگزین شما نکرده
یاسوج شهر بی پناه
Iran, Islamic Republic of
اگر عرضه دارید امنیت را در یاسوج تامین کنید تا مردم از دست عده ای وحشی که در شب قدر هم دنبال نوامیس مردم هستند ، راحت باشند . البته قوه قضائیه باید سریع نه با فاصله ده ساله این افراد شرور را مجازات علنی کند والا روز از نو و روزی از نو . مسولین محترم لطفا چند دقیقه به خود زحمت دهید و با خانواده هایتان سری به خیابانهای یاسوج و پارکها بزنید انشاا... شرمنده مردم نشوید .
امین
Iran, Islamic Republic of
مزاحمتها ومسایل ناامنی برای خانمهای عابر توسط افراد این چنینی به کرات مشاهده شده است وبه نظر می رسد سهل انگاری از طرف مسوولین ذیر ط صورت میگیرد اانتظار می رود برخوردی جدی برای عبرت دیگران صورت گیرد.
Iran, Islamic Republic of
مرحوم تیموری در مقابل اوباشی ایستادند و برای حفظ نوامیس مردم یاسوج از دست افرادی که نوامیس مردم را مورد تهدید قرار می دهند جان خویش را از دست داد
شهادت نسیب هر کسی نمی شود از قوه قضایه خواهان بررسی دقیق برای علل شهادت این شهید والا مقام هسیم
بلابا
Iran, Islamic Republic of
ووو نباید برخورد می کردند که با اسلحه روبرو می شدند؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این افراد باید سریعا در همان بلوار به دار مجازات آویزان شود وحکم خدا در مورد آنان اجرا شود
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
جناب سردار غلام زاده، یادتون میاد در گزارش اولیه با تآکید اعلام داشتید که موضوع "امر به معروف و نهی از منکر" در این خصوص منتفی است!؟ بلافاصله که این اتفاق رخ داد از طریق شبکه های اجتماعی مردم در جریان این حادثه به همین ترتیب که ایراد فرمودید قرار گرفتند اما این شما بودید به قصد انحراف افکار عمومی از بیان واقعیت خودداری کردید!!!
به هر روی اینک با توسل و استناد به ماده ۱۵ قانون، در صدد هستید تا زمینه ی فرار متهمان از پذیرش قسمتی از بزه انتسابی را فراهم آورده و با این عمل خود حقوق فرد کشته شده و مجروحین را تضییع نمایید. این گونه گزارش دادن جنابعالی به افکار عمومی یعنی فرار به جلو و شانه خالی کردن خود و عوامل انتظامی جهت برقراری نظم و آرامش در جامعه قلمداد خواهد شد. انتظار میرود نیروی انتظامی با اخلال گران نظم و عفت عمومی بشدت برخورد نموده و از تبریه کردن خود در چنین مواقع حساسی خودداری نماید.
مــــــوفق باشیــــــد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این حرف ها همه تکراری هستند چیز جدیدی بگو یید والا سر خودتون گرم کردیدت
خدا نیا مرزدتون که ایقد ر بی خیالید جوانان مردم را نابود کردند عدالت کو غیرت کو ظلم تا کی
نگار
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر بی عدالتی این افراد شرور باید اعدام شوند تا درس عبرتی شود برای دیگران
حمید
Iran, Islamic Republic of
قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر ، که توسط مجلس تصویب شده باعث هرج و مرج و عواقبی همچون مورد اتفاق افتاده شده است
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از مأمورین پر تلاش نیروی انتظامی برای سرعت عمل در دستگیری عاملان جنایت.
عزیزان توجه داشته باشن که امربه معروف و نهی از منکر،علی رغم سفارش بسیار به انجام اون،پیچیدگی ها و شرایط خاصی داره،پس مواظب باشیم به جهت قرار گرفتن در جو ایجاد شده به دلیل قتل جوانی در شب شهادت امام علی(ع)،دچار هیجانات کاذب نشده و خدای نکرده دعوای چند جوان رو به سنت حسنه ی امربه معروف و نهی از منکر،منتسب نکنیم.دقت داشته باشیم دعوا به خاطر دو دختر،با امربه معروف و نهی از منکر،زمین تا آسمان فرق داره.پس تحقیق کامل انجام بشه که حرفی زده نشه که فردا هر کسی هر مسئله ای رو به این سنت الهی نسبت نده یا اگر واقعاً امر به معروف و نهی از منکر بوده،مورد تشویق قرار بگیره،برخی بر این مسئله تأکید دارند که حتماً باید دلیل رو امربه معروف و نهی ازمنکر،و مقتول رو شهید معرفی کرد.مواظب باشیم حقی از هیچکدام از طرفین،ضایع نشه.
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
باشکر از پرسنل نیروی انتظامی
امربه معروف و نهی از منکر، پیچیدگی ها و شرایط خاصی داره،پس مواظب باشیم به خاطر جو ایجاد شده از مرگ یک جوان در شب شهادت امام علی(ع)، دعوای چند جوان رو به این سنت الهی،نسبت ندیم که خدای نکرده فردا روز هرکسی درگیری های خود با دیگران رو به این سنت پسندیده منتسب کرده و زمینه ی سؤاستفاده در جامعه فراهم شده که در اون صورت،سنگ رویسنگ بند نمیشه.بدونیم که دعوا به خاطر دو دختر یا برای ایجاد مزاحمت و به اصطلاح حال گیری از کسانی در راه رسیدن به هدفی ولو زشت، فرق داره با امربه معروف و نهی از منکر،از طرفی اگر واقعاً نهی از منکر بوده،قابل تقدیره،اما بدون تحقیق و یقین کامل،چیزی گفته نشه.عده ای مقتول رو شهید بنامن،عده ای خلاف این رو بگن.رسانه ها هم مواظب باشن مثل ماجرای قتل چند وقت پیش دختر جوان نشه که فوری او رو شهید دفاع از ناموس نامیدن اما بعد،چیزهای دیگه ای گفته شد.
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
این افراد ,و ,باید در ملأ عام اعدام شوند تا درس عبرتی باشد,
م
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزحمیداولاکه این قانون هنوزابلاغ نشده که شماموضع می گیرید.ثانیابنده خدایی که واقعالیاقت شهیدگفتن راهم داردباچندنفرازاراذل واوباش که اقدامات بعدی شان درجه انسانیت شان راهم نشان داده درگیرشده وجانش راهم گذاشته شایسته تقدیروستایش است چه عرفی عمل کرده باشدوچه شرعی(امربه معروف ونهی ازمنکر).شمارونمیگم ماهافقط بلدیم تزروشنفکری بدیم ویه گوشه بایستیم ولی آدم جریان سازواونی که امنیت وآرامش روبه جامعه هدیه میدن این عزیزازدست رفته هستند.
استاد دانشكاه
Iran, Islamic Republic of
باسلام زحمات شما نیروى انتظامى و دستکاه قضایى و امنیتى قابل تقدیر میباشد جون به سرعت همه مظنونین دستکیر شدند و این اقدام مراجع قضایى و امنیتى در دستکیرى عوامل جنبه بیشکیرانه دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فردا هم ..و دیگر دست اندرکاران برای عفو پا پیش می گذارند و این وحشیگری ادامه می یابد
مسعود
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتشون کنه نامردارو بخدا باید ...رحمت کنه مرحوم تیموری رو
دنا
Iran, Islamic Republic of
طی چند روز گذشته شاهد نا ارامیهای زیادی دراستان بودیم,
براتی
Iran, Islamic Republic of
دریاسوج مزاحمین نوامیس فراوانند .مسئولان با جدیت برخورد کنند
پرستو
Iran, Islamic Republic of
دوتا خانم ساعت۲ونیم بامداد توی خیابون چیکار داشتن. برفرض هم رفته باشن احیا دوتا خانمی که میرن احیا مسلما محجبه و چادری هسن و هیچ کس هم جرات چپ نگاه کردن به این افراد را ندارند چه برسه به مزاحمت.خیلی عذرمیخوام حتما خود خانومین مشکلی داشتنه
آبگرمک سفلی نقاره خانه
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر کسانیکه برای مردم و نوامیس انها مزاحمت ایجاد میکنند.شاهد اجرای عدالت هستیم
Iran, Islamic Republic of
یاسوج کلا ناامن هست..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مرحوم تیموری روحت شاد.مرگ ایشان مشخصه کامل امربه معروف بوده وگرنه پدر کشتگی نداشته است که جانش را از دست دهد به خاطر ناموس مردم بوده و باید شهید نام گرفت.از آنجا که طایفه بزرگ و غیور ورشادتمند و فرهنگی تامرادی با متانت خود کار را به قوه قضائئیه واگذار نمودند .تقاضای رسیدگی فوری و اشد مجازات برای مرتکبین راداریم .باتشکر
عباس
Iran, Islamic Republic of
در واقع بای. گفت مرحوم تیموری در زمره شهدا قرار گرفته چون برای نجات خانمهایی که شب احیا راگذراندا ب دند و درحال بازگشت به خانه بودند مورد تعرض افرادی حرامزاده و(ولد زنا) قرار گرفتند که مرحوم تیموری به کمک آنها رفته وبا آنها درگیر میشود که مزاحمین پس از فرار میروند و مسلح برمیگردند وآن منایت شوم را مرتکب میشوند ....مسولین بهوش باشند اگر سریع وقاتع برخورد نکنند اتفاقی دیگر را در پی خواهد داشت مگر گروه داعش چیزی غیر از این کا را میکنند ...فقط اجرای عدالت.......
خانم خانه دار
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند این شهید مظلوم را افرین بر پدر ومادر این جوان که چنین بچه ای را تربیت کردن که در قبال هم نوع خود احساس مسعولیت کرد و از نوامیس انها دفاع کرد از نظر همه مردم استان این جوان شهید است افرین بر این رشادت روحت شاد
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
;ها احتمالا تابلو بودند که زمینه هوسرانی ;را فراهم کرده بودند . ..ها هم مقصر اند . باید دستگیر بشند
باور بفرمایید بیشتر این مشکلات به خاطر .و .های آنچنانی بعضی از .است که .هم .
دیده بان
Iran, Islamic Republic of
والا میگن ... از همه ....بوده .و جریان اصلا اینطور نبوده .و همین ... چند شب قبلش برا... مزاحمت درست کرده بوده که...
تنها
Iran, Islamic Republic of
به نظر من ازاد بشن تا مرد با اسلحه دوباره ازموده شود
Iran, Islamic Republic of
این اتفاق به خاطر اوج بی حجابی تو یاسوجه . دختر اگر سر به زیر باشه کسی کاریش نداره دوست من از تهران اومده بود اینجا و از بی حجابی دخترای .جا خورده بود جالب اینجاست که هر چی دهاتی تر تیپاشون جفگ تر .
Iran, Islamic Republic of
.باید گردنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن................
حق
Iran, Islamic Republic of
از سرعت عمل دستگاه قضایی تشکر وقدر دانی دارم. بابت اعدام چنین....شهید شدن تیموری پروندش هم مراحل آخر خود را طی میکند.... امیدوارم این جوان باغیرت دینی که داشت به حقش هرچه زودتر برسد
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1