تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۱۳۹۶۱

آل‌بویه رسماً سکان دانشگاه آزاد یاسوج را به دست گرفت

۳
۰
کبنا ؛مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون پارلمانی دانشگاه آزاد کشور، روسای دانشگاه‌های استان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.bostani3
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت‌الاسلام علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل اموراجتماعی استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.
همچنین در این جلسه اصلاح‌طلبان حوزه بویراحمد و دنا، و برخی چهره‌های سیاسی و انتخاباتی نیز حضور داشتند.
آل‌بویه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه من قبل نیز در این استان خدمت کرده‌ام، اظهار کرد: از اینکه در استان تماماً شیعه مأمور خدمت شده‌ام افتخار می‌کنم و مرحوم آبت‌الله ملک‌حسینی از مفاخر حوزه‌های علیمه بوده و هست.
وی با بیان اینکه آقای بوستانی دانشمند فاضلی است، بیان کرد: بنده عادت اینکه به جای کسی که عزل شده، مسئولیت بگیریم، ندارم ولی وقتی شنیدیم بوستانی استعفا داده است با اصرار دوستان این مسئولیت را قبول کردم.
کهگیلویه و بویراحمد را با تأسیس نهضت سوادآموزی در این استان می‌شناسم
رئیس جدید دانشگاه آزاد یاسوج گفت: کهگیلویه و بویراحمد را با تأسیس نهضت سوادآموزی در این استان می‌شناسم.
حجت‌الاسلام علی آل‌بویه ظهر امروز در آیین معارفه خود به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج، با بیان این که سابقه آشنایی با این استان را قبل از انقلاب دارم، اظهار کرد: در اوایل انقلاب برای راه‌اندازی نهضت سوادآموزی به این استان سفر کردم.
وی ادامه داد: در آن روزها برای اولین بار خدمت آیت‌الله مرحوم ملک‌حسینی در شیراز رفتم و از ایشان برای راه‌اندازی نهضت سوادآموزی کمک خواستم که شخصا به همراه هم از شیراز به یاسوج آمدیم و در دوره‌ای که شهید والامقام میثمی مسئولیت سپاه این‌ منطقه را بر عهده داشت نهضت سوادآموزی را در استان راه‌اندازی کردیم.
رئیس جدید دانشگاه آزاد یاسوج با اشاره به اینکه افتخار شاگردی شهید آیت‌الله دستغیب را داشته‌ام، افزود: در مسجد حبیب شیراز و از سال ۵۳ در خدمت مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی رسیدم و آشنایی ما با آن عالم بزرگ دینی به آن سال‌ها بر می‌گردد.
آل‌بویه به فلسفه حضور خود در دانشگاه آزاد یاسوج اشاره‌ای کرد و گفت: به هیچ وجه نیامدم که جای کسی را اشغال کنم و اگر خود دکتر بوستانی از این سمت استعفا نداده بودند هرگز مسئولیت را نمی‌پذیرفتم.
وی به یکی از دلایل حضور خود در این استان و شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: این استان مردم پاک و مخلصی دارد که کار کردن را برای هر مدیری لذت‌بخش خواهد کرد.
حجت‌الاسلام عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد پاتوق سیاسی جریان خاصی نیست بلکه محل بالابردن سطح شعور و علم جامعه است.
عسکری بیان کرد: تعدیل و چابک‌سازی نیروها از سیاست‌های کاری دانشگاه آزاد اسلامی است و در چارت جدید رئیس مرکز استان رئیس دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، طی حکمی علی آل‌بویه به عنوان رئیس دانشگاه آزاد یاسوج منصوب و از خدمات بوستانی تجلیل شد.
دکتر حمید میرزاده با صدور حکمی، حجت الاسلام علی آل‌بویه را به سمت سرپرستی واحد یاسوج و دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب کرد.
وی در حکم خود خطاب به آل‌بویه آورده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی با استناد به شرح وظایف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بند ۲ ماده ۱ مصوبه ۷۲۱ مورخه ۲ آبان ۹۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی به موجب این حکم به عنوان سرپرست واحد یاسوج و دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب می‌شوید. امید است، با توکل به خداوند متعال و با صداقت کاری، امانت داری و قانونمندی در انجام امور محوله موفق باشید.
میرزاده همچنین در نامه‌ای خطاب به بوستانی علاوه بر قبول استعفای وی، از زحمات وی در زمان مسئولیت در واحد یاسوج قدردانی کرد.
 
حذف ۴۰۰ پست اضافی در دانشگاه آزاد / دانشگاه در انحصار هیچ باندی نیست
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای اینکه دانشگاه آزاد چابک‌تر شود، حدود ۴۰۰ پست را در این دانشگاه حذف کردیم.
حجت‌الاسلام علی عسگری در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و واحد یاسوج در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه با بیان این که شب گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و اساتید دانشگاه‌ها مطالب بسیار مهمی ایراد فرمودند، اظهار کرد: تحصیلات تکمیلی و گسترش آن یکی از دغدغه‌های معظم‌له بود که در دانشگاه آزاد در دوره جدید از دستور کارهای اصلی و اولیه دانشگاه به شمار می‌رود.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون در کشور تعداد ۱۰ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم که ۵ میلیون آن‌ها از دانشگاه آزاد فارغ‌التحصیل شده‌اند و اگر از همان ابتدا به فراخور نیاز کشور و شرایط دانشجو می‌پذیرفتیم، مشکلات اقتصادی و بی‌کاری‌ها را نداشتیم.
عسگری چابک‌سازی دانشگاه را یکی از برنامه‌های مهم تیم مدیریتی دانشگاه آزاد به ریاست میرزاده دانست و گفت: اکنون تعداد ۴۰ هزار کارمند داریم که تعداد آن بسیار زیاد است.
وی بیان کرد: برای چابک‌سازی حدود ۴۰۰ پست را در دانشگاه آزاد حذف کردیم و تعداد معاونت‌ها هم کم شده و در حوزه ستادی و صف هم این کار انجام شد، چرا که در طرح تحقیق و تفحص مجلس به دو نکته اشاره شده بود یکی این که از واحدهای غیرمجاز علوم و تحقیقات سخن به میان آمده بود و دیگر این که برای چابک‌سازی نیاز به راه‌اندازی دانشگاه آزاد استانی بودیم تا بتوانیم برخی از پست‌های اضافی را با این کار حذف کنیم.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی از همکاری همه قوا با دانشگاه آزاد تشکر کرد و گفت: مجلس و رئیس آن همکاری خوبی با دانشگاه دارند و دیدیم که در مراسم افتتاحیه بیمارستان دانشگاه آزاد در تبریز چگونه از خدمات دانشگاه قدردانی کردند و همچنین قوه قضاییه به ما کمک‌های خوبی در خصوص برخی رفع تصرف‌ها کرده است.
عسگری یکی دیگر از اقدامات در دوره مدیریت جدید را راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان ذکر کرد و گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی هم از دیگر برنامه‌های دارای اولویت ما در دانشگاه آزاد است، به طوری که ۶۰ درصد تحصیلات تکمیلی در کشور مربوط به این دانشگاه است.
وی با بیان اینکه نجات دانشگاه از سیاست‌زدگی از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد به خصوص در سال منتهی به انتخابات است، افزود: دانشگاه را باشگاه سیاسی نمی‌دانیم و معتقدیم که دانشگاه در انحصار هیچ باندی نیست.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه محیطی آکادمیک است، افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات کسی حق ندارد در دانشگاه آزاد به نفع فرد یا جریانی کار کند.
وی با بیان اینکه در رأس دانشگاه آزاد یک آدم سیاسی و سیاست‌فهم به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وجود دارد، افزود: به یاد داریم که ایشان در دوره ریاست‌جمهوری خود به وزرا می‌گفتند شما به کارهای کشور بپردازید و اگر قرار به کار سیاسی باشد من خودم این کار را انجام می‌دهم.
عسگری در همین خصوص گفت: در دانشگاه آزاد هم اگر قرار بر کار باشد ما و آقای میرزاده و سایرین کارها را انجام می‌دهیم و کار سیاسی را برای آقای هاشمی می‌گذاریم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا این معمم محترم در حوزه کاری خودش فعالیت نمیکند. چرا روحانیت به کار دین نمی پردازند و وارد محیطهای غیر مرتبط میشوند. چرا ایشون امام جمعه یا جماعت یا مبلغ دینی در ادار ه ای،روستایی و ..نمیشود.
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
الهی که ، بره که دیگه برنگرده تو این استان. که تمام بدبختیهایی که سر دانشگاه آزاد در این استان اومد از بی مدیریتی و ناتوانی ایشان بود.
یوسغ
Iran, Islamic Republic of
خدا به خیر ردش کنه از همین الان باید فاتحه دانشگاه را خواند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1