تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۱۳۵۲۴

اختلافات آب کشاورزی کاکان با حضور مسئولان بررسی شد

۶
۰
کبنا ؛نماینده بویراحمد و دنا، مدیرکل تعاون روستایی، ادارات جهاد کشاورزی، برق و بنیاد مسکن روستاهای منطقه کاکان را مورد بازدید قرار دادند و یکی از مشکلات این روستاها آب و جداول کشاورزی بود که با حضور نماینده مجلس و مسئولان بررسی شد.
zaremadvan (5)
رئیس جهاد کشاورزی بویراحمد از نقشه‌برداری یک هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی منطقه کاکان برای اجرای آبیاری نوین خبر داد.
منوچهر محمدی در جمع مردم کاکان بویراحمد با اشاره به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده بهینه از منابع آب برای کشاورزی در سال‌هایی که با خشکسالی مواجه هستیم، اظهار کرد: ناگزیر به اجرای طرح‌های آبیاری نوین هستیم چرا که منابع آب در این سال‌ها به هیچ وجه جوابگوی کشاورزی و باغداری نیست.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد این بحران را برای مناطقی که از گذشته‌ها به عنوان مناطق با منابع آب سرشار و فراوان معروف بوده‌اند نیز محتمل دانست و گفت: در شهرستان بویراحمد که ۱۰ درصد از منابع آب کشور را دارد، این موضوع صدق می‌کند.
محمدی از ظرفیت بالای کشاورزی در شهرستان بویراحمد به عنوان یکی از محورهای توسعه نام برد و گفت: خاک حاصلخیز و آب، دو ظرفیت بزرگ برای ارتقای جایگاه کشاورزی شهرستان است در صورتی که به صورت بهینه از آن‌ها استفاده شود.
وی با انتقاد از عدم استفاده بهینه منابع آبی در شهرستان بویراحمد گفت: در برخی از مناطق باغ‌هایی بدون توجه به آینده منابع آب احداث شده که اکنون کار را در بحبوحه خشکسالی سخت کرده است.
رئیس جهاد کشاورزی بویراحمد افزود: به همین منظور تنها راه در امان ماندن باغات و کشاورزی در مناطق مختلف استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است و جهاد کشاورزی توان مضاعف خود را در این راه گذاشته و برای اجرای چنین طرح‌هایی دست یاری به سوی کشاورزان و باغداران بلند می‌کند، چرا که بدون همیاری و همکاری مردم این طرح‌ها عقیم می‌ماند و موجب اتلاف وقت و هزینه می‌شود.
محمدی از اجرای نقشه‌برداری یک هزار و ۱۰۰ هکتار راضی منطقه کاکان در این شهرستان برای اجرای آبیاری نوین خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن این مقدار آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، بخشی از مشکلات منطقه مستعد کاکان در خصوص تأمین آب کشاورزی و باغداری برطرف می‌شود.
این مسئول افزود: تاکنون ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه کاکان زیر آبیاری نوین رفته و با همکاری مردم در آینده بسیار نزدیک این آمار افزایش چشمگیر خواهد یافت.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد به مشکلی دیگر که اکنون روستاهای این شهرستان به خصوص منطقه کاکان با آن روبرو هستند اشاره کرد و گفت: اختلافاتی در خصوص استفاده از منابع آبی وجود دارد که موجب ایجاد برخی از مشکلات و معضلات اجتماعی شده لذا مسئولان سیاسی باید چاره‌ای برای این کار اندیشیده و اجازه ندهند اختلافات مردم بر سر منابع آب به چالش‌های اجتماعی تبدیل شود.
محمدی در ادامه از منطقه کاکان به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و افزود: این منطقه می‌تواند به عنوان الگویی برای کشاورزی استان باشد به شرطی که بتوانیم از منابع آب آن به خوبی استفاده کنیم.
وی مصرف بی‌رویه و سنتی از منابع آب را از مشکلات این منطقه برشمرد و افزود: به همین منظور تلاش ما بر این است که با آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی آگاهی‌بخشی در خصوص وضعیت خشکسالی داشته باشیم که رسالت رسانه در این بین بسیار سنگین است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد گفت: اکنون بسیاری از باغات این منطقه در معرض خطر بی‌آبی قرار دارند در حالی که اگر کشاورزان و باغداران نسبت به مکانیزه کردن آبیاری تلاش داشته باشند و همیاری لازم را با جهاد کشاورزی انجام دهند این مشکل بزرگ را هم پشت سر خواهیم گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

جواد محمدی
Iran, Islamic Republic of
لطفا این مقاله را انتشار دهید با تشکر ؟ فرسایش سیاسی شورای شهر دهدشت"این روزها نبض شهر دهدشت به کندی می تپد نفسهای شهر به شمار امده روح زخمی شهر چرکین شده تن که نمانده وهمه این مشکلات محصول ومحلول سیاست بازی اعضای شورای است که منافع مردم را قربانی بازی های دیگر کردند .شورامکانی است که باید به واکاوی وموشکافی مشکلات شهر با رویکردی تخصص گرایانه بپردازد؟امااین مهم در شهر دهدشت گم شده است اعضای شورا که پیش از این اختلافات درونی انها کاررا به برخورد فیزیکی یشان کشانده بودوچهره فرهنگی شهررانه تنها ترمیم نکردند بلکه به بدترین مشکل ممکن انه را خراش داند این روزها علاوه بر اختلاف درونی اختلافات دیدگاه خود را نیز وارد معادلات شورا کردند.شورای سیاست زده همچنان به جای انکه راه حل مشکلات باشد خود بخشی از مشکل شده است اعضای شورایی که هر یک ساز خود را می زند برخی به دنبال حل مشکلات گرفتاری شخصی خود با پله شورا هستند برخی شورای شهر را بابیلبرد تبلیغاتی اشتباه گرفتند ودر ودیوار شهر را به جای انکه با عملکر مثبت شان در حوزه عمران وابادانی شهر پر کنند ان را بابیلبر دهای خود ستایی پر کردند .برخی که از همان اوایل در پی اختلافات درونی اعضا اعطای شورا را به لقایش بخشیده اند برخی که دردرون این اختلافات هضم شد ند وجز نامی از انها باقی نمانده است . برخی که انقدر از شورا فاصله گرفته بودند که حتی واکنش مقامات استان را بر انگیخت ه بود.امادریغ وافسوس از وعده پیگیر ی همان مسول استانی برخی که با پشت کردن به رای مردم از همان ابتدا با علم کردن یک نفر با مدرک دیپلم به عنوان کاندید ای شهرداری بدترین دهن گجی را اول به مدرک دانشگاهی خودش ثانیا به مردم داشت. ونقطه اغاز دخالت مسایل سیاسی وبه حاشیه کشاندن شورا نقش اول را داشت وان این است که مسایل باند بازی وجناحی را در انتخابات کاندیدها ی شهرداری اعمال کردوحالا سخن از انتخابات مجلس می گوید بی انکه بداند این خیانت به رای مردم است وهرروز با حاشیه ای جدید شورارا به جنگ فرسایشی می کشاند. اما ای کاش با استعفای ایشان موافقت می شد تا هم ایاروهم وزن خودش دستش بیایدوبداند که در چه توهمی به سر می برد وهمین که شاید با خروج ایشان شورا رنگ ارامش را ببیند؟ کسی که نماینده بانوان بود :قرار بود چه شود. این روزها نماینده تبلیغاتی مرکز مشاوره خودش می باشد وانقدر درگیر مسایل جنبی است که وقتی برای شورا شهر دغدغه شهروندان .... ندارد.؟ اعضای محترم اگر وقتی داشتید اگر اختلافات عدیده تان اجازه فکر کردن به شهروشهروندان رادارد فکری به حال فاضلاب ها با بوی مشمءز کننده یشان بکنید فکری به حال اماکن تفریحی شهر بکنید فکری به حال فضای سبز کنید/دست از سر کچل پارک مرکزی دیگر بردارید انقدر در طول سالیان اخیر دست به سر ورویش کشیده اند که حتی مردم نیز خسته شده اند اعضای محترم باز هم بازی سیاسی بود که به دعوت فرماندار (نه ) گفتید یا انکه اینقدر اختلافات درونی تان عمیق شده که حتی نمی توانید در جلسه ای که میزبان شخص اول شهر است همدیگر را تحمل کنید؟
حقیقت استان
Iran, Islamic Republic of
درود بر نماینده دلسوز استان ک-ب چه تشریف میاورند توی منطقه مشکلات مردم را حل میکندایشان میتوانست در تهران بماند و به مهمانی های سفره ماه مبارک ادامه میداد.
صدف
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارعی عزیز و پاک و دلسوز موفق باشید
حمزه خانی
Iran, Islamic Republic of
ما اهلی منطقه کاکان به نماینده دلسوزمان افتخار میکنیم.
ياسوجي
Iran, Islamic Republic of
خداییش نگاه کنید باچه مدیرانی میره بازدید .آقای زارعی مردم وهمکاران از بعضی از این مدیران تنفردارند.درود برتاج
ستاره
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار و هیت همراه نماینده پاک و حق گو استان
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1