تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۱۳۳۹۵

سرانه بالای مصرف آب شرب در استان/لزوم صرفه‌‌جویی در مصرف آب

۴
۰
کبنا ؛سیدعلی لدنی نژاد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مصرف سرانه مشترکان را بین ۱۴۰تا ۱۸۰ لیتر درشبانه روز اعلام کرد وافزود: این میزان در فصل تابستان افزایش می یابد.
وی اظهارکرد: میزان سرانه مصرف کشوری ۱۲۰تا ۱۴۰لیتر درشبانه روز است.۱۶۱۹۱۷۳
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمدبه اهمیت تلاش همگانی در حفظ منابع آب بویژه آب آشامیدنی با تقویت فرهنگ صرفه جویی تاکید کردو گفت: در ایام تابستان که منابع آاب برخی شهرها به دلیل خشکسالی دچار تنش شده است جا دارد شهروندان فرهنگ صرفه جویی را بیش از گذشته پیشه کنند.
لدنی نژاد در کنار مصرف بی رویه، استفاده از کولر آبی را دلیل بخشی از افزایش مصرف آب مسترکان در فصل گرما دانست و افزود: تنظیم شناور در کولرهای آبی از هدررفت بخشی از آب آشامیدنی جلوگیری کنند.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان با بیان اینکه شش شهر استان در وضعیت تنش آبی قرار دارند بیان کرد: رعایت مصرف بهینه با سرانه ۱۲۰لیتر در شبانه روز ضمن صرفه جویی در مصرف این مایه حیاتی، امکان دسترسی دیگر مشترکان از آب کافی را فراهم می کند.
لدنی نژاد بیان کرد: اجرای طرحهای تامین آب از منابع پایدار رودخانه ها، سدها ، توسعه و تعمیر شبکه های آب و افزایش رضایت مشترکان را از اولویت های کاری این شرکت است.
وی با بیان این که آب آشامیدنی این استان هم اکنون از طریق ۶۱ حلقه چاه برای ۱۳۷ هزار مشترک تامین و توزیع می شود تصریح کرد: احداث چهار حلقه چاه در شهرهای یاسوج، مادوان،لیکک و باشت از برنامه های مهم این شرکت در سال جاری است.
لدنی نژاد احداث و بهسازی ۲۵ کیلومتر شبکه آب شهری، ساخت چهار هزار متر مکعب مخزن آب و ۴۰ کیلومترخط انتقال فاضلاب را از دیگر برنامه های امسال آبفای شهری این استان ذکر کرد.
وی گفت: کهگیویه و بویراحمد یکهزار و ۶۸۰ کیلومتر خط انتقال آب شهری دارد که ۳۰ درصد از این شبکه ها فرسوده اند.
لدنی نژاد اعتبار مورد نیاز برای نوسازی شبکه آب شهری این استان را ۶۸۰ میلیارد ریال برآورد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ستادی
Iran, Islamic Republic of
مدیر عاملی که از حسینی ستور میگیره تکلیفش روشنه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
من تعجب می کنم از عملکرد این مدیر ،آقا تو سطح شهر یه گشت ساده بزنید می بینید تعداد لوله های زیادی شکسته و کسی تعمیرشون نمیکنه. مثلا باهنر رو بروی درمانگاه چندین ماهه که لویه شکسته و به حال خودش رها شده. لوله آب ما تو خیابون بر اثر عبور یه کامیون شکست هر چی زنگ زدیم به اتفاقات آب همش گفتن پیمانکار نیست و به بهانه های مختلف هدر رفت آب تا سه ماه تمام ادامه داشت. آگر می خواهید وضعیت آب خوب بشه باید با جدیدیت جلوی هدر رفت از سمت خودتون رو بگیرید بعد به مردم توصیه بفرمایید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام. وضعیت آب در کشور واقعا خوب نیست.هم مسوولین باید تلاش کنند وهم مردم همکاری کنند.
خان ویس
Romania
خداوکیلی اقای لدنی درسطح معاون اداره درشهرستان نیست تا برسد ریاست دراستان.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1