تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۱۱۲۸۸۸

اظهارات تاجگردون در شبکه خبر

۱۱
۰
کبنا ؛.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، ساعت ۲۲ امشب در شبکه خبر حضور یافت.

تدوین سیاستهای برنامه ششم توسعه سبب شده که این روزها اقتصاددانان کشورمان بیش از گذشته به راههای برون‌رفت از شرایط فعلی اقتصاد کشور بیندیشند. توجه به ظرفیتهای درونی کشور، افزایش بهای دلار، کاهش واردات از جمله موارد مورد بحث در محافل اقتصادی کشور است.

به زعم قریب به اتفاق اقتصاددانان تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی اقتصاد کشور توجه به ظرفیتهای درونی کشور است. ظرفیت هایی که موانع رشد تولید ملی را بعنوان یک صخره بزرگ از پیش پای اقتصاد برداشته و با نگاه به درون به دنبال رونق اقتصادی است. حال با توجه به تدوین سیاستهای برنامه ششم توسعه مهم است که بدانیم توجه به ظرفیتهای درونی کشور برای رونق اقتصادی از چه ضرورت و اهمیتی برخوردار و اساسا این ظرفیتها تا چه میزان پاسخگوی نیاز اسناد بالادستی کشور و تقویت کننده رشد تولید ملی است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با مقایسه کاهش قیمت دلار و ریال گفت: شاید بزرگترین مانع تولید در کشور خام فروشی نباشد.

تاجگردون در تیتر امشب
وی افزود: باید نرخ ارز متناسب با تورم داخلی افزایش یابد، یا اینکه مانند چین و ژاپن دولت ارز را با قیمت بالا بخرد تا برای وارد کننده صرف نکند که به واردات کالا بپردازد.

غلامرضا تاج گردون ادامه داد: همه مردم می خواهند  که دلار بخرند، زیرا درآمد زاست و اگر دلار فقط برای کالاهای اساسی داده شود و در مقابل برای ایجاد شغل در داخل تلاش شود، به تولید کننده داخلی و کشاورز یارانه پرداخت شود، در آن صورت می توانیم درون زا باشیم.

به گفته این نماینده مجلس دادن دلار ارزان قیمت زمینه واردات را فراهم می کند، و خرید تولید داخل با قیمت بالا و دادن ریال به تولید کننده به جای دلار و یا دادن یارانه به تولید کننده به جای آب و برق ارزان قیمت می تواند سهم مهمی در حمایت تولیدات داخلی داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ایکاش ما نسخه های اقتصادیمان را در این چند سال کامل اجرا می کردیم.
غلامرضا تاج گردون به ضعف نظام برنامه ریزی و قانون گذاری در کشورمان اشاره کرد و گفت: ما هیچگاه برنامه های یکساله و پنج ساله مان را درست ارزیابی نکردیم.
تیتر امشب

وی گفت: گاهی اوقات در این سالها با دولتهایی مواجه بودیم که برنامه های پنج ساله را قبول نداشتند.
تاج گردون افزود: در دو برنامه اخیر گزارش سالانه نداشتیم و البته فرقی هم نمی کند گزارش داشته باشیم یا نه چون برنامه ها کامل اجرا نشد.
وی با اشاره به اینکه باید روش نگارش برنامه ششم توسعه تغییر کند افزود: هیچگاه برنامه ریزان ما به دنبال اجرای نسخه واحدی در اقتصاد نبودند.
تاجگردون در ادامه به موضوع خام فروشی و مشکل قیمت اشاره کرد و گفت: برای مثال چین ، سنگ آهن خام ما را به کشورش می برد و پس از تبدیل به فرآورده و فولاد آنرا مجدد به ما می فروشد اما ما همین سنگ آهن را به واحدهای تولید فولاد در داخل کشورمان تحویل می دهیم اما فولادی که از چین وارد کشور می شود بسیار ارزان تر از فولاد تولید داخل است.
وی گفت: ما مثلاً‌ می گوییم که قیمت فرآورده های نفتی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به قیمت فوب خیلج فارس برسد و مثال می زنیم که اکنون قیمت هر لیتر بنزین در ترکیه ۵ هزار تومان است و آنگاه می گوییم که در ایران هم باید همین قیمت باشد اما برخی می گویند که مردم چگونه زندگی کنند.
تاج گردون گفت: پس ما نمی توانیم میان تولید و رفاه اجتماعی نسبتی برقرار کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: ما فقط تیتر برنامه ها را عوض می کنیم و محتوای برنامه های ما مجموعه ای از آمال و آرزوهاست که این آمال و آرزوها با تیتر ما همخوانی ندارد.
تاج گردون گفت: مثلاً‌ می گوییم باید رونق اقتصادی رخ دهد اما همزمان به دنبال عدالت اجتماعی باشیم اما شخصی می آید و همه را کنار می گذارد و می گوید اصل، عدالت اجتماعی است و شخصی دیگر نگاهی مقابل این نگاه دارد.

در ادامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر سیاستهای کلی برنامه ششم اقتصادی کشور که بنظر می رسد با رویکرد درونزا بودن اقتصاد و جلوگیری از برداشت بی رویه دولت و مجلس از منابع تدوین شود شاید بتواند مسیر حرکت اقتصادی را تغییر دهد.
تاج گردون افزود: ما در زمینه اصلاح قیمت دلار نیز باید کاری کنیم تا تولیدکننده دلار به شکل آزاد تهیه کند و سپس ما به التفاوت قیمت را به شکل ریال به او پرداخت کنیم.
وی گفت: ما نباید با در اختیار گذاشتن برق ارزانقیمت کاری کنیم که صنعت ما دچار مشکلاتی شود و توان رقابت نداشته باشد.
دانلود این گفت و گو(حجم ۱۵۰مگابایت)



 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مخاطب
Iran, Islamic Republic of
احسن موجب افتخاره است
Asia/Pacific Region
متن نظر شماسلام به اخبارخبرنگاه کردم همان حرفهای تکراری کدام اقتصادکدام نرخ تورم که دقیق نمیگویندچنددرصدهست
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
فقط بررای شخص خودش خوب کار کرده. خوب چی به ما میرسه این همه تبلیغات ایشون???
فرشید
Iran, Islamic Republic of
این حرفا را هر کس که دو واحد اقتصاد پاس کنه بلده بزنه
کار خاصی نکرده
من خودم ی جوان ۳۲ ساله ام همیشه هم بهش رای دادم اما متاسفانه تاجگردون برای اشتغال هیچ کاری نکرد
این مصاحبه های تلوزیونی هم دردی رابرای مردم دوا نمیکند
سایه سری باوی(تاجگردون)
Iran, Islamic Republic of
شبکه ها به اسم خودشه والا اون دوتا نماینده دیگه رو من ندیدم شبکه یاسوج هم دعوتشون کنن
بهبهانی
Iran, Islamic Republic of
خدایا از خلقت تاجگردون متشکریم
باباکلان
Iran, Islamic Republic of
.برای صدا سیما . صدا سیما ه.. الله اکبر. دقیقا ..مجلس. همانطوری که هزىنه میکنه شده ریس مجلس همانطورم برای یک پخش زنده خدا تومان از حق بیت المال هزینه کنه. پس قولهاى که به باباکلان دادی به کجا رسید اقای دکتر تاجگردون ریس کمیسون برنامه بودجه سرانجامش به کجا رسیید. با .ى نمیتوانید مردم با شرف باباکلان رو گول بزنید. دکتر جان
روزبه تمن
Iran, Islamic Republic of
اول از همه درود بر افتخار گهگلویه و بویراحمد دکتر تاج گردون دوم اینکه ما مردم گچساران این برنامه همپای زندگیمون هست که از بین بد و بدتر بدو انتخاب کنیم. درسته برای اشتغال توی گچسارانکار چندانی صورت نگرفته ولی حداقل بودجه برای گچساران میاد ولی وقتی مدیریت نباشه زحمات دکتر برای اوردن بودجه به شهر ما هم بی فایدست. من باز هم به دکتر تاج گردون رای میدهم
گچساراني
Iran, Islamic Republic of
انصافا من این برنامه را نگاه کردم هیچ راه کاری برای برون رفت ازاین گرفتاری اقتصادی نه ایشان ونه طرف مقابلش ارائه نکردند ان چیزی راکه ایشان می گفت ما هم می دانیم اما چطور باید صنعت ،کشاورزی و....شکوفا شوند را هیچکس نمی داند؟
باانصاف
Iran, Islamic Republic of
چون کارشناس خوبیه،کاملامسلطه دعوتش میکنند. خدایی دوتانماینده دیگه چی براگفتن دارن که بگن.البته این تخصص راندارند درباره مسایل کلان اقتصادی اظهارنظرکنند.کارعمومی اش عالیه.امانقطه ضعف بزرگش آینه که براافرادخاصی ازجمله نزدیکانش کارخصوصی انجام میدهد.
من
Iran, Islamic Republic of
واقعا جایه تاسف داره همشهریاش دربارش بد بگن
تویی که اقتصاد پاس کردی چرا تورو نمیبرن
لطفا شعور انتقاد و جایه انتقادو بدونید
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1