تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۴
کد مطلب : ۱۱۲۸۲۹

تاجگردون: هر چی سنگه مال پای لنگه

۳۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛غلامرضا تاجگردونAmozeshVaparvaresh

یادمه سال ۸۰ که معاون امورمجلس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دولت اصلاحات بودم، اولین دفاعم در مجلس بحثی مربوط به آموزش‌وپرورش بود. اون روز طرحی توسط جمعی از نمایندگان اقلیت اون دوره که بعدش لیدر اونها مدتی وزیر دولت آقای احمدی نژاد شد ارائه شده بود و به نام معلمین یک فرصت سیاسی رو می‌خواستن واسه خودشون خلق کنند. بوی سوءاستفاده از معلمین از سراپای اون طرح بلند می‌شد. تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان اون دوره که جزء اکثریت مجلس بودند از این طرح حمایت می‌کردند تا حداقل در ظاهر هم که شده به معلمین بگن ما هم با شماییم. من باید صحبت می‌کردم و نمی‌گذاشتم این سوءاستفاده صورت بگیره. وقتی پشت تریبون قرار گرفتم (برای اولین بار در مجلس) صحبتم رو با این جمله شروع کردم که نمیدونم چرا هر چی سنگه مال پای لنگه...

چرا معلمین باید بازیچه بازی های سیاسی بشن؟ معلمین که هزار و یک مشکل دارند چرا فرار به جلو می‌کنیم و درد این قشر رو با بازی سیاسی خودمان کتمان می‌کنیم؟ این رو داشته باشید تا این چند مدت پیش که استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش شروع شد.
چند ماهی بود ورق استیضاح خورده شده بود. در این مدت با تعدادی از استیضاح کنندگان صحبت داشتم. دوست دارم برخی از اینا را تو این یادداشتم بگم تا عزیزان فرهنگی برخی دلسوزانشون رو بشناسن. اینا رو نوشتم تا پاسخی به برخی یادداشت‌های سطحی که نمیدونن کی به کیه و با یادداشتشون موضوع رو منحرف می‌کنند داده باشم.
استیضاح کنندگانی که باهاشون صحبت کردم و نمیخوام اسمشون رو ببرم برخی دلایلشون اینها بود:
- بعضی از درج اسمشون مشخص بود چی میخوان. دوستان پایداری و دلواپسمون که در مجلس‌اند و از روز اول دلواپس آموزش‌وپرورش بودند و از تغییرات وسیع مدیران در سطح استان‌ها نگران بودند و ادعایشان این بوده و هست که موتور محرک جریان اصلاحات و اعتدال در جامعه، آموزش‌وپرورش است و باید این موتور رو خاموش کنیم و بهترین فرصت بود استیضاح را صنفی نشان دهند.
- برخی به صراحت به وزیر و معاونین می‌گفتند مدیرکل و رییس اداره ما رو عوض کنید یا نیروی ما رو بگذارید تا از استیضاح دست بکشیم. آنان که از مخالفین سیستم موجود هستند پیروزی مجدد خودشان در انتخابات آتی رو در دست داشتن آموزش‌وپرورش می‌دانستند. تا جاییکه شنیدم یکی از این عزیزان به وزیر گفت: مدیرکل من رو عوض کن تضمینی استیضاح رو جمع می‌کنم!
- برخی داستان عجیب تری داشتند. یکیشون به من می‌گفت الان بهترین فرصته که از احساسات بهترین افراد جامعه استفاده کنیم. خیلی راحت می‌گفت شرایطم در حوزه انتخابیه ام خوب نیست باید این کار رو بکنیم.
- یکی دو سه نفر هم می‌گفتند چرا وزیر رفت در جلسه انجمن اسلامی معلمین و در اون جلسه از فلانی تجلیل شد و یا مثلاً فلان معاونت در فلان جا از هاشمی و خاتمی و... نام برد.
عمده استیضاح کنندگان از این جنس بودند. همون چیزی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با نمایندگان به صراحت تاکید فرمودند که دست از این کارها بردارید.
اینکه معلم و فرهنگیان مشکل دارند در آن شکی نیست ولی راهش چیه؟
واقعاً آقای فانی مظلوم بود. هیچ قرابتی با ایشان نداشتم و کسی حاضر نبود در این فضای سنگین در مقابل این جو سنگینی که ساخته بودند صحبت کند. می‌خواستند هر طوری شده برای انتخابات آتی فانی رو ذبح کنند. حتی دولت هم ناامید بود. احساس می‌کردند مخالفین جوی ساخته‌اند که حتماً وزیر میوفته. همه و حتی استیضاح کنندگان هم می‌دانستند با افتادن فانی وضع آموزش‌وپرورش بدتر میشه. ولی انتخابات و رأی مردم بالاخص فرهنگیان چیزی نیست که بشه ازش گذشت. من هم از نظر سیاسی و هم از نظر اداره و مدیریت آموزش‌وپرورش بهم ریخته اعتقاد داشتم فانی بد عمل نکرده فقط شومن نیست. یک جمله کلیدی در صحبتهام کردم که استیضاح امروز نتیجه نخواستن‌های دیروز و نتوانستن امروز است.
همه عوامل و بالاخص کاسبین استیضاح بسیج شده بودند تا با استیضاح فانی، کلید استیضاح‌های زنجیره ای وزراء دولت رو بزنند. کاری که میتونه نظام اجرایی کشور رو مختل کنه.
به برخی دوستان سیاسی که تحلیلی از محیط پیرامون ندارند، اینگونه به عرض برسانم که این استیضاح قبایی برای شما نداشت. کاسبانی داشته و دارد که اگر من صحبت نمی‌کردم و وزیر می‌افتاد تحلیل‌ها برعکس می‌شد. من از وزارت فانی توانستم در این شرایط بی‌پولی ۳۵ میلیارد تومان اعتبار بگیرم و مطالبات مناطق محروم این استان رو که سال‌ها مانده بود پرداخت کنیم. این پول ۷۵ درصد کل اعتبارات کشور بود. ما از این وزارت تونستیم حق‌وحقوق مناطق محروم رو حداقل بشناسانیم که کهگیلویه و بویراحمد محرومه و در صورت آمادگی استان، تمام مدارس روستاهای استان رو گازرسانی کنند و در این دو سال امکانات خوبی برای استان بگیریم. من حداقل در این دو سال ریا و دورویی از وزیر ندیدم. به ما دروغ نگفت. در شان یک انسان فرهنگی و یک معلم حضور پیدا می‌کرد. اصطلاحاً آدم قرص و محکمی بود و کاسب نبود. مثل همه معلمین مظلوم بود و باید از مظلومیت آموزش‌وپرورش دفاع کرد و نگذاریم تا از این‌همه احساسات پاک سوءاستفاده شود.
آموزش‌وپرورش با همه مشکلاتش نباید بازیچه سیاسی‌کاری می‌شد. نگوییم اگر رییس‌جمهور در استیضاح نیامد پس می‌خواست وزیر بیفته. اگر این را بپذیریم عدم حضور رییس‌جمهور در استیضاح وزیر فرجی داناهم یعنی می‌خواست بیوفته، این جملات برگرفته از ذهن مسموم کسانی است که من آنان رو کاسبین هر جریانی میدانم. شما معلمین بدانید ما وظیفه داریم از حق‌وحقوق شما دفاع کرده و البته اجازه نخواهیم داد از این‌همه احساسات پاک فرهنگیان سوءاستفاده شود. نمی‌گذاریم یک سنگ دیگر بر پای لنگ آموزش‌وپرورش زده شود و در مقابل هر جریان انحرافی هم ایستادگی خواهیم کرد، چرا که به تعهد و قسممان پایبندیم.
----------
*مطالب مرتبط:
-تاجگردون در مخالفت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش: استیضاح وزیر فایده ای برای فرهنگیان ندارد/فانی شومن و خالی‌بند نیست
-به قلم غلامرضا تاجگردون: تلخ و شیرین استیضاح
-یادداشت/نقدی بر عملکرد تاجگردون در استیضاح وزیر آموزش و پرورش
-پیام تشکر جمعی از فرهنگیان از تاجگردون
نام شما

آدرس ايميل شما

ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
البته یک تلنگر برای وزیر نیاز بود او باید بیشتر به دردل و مشکل مشیعتی فرهنگیان برسد
Asia/Pacific Region
متن نظر شما فرق حرف مفت میزندچون فرهنگیان ازش ناراحت هستند
كاش...
Iran, Islamic Republic of
کاش مردم استان روزی به دور از تعصب حقایق را ببینند و ارزش افرادی که به هر نحوی توسط عده ای در مظان اتهام هستن را بدانند.
کاش بفهمیم که استعداد های این استان به دلایلی همچون تعصبات کورکورانه سیاسی و منازعات و تخریب های بی اساس و ... از این استان و کشور رفته اند و
ما همچنان امتیازهایمان را از دست می دهیم....!
دیما
Iran, Islamic Republic of
در بازی شطرنج وزیر که بیرون باشد. هر وقت سرباز به پایان خط میرسد. به جایی وزیر وارد عمل میشود.
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
متن صادقانه ودر عین سیاسی بودن بیانگر اشراف کامل اقای اقای تاج گردون به همه جریانات است. بهتره دوستان و بالاخص انانی که در استان نشسته اند و تحلیلهای سطحی میدهند قدری بیشتر دقت کنند و قدر فرصت وجود تاج گردون برای کشور و استان را بدانند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت و درود خدا بر دکتر تاجگردون الحق که مرد هستی خداوند پشت و پناهت باشد چشم حسودان کور
معلم
Iran, Islamic Republic of
حالا این نطق دفاع از وزیر بود یا اینکه بعد از اینکه وزیر رای آورد یواشکی این را نوشتی و در سایتهای بومی برای تبلیغات انتخابات زدی
بنده بعنوان یک آموزش وپرورشی حوزه انتخابیه شما مخالف فرمایشات شما هستم
واقعا آموزش وپرورش گند زده
از هرچیزی سواستفاده می کنی
این خود یک بی صداقتی است
چطور میشود مجلس اصولگرا به اعتماد جنابعالی که فعلا برای خوراک انتخابات خود را چپ میدانی به وزیر رای دادند جز کم وزیاد است
علی از گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای تاحگردون حرفای سما درست اما چه راهکاری برای فرهنگیان داری تا از وضعیت اسف بار نجات پیدا کنند
شما چون دستت به جیبت میرسه نمیدونی نداری وشرمندگی جلو بچه ها چقد سخته
پس یه کار عملی فراتراز شعار بکن اکن مطالبات که گیر اهمه نیومد تازه ایقد از سروتهش زدن که چیزی ازش نموند
برای رای دادن اینبار احساسی عمل نمیکنیم تکون بخور که فردا دیره
روزبه ت
Iran, Islamic Republic of
درود به دکتر تاج گردون عزیز
شین.دال
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم جناب آقای دکتر تاجگردون
از اینکه جناب عالی در کنار ما هستید خوشحالیم و سرافراز.تنهاوجود افرادی چون شما در خانه ملت میتواند از درد و غم این ملت بکاهد.
عشایر قشقایی
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون ازسر بلندی سمیرم و شهرضا به همان سربلندی سمیرم شهرضا از سر بلندی تو افتخار می کنیم دوستت داریم واقعا که نماینده ای
ص ز
Iran, Islamic Republic of
دوستت داریم نماینده ی خوب شهرمان اقای تاجگردون من خودم یک فرهنگیم با سه تا از خانواده ام اگر اقای فانی هم استیضاح میشد خوب بود ولی با سخنرانی که شما کردید ما واقعا روشن شد که اقای فانی بی گناه است بهتر که استیضاح نشد چون واقعیت را شما گفتید
م
Iran, Islamic Republic of
ببین آقای تاجگردون خودت فهمیدی اشتباه کردی ازاین طومارکذایی معلمان بگیرتااین متن های صدمن یک غاز.بگواشتباه کردم.ویزرقبلی هرچی بودازاین بهتربود.مردباش بگواشتباه کردم.
محمدی-رحمت
Iran, Islamic Republic of
باسلام
جناب دکتر تاجگردون به نوبه خودم از زحماتی که برای سربلندی شهرمان میکشی تشکر میکنم و از طرفی به شما مردم صادقانه میگویم مطمئنا" دکتر تاجگردون در ۴ سال بعدی باتوجه به شناخت کاملی که از مدیرانش به دست آورده،چینش بهتر و قوی تری انجام خواهد داد.
انشاا....
شهروند استان خودمان
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که اطلاع دارم اکثر فرهنگیان استان شاید در سطح کشور از اینکه این استیضاح کاملا سیاسی بوده واقف واگاه هستند چون مشکلات اموزش وپرورش مربوط به دوران این وزیر نیست مگر از قبل از ایشان این مشکلات وجود نداشته پس باید در نفس استیضاح شک کنیم دست اقای دکتر تاجگردون درد نکند انشاء الله هم اقای تاجگردون وهم اقای فانی وزیر محترم در رفع مشکلات واقعی فرهنگیان عزیز در اینده کوشا باشند برای فرهنگیان عزیزاز خداوند منان صبوری می طلبم
باشت
Iran, Islamic Republic of
فانی ارزش دفاع نداشت محبوبیتت کم شد برادر
محسن
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر تاجگردون عزیز بخاطر اینکه حقایق رو روشن کرد
Iran, Islamic Republic of
حالا که وزیر همه مسولان آموزش و پرورش را گچسارانی انتخاب کرد باید این را بگویی
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
اگه اموزش پرورش سیاسی نبو مدیرکل و مدیران ارشدش رو باشتی نمیذاشتی.....
الم قشقایی
Iran, Islamic Republic of
ذت متنفرم نماینده ای شهرمان . غرور و تکبر نابودت کرده . تو حق جوانان غیور گچسارانه پایمال کردی
شرافتیان
Iran, Islamic Republic of
واقعا بحال شما تاسف میخورم دیگه نمیتونید عوام فریبی کنید. خودتونه به مردم استان معرفی کردن . دیگه جمع نمیشه
شاکر
Iran, Islamic Republic of
اولا شما چه مطالبه دیگری داشتی آخه اگر فانی می رفت رئیس شما در آموزش و پرورش هم فانی بود. این حنا رنگی نداره برادر .انتخابات استانی و کاندیدای شجاع اصولگرایان دکتر سید مصیب افتخاری ناگفته ها را خواهد گفت.
آینه
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما نماینده با هوش و ذکاوت که با دفاع به حق و منطقی نام نیک خود را در ذهن افراد منصف و خردمند جاودانه کردید. خیلی از این افراد فقط ظاهر را می بینند اصلاحات و تحول در آموزش وپرورش کار یک شبه نیست
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگه آقای تاجگردون اگر فانی نیروی خودت را رییس سازمان نمی کرد هم همین حرفها را می زدی؟
طلا
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی شیر مرد باشت وباوی
امید
Iran, Islamic Republic of
سلام .افتخاری دیگه .......کیه که بیادگچساران فانی یا هرکس دیکه وزیرباشه مدیرکل تاجی
دردمند
Iran, Islamic Republic of
با عوض کردن وزیر که مشکلات ساختاری و نوع نگاه مصرفی به اموزش و پرورش حل نخواهد شداما نمایندگان هم اگر به اندازه ای که به فکر انتخاب اینده یخودشان هستند به وضعیت فرهنگیان توجهی داشتند نه یک شبه بلکه یک ساله مشکلات این قشر محروم حل می شد
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون شما نمی دانیم نماینده دولت یا ملت حال که ازوزیر دفاع کردی وبه رقیبان خودتاختی به حال قشر فرهخته جامعه که باکمال غرور انها را ادمها ی ذلیل و مظلوم قلم داد میکنی جز بهره برداری انتخا باتی چه فکری کرده ای
محمدی نسب
Iran, Islamic Republic of
باسلام.
از جناب آقای دکتر غلام تاجگردون فرزند خطه کهگیلویه و بویر احمد که با دفاع منطقی و کارشناسانه شون موجبات ابقای دکتر فانی را فراهم نمودند تشکر می کنم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
اینم که گفتی یک کاسبی بد و دور از شان استان و آموز. و پرورش بود جناب وکیل
پس حق با مخالفین شماست.
روزبهان
Iran, Islamic Republic of
فرض بگیرید آقای تاج گردون از این آب گِل آلود قصد بهره برداری به نفع خود دارد، آیا از آنچه نمایندگان جناح اصولگرا از نتیجه ی این استیضاح و مشابه در سر دارند بهتر و ارجح تر نیست!!! ؟
همه به این امر واقف هستیم که مطالبات فرهنگیان تنها مربوط به دوره کنونی نبوده و از دیر باز از این گروه استفاده ها کرده اند، بالاخص در دوره احمدی نژاد که این تعادل اساسی برهم خورد.
لازم است کمی واقع بین باشیم.
عیسی ن
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون . به نظر من باید شاکر باشیم که دکتر تاجگردون نماینده شهرستانهای گچساران و باشت شده و تنها کسی که میتونه حق مردم این شهرستانها رو بگیره کسی نیست جزء دکتر تاجگردون
فقر
Iran, Islamic Republic of
۱-جنابعالی میفرمایید اگر من صحبت نمیکردم و وزیر میفتاد!؟
برادر محترم اولا این چه ادبیاتی است؟؟ ثانیآ یعنی نیفتادن وزیر بخاطر صحبت شما بود و بقیه که اصلا بحساب نمیان
۲- اینکه میفرمایید ۷۵ درصد اعتبارات کشور رو بواسطه حرف شنوی وزیر راهی استان کردید،با شآن و تعهد ملی شما در کمیسیونهای تلفیق و بودجه مغایرت آشکار دارد. ومیتواند موجب پیگرد خودتان شود.
متن شما جنبه تبلیغاتی و مصرف درون حوزه ای داشت اما براحتی سوتی میدهید. چون نخبه نمایی و نخبگی جایشان عوض شده. احتیاط کن باهوش. فردا مثل همون پیامکه توی مجلس خرت رو میچسبن که چرا ۷۵ درصد اعتبارات کشور رو بردی استان؟
اگه ما توی خونواده فرهنگی داریم والا بیچاره ها از فرط بی پولی و شهریه بچه هاشون و ... بشدت تحت فشارند. لطفا استفاده تبلیغاتی نفرمایید. ۳۵ میلیارد تومن فقط توی یک پیمونکاری به آقای.. تعلق میگیره و صداش در نمیاد.. پایدار نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تاجگردونها همیشه به قشر فقیر به چشم حقارت نگاه می کنند ودر صحبتهاشون بیشتر انها راخورد می کنند بابا ما زن وبچه داریم در جامعه خودت میدانی که فانی مالی نیست
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1