تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۱۱۲۷۸

تجلیل از هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛با حضور محمود باقری مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و تنی چند از هنرمندان رشته صنایع دستی، ۴۰ هنرمند صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این آیین حجت‌الاسلام علی‌فتح میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که باید از ظرفیت‌های این بخش برای تولید و اشتغال در استان استفاده شود، اظهار کرد: تاکنون اقداماتی خوبی در حوزه صنایع دستی صورت گرفته که جای تقدیر دارد و میتوان  ارتقای استان را بین ۷ استان برترکشور از  ثمرات  خوب وارزنده این  حوزه دانست.
وی با اشاره به این که نباید به صنایع دستی تک بعدی بنگریم، تصریح کرد: باید به صنایع دستی هم به عنوان یک محصول جذاب و کالای لوکس و هم به عنوان محصولی که در امر تولید و اشتغال کاربرد دارد، نگریسته شود.
این مسئول تصریح کرد: امروزه باید از همه ظرفیت‌های استان خود در بحث تولید استفاده کنیم تا بتوانیم علاوه بر تولید بر بیکاری هم فائق آییم.
اولویت‌های توسعه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
 
همزمان با تجلیل از ۴۰ هنرمند شاخص صنایع دستی، اولویت‌های توسعه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.
 
محمود باقری در حاشیه مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که صنایع دستی استان در دو سال گذشته جهش خوبی در رتبه‌های کشوری داشته است، اظهار کرد: همین که استان از رتبه ۳۱ کشوری به رتبه هفتم ارتقا پیدا کرد یکی از دستاوردهای این صنعت در استان است.
مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در سال گذشته به هنرمندان این صنعت در استان کمک‌های خوبی شد که در یک قلم از محل صندوق مهر امام رضا(ع) مبلغ دو میلیارد تومان به هنرمندان این رشته تسهیلات داده شد.
وی افزود: علاوه بر این از محل تسهیلات سایر بانک‌ها یک میلیارد تومان دیگر به هنرمندان صنایع دستی استان تسهیلات دادیم که سرجمع آن‌ها سه میلیارد تومان بود در حالی که صندوق مهر امام رضا تنها ۸۶۰ میلیون تومان تعهد کرده بود.
این مسئول در ادامه اظهارات خود با بیان این که ایجاد شغل با صنایع دستی بسیار آسان‌تر و کم هزینه‌تر از ایجاد شغل از طرق دیگر است، افزود: تنها با ۵ میلیون تومان تسهیلات می‌توان در این حوزه شغل ایجاد کرد در حالی که حوزه‌های دیگر برای ایجاد شغل پایدار تا ۲۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دنبال احیای رشته‌های منسوخ شده در استان هستیم، اظهار کرد: هنرهایی در استان وجود دارد که رو به فراموشی رفته‌اند و یکی از اقدامات این است که آن‌ها را از مهجوریت خارج کنیم و البته از بحث کیفی‌سازی هم غافل نشویم.
باقری با بیان اینکه برندسازی و استانداردسازی از دیگر اهداف ما در بخش صنایع دستی استان است، افزود: باید محصولات خاص استان با برند کهگیلویه و بویراحمد و به صورت استاندارد صادر شوند تا بتوانیم بازارهای داخل و خارج را به خود اختصاص دهیم.
این مسئول تصریح کرد: البته برندسازی پس از مراحلی مانند استانداردسازی و بهبافی است که می‌توان صنایع دستی استان را به کشور معرفی کند و لذا باید کیفی‌سازی را به عنوان یک فرهنگ در میان جامعه تولید کننده صنایع دستی استان رواج دهیم.
باقری توسعه کارگاه‌های تولیدی را از دیگر اهداف در این زمینه دانست و گفت: تهیه وسایل و ملزوماتی که در بحث بهبافی به ما کمک می‌کند از دیگر اقدامات است.
این مسئول در پایان ایجاد خانه‌های صنایع دستی، ایجاد بازارچه صادراتی، بهبافی، استانداردسازی و برندسازی را از اولویت‌ها و شاخصه‌های مهم توسعه صنایع دستی استان نام برد.
در این آیین از تعداد ۴۰ هنرمند هم استانی از شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف در رشته‌های گوناگون صنایع دستی تجلیل به عمل آمد.
IMG_7766 IMG_7771 IMG_7773 IMG_7775 IMG_7776 IMG_7777 IMG_7780 IMG_7781 IMG_7797  IMG_7777 IMG_7776  IMG_7791 IMG_7786 IMG_7802 IMG_7827 IMG_7792 IMG_7832   IMG_7812 IMG_7816
نام شما

آدرس ايميل شما

اعتدال
Iran, Islamic Republic of
با سلام و صلوات
جای تشکر و تقدیر دارد از مدیرانی که با فکر و درایت انجام وظیفه می کنند. ان شاالله که استان ما در همه زمینه ها پیشرفت های تامل برانگیزی داشته باشند. از جناب مهندس باقری که درایت کامل را در مدیر کلی میراث فرهنگی دارد تشکر و قدردانی به عمل می آید.
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1