تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۱۱۰۵۱۸

زارعی: بر اساس ظن حرف نزنید/ تقسیم بودجه بر اساس فرمول است

۲
۰
کبنا ؛نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت‌الاسلام بزرگواری، غلام‌رضا تاجگردون، غلام‌محمد زارعی و مدیران دستگاه‌های عضو و به ریاست موسی خادمی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این نشست که هر یک از مسئولان به کمبودها و مشکلات دستگاه‌های خود به صورت خلاصه اشاره کردند، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: صرفه جویی و کاهش هزینه های غیرضروری جزو رویکردهای مهم مدیران اجرایی و نهادهای دولتی این استان برای رفع مشکل کمبود اعتبارات هزینه ای امسال استان باشد.
سید موسی خادمی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: اعتبارات هزینه ای امسال استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف به نسبت نیازها و مشکلات موجود در استان بسیار محدود بوده و این موضوع نیز منطقی و پذیرفتنی است.
وی بیان کرد: اعتبارات محدود امسال کهگیلویه و بویراحمد در بخش هزینه ای به طور صحیح و عادلانه بین دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان توزیع شده و جای هیچگونه نگرانی نیست.
خادمی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مسئولان استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد سعی می شود تا حد امکان کسری اعتبارات هزینه ای امسال برخی از نهادهای دولتی این استان در طول سال جاری برطرف شود.
وی عنوان کرد: پیگیری و رایزنی مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای جذب سهم بیشتری از اعتبارات متمرکز ملی جزو شاخص های ارزیابی عملکرد آنان در سال جاری است.
خادمی ابراز داشت: اقدامات مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه حداقل تا پایان تیر امسال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارایه شود.
وی افزود: در هفته دولت امسال و در قالب طرح شهید رجایی از مدیران اجرایی برتر و موفق کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه تجلیل می شود.
ارزیابی عملکرد مدیران کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ارزیابی عملکرد مدیران استانی در هفته دولت امسال خبرداد.
خادمی گفت: ملاک ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، جذب اعتبارات متمرکز از وزارتخانه ها است.

وی بیان کرد: به زودی عملکرد سال ۹۳ مدیران اجرایی استان در جذب اعتبارات ملی استان گرفته می شود.

خادمی اظهار داشت: گزارشی از ارزیابی مدیران و دستگاههای اجرایی نیز به وزارت خانه مربوطه ارسال خواهد شد.

استاندار تاکید کرد: اعتبارات این استان ناچیز است و مدیران اجرایی استان باید همه تلاش خود را معطوف به جذب اعتبارات متمرکز کنند.

وی تصریح کرد: فاصله اعتبارات کنونی با نیازها بسیار زیاد است و نباید تنها به اعتبارات استانی متکی بود.

خادمی صرفه جویی در هزینه کردها را نیز ضروری دانست و گفت: شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که از هزینه های اضافه پرهیز شود.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: جذب حداقل ۲٫۶درصد اعتبارات متمرکز ملاک ارزیابی مدیران باشد.

غلامرضا تاجگردون افزود: تا یک درصد از این اعتبارات به طور معمول به استانها اختصاص می یابد اما مدیران باید به دنبال جذب حداکثری باشند.

وی اظهار داشت: نمایندگان در این زمینه عملکرد مدیران اجرایی را رصد خواهند کرد.

وی به برخی کمبودهای استان در حوزه راههای روستایی، روکش آسفالت و راهداری به خصوص در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و خواستار جذب اعتبارات متمرکز در این بخش‌ها شد.


کاهش بیش از ۲۰ میلیارد ریالی اعتبارات آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش این استان هم گفت: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه از لحاظ حجم در بین همه دستگاه‌های دیگر است که باید به دلیل اهمیت و شرایط خاص به آن توجه بیشتری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد که از اعلام اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان در این شورا گلایه‌مند به نظر می‌رسید، اظهار کرد: در سال گذشته فصل آموزش و پرورش در اعتبارات ۱۱ میلیارد تومان اعتبار داشت که در سال جاری به ۸٫۹ میلیارد تومان رسیده است.
زارع‌پور بیان کرد: در فصل آموزش با این تفاسیر مشکل پیدا خواهیم کرد و انتظار است که آموزش و پرورش بهتر دیده شود با توجه به این که مشکلات زیادی داریم.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب ساختمان اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هر لحظه خطر تخریب برای این ساختمان فرسوده وجود دارد در حالی که این چنین ساختمانی به هیچ‌وجه زیبنده مهم‌ترین دستگاه فرهنگی استان نیست.

هماهنگی مجمع نمایندگان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در توزیع اعتبارات
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس از هماهنگی کامل مجمع نمایندگان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در توزیع اعتبارات استانی خبر داد.

در این نشست که هر یک از سه نماینده استان نقطه نظرات خود را درخصوص چگونگی و نحوه توزیع اعتبارات بیان کردند، نماینده بویراحمد و دنا اظهار کرد: باید گزارشی از عملکرد دستگاه‌های مختلف استان در زمینه چگونگی جذب اعتبارات ملی داشته باشیم.
غلام‌محمد زارعی افزود: باید دید در مجموع با اعتباراتی که از محل‌های مختلف استانی و ملی و سایر داشتند، چه تحولی در بخش‌های زیرمجموعه مدیریتی آنها حاصل شده است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: چنین است که می‌توانیم ارزیابی از عملکرد مدیران در سال گذشته داشته باشیم و همچنین بدانیم که نحوه هزینه بودجه‌های عمرانی چگونه بوده و در اجرای این طرح‌ها چه اقداماتی با توجه به اعتبارات انجام داده‌اند.
وی گفت: باید خروجی کارهای آن‌ها در سال گذشته در دفترچه‌ای تهیه و تنظیم شده و در اختیار همه از جمله نمایندگان قرار گیرد تا ببینیم که گامی به جلو برداشته شده است یا نه.
زارعی با اشاره به توزیع بودجه در استان گفت: بودجه بر اساس فرمول توزیع می‌شود لذا افراد نباید بر اساس ظن و گمان خود در این خصوص اظهار نظر کنند.
این نماینده مردم استان در مجلس تصریح کرد: افکار عمومی باید بداند که نمایندگان در این خصوص هماهنگی کامل دارند و اکنون میان استاندار و نمایندگان هماهنگی کاملی در خصوص نحوه و چگونگی توزیع اعتبارات وجود دارد.
وی گفت: در بحث توسعه و برنامه‌ریزی برای آن، مدیران باید استان را یک سیستم واحد حساب کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی برای توسعه متوازن استان داشته باشند.
زارعی با اشاره به اینکه در حال حاضر فصل توزیع اعتبارات استانی است، خاطرنشان کرد: نباید در این فصل فرصت‌‌ها را از دست داده و فرصت کار را از مناطق بگیریم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی روند توزیع اعتبارات در کشور را فرآیندی دانست که نیاز به بازنگری دارد و گفت: در این فرایند نوعی فرصت‌سوزی هم مشاهده می‌شود.

وقوع ۱۷ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان رخ داده است.
عزت‌الله بهشتی‌فر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰ درصد وسعت جنگل‌های زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های استان رخ داده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آتش‌سوزی‌های امسال باعث تخریب و نابودی حدود ۱۷۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان شده است.
وی با بیان اینکه خطاهای انسانی و سهل‌انگاری برخی افراد و گردشگران عمده دلیل آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: مشارکت‌های مردمی مهمترین راهکار مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع است.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به پوشش وسیع جنگلی در شهرستان بویراحمد بیشترین وقوع آتش‌سوزی در این شهرستان گزارش شده که در سه ماه نخست سال جاری ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی بویراحمد طعمه حریق شده است.
بهشتی‌فر در ادامه بیان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۴۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طعمه حریق شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته خسارت آتش‌سوزی در استان ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شد که براساس قانون ضروری است تمامی دستگاه‌ها در زمان وقوع آتش‌سوزی کمک‌های لازم را انجام دهند که به جز بسیج و سپاه سایر دستگاه‌ها عملکرد خوبی در این زمینه نداشتند.
وی عنوان کرد: امسال با توجه به خشکسالی نیاز است از نیروهای بومی و آموزش‌دیده برای مقابله با آتش‌سوزی استفاده شود، ضمن اینکه از ظرفیت عشایر برای مقابله با این پدیده استفاده شود.
فکری به حال اعتبارات کم در فصل حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان مشکلات عدیده مسیرهای ارتباطی این استان و تصادف‌های مکرر گفت: فکری به حال سرفصل حمل و نقل در اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد شود.
حسن فدایی ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از کمی اعتبارات مربوط به فصل حمل و نقل اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد باید وضعیت راه‌های استان را بیشتر مورد توجه و مد نظر قرار دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: باید دید که روزانه چند تصادف در محورهای استان رخ می‌دهد و از انی رهگذر چه میزان خسارت و ضرر چه در ابعاد مادی و چه ابعاد روحی و اجتماعی برای استان حاصل می‌شود.
وی متذکر شد: وضعیت جاده‌های ما به خصوص در مرکز استان به هیچ وجه زیبنده نیست و بیشترین تصادفات را در محورهای مرکز استان داریم.
این مسئول با بیان اینکه طبق قانون باید ورودی و خروجی‌های شهرها تا ۳۰ کیلومتر دوبانده باشد، تصریح کرد: به همین خاطر باید استان را در فصل حمل و نقل و راه‌ها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار داد.
وی از چانه‌زنی‌های خود در مرکز برای احقاق حقوق استان سخن به میان آورد و افزود: برای مثال در زمینه سهمیه قیر ماهانه استان، با وزارتخانه چانه‌زنی زیادی داشتیم که توانستیم نسبت به افزایش آن اقدام کنیم.
فدایی به سهمیه هزار تنی که در ماه برای استان در نظر گرفته شده بود اشاره کرد و گفت: وضعیت ما به گونه‌ای بود که به دلیل اهمال‌ها در گذشته این چنین سهمیه‌ای به استان ما تعلق گرفته بود که با چانه‌زنی آن را به هزار و ۸۰۰ تن در ماه رساندیم در حالی که یک شهرستان در استان فارس دو برابر ما سهمیه داشت و استان لرستان هم سهمیه ۵ هزار تنی در ماه دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان در همین خصوص افزود: برای این که بتوانیم پروژه‌های مهم و نیمه تمام کنونی را به سرانجام برسانیم نیاز است که اعتبارات بیشتری به آن‌ها تخصیص دهیم و ما نیز به عنوان مسئول استان به طور جد پی‌گیر اعتبارات متمرکز ملی هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

امداد گر حق
Iran, Islamic Republic of
آقای مدیر سلام امدادگران سخت کوش هلال احمر در بعضی مواقع زود تر از شما برای مهار آتش رفتند اگه میخواهید مستندات هم ارئه میکنم
منتقد
Iran, Islamic Republic of
برادر زارع بودجه در ادوار گذشته هم بر اساس فرمول تقسیم میشد ولی جنابعالی داد تبلیغ انتخاباتی میزدی که من اگر برو حق شماهارا از تقسیم بندی بودجه میگیرم و فلان میکنم و چنان میکنم----پس کو حاجی - حاجی نکنه فکر کردی مردم حرفاتو فراموش کردن---
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1