تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۰۹۵۱۷

آیا پیشوا گزینه اصلی اصولگرایان بویراحمد و دنا خواهد بود؟

۳۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛غلام‌عباس آرین مهر
بعد از مطالبی که اخیراً در پایگاه خبری کبنا نیوز مبنی بر « احتمال تعدد کاندیداها در جبهه اصولگرایان بویراحمد [کلیک کنید]» و «خلیفه خلقی‌پور کاندیدای نهایی اصولگرایان بویراحمد شد[کلیک کنید]» و «چرا مسعودی‌اصل گزینه اصولگرایان بویراحمد باشد؟ [کلیک کنید]» و « جلسات اصولگرایان بویراحمد برای تعیین کاندیدای انتخابات[کلیک کنید] » و ... منتشر کرد، یکی از مخاطبان کبنا نیوز متن زیر را ارسال کرده که عیناً منتشر می‌شود.
تعدادی جوان با روحیه انقلابی با هدف تسریع در روند عمران و آبادانی روستاهای اکثراً فقیر استان کهگیلویه و بویراحمد به عضویت جهاد سازندگی درآمدند. این جوانان دانشجو  و فارغ التحصیلان دانشگاهی در همان سالهای نخستین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش وسیعی را برای رفع محرومیت از سیمای محروم ترین استان ایران آغاز کردند.pishva
یکی از شاخص ترین چهره های این حلقه انقلابی که بعدها از جمع جهادی ها خارج شد ولی همواره جهادی باقی ماند بی شک کسی نبود جز حبیب الله پیشوا!
وی که تحصیلکرده رشته حقوق می باشد پس از  ۱۶ سال حضور در جهاد به وکالت روی آورد و همزمان فعالیت های سیاسی را پررنگ تر از  گذشته  شروع کرد.
پیشوا در همان سالهای نخست اشتغال  به وکالت، انگیزه را اینگونه بیان کرد؛ «رعایت قانون باید به فرهنگ تبدیل شود» و وقتی پرسیدم به نظر شما این سخن آرمانگرایانه نیست، پاسخ داد « برای حاکمیت فرهنگ قانون و نهادینه شدن آن، زمان لازم است».
وی ادامه داد: «من در سفر به چند کشور خارجی متوجه شدم که وکلا از چه احترامی برخوردار هستند. آنها محترم هستند و از وکلایشان محترمانه دفاع می کنند. داشتن وکیل، حق قانونی هر متهمی است و هم در قانون ما و هم در خارج برای کسانی که توانایی ندارند وکیل بگیرند، وکیل تسخیری گرفته می شود».
وکیل فقط نایب موکل نیست بلکه وکیل خوب نعمتی بزرگ برای قاضی است. گفته می شود قاضی لب پرتگاه جهنم است و یا اینکه قاضی بدون چاقو کشته می شود. اینها به این معنی است که  وقتی حب و بغض در کار قاضی وارد می شود، دچار تزلزل خواهد شد. بنابراین اهمیت وکیل خوب برای قاضی در اینجا نمایان می شود. چرا که  اگر قاضی در جایی اشتباه کند این وکیل است که او را مطلع می کند و جلوی خطا را می گیرد علاوه بر اینکه از موکلش دفاع می کند.
پیشوا طی سالهای وکالت همواره توانست برند خوشنامی، استقلال و اعتماد را از آن خود کند. این سرمایه ی گرانبهای اجتماعی  درکنار حزبی بودن و پایبندی به ارزشها از ایشان سیاستمداری با نفوذ و صادق ساخت که سالها از ارکان اصلی پیروزهای متعدد اصولگرایان در سطح استان بود.
به زعم بسیاری از تحلیلگرانی که مسائل سیاسی و محلی استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد رصد قرار داده و تحلیل می کنند، حبیب الله پیشوا نه یک لیدر که رهبر در سایه جریان اصولگرایی در استان بوده که با حمایت های مادی و معنوی خود همواره این جریان سیاسی را پشتیبانی می کرد.
وی بر خلاف بسیاری از افراد سیاسی هیچ گاه از یاران  و دوستان سیاسی چهار دهه اخیرخود  جدا نشد، توانست جواب این همراهی و اعتماد را بگیرد. آنجا که جریان اصولگرایی مرکز استان برای معرفی کاندیدای خود سراغ ایشان رفته و از وی برای حضور در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی دعوت کردند.
اگر چه افراد دیگری از این جریان سیاسی نیز دارای شاخص هایی برای کسب این عنوان بوده، اما معرفی پیشوا به عنوان یکی از محتمل ترین کاندیداهای جریان اصولگرایی در شهرستان های بویراحمد و دنا یک اتفاق جالب و راهبرد مهم است.
به نظر می رسد عقلای این جریان سیاسی فکر همه چیز را کرده اند از احتمال استانی برگزار شدن انتخابات که در این صورت پیشوا از حمایت اصولگرایان شهرستان ها و مناطق گرمسیری نیز برخوردار خواهد بود تاحمایت گرمسیری های مقیم یاسوج و پایگاه مردمی ایشان در بین اهالی بویراحمد سفلی. ضمن اینکه نباید این نکته را فراموش کرد که وی در میان اهالی بویراحمد علیا نیز دارای ارتباطات گسترده و مناسبی است که این شاخص را کمتر کاندیدایی دارد.
حال باید منتظر ماند و دید جریان اصولگرا در نهایت برای معرفی کاندیدای خود در شهرستان‌های بویراحمد و دنا چه تصمیمی خواهند گرفت؟
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا دهدشتیه . مگه مردم بویراحمد اینقدر ضعیف شدن که یه دهدشتی بیاد نمایند هاش بشه
Iran, Islamic Republic of
محمود
Iran, Islamic Republic of
اصلا چنین چیزی محال است وامکان ندارد
بویراحمد سفلی و علیا
Iran, Islamic Republic of
نماینده مجلس دهم مطمئن باشید دکتر مندنی پور یا دکتر مسعودی
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
رای اصلاح طلبان دکتر مندنی پور و دکتر وکیلی است.سید باقر موسوی هم از ما حمایت خواهد کرد و اصلاح طلبان را تنها نخواهد گذاشت.
شرف
Iran, Islamic Republic of
کسی که برای رای اعتماد مردم پول میده هیچ آبی به گل این استان نمیزنه
تامرادی جوان
Iran, Islamic Republic of
دست بردار اقای پیشوا.. یه جو صداقت بزرگترین .سران .... جانا ومالا در خدمتتیم اقای خلقیپورتون کجا...و این بازی های مبتذل رسانه ای کجا...جریان .ا یان استان حقا وانصافا ..
بهلول
Iran, Islamic Republic of
خبر مهم
غلام محمد زارعی نماینده شهرستانهای بویراخمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، با امضای درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش ، به گروه پایداری.پیوست .
موسی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر خلقی پور
منتقد:
Iran, Islamic Republic of
با سلام: حتما آقای ژیشوا فکر می کنند که انتخابات مجلس مثل انتخابات شوراهای اسلامیه .... زهی خیال باطل. فقط اصلاح طلب ها پیروزند
بنوی اغاولی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اولا که در صورت استانی شدن انتخابات بخاطر خیانت هایی که در انتخابات رستاد-بزرگواری انجام داد در بین اقوام گرمسیری (به فرض اینکه انتخابات بیشتر چهره قوم گیرایی به خودش داشته یاشد)شاید در مجموع ۱۵۰الی ۲۰۰دونه رای داشته باشد و اصلا اینطور نیست که شناها یه چیزی مینویسید .
درثانی ایشان تاکنون سابقه مدیریتی نداشته و شاید ایشان وکیل خوبی تو مسایل حقوقی باشد ولی مدیر خوبی در مسایل اجرایی نباشد .
ثالثا ایشان را توهم زده و شورای شهر را با انتخابات مجلس اشتباهی گرفته و فکر میکند چون بویراحمد سفلی بخاطر حمایت تمام قدون از داماد ایشان(اکبری تبار) توانست تو شورا رای بیاورد (هرچند که هم اکنون خیلیا از این انتخابشون پشیمونند ) فکر میکند دربین بویراحمد سفلی رای دراد....لازم است ایشان بدانند که در انتخابات شورای شهر هرنفر میتونست چندین رای بدهد ....
رابعا:علم ایشان در حد نماینده مجلس نیست ...چراکه ایشان توی یک سخنرانی که با هزینه شخصی خودش برا انتخابات شورای شهر برای داماداش (اکبری تبار )در تالار بلوط انحام داد بیشتر سخنرانیش یا لری میگفت یا هم از کلمات عامیانه و ابتدایی استفاده میکرد...
خامسا:اگرچه چند نفری از بویراحمد علیا در مساله شورای شهر به داماد ایشون رای داند دلیلش این بود که رای اضافی داشتند و مطمئن باشد در انتخابات حساس مجلس به هیج وجه از همچین فردی که اصلا دهدشتیه حمایت نخواهند کرد و مطمئن باشد در صورت ثبت نام خودش را مسخره خواهد کرد .
و درپایان پیشنهاد میگردد ایشان به عنوان یک لیدر که حمایت های .از آقای بزرگواری انجام میداد حمایت هایش را انجام بدهددر همین حدبرایش با آبروتر میباشد
سقاوه مارگون
Iran, Islamic Republic of
پیشوا یکی ازبهترین گزینه ها برای اصولگرایان هست.هم تجارب اجرایی دارد هم یکی ازبهترین وکلای کشورهست وهماستاددانشگاه وهمدرهمه طوایف رأی دارد.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
انتخابات آینده فقط نیازمند افراد و اساتید با اخلاق و مردم دار در سیاست است. استادی که از دل مردم خبر داشته باشد. نه فردی که در استانهای همجوار سرمایه گذاری کرده و مال و منال او به طاق می زند.
به نظر بنده بعنوان یک دانشجو و رنج دیده؛ تنها کسی می تواند به دل مردم برسد شخص دکتر خرامین است و بس
بیچاره
Iran, Islamic Republic of
نه به پیشوا و دوستانش اری به دکتر وکیلی و دوستانش
وفانژاد
Iran, Islamic Republic of
گرچه میدانم سانسور میکنید ولی اینو بدانید:
اولا ملاک حال فعلی افراد است و کاری به گذشته نداریم و در واقع سوابق افراد تا جایی حجت است که رفتارهای بعد از آن ناقض آن سوابق نباشد ؛ به همین دلیل آنگونه که شما میگویید آقای پیشوا خوشنام نیستتند
دوما ایشان ساده زیست .و اگر یادتان باشد مقام معظم رهبری در سخنان خود در حرم امام در خصوص اشرافیگری مسئولین هشدار شدید دادند
سوما ایشان ثابت قدم در اصولگرایی نیستند و در صورت پذیرش هرگونه مسئولیتی ما را به اصلاح طلبان .
چهارما ایشان اصلا بویراحمدی نیستند و اتفاقا روحیه شدید گرمسیری دارند
پنجما بزرگان اصولگرا ایشان را قبول ندارند و در رای گیری روز جمعه اصولگرایان نیز این امر کاملا هویدا بود
.....و حتی فرمانمداری یا حتی مدیر یک اداره شهرستان را ندارند.
والسلام
مارگون
Iran, Islamic Republic of
درودبراستادگرانقدر، جهادگرخستگی ناپذیر،وکیل برجسته ،یادگارهشت سال دفاع مقدس حاج حبیب الله پیشوا
محمودی
Iran, Islamic Republic of
دکتر خرامین شایسته
چمران بیراحمد
بنوی اغاولی
Iran, Islamic Republic of
ننه کس نظر ینو را نزدی
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر شایسته نمایندگی هست
ایران
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج فدایی
محسن
Iran, Islamic Republic of
اصول گرایان با حاج فدایی به اجماع خواهند رسید
محسن
Iran, Islamic Republic of
حاج فدایی هم در بویر احمد سفلی وهم در بویراحمد علیا دارای محبوبیت و پایگاه اجتماعی است ودر روزهای اخر خواهد امد و تمام معادلات را بهم ریخت
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
حاج فدایی توانمند خواهد امد
محم
Iran, Islamic Republic of
فدایی تعین کننده جریانات ساسی در استان میباشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط پیشوا
محسن
Iran, Islamic Republic of
جلسه ای که در زیر تل در خصوص انتخاب کاندید احتمالی اصول گرایان تشکیل شد قدری ناعادلانه بود اصول گرایان باید کسی را انتخاب میکردند که احتمال قبولی ایشان در انتخابات پیش رو بیشتر بود از این رو انتخاب اقای خلقی پوراز قبل طراحی شده بود ودر اخر هدایت خواه خواهد امدودر انتخابات شکست خواهند خورد. اما اگر حاج فدایی را انتخاب میکردند در انتخابات اتی پیروز میدان بودند به چند دلیل: اولا جاج فدایی برای مردم استان شناخته شده است دومادارای پایگاهب و محبوبیت اجتماعی است ثالثا اصول گرایان برای اینکه صندلی های سبز مجلس را فتح کنن راهی بجز انتخاب حاج فدایی ندارند البته اصول گرایان بنام قدرت و محبوبیت ایشان را میدانند
غلوم
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای پیشوا گرمسیر در انتظار شماست نه بو یراحمدکه پر از سیاستمداران کاردانه
دنا
Iran, Islamic Republic of
مشکلات استان فقط به دست یک نفر حل خواهد شد.ااصول گرایان باید کمی بیاندیشند ایشان کسی نیست جز حاج کرامت فدایی
م
Iran, Islamic Republic of
از خصوصیات حاج فدایی تا جایی که ایشان را میشناسم
۱وفادار و ثابت قدم به اصو ل گرایان
۲مدیر
۳توانمند
۴سیاستمدار
۵با اخلاق
۶دلسوزو مهربان
دارای تجارب اجرایی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
مسعودی اصل
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
مسعودی کیه
سفلی
Iran, Islamic Republic of
روزی خواهد رسید که اصول گران بیان کنند ای کاش حاج فدایی را انتخاب میکردیم تا برنده انتخابات میشدیم
عسکر
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج پیشوا
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1