تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۰۸۷۵۶

سفر وزیر اطلاعات به کهگیلویه و بویراحمد

۳
۰
کبنا ؛
alavi
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از سفر وزیر اطلاعات به این استان خبر داد.



 مجید محنایی امروز در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و گرامیداشت چهاردهم و پانزده خرداد، به هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات روز یک‌شنبه ۱۷ خرداد میهمان مردم استان خواهد بود و در جلسه شورای اداری استان شرکت می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های نیمه شعبان در استان اشاره کرد و افزود: به همین مناسبت فردا چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح مراسم جشن نیمه شعبان در مصلی امام خمینی شهر یاسوج با حضور آیت الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نماینده ولی فقیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عدم حضور مدیران در مراسمات و جشن‌های این ایام در سراسر استان گلایه‌مند بودند ، انتظار می‌رود که مراسمات جشن با حضور مدیران استان باشکوه برگزار شود.

این مسئول تصریح کرد: مراسم بیست‌و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) روز پنج‌شنبه چهاردهم خرداد ساعت ۱۱ صبح در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر یاسوج و سراسر استان برگزار می‌شود، ضمن اینکه مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد روز پنج‌شنبه  بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر یاسوج برگزار می‌شود.

محنایی از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد در تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان روز دوشنبه بیست و پنجم خرداد سال جاری در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

روابط عمومی استانداری
Iran, Islamic Republic of
«بسم الله الرحمن الرحیم»
برادر گرامی جناب آقای کمایی
مدیرمحترم سایت وزین کبنا نیوز
سلام علیکم
احتراما، در پاسخ به انتشار مطلبی در تاریخ ۸/۳/۹۴ تحت عنوان «سؤال صنعتگر برتر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد»، در راستای تنویر افکار عمومی مواردی از سوی اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری به شرح زیر اعلام می گردد، لذا شایسته است طبق ضوابط قانونی نسبت به درج مطالب ذیل الذکر اقدام فرمائید.

۱- مدیرعامل محترم واحد تولیدی دنا صنعت یاسوج فرموده اند سرمایه گذار حالش خوب نباشد به این استان می آید، در این رابطه باید گفت طی سالهای بعد از وقوع انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، سرمایه گذاری های زیادی در بخش های مختلف( صنعت، خدمات، کشاوری و...) در استان توسط بخش خصوصی، دولتی و تعاونی انجام گرفته است و در روند اجرا، بهره برداری و فعالیت این واحد همانند دیگر نقاط کشور و حتی سایر کشورها بنا به دلایل مختلفی نظیر عدم تأمین منابع مالی، عدم تأمین سرمایه در گردش، بازار فروش ، موانع صادراتی، معارضات اجتماعی، اختلافات حقوقی، تغییر تکنولوژی، رکود اقتصادی ، تورم و ... دچار مشکل شده اند . در استان در اکثر موارد ذکر شده دستگاه های اجرائی، اداری و بانکی و ... استان با تشکیل جلسات و پیگیری های فراوان، تلاش های مستمری را جهت رونق بخشی و رفع مشکلات اینگونه واحد ها و اطمینان خاطر سرمایه گذاران به عمل آورده اند که در این خصوص همه عزیزان و دست اندرکاران عرصه تولید خود گواه صادقی در این رابطه بوده و این امر غیرقابل انکار می باشد.
مدیرعامل محترم در بخشی از مصاحبه خود به حمایت اداره کل امور اقتصادی و دارایی ، سیستم بانکی و مرحوم حضرت آیت الله ملک حسینی(ره) از واحد تولیدی خود اشاره نموده که این امر نشان دهنده تعارض ادعای ایشان با واقعیت های موجود است چرا که اگر حمایت های اداری و مالی دوایر دولتی منجمله بانک ها و اقتصاد دارایی و حمایت معنوی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) نبود قطعا ایشان امروز دارای یک واحد تولیدی اینچنینی نبودند. ایشان بایستی به افکار عمومی پاسخ دهند آیا اداره کل امور اقتصادی و دارایی و بانک یا بانک های مرتبط با واحد تولیدی ایشان زیر مجموعه دولت و مشخصا استانداری و شخص استاندار محترم به عنوان نماینده عالی دولت نیستند؟ آیا همین دوایر در شورای بانکها، شورای اشتغال، کارگروه رفع موانع تولید، کارگروه تسهیل و ... به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان منجمله واحدهای تولیدی کارخانه آرد آبشار گستر، مجتمع های بویر صنعت و دنا صنعت طی سالهای گذشته و عمر تقریبا دو ساله این دولت نپرداخته است؟ پس معنای حمایت چیست؟
لذا رعایت انصاف و حق گویی از ایشان انتظار می رفت با توجه به جوانی، تجربه کاری و نام درخشان واحد تولیدی دنا صنعت در کشورو همچنین به عنوان یک بومی غیرتمند اهل استان، سفیری اقتصادی برای توجیه، ترغیب و تشویق سرمایه گذاران غیربومی در جهت ورود به استان باشند نه اینکه با ادبیات منفی تلاشهای تقریبا دوساله استاندار محترم در جهت معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های استان و برنامه های ایشان در جهت سرمایه گذاری در استان را زیر سوال برده و دل مشتاقان به امر سرمایه گذاری در استان را خالی و آنها را ناامید نمایند.
۲- در خصوص سؤال ایشان از استاندار محترم با این مضمون که چرا استاندار این همه وقت و هزینه صرف جذب سرمایه گذار به استان می نمایند و برای جلوگیری از خاموش شدن دود کارخانه دنا صنعت تلاش نمی نمایند، بایستی گفت:
اصولا استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت موظفند در راستای استفاده از ظرفیت ها، پتانسیل ها، و قابلیت های مختلف استان، آینده نگری و بهبود شاخص های اقتصادی استان و در جهت ایجاد اشتغال پایدار، نسبت به معرفی مزیت های نسبی و فرصت های سرمایه گذاری استان به سرمایه گذاران، برنامه ریزی و اقدام نمایند.
بدون شک تلاش استاندار، در جهت حمایت از سرمایه گذاران اعم از بومی و غیربومی یک تکلیف قانونی و عقلی است، چرا که ما ظرفیت های خالی و بلا استفاده فراوانی داریم و مشابه آن در استانها و سایر مناطق دیگر شاید وجود داشته باشد، لذا استاندار محترم در راستای از قوه به فعل درآمدن ظرفیت ها و قابلیت های استان از بدو مدیریت خود تا کنون از هیچ کوششی در این خصوص فروگذار ننموده و نخواهند نمود، چرا که نزد مردم و خدا مکلف است در راستای بهبود زندگی مردم و استفاده از این همه منابع خدادادی( آب، گاز، نفت، جنگل، نیروی انسانی و ...) برنامه ریزی و اقدام نمایند که در همین رابطه به بخشی از اقدامات مهم در این خصوص اشاره می نماید:
الف: تشکیل بیش از ۱۰ جلس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که عموما برای رسیدگی و حل مشکلات واحدهای تولیدی طی بیش از بیست ماه تصدی استاندار محترم برگزار گردیده، که مهمترین جلسه در این ارتباط بیان موانع و مشکلات بخش خصوصی از زبان نمایندگان این بخش در سفر اخیر معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بوده است.
ب- تشکیل جلسات مربوط به اولویت بندی و معرفی طرح ها برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی که ماحصل آن برای سال ۱۳۹۳ تصویب تعداد ۱۸ طرح در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری به مبلغ ۲۱۵۳ میلیارد ریال بوده است.
ج- انجام مکاتبات و پیگیری های متعدد برای اعمال مشوق های لازم جهت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی که در این خصوص می توان به تخفیف ۴ درصدی سود و کارمزد تسهیلات ۵۰ درصدی سهم آورده متقاضیان و افزایش مدت زمان پرداخت تسهیلات دریافتی از صندوق فوق الذکر در مناطق محروم اشاره نمود.
د- رایزنی، نشست، تشکیل جلسات و انجام مکاتبات، پیگیری های حضوری و تلفنی با سازمانها و نهادهای اقتصادی، موسسات و شرکتهای وابسته به دولت جهت حضور در استان، آشنایی با قابلیتها و نهایتا انجام سرمایه گذاری در طرح های تولیدی منجمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ،بنیاد برکت(وابسته به ستاد اجرایی)، مجموعه شستا، بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم الانبیاء و خاتم الاوصیا، هلدینگ های زیرمجموعه نظام بانکی، سازمان اقتصادی کوثر و ... اشاره نمود که تا کنون تفاهم نامه هایی در همین رابطه فی مابین استانداری و بنیاد برکت و همچنین سازمان اقتصادی کوثر منعقد گردیده که در آینده ان شاء ا... نتایج آن عاید مردم شریف استان خواهد شد.
جهت مزید اطلاع مدیرعامل محترم دنا صنعت بایستی اعلام شود که این روند جزء برنامه های اصولی استاندار محترم بوده و تا پایان دوره مدیریت ایشان به حول و قوه الهی ادامه خواهد یافت، پر واضح است اینگونه مصاحبه ها و ادبیات منفی نیز تأثیری در این مهم نخواهد داشت.
۳- در خصوص بحث مشوق ها و درخواست ایشان جهت برخورداری از معافیت های مالیاتی( موضوع ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم) نظر ایشان را به مفاد قانون جلب می نماید:
ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم: درآمد مشمول مالیات ابزاری ناشی از فعالیت های تولیدی و معدنی درواحدهای تولیدی و معدنی در بخش های تعاونی و خصوصی که از اول سال ۱۳۸۱ به بعد از طرف وزارتخانه های ذیربط برای آنها پروانه بهره برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد می شود، از تاریخ شروع بهره برداری یا استخراج به میزان هشتاددرصد (۸۰درصد) و به مدت چهارسال و در مناطق کمتر توسعه یافته به میزان ۱۰۰ درصد و به مدت ۱۰ سال از مالیات موضوع ماده ۱۰۵ این قانون معاف هستند.
تبصره ۲ ماده ۱۳۲ قانون معافیت های موضوع این ماده شامل درآمدهای موضوع این ماده شامل درآمدهای تولیدی و معدنی مستقر در شعاع یکصد و بیست کیلومتری مرکز تهران و پنجاه کیلومتری مرکز اصفهان و سی کیلومتری مرکز استان و شهرهای دارای بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بر اساس آخرین سرشماری به استثای شهرکهای صنعتی استقرار یافته در شعاع سی کیلومتری مرکز استان ها و شهرهای مذکور نخواهد بود.
با عنایت به ماده قانونی فوق به نظر می رسد، آقای مدیرعامل محترم بدون مطالعه و آگاهی از مفاد قانون در خصوص معافیت های مالیاتی واحدهای تولیدی در این خصوص صحبت نموده اند، لذا شایسته است قبل از هرگونه اظهار نظر و مصاحبه پیرامون یک موضوع اطلاعات کامل و جامعی در آن ارتباط کسب و سپس مصاحبه نمایند، زیرا صحبت ها و اظهار نظرهای غیرکارشناسی در خصوص هر موضوعی و کشاندن آن به رسانه ها نه تنها موجب رشد و بالندگی استان نخواهد شد بلکه موجب تشویش اذهان عمومی و عقب ماندگی استان می گردد.
در پایان وظیفه خود می دانیم به کسانی که علاقه مند به امر مهم و خطیر سرمایه گذاری در استان می باشند جهت سرمایه گذاری دعوت نماییم، ضمن اینکه بررسی و رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاران استان نیز جزء برنامه های اصولی استانداری و سایر دستگاه های اداری استان بوده و هست.

باقر زاده
اداره کل روابط عمومی استانداری
دلگیر از سوق
Iran, Islamic Republic of
کو گوش برای مسئول شنوا ، کو کسانی که دقدقه آسایش وآرامش مردم را داشتند،کو چشمان بینایی که مشک وملار را در گچساران دیدند ولی امروز مشک های خالی از آب مرم سوق را نمی بینند.آقای استاندار ،اقای فرماندار ،اقایان امام جمعه ،گناه مردم سوق چیست .باید به کی پناه ببرند........این مردم چندروز است آب ندارند کسانی که دقدقه دین مردم را دارید دراین دیار اب برای خوردن گیر نمی ایدچه برسد به وضو.چقدر مظلومیت .چقدر سکوت .اقای استاندار چشمانت را باز کن .عینک آفتابیت را بردار.آقای مدیر کل آب وفاظلاب باچه رویی شیر آب خانه ات را باز می کنی درحالی که این مردم چند روز است اب ندارند .اقای دکتر چمن ،اقای..............به داد این مردم برسید .هیچ می دانید اینها همان قومی هستند راه را برسرلشکر همپایی بستند .
مسلم
سید محمود علوی لامردی به شهر ما خوش آمدی
حرفی با مسولان : شما همیشه مسولان امنیتی را دعوت میکنید
مگه استان ما سیستان و بلوچستانه
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1