تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : ۱۰۷۹۰۷

نظر آیت‌الله ملک‌حسینی در خصوص بورسیه‌های دانشگاه یاسوج

۴
۰
کبنا ؛سرپرست جدید دانشگاه یاسوج به همراه اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه و رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان ظهر امروز با آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.
وضعیت بورسیه‌های دانشگاه یاسوج تعیین تکلیف شودmalkhosine-prshkaft (14)
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به سرپرست جدید دانشگاه یاسوج خواستار تعیین تکلیف وضعیت بورسیه‌های دانشگاه شد.
در این دیدار، نماینده ولی فقیه با تبریک اعیاد شعبانیه آگاهی به حلال و حرام را اگاهی نسبت به همه چیز دانست و گفت: دانشگاه موفق دانشگاهی است که در آن سه عنصر فضیلت، علم و اقتدار وجود داشته باشد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر همه نهادهای مؤثر اعم از صنایع و کشاورزی و دیگران به دانشگاه نیاز داشته باشند چنین دانشگاهی موفق است.
ملک‌حسینی گفت: تقاضای ما از مسئولان دانشگاهی این است که نسبت دانشگاه با تمام امور اطراف خود را مشخص کنند.
وی اظهار کرد: وقتی دانشگاه معطوف به کار و تولید و دانش‌بنیان نباشد فاجعه ورشکستگی در جوامع رخ می‌دهد و به همین جهت باید کارهای دانشگاه دانش‌بنیان باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: بی‌ارتباط بودن حوزه‌هایی مانند صنعت و کشاورزی با حوزه علم و دانشگاه همه تلاش‌ها را پوچ و بی‌ارزش می‌کند.
ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات دیگر رها کردن بچه‌های مردم است که برای آینده دانشگاه خوب نیست.
وی سپس بر لزوم هماهنگی میان نهاد نمایندگی ولی‌فقیه و حوزه ریاست دانشگاه تاکید و بیان کرد: حفظ ارتباط میان حوزه ریاست دانشگاه با حوزه نمایندگی ولی‌فقیه برای دانشگاه و حفظ حرمت‌ها در این محیط و حفظ جایگاه دانشگاه مؤثر است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهارات خود به موضوع کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و گفت: اگر رهبری این موضوع را به مصلحت نمی‌دیدند آن را مطرح نمى‌کردند و لذا باید این کرسی‌ها بر اساس منطق برگزار شود.
ملک‌حسینی گفت: نباید ترسی از آزاداندیشی داشته باشیم اما باید کرسی‌ها مدیریت شود و به همین لحاظ باید بدانیم که کرسی‌های آزاداندیشی تنها جایگاه بیان موضوعات سیاسی نیست.
کسی آزاداندیشی نباید منجر به سوت و کف شود
وی افزود: دانشگاه باید سیاسی باشد اما از سیاست‌زدگی برحذر باشد که در همین خصوص برخی فکر می‌کنند سیاسی کردن دانشگاه تنها در برگزاری یک مناظره سیاسی داغ است که در نهایت تنها منجر به سوت و کف شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان به دغدغه خود در خصوص وضعیت بورسیه‌های این دانشگاه و مشکلات مربوط به آن اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از وقت ما صرف مراجعات راجع به این موضوع می‌شود که وقت‌گیر است.
ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه آن بخشی را که مربوط به درون استان است و قابلیت تعیین تکلیف دارد بر اساس قانون و ضوابط حل و فصل کنند و اگر احیانا در حق کسانی اجحافی شده اقدام لازم را انجام دهند.
اولویت مدیریت جدید، ایجاد فضای دوستانه در دانشگاه یاسوج است
سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: ایجاد فضای دوستانه در دانشگاه یاسوج اولویت مدیریت جدید است.
در این دیدار محمودرضا رحیمی سرپرست دانشگاه در اظهاراتی کوتاه با بیان این که باید کاری کنیم تا دانشگاه برای استان سرمایه باشد اظهار کرد: تلاش ما بر این است که دانشگاه یاسوج برای استان هزینه محسوب نشود.
سرپرست جدید دانشگاه یاسوج افزود: دانشگاه یاسوج با همه بزرگی که دارد باید رکن توسعه علمی استان باشد و لذا باید برای ارتقای این واحد بزرگ دانشگاهی اقدام کنیم.
رحیمی به فضای کنونی دانشگاه یاسوج هم اشاره‌ای کرد و افزود: در طول مدتی که سرپرستی دانشگاه را  بر عهده داریم تلاش برای ایجاد فضای دوستانه در دانشگاه بوده است.
این مسئول دانشگاهی بیان کرد: سعی بر این است تا با استفاده از فضای دوستانه و تعامل و همدلی از طوفان‌ها عبور کنیم و بر همین اساس تاکنون اتفاق خاصی در دانشگاه رخ نداده است.
وی با تقدیر از فعالیت‌های شاپور رمضانی سرپرست سابق این دانشگاه افزود: وقتی مسئولی با بدرقه خوبی از مسئولیت کنار برود نشان‌دهنده قدردانی از زحمات خوب آن مسئول است.
 
تصویب ۶۰ موضوع کرسی‌ آزاداندیشی برای اجرا در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد از تصویب ۶۰ موضوع کرسی‌های آزاداندیشی برای اجرا در دانشگاه‌های این استان خبر داد.
حجت‌الاسلام قاسم مقدم عصر امروز در نشست با آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی و زیر نظر حجت‌الاسلام خسروپناه کرسی‌های نظریه‌پردازی برای اساتید دانشگاه‌ها طراحی شده است.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که در سطح کشور قرارداد مربوط به این موضوع را امضا کرده‌ایم.
این مسئول در ادامه به کرسی‌های آزاداندیشی که قرار است در دانشگاه‌های استان برگزار شود اشاره کرد و افزود: تعداد ۶۰ موضوع برای کل استان در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی مصوب شده است.
وی گفت: قرار شد که کرسی‌های آزاداندیشی به صورت عام در دانشگاه‌ها و تخصصی آن در دانشکده‌ها برگزار شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هرکی ندونه میگه شاید حاج اقا بیست ساله تو دانشگاه تحقیق و پزوهش میکنه
امیر
Iran, Islamic Republic of
آخه کجاش در مورد بورسیه ها صحبت کردند. خجالت بکشید لطفا.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
به فکر دانشکده نفت گاز باشید........................................... فاجعه..؟
داریوش
Iran, Islamic Republic of
آن کجا و این کجا
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1