تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۰۷۷۹۴

در سازمان مدیریت نگاه قومی و منطقه‌ای لحاظ نمی‌شود

۸
۰
کبنا ؛

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلایل سیاسی و خرد فردی موجب انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شد.norozi



حسن نوروزی در جمع مسئولان استانی و پس از انتصاب به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد مقدمه‌ای از شکل‌گیری سازمان برنامه و بودجه ارائه کرد و گفت: در خصوص چرایی دلایل انحلال و ضرورت احیای آن باید تحلیل کرد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: از روزی که چاه‌های نفت در کشور ما کشف شد و از روزی که کشور به ثروتی رسید ضرورت تشکیل یک نهاد برنامه‌ریزی از همان موقع ضروری به نظر رسید که سال ۱۲۸۷ بود.

وی گفت: در سال‌های ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۴ طرح نقشه راه در کشور مطرح شد تا این که در سال ۱۳۱۶ در کشور شورای اقتصاد شکل گرفت.

نوروزی افزود: در سال ۱۳۲۵ هیئت عالی برنامه در سطح کشور تشکیل شد که این هیئت در سال ۱۳۲۷ به سازمان موقت برنامه تغییر نام داد یعنی سازمان برنامه گر چه در دوره جدید سازمانی جدید است اما بالغ بر ۶۰ سال قدمت دارد و کشور ما در زمره کشورهایی است که در دنیا از بیشترین سابقه برنامه‌ریزی برخوردار است.

این مسئول گفت: در سال ۴۵ با تصویب مجلسین آن موقع وظیفه تهیه و تنظیم و نظارت بر اجرای بودجه به کارکرد برنامه‌ای آن اضافه شد و از آن موقع سازمان برنامه و بودجه که البته اسم‌های متفاوتی پیدا کرد شروع به کار کرد.

وی بیان کرد: سال ۵۱ قانون برنامه و بودجه تصویب شد که جایگاه خاصی برای برنامه در نظر گرفت و دفاتر استانی آن شکل گرفت و تا این که انقلاب شد و دو سالی وقفه در کار آن انجام شد و در سال ۶۰ ادامه کار خود را شروع کرد و در سال ۶۳ به وزارت تبدیل شد.

نوروزی گفت: در سال ۷۸ تغییر مهمی در آن صورت گرفت و با ادغام سازمان امور استخدامی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تغییر نام یافت و در ۱۸ تیرماه سال ۸۶ منحل شد.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب همواره علی‌رغم همه کارکردهای مثبتی که داشته گاهی ممکن بود که باب طبع تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های دولت‌ها نبوده باشد.

این مسئول گفت: تصمیمات سازمان برنامه چون مبتنی بر کار کارشناسی بوده گاهی وقت‌ها باب طبع دولت‌ها نبوده است و بعد از انقلاب این حکایت کم و بیش ادامه داشت.

نوروزی افزود: اگر سازمان برنامه منحل شد نه به خاطر اهداف توسعه‌ای کشور بود چرا که این سازمان هم یکی از دستگاه‌های دنبال کننده اهداف توسعه‌ای است لذا به دلیل برخی اهداف دیگر بوده است.

وی بیان کرد: این سازمان نقش ساعت شماته‌داری را دارد که در هیچ خانه‌ای محبوبیت ندارد و ممکن است علی‌رغم کارکرد خوب، باعث ناراحتی اعضای خانواده باشد.

نوروزی گفت: از دیگر دلایل انحلال آن تقابل خرد فردی با خرد جمعی  بود چرا که وقتی قرار باشد بالاترین مقام دولت خودش را عقل کل و صاحب همه دانش‌ها بداند و خرد فردی را در جامعه اعمال کند چنین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مخالفت‌ها همیشه بوده منتها در دولت نهم تصمیمی که برای بقیه سخت بود اتخاذ شد و سازمانی که ۹ برنامه توسعه‌ای در کشور طراحی کرده بود به یکباره منحل شد.

نوروزی اظهار کرد: سازمانی که این همه تجربه نظری و علمی در خصوص توسعه جمع‌آوری کرده بود و فربه در بحث برنامه‌ریزی شده بود با یک تصمیم منحل می‌شود سازمانی که ۵۰ سال بودجه سنواتی را در کشور تنظیم کرده بود.

وی گفت: بیش از ۷۰ هزار کتاب و نشریه که یک کتابخانه غنی در سطح کشور بود در سازمان قرار داشت که بیش از ۲۰ هزار از این نشریه‌ها منحصر به فرد و یگانه بود که با یک تصمیم همه چیز به هم خورد.

این مسئول در ادامه گفت: اما از دلایل انحلال سازمان برنامه؛ چون قرار بود که آمارهای سیاسی ارائه شود و بگوییم ۲٫۵ میلیون شغل ایجاد کردیم ولی الان می‌بینیم نرخ بیکاری چگونه است.

وی بیان کرد: سازمان منحل شد چون می‌گفتیم ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور شده اما آمار و ارقام این را نمی‌گویند و الان باید در اشتغال وضعیتی بهتر داشتیم.

نوروزی گفت: از دلایل دیگر این بود که در بحث بودجه آن را ابزار سیاسی کنیم و ردیف‌های بودجه را به دلخواه جابجا کنیم و در بحث استخدام‌ها به دلخواه عمل کنیم.

 نوروزی در ادامه به سخنان آیت الله ملک حسینی اشاره کرد و  افزود: حضرت آیت‌الله ملک حسینی در صحبت‌های خود اشاره کردند که نگاه‌های منطقه‌ای، قوم‌گرایی نباشد و قطعاً سخنان ایشان را مدنظر قرار می‌دهیم و همچنین تلاش خواهیم کردیم با برنامه‌ریزی‌های درست و مناسب برای انسان‌آباد و سرزمینی آباد گام برداریم.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برنامه محور خواهیم داشت.


نام شما

آدرس ايميل شما

م.ن
Iran, Islamic Republic of
این جمله را ببینید((انسان اباد)) . اخ تا قیومت
تاج ترک خورده
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در اولین مصاحبه خودش ۳ سال پیش در یاسوج در جواب به سوالات خبرنگاران این چند جمله جالب را گفته بود:

۱٫ مدرک دکترایم را نشان نخواهم داد تا درخماری آن بمانید!
۲٫ بیان و قیافه ازجمله معیارهای اصلی من جهت تعیین مدیران است
۳٫ تاکنون بیش از ۳۰ کشور را سفر کرده ام و اصولآ آدم خوش سفری هستم
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای نوروزی لطف کن این همه نمک نشناسی نکن نسبت به دولت احندی تژاد اگه اینها بد بودند تو را نمی گذاشتند معاون دانشگاه بهبهان بعد لطف کن دیگه کلاس نگذار که خیلی از موردهای شما را در دانشگاه بهبهان و شهرش را در همین سایت ذکر میکنم..
محمد
Iran, Islamic Republic of
باز هم از منطقه //من نپیدانم اقای .. بکار گیری مدیران کل را نمی بینند ایا در گچساران ترک زبان نیست بویراحمد گرمسیر چی دهدشت ،لیکک،یاسوچ وبقیه استان نخبه نداره همه از باشت وباوی اقای زارع وبزرگواری مگه خواب تشریف دارید واقعا متاسفم ببینید تاجگردون چه بلایی سرتون اورده شرم باد دیگه خسته شدیم قوم گرایی باز ... تاجگردون اقای نوروزی ...باوی است برادرش مدیر اداره ارشاد گجساران برادر مدیر دبستان نمونه فرهنگیان بقیه بروند بمیرند.
آزاد اندیش
Iran, Islamic Republic of
گذشته شما و اقای خاص خلاف فرمایش شما را اثبات می کند!!!!!!!!!!!(در سازمان مدیریت نگاه قومی و منطقه‌ای لحاظ نمی‌شود)
محمد
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید مطالبی که توهین و اهانت دران وجود ندارد کامل چاپ شود کارتان بدور از رسالتتان میباشد پس پیش وجدانتان چکار میکنید.
خطاب به محمد
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه اقای نوروزی هیچگونه رگ باشتی ندارد و حداقل از رگ بویراحمدی اقای نوروزی و تاجگردون مایه بذارین
در ضمن از موارد دکتر نوروزی در بهبهان بگین خوشحال میشیم
و مهمتر اینکه هبچ سیاستی موجب معاون شدن دکتر در بهبهان نشد و هیچوقت نخواهد شد ایشان خودش از نظر علمی شایسته هست و لایق
....
Iran, Islamic Republic of
جواب بسیار خوبی دادی (خطاب به محمد).
دانشگاه بهبهان که داشت ورشکست می شد دکتر نوروزی به دادتون رسید. و با استفاده از تجربه و علمش مانع از این کار شد.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1