تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب : ۱۰۷۱۷۵

۳۳ میلیارد تومان از نفت گچساران به جیب شهرداری وحدتیه رفت

۱۶
۰
کبنا ؛
صفایی شهردار وحدتیه

دشتستان - شهردار وحدتیه از احقاق حق مردم وحدتیه در زمینه دریافت عوارض آلایندگی چاه‌های نفت نرگسی این شهر پس از ۴ سال پیگیری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید صفایی عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: این نشست خبری را در این روز برگزار کردیم زیرا با آزادسازی حق مردم وحدتیه از مجموعه نفت، مناسبت داشت.
وی ادامه داد: پرونده اخذ عوارض آلایندگی چاه های نفت نرگسی از سال ۱۳۹۰ و از طریق امور مالیاتی وحدتیه و سپس سعدآباد به جریان افتاد و علی‌رغم پیگیری‌های زیاد از سوی مسئولان شهر وحدتیه و شهرستان دشتستان با مجموعه نفت گچساران، نتیجه دلخواه حاصل نشد.
شهردار وحدتیه افزود: با پیگیری این پرونده از طریق مراجع ذی‌صلاح قضایی و با وجود صدور رای در کمیسیون های اول و بدوی به نفع شهرداری وحدتیه اما باز هم وزارت نفت به تعهد خود در پرداخت عوارض آلایندگی عمل نکرد و نشست های متعدد برگزار شده با مسئولان شرکت نفت گچساران و مدیرعامل مناطق نفت خیز از سوی مسئولان شهر و نماینده دشتستان در مجلس منتج به نتیجه نشد.
استفاده از همفکری نخبگان وحدتیه
صفایی بیان داشت: سرانجام با پیگیری این پرونده از طریق کمیسیونی مرکب از وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت نفت و صدور رای قطعی توسط کمیسیون ۲۵۱ به نفع شهرداری وحدتیه و با پیگیری مستقیم تلفنی و حضوری دکتر سالاری استاندار بوشهر، وزارت نفت مجبور به پرداخت حق مردم وحدتیه از عوارض آلایندگی چاه های نفت نرگسی شد.
وی با بیان اینکه مبلغ این عوارض آلایندگی، ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای سالهای ۸۶ تا ۹۰ در نظر گرفته شده است اظهار داشت: هم اکنون مبلغ ۱۴ میلیون تومان از این عوارض به حساب شهرداری وحدتیه واریز شده است.
http://media.mehrnews.com/d/2015/05/24/4/1718496.jpg
شهردار وحدتیه گفت: مابقی طلب شهرداری از عوارض آلایندگی تا شهریور ماه سال جاری پرداخت می‌شود که با همفکری نخبگان وحدتیه برای عمران و آبادانی و توسعه فرهنگی شهر هزینه خواهد شد.
حمید صفایی با اشاره به بافت قدیمی و کم عرض بودن معابر شهر وحدتیه بیان داشت: اساس کار شهرداری را طویل کردن معابر شهر بر مبنای تحقق اهداف طرح هادی قرار دادیم که در این راستا، تملک دارایی های قابل توجهی در شهر صورت گرفته است.
۶۳۳ قرارداد تملک توسط شهرداری وصول شد
وی ادامه داد: در طول ۴سال گذشته، ۶۳۳ قرارداد تملک توسط شهرداری وصول شد که ۸۸ هزار و ۸۲۳ متر عرصه و ۲ هزار ۸۲۳متر اعیانی را شامل می‌شود و ماحصل آن، بازگشایی بیش از ۱۰ خیابان و میدان اصلی در شهر وحدتیه بوده است.
شهردار وحدتیه تصریح کرد: تا پایان امسال با تملک دارایی هایی که صورت خواهد گرفت، بیش از ۹۵ درصد از خیابان های اصلی شهر بر اساس طرح هادی اجرا خواهد شد.
صفایی از آسفالت بیش از ۹۰ هزار متر کوچه و معابر، ۲۰هزار متر موزائیک فرش و کاشت هشت هزار اصله نهال در زمان مدیریت وی تا کنون در سطح شهر وحدتیه خبر داد و بیان داشت: ساختمان شهرداری وحدتیه با هزار و ۴۵۰متر زیر بنا در دو طبقه و ساختمان آتشنشانی نیز در این مدت بنا شده اند.
وی اضافه کرد: احداث پارک شهربازی با مساحت هزار و ۴۰۰متر، توسعه مبلمان شهری و تجهیز پارک تفریحی پارس با هزا و ۱۸ متر فضای بازی مسقف برای کودکان و نوجوانان، نصب تلویزیون ۲۰۰ اینچ در سطح شهر، ۱۲۰۰ متر روشنایی و ساخت بوستان ها و احداث میدان امام حسین با نصب المان ۱۷متری در پنج ضلع از جمله سایر اقدامات مهم انجام شده در طول مدت ۴سال گذشته بوده است.
تجهیز ماشین آلات شهرداری
شهردار وحدتیه بیان کرد: در راستای تجهیز ماشین آلات شهرداری، خرید ۲ دستگاه اتوبوس، یک دستگاه ویتارا، ۲دستگاه کمپرسی تا کنون انجام شده و یک دستگاه گریدر نیز به زودی خریداری خواهد شد.
حمید صفایی ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر وحدتیه وضعیت جالبی ندارد که پس از جداسازی آب شرب از آب فضای سبز، در این زمینه رشد قابل توجهی خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: احداث پارک بهاران با ۱۰ تا ۱۵ هزار متر مساحت، در ورودی شهر وحدتیه تا هفته دولت امسال کلنگ زنی خواهد شد.
http://media.mehrnews.com/d/2015/05/24/4/1718495.jpg
شهردار وحدتیه تصریح کرد: در حال حاضر ۶۶ کیلومتر لوله آب فرسوده در این شهر وجود دارد که ۳۰ کیلومتر آن فرسوده است که در حال رایزنی و پیگیر با اداره آب، برای حل این معضل هستیم.
افزایش ۳۵۰ درصدی اعتبارات شهرداری
صفایی با تاکید بر اینکه آسفالت کوچه ها و معابر یکی از مهم ترین اهداف مدنظر این شهرداری است اضافه کرد: برای جلوگیری از دوباره کاریها و هزینه های اضافه، با شرکت های آب، برق، مخابرات و گاز در حال رایزنی هستیم تا ابتدا انشعابات خود را در کوچه ها انجام دهند و سپس شهرداری نسبت به آسفالت کوچه ها اقدام کند.
وی از افزایش بودجه این شهرداری خبر داد و گفت: بودجه شهرداری نسبت به سال ۹۰ حدود ۳۵۰ درصد رشد داشته است.
شهردار وحدتیه تاکید کرد: با استفاده از نظرات نخبگان و بزرگان شهر، بودجه های این شهرداری را برای توسعه شهر هزینه خواهیم کرد و تا دو سال آینده چهره متفاوتی از شهر وحدتیه خواهیم دید ضمن اینکه تلاش می شود از محل مبالغ اخذ شده عوارض آلایندگی چاه های نفت نرگسی درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

ارو
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون
کابرزین
Iran, Islamic Republic of
پس سهم گچساران چی ؟
بینا
Iran, Islamic Republic of
شهرداری ما هم با اون همه پول فقط چراغ میزنه و جدول می کشه

خوب بافت فرسوده رو درست کنید . این خیابون بلادیان که گوش عالم و پرکرده رو درست کنید ۱۰۸ و ۵۰۰ دستگاه رو به دادش برسید

فقط بلدید پول بگیرید

واقعا که پول در دست بی سلیقگان است
گچى
Iran, Islamic Republic of
آخ سى شهر شرکت بى صاحب ، تازه ٣٢ میلیارد هنوز بعدش مونده إرسال ٩٠ به بعد
Iran, Islamic Republic of
این چه تیتر مزخرفیه که زدین بابا حق الودگی مردم اون منطقه رو ضایع نکنین وانگهی مگه نه دادگاه این حق رو براشون در نظر گرفته؟شما طوری تیتر زدین انگار اولا کسی اهمال و سهل انگاری کرده حالا اونها هم از این اهمال استفاده کردن دوما این تیتر طوری نشون میده که مثلا یه پولی از شهر گجساران ورکش شده
مهران
Iran, Islamic Republic of
خودتون درست متن را مطالعه کنید بعد کامنت بزارید سال قبل از ۹۰ هست چه ربطی به دکتر تاجگردون داره وبعدش این همه بودجه های که به حساب گچساران اومد اینم ۵ درصدش نمیشه
دیل
Asia/Pacific Region
عزیزان بیسواد بازی در نیارید...حقشون بوده....من واقعا دلم به درد میاد از بعضی از نظرات....آخه بیسواد تازه به دوران رسیده جدول و آسفالت و کانال از اولین چیزایی هستند که باید زد...بنظر خودت اصلا منطقیه شهری که جدول نداره بری دنبال بافت فرسودش...اتفاقا شهرداری دوگنبدان در هیچ دوره ای انداز ای دو سال از خودش تحرک نشون نداده به واسطه ی اعتباراتی که به این شهر سرازیر شدن...ضمنا اگه انصاف داشتی هیچ چیزی که نمیدیدی باید میدیدی بطور همزمان دو تا کانال بزرگ از ۱۰۸ و پانصد دستگاه دارن میکشن تا زمستون اون مشکل رو برا مردم درست نکنه
نستوه
Iran, Islamic Republic of
این هم ازخدمات اقای پاکدل
سید
Iran, Islamic Republic of
پس سهم گچساران رو بابت ۴۴ سال آلودگی چقد میشه؟ چرا ما مثل وحدتیه عمل نکنیم قطعا مبلغی بالای ۳۰۰ میلیرد که گچساران بهشت میشه
شرکتی
Iran, Islamic Republic of
اگه تاجگردون راست میگه نزاره این پول به چپاول بره
السید الایرانی
Iran, Islamic Republic of
http://boyernews.com/151570/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%87%DA%AF%DB%8C%D9%84%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%A8%D9%88%DB%8C%D8%B1/#comment-182283
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
باید تعصب را کنار گذاشت وقتی گفته می شود روزی چند صدهزار بشکه نفت از گچساران صادر می شود منظور نفتی است که از یعضی از مناطق استانهای( گهگیلویه وبویراحمد، خوزستان،بوشهر، وفارس )تولید میشود می باشد ،مردم ان مناطق هم حق دارند از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.زیرا انها هم دود چاهها وگرمای انرا تحمل می کنند.
باوی
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله به تاجگردون چشم نخور انشالا. تا به الان هیچکدم از نمایندگان زیر بار این ذلت نرفته بودن . با این پول دقیقا ۵۰۰ جوان جویای کار گچسارانی صاحب نون نوا میشدن
خلیل
Iran, Islamic Republic of
چشم اقای تاجگردون روشن
بینا
Iran, Islamic Republic of
برای کسی که تو دیل بوده باید هم دوتا کانال اخر فعالیت عمرانی باشه

متن خبر رو بخون ببین همین شهردار چکار کرده در خصوص بافت فرسودشون
علی
Iran, Islamic Republic of
کلا استان بوشهریا تا تونستن از نفت گچساران باج گرفتن.آقای تاجگردون لطفا نفت گچساران را کمی ساماندهی کنید.بوشهریا گمرک دارن عسلویه رو هم دارن .گچسارانم خوردن هر ماه یه شهرشون شکایت نفت گچسارانو میکنه و میلیارد ها پول به جیب میزنن.اخه این وحدتیه چقدره.از باشتم کوچکتره.۳۳ میلییارد.برا کل گچساران تو یه سال خرج نمیشه
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1