تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۱۰۵۹۵۷

سود کاشت پیاز از احداث پتروشیمی دهدشت بیشتر بود

۳
۰
کبنا ؛نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت پتروشیمی در دهدشت در کار نبود بلکه زمینی بود که با همکاری مسوولان سندار شد و مشکلات زیست محیطی و معارضات اجتماعی آن برطرف شد.
 ptroshimi
حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری در این رابطه به ایرنا با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزارت نفت و پیتروشیمی کشور گفت: اگر پتروشیمی دهدشت بخواهد به عنوان یک کارخانه راه اندازی شود این پتروشیمی وابسته به پتروشیمی گچساران و پتروشیمی گچساران وابسته به بید بلند دو در ممسنی و خوراک بید بلند دو باید از عسلویه تامین شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۲ درصدی پتروشیمی گچساران و ۲۵ درصدی پتروشیمی ممسنی اظهارکرد: پتروشیمی ممسنی تعطیل است و روند اجرایی پتروشیمی گچساران هم بسیار کند و امیدی به راه اندازی پتروشیمی دهدشت با این شرایط وجود ندارد.
کلنگ پتروشیمی دهدشت در سال ۸۶ با حضور آقای باهنر نماینده وقت مجلس مدیرعامل وقت پتروشیمی کشور و مسوولان سابق استانی و شهرستانی در دشت «کلاچو» به زمین زده شد و قول دادند هزار روزه این پروژه در اختیار مردم قرار گیرد.
در این راستا بیش از هشت سال است صدها هکتار از اراضی کشاورزی مردم را بدون اخذ مجوز سند ویژه از مردم گرفته و اجازه کشت به آنها نیز داده نشد.
به گفته مسوولان از آن زمان تاکنون اگر اجازه کاشت صیفی جات بویژه «پیاز» و «هندوانه» به مردم داده می شد بازده اقتصادی بهتری از پتروشیمی برای کشاورزان داشت.
بزرگواری با اشاره به اینکه همچنان نمایندگان شهرستانهای کهگیلویه، گچساران، بهبهان و ممسنی پیگیر راه اندازی پتروشیمی ها هستند عنوان کرد: جلسه ای در وزات نفت با حضور نمایندگان این شهرستانها و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد.
وی ابراز داشت: با توجه به نظریه سرمایه گذاران حضور آنها در این شهرستانها برای سرمایه گذاری منوط به راه اندازی پتروشیمی بید بلند دو در ممسنی است.
بزرگواری تاکید کرد: وزارت نفت و شرکت پتروشیمی کشور درصدد راه اندازی پتروشیمی بید بلند دو نیز هستند.
پتروشیمی دهدشت یکی از مصوبات سفر دولت نهم به استان کهگیلویه و بویراحمد بود که بعد ازهشت سال هنوز هیچ گونه پیشرفتی فیزیکی به جز فنس کشی نداشته است.
مطالعات زیست محیطی، توپوگرافی این مجتمع پتروشیمی انجام شده و هزینه تکمیل پتروشیمی دهدشت حدود ۳۱۷ میلیون یورو برآورد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حاج آقا خدا برا مردم دهدشت نگرت داره معلومه خیلی پیگیری که حتی نمیدونی بید بلند دو در بهبهان است نه ممسنی
Iran, Islamic Republic of
معلومه خیلی پیگیری بید بلند ٢ در بهبهان است نه ممسنی برادر ،اطلاعاتت در همین حد هست که حق دهدشتیارو میخورن
مالک زمین
Iran, Islamic Republic of
راست می گویید رئیس قبلی زمین روبرده بود زیر کشت هندوانه وپیاز که سود خوبی هم داشت با منابع بیت المال ،بعدازاعتراضات کشاورزان حتی از ریاست کارگاه هم کنار گذاشته شد .
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1