تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۰۵۹۳۹

فکت شیت اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد

۷
۰
کبنا ؛مهدی دلبند
روز جمعه گردهمایی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد و بیانیه پایانی این نشست منتشر گردید. این بیانیه حاوی نکات قابل تأملی است که در زیر به آنها اشاره می شود:
۱-در ابتدای این بیانیه آمده است: «انقلاب اسلامی ایران که منبعث از تفکر اصلاح طلبی ملت ایران طی یک قرن اخیرو تحت زعامت فقیهی نواندیش و انسانی خدای‌جو از سلاله مطهر نبی مکرم اسلام شکل گرفت طی ۳۷ سال گذشته چالش‌های پرخطری را پشت سر گذاشته و به همت مردم شریف این مرز و بوم به راه خود ادامه می دهد.»
منظور کدام تفکر اصلاح طلب است؟ اگر منظور اصلاح طلبی روشنفکران غربزده است که باید گفت نه تنها نقشی در انقلاب اسلامی نداشته بلکه در بین ملت ایران هم هیچ جایگاهی پیدا نکرده است. و اگر منظور تفکر اصلاح طلبانه علمای اسلامی از قبیل سید جمال و امام خمینی (ره) است باید پرسید نسبت اصلاح طلبی پس از انقلاب که شما داعیه دار آن هستید با اصلاح طلبی امام چیست؟گفتارها و کردارهای اصلاح طلبانی که دقیقا بر خلاف منش و روش امام حرکت می کنند چه توجیهی دارد؟(بازگویی آنها در این مجال نمی گنجد)
این بیانیه لحنی کاملا طلبکارانه از دولت و نظام دارد و شائبه طرح عبور از روحانی را تأیید می کند. اصلاح طلبان دولت روحانی را وامدار خود می دانند که « در این راه هزینه های زیادی را پرداخت نموده اند». مطالبات خود را به اسم مطالبات مردم مطرح می کنند و از رئیس جمهور انتظار دارند«بر عهد خود با مردم ایستادگی نموده و در جهت تأمین مطالبات مردم از دولت تلاش مضاعف نمایند. اصلاح طلبان خواهان پیگیری مطالبات مردم از دولت بوده و هستند و حداقل انتظار از دولت این بود که تا کنون کف مطالبات برآورده می شد». البته در ادامه منظور خود را از مطالبات مردمی مشخص می کنند و «شنیده نشدن صدای اصلاح طلبان در دولت» «رفع حصر سران فتنه»و « تغییر فرمانداران و استاندار» به عنوان مطالبه مردم بیان می شود.
اکثر افراد شرکت کننده در این جلسه هیچ تعریف روشن و شفافی از اصلاح طلبی ندارند و در واقع می توان آنها را فرصت طلب و منفعت طلب نامید. اظهار نظرهای حین و پس از جلسه نیز نشان می داد که اجماعی میان به اصطلاح اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و همدیگر را به سهم خواهی و فرصت طلبی محکوم می کنند.
در این بیانیه با بی شرمی تمام از سران فتنه ۸۸ تجلیل شده و خواستار رفع حصر آنها شده‌اند. از یک طرف دم از انقلاب و امام می زنند و از طرف دیگر سنگ مردم و خواسته‌های آنها را به سینه می‌زنند، اما از کسانی حمایت می‌کنند که در سال ۸۸ اصلی ترین اصول و ارزش های انقلاب و مردم را به چالش کشیدند و حیثیت نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال بردند. اصلاح طلبان در کلیت خود همواره در شعار های خود این تناقض آشکار را داشته اند. بارزترین نمونه عبور از خط امام و انقلاب در سال ۸۸ اتفاق افتاد و اتفاقا از کسانی که در آن فتنه آمریکایی-اسرائیلی حضور داشتند در این جلسه نیز حضور داشتند. با این که برخی از فعالین فتنه حتی در در مسئولیت های استانی قرار گرفته‌اند طلبکارانه از دولت سهم بیشتری می خواهند.
۱-شواهد حکایت از آن دارند که اصلاح طلبان درصدد هستند تا با همکاری دولت و با توجیه یکدست نبودن دولت و مجلس، شرایط انتخابات را به نفع خود تغییر دهند و این نگرانی های جدی را به دنبال خواهد داشت. اتهام مهندسی انتخابات اتهامی بوده که اصحاب فتنه به نظام جمهوری اسلامی وارد می کردند. امید است دولت روحانی با تدبیر و درایت مانع از برجسته شدن این اتهام شود.
۲- در پایان اگرچه نگارنده از فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در چارچوب اصول انقلاب و قانون اساسی استقبال می کند و آن را مایه رشد کشور می داند، اما نیک میدانیم که فضای بانشاط سیاسی نباید به ویروس منفعت طلبان و فرصت طلبان آلوده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

همکلاسی دبیرستان
Iran, Islamic Republic of
جناب دلبند اگر خود را برای انتخابات شورای شهر یاسوج آماده میکنی بدان که تمام قوای شورای شهر و شهرداری یاسوج بدلیل آن همه بی نظمی و بدهکاری در سیستم شهرداری که ناشی از عملکرد همفکرانتان می باشد برای خودتان و بس
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
آقای دلبندمحترم کلمه فتنه دستاویزی شده برای شما ت/// که جوانان این مملکت را /کردید.شماها از چی میترسید از حضور اصلاح طلبان در انتخابات؟؟؟باز به دنبال حذف رقیب از صحنه هستید اگر انتخابات به معنای واقعی میخواهید خب بذارید رقیب درصحنه باشد و مردم آزادانه انتخاب کنند. به کوری چشم شمادشمنان داخلی اتحاد بسیار محکمی بین اصلاح طلبان استان و کشور وجود دارد.شما ها که دین مختص خودتان است از خدا از این مردم از این جوانان شرم کنید.از فتنه آمریکایی اسراءیلی کی در جلسه بودند آقایان توفیقی،عسکری،سجادی....به همون خدای یگانه قسم میخورم که دین اسلام و نماز و قرآنی که این آقایون دارن بی ریاتر و مقدس تر از دین شماهای مقدس مآب های چاپلوس ریاکار است
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
اقای دلبند عزیز جنابعالی که همش به دنبال انتقاد از اصلاح طلبانی و به قول خودت دغدغه داری چرا از وضعیت اداره ای که در آن کار می کنی و حق و نا حقی های که در آن می شود چیزی نمی نویسی.چرا ساکت نشسته ای و تمام کار های خلاف آنجا را ذکر نمی کنی؟ نکند چشم بر حقیقت بسته ای؟ چکار به اصلاح طلبان داری کتابخانه ها را بچسب آقا جان
Iran, Islamic Republic of
مثلا یعنی چه میخوای حقیقت تاریک کنی ,پس چرااختلاسهای دولت گذشته رو بڕرسی نمیکنی
م.ن
Iran, Islamic Republic of
خیلی بی مایه و بی ربط و کم محتوا بود بیشتر مطالعه کنید جناب دلبند. انصافا حل بهم زن بود
اصلاح طلب لنده ای
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات یعنی مردم و بس دولت روحانی هم ربطی به جنابعالی نداره
سجاد
Romania
مجید دلبندم ادرس رو اشتباهی بهت دادند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1