تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۱۰۴۰۶۹

جوابیه‌ای به اظهارات موسوی نور دبیر جبهه ایستادگی کهگیلویه و بویراحمد

۸
۰
کبنا ؛ 
سید علی موسوی‌نور دبیر جبهه ایستادگی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگوی گفته بود «انتخاب مدیران در کهگیلویه و بویراحمد مطابق با اصل تدبیر نبود[کلیک کتید]» که یکی از مخاطبان کبنا نیوز با ارسال متن زیر به آن واکنش نشان داد.
mosavinoor
عبدل دانش‌پژوه
موسوی نور دبیر جبهه ایستادگی کهگیلویه و بویراحمد یا بهتر است بگوییم سخنگو و نماینده محسن رضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اخیراً اظهاراتی ایراد فرموده‌اند که با توجه به ضعیف بودن استدلات و اظهاراتشان خیلی کوتاه مواردی را جهت  تنویر ذهن مبارکشان اشاره می‌نماییم.
هر کسی که کمترین مطالعه‌ای راجع به دمکراسی داشته باشد از همان ابتدا به ضعیف بودن و بی‌پشتوانه بودن این اظهارت پی می‌برد. رای مردم یک گستره وسیعی است که نمی توان آنرا جزء جزء کرد و  در هر روستایی که آراء جابجا می‌شود به آن روستا حق خود مختاری داد. طبق اظهارات آقای موسوی‌نور برای یک نماینده مجلس هم باید همین گونه عمل کرد و مثلا اگر در روستایی رای نماینده کمتر از رقبا بود نماینده نباید کار به کار آن روستا داشته باشد و حق انتخاب و دخالت در انتخاب معلم  و بهورز آنجا به فرد رقیب داده شود. و یا در انتخابات شورا برای هر کوچه ای یک شهردار گذاشت و هر جا به فراخور رای نامزدها حق انتخاب شهردار را به او واگذار کرد.
سوالی که در اینجا به ذهن متبادر می‌شود، آن است که فرضاً تعیین مدیریت‌ها در استان‌ها طبق پیشنهاد آقای موسوی نور اتفاق بیفتد و یک استان به آقای قالیباف که بیشترین آرا از آن او بود داده شود و دیگری به همین روال به جلیلی. آن وقت سازو کار انتخاب وزرا چگونه خواهد بود آیا باز هم باید تقسیمی صورت گیرد و یا قرعه کشی اتفاق بیفتد.
اظهارات از این دست موسوی نور مسبوق به سابقه می‌باشد. او پیشتر و در دوران استانداری مسعود حسینی و در نشریه خود عصر روشنگری با همین مدعیات خواستار اعطای جایگاه بود و در دیدار نخبگان استان با احمدی نژاد گفته بود: آقای احمدی نژاد دوستان دوران غربت خود را دریاب و احمدی نژاد درخواست او که مسئولیت بود را اجابت کرد و موسوی‌نور رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد شد و البته زود هم عذرش خواسته شد. دبیر محترم جبهه ایستادگی بعد از پیروزی آقای زارع هم مدعی و طلبکار بودند. شبیه اظهارات موسوی نور  را یکی دیگر از اصولگرایان استان در ابتدای دولت و در  دیدار با موسی خادمی ایراد کرده بود نگاهی به سابقه و کارنامه این افراد  نشان می‌دهد که این اظهارات بیشتر ناشی از سهم خواهی است.
مطابق منطق و علم مدیریت دولت را نمی توان بخش بخش کرد و از سوی دیگر همه می‌دانند که رای آقای رضایی یک رای قومی بوده است که با بهره گیری از احساسات و تعصبات مردم بر روی مسائلی همچون لر بودن و زاگرس نشین بودن  رای خوبی به سبد آقای رضایی ریخته شد و اتفاقا مزد این رأی  هم تنها به جیب    برخی آقایان واریز گردید.
رأی آقای رضایی رای سیاسی نبود و همه هم می‌دانند و از سوی دیگر ایشان تیم سیاسی و تشکیلات ریشه داری ندارند که حتی اگر قرار باشد از آنها استفاده کرد قابل شناسایی و محک باشند بلکه حامیان و فعالان ستاد ایشان بزرگوارانی بودند که در کوران انتخابات گرد ایشان جمع شدند و بعد از انتخابات هم یا تغییر موضع دادند و یا دنبال کار و زندگی شان رفتند.
نکته پایانی هم اشاره به عنوان جبهه بر این تشکل است. فعالان سیاسی بر خلاف اعضا و دبیر محترم این جبهه خوب می‌دانند که عنوان جبهه به چندین گروه و حزب با اشتراکات سیاسی و فکری اشاره  دارد نه اینکه یک فرد برود و مجوز جبهه بگیرد و بعد این گونه اعضای آن به شکل ناتدبیر اظهار نظر نمایند. کاش آقای دبیر یک آمار مشخصی از اعضای این جبهه ارایه می‌فرمودند تا روشن می‌شد که ایشان از طرف چه کسانی حرف می‌زنند.
آقای موسوی نور خوب است بدانند که رفتار دولت و آقای استاندار اتفاقا عین دمکراسی و احترام به رای اکثریت می‌باشد و بدترین بی‌تدبیری همان شعارهایی بود که در کوران انتخابات داده می‌شد و بر لر بودن کاندیدا مورد حمایت تاکید می‌گردید و حالا هم بدون از مطالعه حرف‌هایی زده می‌شود که تعبیر ناشدنی هستند. و اینجا مدیریت ها اگر چه دارای پاره‌ای اشکالات می‌باشد اما آقای استاندار بیدارتر و هوشیارتر از آن است که به هر فرد سیاست نخوانده اما پر ادعا جایگاه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نومه
Iran, Islamic Republic of
ای بگوم نونوم دعوا سر چنه نیگین سیاسی نیسوم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای دانش پژوه شما با چه استدلالی همه آرای آقای رضایی را غیر سیاسی میدانید مگر زاگرس نشینان توانایی سیاسی فکر کردن را ندارند؟دوم اینکه بسیاری از نیروهای استان چه در شهرستانها و چه در مرکز استان(بعضی از فرمانداران و مسئولین ادارات)مورد قبول طیف اصلاحطلبان هم نیست چه برسد به اصولگرایان که واقعا"با اصل تدبیر و امید متفاوت است،البته بنده به جناح خاصی وابسته نیستم و از دولت قانونی کشورم حمایت می کنم ولی باید بعضی از نقطه ضعفها راپذیرفت و سعی کنیم آنها را برطرف کنیم
مهمان
Iran, Islamic Republic of
نویسنده فرموده اند "......که رفتار دولت و آقای استاندار اتفاقا عین دمکراسی و احترام به رای اکثریت می‌باشد......".!!! همین اظهار مطلق بودن خود نشان می دهد که صحبت های آقای موسوی نور درست می باشد. و نویسنده در متن بالا سعی دارد با بکار گیری کلماتی مانند دموکراسی و واژه هائی مانند علم مدیریت نظرات خود را به دیگران بقبولاند. ولی بنا به گفته # چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است# در این دوره مدیریت های استان اگر چه افراد شایسته زیادی هستند ولی براساس طایفه گری و بسته به میزان قدرت نماینده گان در بالا تقسیم شده اند و جای برای به اصطلاح دموکراسی ! شما باقی نگذاشته اند. که آینده این را نشان خواهد داد. از قدیم گفته اند *جوجه را آخر پائیز می شمارند*
مرتضی مرادیان
Iran, Islamic Republic of
اقای موسوی نور چی شد جوانان که مگفتی فراموش کردی
بي طرف
Iran, Islamic Republic of
من اساس از خلولی و چاپلوسی بدم میاد بنظرم عادل دانش پژوه فعلی از این دسته هست و فکر نکنم با این دفاعیات پست گیرش بیاید ضمنا کبنای بیوگرافی ایشان را اعلام کنید البته شهرت قدیمی ایشان را هم اعلام بفرمائید گر چه من بر این باورم که تا دولت قبلی سر کار بود این افراد حامی بوده اند و.......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اینکه نظرات و طرز تفکر خودمان رو به بقیه اقشار نسبت بدیم کار درستی نیست.چون در جامعه افراد گوناگون با سلیقه های مختلف و نگاه های متفاوت وجود دارد.باید یاد بگیریم که به نظرات دیگران احترام بگذاریم اینکه مطرح کنیم هرکس با محسن رضایی بوده دید و نگاه قبیله ای داشته.متاسفانه توهینی بس بزرگ هست..باید یاد بگیریم که نقدی واقع بینانه و عدالت خواهانه داشته باشیم نه نگاهی قومی و جناحی.هرکس در هر دوره ای که مسولیت داشته مطمئنا دارای نقاط قوت و ضعفی هست.اقای استاندار هم از این قاعده مستثنی نیست.پس نباید اینقدر نقد یک فرد بازتاب های اینطوری همراه با توهین و بی احترامی باشد.بنده حقیر به شخصه به عنوان یک شهروند به اقای استاندار که نیروی بومی استان هست.انتطارات بیشتری برای پیشرفت استان داشتم.اما متاسفانه در دو دوره که در سال های اخیر برای استان از نیروی بومی استفاده شده.کارنامه خوبی نداشته و بر نگاه قومی و تعصبی بیشتر دامن زده شده .
هوادار
Iran, Islamic Republic of
با سلام . به نظر میاد این آقای منتقد والبته این سایت بیشتر با نویسنده مشکل و غرض شخصی داشتند نه با محسن رضایی
سجاد پورگیر
Iran, Islamic Republic of
این حرفایی که اقای موسوی نور زدن از نظر بنده کاملا درست بود بنده هیچ اشنایی با موسوی نور ندارم ولی میدونم ایشونخیلی به جوان ها اهمیت میدن والبته شنیدم که ایشون فرد بسیار محترمی هستن و همه حرفای ایشون مطابق واقعیت بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1