تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۱۰۳۹۰۳

انتقاد از مصوبه‌های رها شده استاندار و بوی بد سیل‌بند لنده

۰
کبنا ؛خودزنی‌های سیاسی عامل محرومیت کهگیلویه و بویراحمد است
امام جمعه کبکیان گفت:خودزنی‌های سیاسی عامل محرومیت کهگیلویه و بویراحمد است
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه با بیان اینکه امسال سال انتخابات است، اظهار کرد: مردم باید با بینش سیاسی وارد عرصه انتخابات شوند و کاندیداهای انتخاباتی نباید در سخنان خود استان کهگیلویه و بویراحمد را محروم معرفی کنند.
امام جمعه کبکیان با تاکید بر اینکه باید کهگیلویه و بویراحمد را کمتر برخوردار نامید نه محروم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف و طبیعت بکر و بی‌نظیر خود می‌تواند پیشرفت‌های روزافزونی داشته باشد.
وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد با وجود منابع فراوان و ظرفیت‌های بی‌نظیر همواره به نسبت دیگر استان‌ها کمبودها و نواقصی دارد که امیدواریم با همت و هم‌افزایی مسئولان ارشد کشوری و استانی بتوان از ظرفیت‌های استان در توسعه و پیشرفت آن استفاده کرد.
وحدانی‌فر در ادامه به انتخابات استانی اشاره کرد و گفت: انتخابات استانی معایب و مزایایی دارد که نهادینه شدن تحزب از مزایای انتخابات استانی است.
امام جمعه کبکیان با تاکید بر اینکه در انتخابات استانی شخصیت‌های ملی به مجلس می‌روند و تصمیم‌گیری‌ها نیز کلان می‌شود، گفت: از نقاط ضعف استانی شدن انتخابات مسائل قومی و قبیله‌ای که در ان وجود دارد و این موضوع به وحدت آسیب می‌رساند.
وی اذعان کرد: در انتخابات استانی افراد صاحب نفوذ موفق‌تر هستند و تسلط برخی شهرستان‌ها به دیگر شهرستان‌ها نیز دیده می‌شود.
وحدانی‌فر با اشاره به محرومیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد عمده دلایل محرومیت در این استان را خودزنی‌های سیاسی عنوان کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد محروم نیست بلکه خودزنی‌های سیاسی عامل محرومیت آن شده است.
امام جمعه کبکیان به حجم تخریب‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده از خودزنی‌ها و تخریب‌های سیاسی کاسته شود و با هم‌افزایی و تعامل در راستای توسعه استان گام برداشته شود.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سفر دور گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده محترم مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس به بخش کبکیان هشت مصوبه تصویب شد که تنها دو تای آن انجام شد یکی نیمه‌کاره و بقیه نیز به حال خود رها شدند.
وحدانی‌فر اذعان کرد: امیدواریم با توجه و عنایتی که مسئولان استانی و نماینده محترم مردم در مجلس به بخش کبکیان دارند شاهد کاهش مشکلات مردم این منطقه باشیم و راه توسعه در این بخش هموار شود.
امام جمعه بخش کبکیان با اشاره به ظرفیت‌های خوب این بخش در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی، کشاورزی و ... اذعان کرد: انتظار می‌رود در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی موانع پیشروی مردم بخش کبکیان برداشته شود.
حمایت آمریکا از آل سعود با اهدای سلاح‌های نامتعارف
امام جمعه دهدشت با اشاره به جنایات آل سعود در یمن گفت: آمریکا با اهدای بمب و موشک‌های غیر متعارف آل خبیث سعود را در حمله به یمن حمایت می‌کند.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه دهدشت در باب اهمیت رعایت تقوای الهی و ترک معصیت اظهار داشت: اطاعت از دستورات الهی و پرهیز از گناهان راه رسیدن به تقوا را هموار می‌سازد.
امام جمعه دهدشت سختی قیامت و عذاب قبر را یادآور شد و گفت: قبر خانه عذاب و وحشت است در آیات و روایات تاکید شده است که از تاریکی قبر بترسید.
حسینی اندیشیدن در دین را کلید بصیرت دانست و با استناد به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) افزود: تکمیل عبادت در تفقد در دین است،انسانی که می‌خواهد به کمال برسد باید در دین تحقیق و تفحص کند.
خطیب جمعه دهدشت در خطبه دوم با یادآوری مناسبت‌های هفته پیش‌رو شهادت امام موسی‌بن جعفر (ع) در روز پنج شنبه مصادف با ۲۵ رجب را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:شایسته آن مقام بزرگ است که در شب و روز شهادتش در مساجد و حسینیه‌ها مراسم عزاداری برپا شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه خواستار دقت نظر مردم در انجام جشن‌های عروسی و عدم تداخل با شهادت ائمه اطهار شد و با بیان این‌که عروسی در چنین روزهایی برکت ندارد گفت: مراقبت کنید با انجام کارهایی از قبیل تیراندازی و ساز و دهل برای همسایگان مزاحمت ایجاد نکنید.
حسینی در بخش دیگری از خطبه سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرهنگیان و تبیین اهمیت اساسی آموزش و پرورش را یادآور شد و با اشاره به فرموده انقلاب که هر آن‌چه در این نهاد هزینه شود در واقع سرمایه‌گذاری است افزود: مسئولان باید به وضعیت معیشت معلمان توجه داشته باشند.
وی تلاش دشمن برای نفوذ در افکار و تحریک معلمان به هرج و مرج را متذکر شد و تصریح کرد: البته فرهنگیان ما آگاهند و فریب این توطئه‌های شوم را نخواهند خورد.
حسینی با اشاره به عدم موافقت رهبری با مذاکرات هسته‌ای در سایه تهدید گفت: ایران اسلامی کشوری متمدن و با عظمت است و تهدید را نمی‌پذیرد.
امام جمعه دهدشت با تاکید بر لزوم رعایت خطوط اصلی و پرهیز از پذیرش تحمیل و تحقیر در مذاکرات تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ما باید عظمت خود را حفظ کنند و زیر بار تهدید نروند.
حسینی با بیان این‌که در سایه تهدید و تحقیر مذاکره را نمی‌پذیریم افزود: در صورتی‌که در مذاکرات با تهدید مواجه شدند جلسه را ترک کنند، مردم ما این تهدید را جواب خواهند داد.
خطیب جمعه دهدشت هم‌چنین فلسفه انقلاب را بر مدافع قانون اسلامی دانست و با اشاره به این‌که عده‌ای دنبال حذف اسلامی از قانون هستند افزود: همه دستگاه‌ها چه قوه قضائیه، چه مجریه و مقننه و سازمان‌های نظامی و انتظامی وظیفه اجرای قانون اسلامی را دارند.
حسینی در ادامه یادآور شد: بعضی‌ها اسلام را از قانون جدا می‌دانند. دولت حاشیه‌سازی نکند ضرورتی ندارد به این چیزها پرداخته شود. کارهای بسیاری زمین مانده است به این‌ها بپردازند.
خطیب جمعه دهدشت جنایات بی‌رحمانه آل سعود در یمن را یادآور شد و با بیان این‌که بی‌آبرویی آمریکا در حمایت از آل سعود در حمله به یمن آشکار است، اضافه کرد: آمریکا یک نظام بی‌آبرو است که هر جا مظلوم وجود دارد در مقابل او می‌ایستد و از ظالم حمایت می‌کند.
حسینی خاطرنشان کرد: دستان آل سعود جنایتکار و جنایت‌پیشه به خون اطفال، کودکان، زنان و مردان بی‌پناه یمن آلوده است. بمب‌ها و موشک‌های نامتعارف هدیه استکبار در حمله به یمن است و از ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم مظلوم یمن جلوگیری می‌کند.
وی جرم مردم یمن را عشق به اهل بیت و شیفته علی‌بن ابی‌طالب بودن دانست و گفت: امروز هر مسلمانی وظیفه دارد از مردم یمن دفاع کند.
ملت ایران نشان داده‌اند در برابر تعرض و توهین به نظام اسلامی کوتاه نخواهند آمد
امام جمعه موقت چرام گفت: ملت ایران نشان داده‌اند که هر دولتی قصد تعرض و توهین به نظام اسلامی و ارزش‌های اسلامی داشته باشد، دست از آن دولت برنخواهند داشت.
حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته هلال‌احمر و با بیان اینکه جمعیت‌هلال‌احمر نهاد مقدسی در کشور ما و صلیب سرخ در جهان است، اظهار کرد: این سازمان یک نهاد امدادرسان و دادرس بوده که به موقع در بلایا و سوانح به کمک مردم آمده و به ملت نیازمند کمک می‌کند.
امام جمعه موقت چرام با ابراز رضایت از حضور اعضای هلال‌احمر در نماز جمعه چرام، عنوان داشت: جمعیت هلال‌احمر چرام از مدت تاسیس در این شهرستان تاکنون فعالیت و خدمات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و کمک به نیازمندان، ساخت و ساز و اقتصاد مقاومتی داشته‌اند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که بیش از ۴۰ روز از تجاوز بی‌رحمانه کشور عربستان و آل سعود به مردم بی‌دفاع یمن می‌گذرد، اظهار داشت: کاری که ۷۰ سال است اسرائیل غاصب با مردم بصره و لبنان انجام می‌دهد، مردم عربستان با یمن در طول این ۴۰ روز انجام داده‌اند.
حجت‌الاسلام فرهمند، اضافه کرد: این رژیم پلید با حمله به یمن و کشتار مردم بی‌دفاع این کشور خباثت را به اوج رسانده و اکنون نیز قصد دارد در زیر سایه حملات یمن و توجه رسانه‌های داخلی و خارجی به این کشتار وحشیانه مقاصد شوم خود از جمله اعدام شیخ نمر را عملی کند.
امام جمعه موقت چرام، کشتار کودکان، از بین بردن زیرساخت‌ها، قطع آب، برق و گاز، قطع راه‌های ارتباطی، تحریم مواد غذایی را از خباثت‌های کشور عربستان علیه مردم مسلمان و یمن دانست و خاطرنشان کرد: اولین کشورهایی که به عربستان تبریک گفته و حمایت کردند، اسرائیل غاصب بود که ما این حرکت جنایتکارانه را محکوم می‌کنیم.
وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست بین‌الملل و تهدیدها و تعارضات دشمن در بیرون مرزها علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره داشت و متذکر شد: اولین خصوصیتی که رهبر جامعه اسلامی باید داشته باشد شجاعت است که ما به عینه هم در امام راحل و هم در خلف صالح امام خامنه‌ای مشاهده کردیم و ایشان فرمودند که ملت ایران نشان داده‌اند که هر دولتی قصد تعرض و توهین به نظام اسلامی و ارزش‌های اسلامی داشته باشد، دست از آن دولت برنخواهند داشت.
خطیب جمعه موقت چرام با تاکید بر اینکه ما زیر علم سیدالشهدا با شعار هیهات منالذله درس گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: در مقابل تهدید کوتاه نیامده و نرمش نشان نمی‌دهند بلکه مقابل تهدید باید با زبان تهدید ایستاد، برخی مواقع دیپلماسی باید تهدید کند.
وی، افزود: منطق، منطق مذاکره و گفت‌وگو است و ما به دنیا نشان دادیم که هیچ کشوری در عالم منطقی بالاتر از ایران در بحث گفت‌وگو ندارد، چه معنا دارد در حین مذاکره کردن تهدید نظامی کنیم و گزینه نظامی را روی میز بگذاریم.
فرهمند با متذکر شدن این مطلب که توافق به قیمت تمسخر، خواری و ذلت صورت نمی‌گیرد، گفت: ملت ما سخت‌تر از این تحریم‌ها را هم می‌پذیرد ولی تن به ذلت نخواهد داد.
امام جمعه موقت چرام، اضافه کرد: وزیر مذاکره کننده ما نماینده ملت است که دار و ندار این ملت مقام معظم رهبری است و سخنان ایشان بر ملت و دولت و تیم مذاکره کننده ما حجت است.
وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده در مقابل ارزش‌ها تعهد دارد، تصریح کرد: نیاز کشورهای مقابل به این توافق از ما کمتر نیست، بنابراین کوتاه آمدن در شان ملت ایران نیست، ما ملتی هستیم که در وقت مذاکره اهل مذاکره هستیم ولی در میدان مبارزه و تهدید از هیچ قدرتی در هیچ کجای عالم ترس و واهمه‌ای نداریم.
انتقاد امام جمعه گچساران از برپایی میتینگ‌های انتخاباتی زودهنگام
امام جمعه گچساران از برگزاری برخی مراسم‌هایی که وی آن را میتینگ‌های انتخاباتی زودهنگام در گچساران خواند، انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: انسان‌های مومن همیشه نزد خداوند سرافراز بوده و در دنیا و آخرت روسفید هستند.
وی در ادامه با بیان این‌که بی‌توجهی به جامعه مسلمین سبب ضرر و ذلت می‌شود، افزود:‌ مدیران و مسئولان باید سبک مدیریتی را از اهل‌بیت(ع) فراگیرند تا فقر بر جامعه حاکم نشود.
حجازی تصریح کرد: سبک مدیریتی در جامعه اسلامی باید به گونه‌ای باشد که سبب فقر در جامعه اسلامی نشود زیرا اگر جامعه فقیر شود ممکن است به کفر نیز منتهی شود.
امام جمعه گچساران در خطبه دوم با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر توضیح در خصوص تهدید دو مسئول آمریکایی مبنی بر حمله به ایران گفت: رهبری فرمودند غلط می‌کنید که حمله کنید دیگر زمان بزن و دررو تمام شده است، یعنی ایران مثل دیگر کشورها نیست.
حجازی یادآور شد: در سال‌های که ایران اسلامی در آغاز انقلاب بود با دستان خالی در برابر ابرقدرت‌های جهان ایستاد و پیروز شد امروز که خود به یک ابرقدرت در جهان تبدیل شده است.
وی بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت هفته هلال احمر از زحمات فعالان هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کرد.
حجازی با اشاره به روز ۱۷ اردیبهشت ۷۹ سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان امام راحل اظهار کرد: بسیج سازندگی با استفاده از جوانان با نشاط و متخصص در حل مشکلات مردم و کشور تأثیرگذار است.
امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت شهادت امام موسی‌بن‌جعفر(ع) افزود: مقرر شده در کل کشور در تمامی شهرهای که فرزندان بلافصل ایم امام همام وجود دارند مراسم‌های عزاداری برپا شود.
وی ادامه داد: در این خصوص ادارات همکاری کنند تا گچساران به عنوان میزبان علاقمندان مرقد بی‌بی حکیمه(س) مراسم عزاداری امام موسی‌بن‌جعفر(ع) را به بهترین شکل انجام دهد.
حجازی با اشاره به شعار سال« همدلی، همزبانی، مردم و ملت» بیان کرد: به مسئولان استان و شهرستان اعلام شد با توجه به این امر در خطبه‌ها انتقاد صورت نگیرد و لازم است شما نیز زمینه انتقاد را فراهم نکنید.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: در گچساران میتینگ‌های انتخاباتی با به هنگام و زودرس درست می‌شود و در آن به سران فتنه توجه می‌شود که این امر خلاف انتظار است.
حجازی افزود: مردم در ۹ دی رسما اعلام کردند که ما از کسانی که مسبب بی‌احترامی به امام حسین(ع) و عکس امام راحل شده‌اند بیزار هستیم گاهی اوقات میتینگ‌های برگزار می‌شود و به دید احترام به جایگاهی که مردم اعلام انزجار کرده‌اند، نگاه کرده می‌شود.
وی تصریح کرد: مسئولان باید جلوی این مسائل را بگیرند و مشاهده می‌شود در این میتینگ‌ها با خانم محجبه‌ای که اعتراض می‌کند بد برخورد شده است.
امام جمعه گچساران ادامه داد: در گچساران منافق، وهابی، یهودی، فتنه‌گر و ضد ولایت فقیه وجود ندارد بنابراین این نوع رفتارها توهین به مردم گچساران است.
پرهیز از مال حرام یکی از پایه‌های تقوی و متقی بودن انسان است
امام جمعه دیشموک گفت: یکی از پایه‌های تقوی و متقی بودن انسان پرهیز از مال حرام است.
حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه یکی از پایه‌های تقوی و متقی بودن انسان پرهیز از مال حرام است، اظهار کرد: انسان باید از مال حرام دوری و در تهیه مال حلال کوشش نماید.
وی در ادامه گفت: خداوند برای همه مخلوقات روی زمین رزق و روزی در نظر گرفته است و انسان باید از روزی حلال استفاده نماید چون اگر از روزی حرام استفاده نماید و روزی حرام وارد شکم انسان شود، نورانیت دل و چشم از او گرفته خواهد شد.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل افزود: اگر روزی حرام وارد شکم انسان شود علاوه بر اینکه نورانیت از دل و چشم انسان بیرون خواهد رفت، نصیحت‌ها، موعظه‌ها، هدایتگری در او هیچگونه تاثیری نخواهد داشت و کلام خدا را نمی‌شنود و دیگر او راه خیر سعادت را نخواهد دانست و در او تاثیرات منفی بیشتر از تاثیرات مثبت خواهد بود.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک خاطرنشان کرد: اگر کسی روزی حرام استفاده کند این حرام در پوست و گوشت وی چنان مخلوط خواهد شد که راه خیر و درست از او گرفته خواهد شد و در زندگی دچار مشکلات زیادی می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه اگر کسی از مال حلال استفاده کند از لحظه‌ای که سر سفره می‌نشیند تا لحظه‌ای که سفره را ترک خواهد کرد ملائکه برای او طلب مغفرت می‌کنند، حکیم می‌شود و حکیمانه و اندیشمندانه صحبت می‌کند، دارای رفتار و گفتار و همچنین قدرت بیان می‌شود.
وی تاکید کرد: انسان اگر به جای خوردن مال حرام خاک در دهن کند بهتر است تا اینکه روزی حرام استفاده کند.
حجت‌الاسلام محمودی اصل متذکر شد: مالی که خمس و زکات آن داده نشود، مالی که از طریق فروش مواد مخدر به‌دست می‌آید، مالی که از راه فروش مشروبات الکی به‌دست می‌آید، احتکار کردن، فروش جنس ضعیف به جای جنس اصل و همچنین استفاده و فروش از ماهواره همه حرام است و خداوند انسان را از چنین کارهایی منع کرده است.
آمریکا حامی ناقضان قوانین بین‌المللی، اخلاقی و انسانی است
امام جمعه باشت گفت: آمریکا حامی ناقضان قوانین بین‌المللی، اخلاقی و انسانی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و اظهار داشت: عاقبت پیروزی نهایی از آن متقین است و هر چقدر که ظالمان ستم کنند اما سرانجام کسانی پیروز هستند که اهل تقوا باشند.
امام‌ جمعه باشت در خطبه نخست خود با نقل حدیثی از رسول اکرم (ص) مبنی بر دعای آن حضرت برای دیدار با برادرانشان گفت: به فرموده پیامبراکرم (ص) برادران آن حضرت افرادی هستند قوی که در آخرالزمان به ایشان ایمان آورده بدون این‌که آن حضرت را دیده باشند.
وی در تشریح ویژگی این افراد افزود: آنان کسانی هستند که پایداریشان بر دین از نگهدارنده آتش سوزان در دست، راه رونده بر خار مغیلان بیشتر است، در ظلمات همچون چراغ‌های هدایت بوده و خداوند آنان را از هر فتنه‌ای در زمین پر ظلمت نجات می‌دهد.
خطیب جمعه باشت در ادامه سخنان خود با بیان این‌که حفظ ایمان کاری دشوار است، بیان کرد: امروزه حفظ ایمان کاری سخت است و در همین خصوص خطرات بسیاری متوجه ما به‌ویژه جوانان ما بوده لذا خانواده‌ها و جوانان باید مراقب این مسئله باشند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این‌ هفته باشت با بیان چکیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در جمع معلمان برای نمازگزاران خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شکل‌دهنده دنیای آینده است و باید بدانیم آموزش و پرورش در یک حرکت آرام و بی‌صدا در حقیقت نسل‌های آتی کشور را تربیت می‌کند که اگر با برنامه‌ریزی همراه باشد آینده کشور را تأمین می‌کند و اگر ضعیف عمل کند باعث آسیب‌زدن به آینده کشور خواهد شد.
وی در ادامه به مسئله معیشت معلمان و تلاش دشمن جهت تحریک معلمان علیه نظام و ناکامی دشمنان در این راستا پرداخت.
این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله مذاکرات هسته‌ای و تهدیدهای آمریکا اشاره کرد و گفت: در مذاکرات خطوط اصلی باید رعایت شود و تیم مذاکره‌کنندگان از پذیرش تحمیل، تحقیر و تهدید بپرهیزند.
امام جمعه باشت با تأکید بر این‌که مذاکره در سایه تهدید چه معنایی دارد، تصریح کرد: دو تن از مسئولان آمریکایی ایران را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند لذا در راستای این گستاخی باید بگوییم همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمود دیگر زمان زدن و در رفتن گذشته بلکه با هرگونه جسارت و تعرضی به ملت ایران نه تنها پایشان گیر خواهد افتاد بلکه ضربه شدیدی خواهند خورد بنابراین باید این نکته را جدی بگیرند چرا که ملت ایران در این خصوص با کسی تعارف ندارد.
حجت‌الاسلام عبودی همچنین در سخنان خود به مسئله اعدام شیخ نمر در ۲۵ رجب اشاره کرد و گفت این نیز یکی دیگر از اقدامات آل‌سعود است که موجب می‌شود روز به روز در اذهان عمومی منفور شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بی‌آبرویی آمریکا در حمایت از جنایات آل‌سعود در حمله به یمن و محاصره غذایی و دارویی مردم یمن پرداخت و آمریکا را حامی ناقضان قوانین بین‌المللی، اخلاقی و انسانی دانست.
این استاد حوزه در ادامه سخنان خود به ۲۴ اردیبهشت مصادف با ۲۵ رجب و شهادت امام موسی بن جعفر (ع) اشاره کرد و مقابله با فرقه‌های انحرافی، ایجاد هماهنگی بین پیروان آن حضرت و زمینه‌سازی جهت تشکیل حکومت را از اقدامات آن حضرت در خفقان زمانشان برشمرد.
گلایه‌های مردم شهر لنده از وضعیت نامناسب سیل‌بند شمال شهر
امام جمعه موقت لنده با اشاره به اقدامات شهرداری و شورای اسلامی در خصوص فضای فیزیکی شهر گفت: اقدامات انجام شده قابل تقدیر بوده ولی وضعیت نامناسب و بوی تعفن سیل بند شمال شهر لنده گلایه‌مندی و نارضایتی مردم را در پی داشته است.
حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه شهر لنده با دعوت نماز‌گزاران به رعایت تقوای الهی گفت: رعایت تقوای الهی باعث آزادی ابدی و رسیدن به آرامش در هر دو جهان مادی و معنوی خواهد شد.
وی در ادامه به فصل برداشت مزارع کشاورزی اشاره کرد و افزود: دین مبین اسلام یک دین همه‌جانبه‌نگر و جامع بوده که نیازمندی‌های مادی و معنوی افراد و جامعه را پیش‌بینی و راه‌حل حل مشکلات آن را نیز یادآور شده است.
امام جمعه موقت لنده تصریح کرد: زکات امر و فریضه‌ای واجب بوده که برای کمک به افراد نیازمند و در راه مانده و ایتام و دیگر مصارف آن بر مسلمانان واجد شرایط واجب شده و این فریضه الهی همتای نماز بوده و نماز بدون آن قبول نیست.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا افزود: پرداخت زکات در تمام ادیان به طرق مختلف وجود داشته و این مهم به عنوان کلید رحمت الهی در قیامت ذکر شده است.
وی در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره و خاطر‌نشان ساخت: روز بیماری‌های خاص در ۱۸ اردیبهشت نکات بسیاری را برای ما یادآور می‌شود.
مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی شهرستان لنده گفت: در شهرستان لنده قریب به ۴۷۰ نفر مبتلا به بیماری‌های مختلف وجود داشته که از این تعداد ۱۲۰ نفر بیمار خاص هستند.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا یادآور شد: این بیماران علاوه بر درد بیماری از دردهای دیگر نظیر نداشتن هزینه درمان نیز رنج می‌برند، دولتمردان باید با برنامه‌ریزی درست نسبت به کمک و حمیت از این قشر خاص و آسیب‌پذیر جامعه اقدام کنند.
*سکوت صیلب سرخ در فاجعه انسانی یمن
وی روز جهانی صلیب سرخ را یادآور شد و گفت: ‌سازمان صلیب سرخ و هلال احمر سازمانی بی‌طرف بوده که وظیفه حمایت و کمک‌رسانی به افراد و ملت‌های مظلوم در اقصی نقاط جهان را بر عهده دارد.
امام جمعه موقت شهرستان لنده یادآور شد: در ماه‌ها و روزهای اخیر شاهد سکوت این سازمان بین‌المللی در خصوص فاجعه انسانی یمن بوده‌ایم که این خود مأموریت و اهداف این سازمان را زیر سئوال می‌برد، ولی هلال احمر جمهوری اسلامی می‌خواست کمک‌های بشر دوستانه خود را به مردم یمن برساند که با واکنش سعودی‌ها و استکبار جهانی مواجهه شده است.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا افزود: تحولات اخیر در منطقه و جامعه جهانی نشان از اهداف شوم استکبار جهانی و نظام سلطه به سرکردگی آمریکا دارد که برای یکپارچگی و تسلط استکبار بر منطقه در تلاش هستند.
وی متذکر شد: دولت‌ها و ملت‌های اسلامی امروزه به خوبی فهمیده‌اند که آمریکای کودک‌کش هیچ وقت به فکر منافع آنان نبوده بلکه اهداف و منافع استکباری و سلطه‌جویی خود را دنبال می‌کند.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا افزود: آمریکا و ایادی استکباری بر هیچ‌یک از تعهدات و مقررات بین‌المللی پایبند نیستند و سیاست خود را بر جلوگیری از پیروزی ملت‌های مظلومی همچون یمن و فلسطین و حمایت از آل سعود و رژیم غاصب اسرائیل قرار داده‌اند.
وی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحولات عربستان سعودی اشاره و گفت: عربستان از این اقدام شوم و جنایت‌بار خود متضرر خواهد شد و پیروزی نهایی اذعان ملت مظلوم یمن خواهد بود.
امام جمعه موقت لنده به شکست‌های پی‌در‌پی رژیم صهیونیستی اشاره و افزود: رژیم صهیونیستی و شکست‌های آن در فلسطین اشغالی باید درس عبرتی برای عربستان باشد و بداند حوادث یمن رسوایی و افتضاح بزرگی برای عربستان خواهد بود.
*کلید حل مشکلات اقتصادی در توجه به اقتصاد مقاومتی است
وی به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره و یادآور شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما مذاکره تحت شبح تهدید را نخواهیم پذیرفت و هرجایی که بدانیم منافع ملت ایران در خطر است آن را ترک می‌کنیم و امروز ملت ایران فهمیدند که کلید حل مشکلات در مذاکرات هسته‌ای نیست بلکه در داخل کشور است.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا به اقدامات بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقدامات بسیج سازندگی و مقابله با تحریم‌ها با تکیه بر توان داخلی تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور است.
وی در ادامه به سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای شیرازی اشاره و گفت: روحانیت اسلام و شیعه در ادوار مختلف ‌در زمینه علم و دانش، دلسوزی برای مردم و عدم وابستگی به اربابان قدرت همراه با حمایت از مظلومان پیشگام بوده‌اند.
مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در ادامه به برگزاری یادواره شهدای شهرستان لنده اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا باید همراه با تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و در خور شأن شهیدان باشد.
وی به اقدامات شهرداری و شورای اسلامی در خصوص زیباسازی  فضای شهری اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده از سوی شهرداری قابل تقدیر بوده ولی مردم شهر از وضعیت نامناسب و بوی تعفن سیل‌بند شمال شهر لنده ناراضی و گلایه‌مند هستند.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا تصریح کرد: با توجه به فصل گرما و بوی تعفن و احتمال افزایش بیماری‌ها و حشرات موذی می‌طلبد شورای اسلامی و شهرداری لنده اقدامی جدی در این خصوص انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1