تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۱۰۱۹۲۰

تجلیل از حامیان سلامت کهگیلویه و بویراحمد

۶
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان جزو چهار استان دارای ناامنی غذایی در کشور است که باید هر چه سریعتر چنین معضل مهمی برطرف شود.
کهگیلویه وبویراحمد جزء استان‎های دارای ناامنی غذایی در کشور است
سید موسی خادمی روز دوشنبه در آیین تجلیل از حامیان و دوستداران سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: دسترسی نداشتن بخش عمده ای از مردم استان به مواد غذایی کافی به دلیل وجود مشکلات اقتصادی یکی از دلایل اصلی بروز این معضل به شمار می رود.
salamat
وی بیان کرد: دولت یازدهم برنامه هایی را برای رفع معضل ناامنی غذایی در هفت استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا دارد.
خادمی اظهار کرد: باید با همکاری همه جانبه متولیان امر ایمنی غذایی تا حد امکان در کهگیلویه و بویراحمد بهبود و ارتقا یابد.
وی با اشاره به شعار هفته سلامت امسال به نام ایمنی غذا؛ از مزرعه تا سفره، عنوان کرد: تعیین این شعار از سوی سازمان بهداشت جهانی هوشمندانه بود زیرا تمام فرآیندهای تولید غذا را دربرمی گیرد.
خادمی ابراز داشت: تولید بذرها و نهادهای کشاورزی سالم و حمل و ذخیره‌سازی صحیح آنها یک زنجیره کامل است که می تواند در تامین و ارتقای امنیت غذایی در کهگیلویه و بویراحمد موثر باشد.
gohar
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس بررسی های انجام شده میزان آلودگی شیمیایی در مواد غذایی تولید شده در استان محدود است که این امر نوعی امتیاز به شمار می رود.
خادمی گفت: در راستای تامین و ارتقای امنیت غذایی در کهگیلویه و بویراحمد باید تولید محصولات کشاورزی ارگانیک جزو برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی این استان باشد.
وی بیان کرد: دولت همواره بر تامین امنیت غذایی در کشور تاکید داشته و دولت یازدهم نیز برنامه های مطلوبی در بحث سلامت دارد که باید به نحو احسن در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این آیین، گفت: تامین سلامت یک امر همگانی است و به تنهایی از عهده دانشگاه علوم پزشکی برنمی آید.
رضا چمن افزود: سلامت بدون مشارکت مردم و همکاری بین بخشی نهادهای مختلف دولتی تامین نمی شود و مسوولان اجرایی می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.
وی بیان کرد: حفظ، بهبود و ارتقای سلامت مربوط به زمان خاصی نیست و باید در تمام شرایط و موقعیت ها مدنظر باشد.
چمن اظهار کرد: باید از فرصت هایی که دولت یازدهم در زمینه ارتقای شاخص های سلامت فراهم کرده استفاده بهینه ای در کهگیلویه و بویراحمد شود.
وی عنوان کرد: جلب رضایت تمام قشرهای مردم کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مولفه های مختلف سلامت رسالت سنگینی است.
چمن ابراز داشت: باید تلاش شود مشکلات حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تا حد امکان کاهش یابد تا شاهد ایجاد یک تحول اساسی در ابعاد مختلف سیمای سلامت استان باشیم.
وی افزود: هرگونه کم کاری و سهل انگاری در زمینه تامین سلامت در کهگیلویه و بویراحمد توجیه پذیر نبوده و پذیرفتنی نیست.
چمن گفت: طرح تحول نظام سلامت از اقدامات ارزنده دولت یازدهم برای ارتقای شاخص های سلامت بین مردم است.
وی خواستار کاهش فاصله چشمگیر کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان های کشور در زمینه شاخص ها و مولفه های سلامت شد و بیان کرد: کاهش این فاصله نیازمند برنامه ریزی آگاهانه و هدف گذاری اصولی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: بررسی ها نشان می‌دهد که مواد غذایی آلوده موجب بروز بیش از ۲۰۰ نوع بیماری در انسان می شود و همین امر اهمیت ایمنی و سلامت غذا را چند برابر می کند.
جعفر گوهرگانی افزود: کاهش آثار منفی مواد غذایی آلوده و ناسالم از دلایل تعیین شعار هفته سلامت امسال به نام ایمنی غذا؛ از مزرعه تا سفره است.
وی بیان کرد: برای دسترسی به مواد غذایی سالم و با کیفیت در کهگیلویه و بویراحمد باید تمام دستگاه های اجرایی و متولیان امر این استان تلاش کنند.
گوهرگانی اظهار کرد: تامین ایمنی غذایی در کهگیلویه و بویراحمد باید رسالت مشترک تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، دستگاه های اجرایی، متولیان امر و تمام قشرهای مردم این استان باشد.
وی عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در راستای تامین مواد غذایی سالم و باکیفیت در این استان وظایفی دارد که به تنهایی نمی تواند آنها را اجرا کند.
گوهرگانی ابراز داشت: رشد پایدار و متوازن بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد زمینه را برای تولید مواد غذایی سالم و باکیفیت در این استان فراهم می کند.
وی افزود: تاسیس و راه اندازی آزمایشگاه در کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی وضعیت مواد، عناصر و املاح موجود در مواد غذایی و محصولات کشاورزی تولیدی این استان و کنترل هر چه مطلوبتر آنها ضروری است.
در این آیین علاوه بر پخش کلیپ از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در هفته سلامت امسال برنامه های متنوع فرهنگی و هنری شامل سرود، تئاتر و موسیقی محلی نیز اجرا شد.
۴۵ نفر از حامیان و دوستداران سلامت کهگیلویه و بویراحمد و ۱۱ نفر از خبرنگاران فعال عرصه سلامت استان در این آیین با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهداشتی
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار یه سوال هم بفرمایید این طرح بزشک خانواده جه شد..../ظاهرا فقط حق الزحمه اش هست۱۱۱۱۱۱۱
Iran, Islamic Republic of
طرح پزشک خانواده همان است که درروستاها و شهرهای کوچک در حال انجام است و طبق آیین نامه های وزارتی درحال اجراست و هم ارزیابی درونی دارد و هم ارزیابی بیرونی توسط بیمه
کیامرث
Iran, Islamic Republic of
برنامه خوبی بود سخنرانیها هم عالی بودند
اهل مطبوعات
Iran, Islamic Republic of
از معدود جلساتی بود که من شرکت کردم و از بخش های مختلف برنامه لذت بردم.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
اکثریت اخبار سایتهای خبری مربوط به علوم پزشکیه و هر روز خبری تازه و امید بخش دارند .امیدواریم که اینگونه خدمات خداپسندانه با همین شتاب ادامه داشته باشد و برای یک مدت زمان خاصی نباشد .به امید توفیق.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تشکر از دکتر چمن وروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ومطالب ارزشمند دکتر خادمی ولی مطالب گوهر گانی تکراری بودوبیشتر انتقادی بود نه راهکار.چرا به روابط عمومی ها تجلیل نشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1