تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۱۰۱۶۵۴

رئیس بنیاد مسکن چرام منصوب شد

۶
۰
کبنا ؛mansobعصر امروز مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد مسکن چرام در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی از حاضرین در این مراسم بودند.
حجت‌الاسلام جعفر طزری در این مراسم با اشاره به وظایف بنیاد مسکن، یکی از اولویت‌های اصلی را بحث روستاها دانست و اظهار کرد: اگر زمانی روستاهای ما از سکنه خالی شود، تهدیدی بسیار بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.
امام جمعه چرام با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات ما از طریق روستاییان رفع می‌شود، عنوان داشت: اگر امکانات به روستاها برود و روستائیان احساس کنند فضای روستا با شهر فرقی ندارد، هیچوقت به سمت و سوی شهر نخواهند رفت.
وی یکی از وظایف بنیاد مسکن را اجرای طرح هادی دانست و خاطرنشان کرد: می‌طلبد بنیاد مسکن بر این مقوله عنایت ویژه داشته باشد که خدای ناکرده روستاهای ما تخلیه نشود و اداراتی نیز که درگیر هستند در این زمینه کم کاری نکنند.
طزری در ادامه با اشاره به حقوق شهروندی، عنوان کرد: حقوق شهروندی که منافع ملی را به هم بریزد در هیچ جای اسلام جایی ندارد؛ به عنوان مثال دکه‌ای که هیچ ارزش مادی ندارد، وسط روستا قد علم کرده و مشکلاتی ایجاد شده است.
امام جمعه چرام ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بنیاد مسکن، این نهاد را نهادی گمنام خواند و ابراز کرد: باید خدمات نظام گفته شود و مردم زحمات را بدانند.

تخصیص اعتبارات در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است
مدیرکل بیناد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت فعال و تعداد روستاهایی که دارد، به نسبت سایر استان‌ها کمتر کار شده و اعتبارات در بخش روستایی ضعیف بوده است.
ابراهیم فرزانه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید بنیاد مسکن شهرستان چرام ضمن ابراز خرسندی از بنیاد مسکن چرام به دلیل هماهنگی با اداره کل و استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: خوشبختانه کمترین مشکلات را در شهرستان چرام داریم و گاهی اگر مشکلی نیز مشاهده شده با همدلی و همکاری مسئولان این شهرستان رفع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست به مشکلات موجود در روستاها اشاره داشت و با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا در حال حاضر مردم به روستاها هجوم می‌آورند، عنوان داشت: دولتمردان و برخی از مسئولان کشور خودمان نیز به این فکر هستند که مردم به روستاها هجوم نیاورند و جمعیت در روستاها افزایش نیابد.
وی با اشاره به این مطلب که زمین‌های کشاورزی و تولیدی در روستا را تصرف شده و خانه سازی می‌شود، یکی از مشکلات کهگیلویه و بویراحمد را مهاجرت مردم به اطراف شهرها دانست و گفت: حاشیه‌نشینی و کوچ نشینی‌هایی که به وجود می‌آید موجب به وجود آمدن ناهنجاری‌های فرهنگی و اقتصادی در شهرها می‌شود.
این مسئول، اضافه کرد: ما این ایده و کارایی که باید از اطراف در روستاها داشته باشیم را متاسفانه نداریم و علت این است که در روستاها کمترین امکانات را داریم و انتظار داریم آن روستایی همیشه همان روستایی بوده و برای ما تولیدات داشته باشد.
فرزانه با متذکر شدن این مطلب که در نظام جمهوری اسلامی از اول انقلاب با تاسیس نهادهای جهادکشاورزی و در تبع آن بنیاد مسکن در روستاها اقدامات خوبی صورت گرفت، گفت: بسیاری از روستاها را از خالی شدن سکنه نجات دادند ولی متاسفانه بعد از مدتی باز هم جواب نداد.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها و با گله‌مندی از استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در این استان نسبت به جمعیت فعال و تعداد روستاهایی که دارد، به نسبت سایر استان‌ها کمتر کار شده  و اعتبارات در بخش روستایی ضعیف بوده است.
در ۳۰۰ روستای استان کاری انجام نشده
وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ روستا در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در ۳۰۰ روستای این استان کاری انجام نشده و بیشتر جاده‌ها خاکی و آسفالت نشده هستند که راه ارتباطی نیز ندارند.
این مسئول، تصریح کرد: در اعتبارات ماده ۱۸۰ به روستاها توجهی نشده است و جز دو شهرستان باشت و گچساران اعتباری در این زمینه نداشتیم و همچنین به اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ کمتر توجهی شده است.
فرزانه، متذکر شد: مهم‌ترین عاملی که مردم را به ماندن در روستا ترغیب می‌کند، اشتغالزایی در روستا است چرا که اگر مرغوبترین روستا را هم داشته باشیم ولی مردم برای امرار معاش مجبور باشند به شهر مراجعه کنند، روستا تبدیل به یک محیط خوابگاهی برای افراد خواهد شد.
وی در پایان با تأکید بر توجه ویژه مسئولان بر بهسازی روستاها به روستاهای شهرستان چرام اشاره داشت و ابراز کرد: به راه روستایی و تولید روستائیان باید توجه ویژه  شود زیرا اقتصاد کشور به روستا وصل است.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات آزاد فتاحی رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چرام تقدیر و فرشید آروین با حکم مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد به سمت رئیس جدید بنیاد مسکن شهرستان چرام منصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر فرزانه بنیاد مسکن دهدشت چه شد تو را بخدا زودتر اقدام کنید ممنون و متشکر
علی
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل محترم و محبوب بنیاد مسکن جناب آقای دکتر فرزانه چرا رئیس بنیاد مسکن دهدشت را عوض نمیکنید ما منتظریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تراخدابه فریاد دهدشت برسید
پارسائي مجيد
Iran, Islamic Republic of
باعرض خسته نباشید خدمت دوست بزرگوارم جناب مهندس فتاحی وهمچنین ارزوی موفقیت برای دوست عزیزم جناب مهندس فرشید اروین ، ارزومندم که موفق باشی
احمد
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس اروین .ازکارشناسان خبره وتوانمند بنیاد دهدشت بود بارفتن ایشان سرگذشت بنیاد دهوشت چ میشود .میفتد دست حسینی و اقای درخشیان اقای دکتر فرزانه تورا به حضرت علی به فکر بنیاد دهدشت باشید شده بنیاد ور کن برای مردم .زودتر عوضش کنید
خ ش
Iran, Islamic Republic of
نژاد از دو کس دارد آن نیک پی
ز افراسیاب و ز کاووس کی

این قطعه شهر تقدیم به کی فرشید
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1