تاریخ انتشار
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۱۰۱۳۸۳

در فضای آموزشی دانشگاه گچساران معتادان تجمع می‌کنند

۳
۰
کبنا ؛

فنداسیون رها شده ساختمان دانشگاه پیام نور گچساران واقع در منطقه گلستان این شهرستان نگرانی‌هایی برای مردم این منطقه ایجاد کرده است.


دانشگاه پیام نور گچساران یکی از مراکز آموزش عالی این شهرستان بوده که به علت کمبود فضای آموزشی با کش و قوس‌های فراوانی روبرو شد تا بالاخره موفق به احداث ساختمان جدیدی در حوالی مسکن مهر گچساران و بهره‌برداری از آن شد.
ساختمان جدید دانشگاه پیام نور گچساران متشکل از سه مجموعه ورزشی، اداری و آموزشی با اعتباری افزون ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون در تاریخ ۱۷ بهمن سال ۹۲ در زمینی به مساحت پنج هکتار به بهره‌برداری رسید.

اما روی سخن با ساختمان بهره‌برداری شده نیست بلکه موضوع اصلی به منطقه گلستان در منطقه ۵۰۰ دستگاه گچساران بر می‌گردد جایی که فنداسیون رها شده ساختمان اولیه پیام نور گچساران به دغدغه‌ای بزرگ برای اهالی تبدیل شده است.

فنداسیون رها شده دانشگاه پیام نور گچساران در سه‌طبقه بنا شده اما به دلیل عدم استفاده از آن محلی برای تجمع بعضی افراد نابهنجار از جمله معتادان شده است.

 


 
در این میان اهالی اطراف این فنداسیون رها شده نیز از عدم پیگیری و بلاتکلیفی این ساختمان به دلایل مختلفی از جمله بروز برخی رفتارهای ناهنجار اجتماعی و استفاده معتادان گله‌مند هستند.

گودرز بوستانی یکی از اهالی منطقه گلستان با بیان این‌که این محل بهترین مکان برای استفاده معتادان شده است، به فارس گفت: کوچه حد فاصل دانشگاه و منازل مسکونی نیز به محلی برای ریختن زباله‌ها تبدیل شده که از نظر بهداشتی برای اهالی خطرناک است.

 


 


 
علی رستمی دیگر ساکن این منطقه نیز می‌گوید: من نمی‌دانم چرا این همه هزینه برای ساخت این پروژه صورت گرفته اما هیچ‌ استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

وی معتقد است که باید این طرح هر چه سریع‌تر توسط مسئولان ارشد شهرستان و استانی پیگیری شود.

 در این خصوص طی تماسی با عنایت‌الله نجیب‌زاده پیگیر وضعیت این ساختمان رها شده شدیم که وی اظهار کرد: این ساختمان یکی از اولویت‌های سال ۹۴ بوده که به عنوان ساختمان تحصیلات تکمیلی مطرح شده است.

نجیب‌زاده افزود: تکمیل این ساختمان به عنوان اولویت نخست دانشگاه پیام نور در دستور کار قرار گرفته است.

 


 
در ادامه طی تماسی با دانشگاه پیام نور گچساران موفق به ایجاد ارتباط با معاون دانشگاه پیام نور گچساران در این خصوص شدیم، شهرام احمدی به فارس گفت: فاز نخست این طرح در سال ۱۳۸۶ با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در فضای افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه پیش‌بینی شد که با پیمانکاری شرکت ساسان سازه یاسوج به پیشرفت ۵۰ درصدی رسید.

 


 
احمدی ادامه داد: متأسفانه عدم نظارت مهندس ناظر و سهل‌انگاری پیمانکار، ساختمان در طبقه چهارم دارای انحراف شد که بعد از بررسی نظر بر حذف طبقه چهار داده شد و تقویتستون‌های سایر طبقات در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت این ساختمان نیمه کاره گفت: این ساختمان در سال ۹۴ از اولویت‌های عمرانی بوده که به عنوان ساختمان آموزشی، تحصیلات تکمیلی و آزمایشگاه در نظر گرفته شده است.

====================

گزارش از: کوروش رضایی-فارس

===================

 
نام شما

آدرس ايميل شما

آگاه
Iran, Islamic Republic of
به هیچ وجه دانشگاه به این ساختمان نیاز ندارد و هر دو مسول توجیه کرده اند اولا دانشگاه الان دانشجو به اندازه همان ساختمان پنج هکتاری ندارد دوما دانشگاه پیام نور در توسعه تحصیلات تکمیلی با مشکل مواجه است سوما دانشگاه بودجه عمرانی در سال ۹۴ ندارد. پنجما ساختمان از پی ایراد فنی دارد و هیچ ناظری حاضر به تایید آن نیست. تا جایی من شنیدم یکی از نزدیکان مسولان دانشگاه پیام نور گچساران و نماینده دنبال این هستند که با تبانی با شهرداری این مکان را تبدیل به مرکز تجاری کنند که ظلم به سایر مراکز آموزشی است که به آنه امکانات داده نمیشود ولی یه دانشگاه چهار ساختمان در گچساران دارد که به هیچ وجه توجیه ندارد.
خامی
Iran, Islamic Republic of
آقای آگاه من می دونم دنبال چی هستی رفتی لذا بهتره جنابعالی در کاری که به تو مربوط نیست دخالت نکنی اگر اونا ساربون هستن میدونن شترش را کجا بخوابونن
...
Iran, Islamic Republic of
آقا به این نمیگن فنداسیون میگن اسکلت بتنی
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1