تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۱۰۱۲۳۴

گزارش کامل سفر معاون رئیس جمهور به استان/تصاویر

۶
۰
کبنا ؛محمدباقر نوبخت معاون راهبردی رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور وارد ظهر وارد فرودگاه گچساران شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، محمدباقر نوبخت معاون راهبردی رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور وارد فرودگاه گچساران شد و مورد استقبال مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.
بنابر این گزارش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، غلام‌رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از معاون رئیس جمهور استقبال کردند.
همچنین نوبخت با همراهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و زارعی نماینده بویراحمد و دنا و تاجگردون نماینده گچساران و باشت از بافت فرسوده گچساران بازدید کردند.
سپس نوبخت گچساران را به مقصد یاسوج ترک کرد و در نشست شواری برنامه ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد حاضرشد.
 دولت فکری به حال خسارات وارده به جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد کند
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامیدر این نشست با بیان اینکه شاهد آتش‌سوزی‌های زیادی در جنگل‌های استان هستیم، گفت: دولت فکری به حال خسارات وارده به جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد کند.
غلام‌محمد زارعی عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان کلکسیونی از ظرفیت‌های بالقوه طبیعی است، اظهار کرد: پیشرفت و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در توسعه کشور نیز نقش موثری دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب بوده که طبق آمار در هر ۲۴ ساعت ۱۴ هزار خودرو در جاده اصفهان به یاسوج تردد داشته است.
زارعی به جاده در دست احداث پاتاوه به دهدشت اشاره کرد و گفت: این جاده که بندر امام به مرکز کشور را با کاهش ۲۷۰ کیلومتر وصل می‌کند و جاده بابامیدان ـ باشت ـ گچساران و بهبهان بوده که همچنان از جاده‌های غیراستاندارد محسوب می‌شود و باید در این زمینه چاره‌ اندیشی شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری در محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر پیشرفت استان به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.
وی اضافه کرد: به لحاظ کریدور انرژی تمام خطوط گاز جنوب از طریق استان کهگیلویه و بویراحمد به شمال و مرکز متصل می‌شود.
زارعی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند به عنوان قطب ریلی، زمینی، انرژی و حتی هوایی در سطح کشور تبدیل شود که برای رسیدن به این امر نیازمند توجه هرچه بیشتر دولت هستیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی علی‌رغم وجود پتانسیل‎های خوب در بسیاری از شاخص‌ها جزء استان‌های آخر هستیم که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری و توزیع عادلانه منابع در کل کشور صورت گیرد تا استان کهگیلویه و بویراحمد به رشد و توسعه دست یابد.
وی تصریح کرد: ۱۰ درصد آب کشور از استان کهگیلویه و بویراحمد استیصال می‌شود اما مردم و خصوصا کشاورزان کمترین میزان بهره‌برداری را از این وضعیت استان می‌برند.
زارعی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب شرب و صنعت با مشکل مواجه است، گفت: جنگل‌ها و منابع طبیعی استان را خسارت‌های فراوانی تهدید می‌کند که مسئولان باید برای جلوگیری از آسیب رساندن به منابع طبیعی تدبیری ویژه اتخاذ کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود دولت فکری به حال خسارات وارده به جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد کند.
زارعی به منطقه حفاظت شده دنا اشاره کرد و گفت: این محدوده حفاظت شده در بسیاری از موارد با زندگی مردم تداخل پیدا کرده و هرگونه توسعه کار و زندگی مردم را با چالش مواجه کرده است که امیدواریم این چالش و نگرانی مردم از بین برود.
  کهگیلویه و بویراحمد بالاترین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد.
سید موسی خادمی عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد همواره در کنار انقلاب بوده‌اند و در جنگ هشت ساله دفاع مقدس با اهدا یک‌هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۱۸ هزار آزاده رتبه نخست کشور را به لحاظ جمعیت در حضور در جنگ به خود اختصاص داده است.
وی به وضعیت کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: این استان با داشتن ۱۵ هزار کیلومتر وسعت و ۶۸۸ هزار نفر جمعیت کمتر از یک درصد وسعت و جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و دارای هشت شهرستان و ۱۹ بخش است.
وی جمعیت دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد را ۵۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این استان دارای ۲۶ مرکز آموزش عالی است که قبل از انقلاب جمعیت دانشجویی ما کمتر از ۱۰۰ نفر بوده و مراکز آموزش عالی ما رشد چندانی نداشتند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت بهداشتی و درمانی استان اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت که از طرح‌های خوب دولت تدبیر و امید است وضعیت بهداشتی نیز رو به بهبود است که سرانه تخت بیمارستانی از هر هزار نفر ۱/۳۶ درصد است که فاصله چندانی با کشور نداریم که امیدواریم با ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج و دو بیمارستان گچساران و چهار بیمارستان دیگر در شهرستان‌های باشت، چرام، لیکک و شهر سی‌سخت شاهد تحول عظیمی در حوزه بهداشت و درمان استان باشیم.
خادمی کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از استعدادها به خصوص در حوزه گردشگری دانست و گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ استعداد گردشگری و اکوتوریسم وضعیت خوبی در کشور دارد و استان ما از مقصدهای گردشگری در کشور است.
این مسئول توریسم زیارتی را از دیگر قابلیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: وجود ۳۰۰ امامزاده واجب‌‌التعظیم در استان به خصوص امامزاده بی‌بی حکیمه (س) موجب شده که استان سالانه شاهد حضور گردشگران زیادی باشد، ضمن اینکه وجود توریسم‌های تاریخی از جمله شهر تاریخی دهدشت از دیگر ظرفیت‌های گردشگری این استان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد جمعیت عشایری استان را ۷۰ هزار نفر خواند و بیان کرد: در سال‌های گذشته میزان جمعیت عشایری استان ۶۰ به ۴۰ بوده که در سال‌های اخیر جمعیت شهرنشینی استان رو به رشد بوده است.
خادمی به نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۱۶/۵ درصد است که در کشور این آمار ۱۴/۱۰ درصد است و این استان رتبه اول کشور در به لحاظ بیکاری دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر دولت است.
مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به منابع تخصیص یافته به استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تخصیص اعتبار استان در سال گذشته خوب و چشمگیر بوده و اعتبارات تخصیص یافته به استان بالای ۸۰ بوده است.
وی تصریح کرد: درآمد مالیاتی و مالیات بر مشاغل کوچک کهگیلویه و بویراحمد درآمد خوبی حاصل شد و با وجود اینکه مشاغل بزرگ و درآمدزای چندانی در استان وجود ندارد اما درآمدهای مالیاتی استان رشد خوبی داشته است.
خادمی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ظرفیت و استعداد در حوزه نفت و گاز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار بوده که ۲۵ درصد تولید نفت و گاز کشور را تامین می‌کند و در دوران تحریم ۵۰ درصد صادرات نفت کشور از استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.
ایجاد مناطق ویژه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری از نیازهای استان است.
جبار کیانی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: هر چند دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات کشور اقدامات خوبی انجام داده اما در استان ما هنوز شاهد رونق کار و تولید نیستیم.
رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه تولید کهگیلویه و بویراحمد نیاز به بازنگری دارد، اظهار کرد: اکنون بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است که باید فکری به حال آن کرد.
وی گفت: بودجه‌های معمول هیچ کمکی به رشد و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌کند و اکنون می‌بینیم که سهم ما از صندوق توسعه ملی به شدت پایین است.
کیانی با ارائه راهکارهایی برای خروج استان از وضعیت کنونی، تصریح کرد: افزایش پرداخت یارانه‌ها به بخش تولید استان همچنین حمایت از بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد نیاز امروز استان کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری یکی دیگر از نیازهای استان است.
DSC_0703
DSC_0707
DSC_0711
DSC_0712
DSC_0718
DSC_0727
DSC_0736
DSC_0742
DSC_0745
DSC_0746
DSC_0749
DSC_0751
DSC_0736
DSC_0740
 
DSC_0835
 
DSC_0742
DSC_0773
 
DSC_0760
DSC_0755
DSC_0754
DSC_0761
DSC_0763
DSC_0789
گزارش:علی اکبر پاک
نام شما

آدرس ايميل شما

مهمان
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی..... خداقوت مرد همیشه پیروز......
محراب
Iran, Islamic Republic of
استاد کت و شلوار عوض کردن
وای به روزی که بگندد نمک ....
United States
جناب استاندار. شما باید نماید اعتدال در استان باشید وقتی خود شما هنوز گرفتار تعصبات قومی و قبیله ای هستید از دیگران چه انتظاری میشه داشت؟؟!!
درحالی که امامزاده سید محمود علیه السلام قطب اول گردش گری امسال بودند (نه فقط در بین زیارتگاه ها، بلکه در بین همه ی مقاصد گردشگری) شما بدون کمترین ذکر نامی از این امامزاده ی باکرامت، فقط بی بی حکیمه سلام الله علیها رو ذکر میکنید .... (باور بفرمایید امامزاده سید محمود عموی شما حساب میشه. لازم نیست تمجید بیجهت ازش داشته باشید ولی به جایی بر نمیخوره اگر گااااهی گوشه ای از واقعیات رو هم بگید)
هر چه بگندد نمکش میزنند جناب استاندار! از شما انتظار بیش از این بود.

اداره کل اوقاف استان
http://boyerahmad.awqaf.ir/news/view-73632.aspx
.
فارس نیوز
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940105000311


سایت رسمی صدا و سیمای استان
http://yasouj.irib.ir/-/%D8%A8%D9%82%D8%B9%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D9%87-%C2%AB%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D9%85%DB%8C%D8%AF%C2%BB-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87%DA%AF%DB%8C%D9%84%D9%88%DB%8C%D9%87
.
خبرگزاری رسمی سازمان اوقاف کشور
http://www.shabestan.ir/detail/News/447962
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نتیجه............ خروجی........ باز هم بیکاری ........ چند سال بعد ..............................///////////
.
Iran, Islamic Republic of
دوستان جناح راست تاجگرون معاون رئیس جمهور رو آورد گچساران شما چکار کردی؟؟
Iran, Islamic Republic of
کمایی مردر خبر
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1