تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۱
کد مطلب : ۱۰۰۲۶۱

تجلیل از فعالان عرصه میراث فرهنگی کهگیلویه

۱
۰
کبنا ؛به مناسبت روز جهانی بناها ویادمان های تاریخی از فعالان عرصه میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان کهگیلویه تجلیل بعمل آمد.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، همایش تجلیل از فعالان و انجمن‌های میراث فرهنگی با حضور معاونان توسعه مدیریت و فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بخشداران و تعدادی از مدیران شهرستان در کاروانسرای دهدشت برگزار شد.
سیاوش زمان در ابتدای این همایش ، میراث کهن و تاریخی را هویت یک ملت خواند و اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه با داشتن آثار و بناهای تاریخی متعدد مهد فرهنگ،تاریخ و تمدن استان به حساب می‌آید.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه بافت تاریخی دهدشت را آینه تمام‌نمای هویت فرهنگی این دیار دانست وافزود: حفاظت از بافت تاریخی و دیگر آثار تاریخی در شهرستان کهگیلویه علاوه بر تلاش متولیان امر ،عزم وهمکاری همه دستگاه ها را می طلبد.
وی ابراز داشت: امروز در این جا جمع شده ایم تا ضمن گرامیداشت روز جهانی بناها ویادمان های تاریخی ، از شما عزیزانی که هرکدام به سهم خود در حفظ وسیاست از این آثار با ما همکاری داشته اید تجلیل کنیم.
در پایان این همایش از فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه، رؤسای کلانتریها وبخشداران شهرستان کهگیلویه تجلیل بعمل آمد.
بعد از پایان همایش معاونان اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان درنشست با اصحاب رسانه به سئولات خبرنگاران پاسخ دادند.
رحیم دادی نژاد درباره آخرین وضعیت ثبت جهانی بافت قدیم دهدشت گفت: همه ساله تعدادی زیادی پرونده موقت از بناها و آثار تاریخی جهت طرح در شورای جهانی ارسال می‌شوند که بافت تاریخی دهدشت و آثار برجسته تنگ سولک از کهگیلویه و بویراحمد جهت بررسی و پیشنهاد شده است.
دادی نزاد افزود: با بررسی کارشناسی در شورای کشور در صورت دارا بودن شاخص‌های لازم پرونده‌سازی و جهت ثبت جهانی ارسال می‌شوند.
جهانبخش احمدی نیز در پاسخ به جاذبه های گردشگری در منطقه کهگیلویه گفت: چند نقطه پیشنهادی در مناطق بلوط بنگان، قلعه دختر ،نگین راک و قلعه تاریخی سرپری را در دستور کارداریم و مراحل مقدماتی ومطالعاتی آن را انجام می دهیم.
احمدی در مورد ورود بخش خصوصی در حوزه گردشگری تصریح کرد: اگر بخش خصوصی پاپیش بگذارد ما در بحث واگذاریها وتسهیلات وزیر ساخت ها به کمک بخش خصوصی می رویم و با قدرت بخش خصوصی را حمایت می کنیم.
۲ ۳ ۸ ۷ ۶ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۵ ۱۳ ۱۴ ۱۵ IMG_0042 IMG_0047 IMG_0052 IMG_0054 IMG_0079 IMG_0075 IMG_0072 IMG_0069 IMG_0067 IMG_0063 IMG_0061 IMG_0059 IMG_0058 ۱
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تعداد صندلی های خالی از دولتی ها و ملتی ها بیشتره.. چرا؟
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1