تاریخ انتشار
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۴۴۴۰۳۵
کبنا گزارش می دهد

نشست کارگروه بانک های گچساران/ صحبت های تکان دهنده روسای بانک ها گچساران در خصوص مصرف منابع گچساران در استان های دیگر/ آیا سید ناصر پیگیری می کند؟(فیلم، تصاویر)

۴
۱
صحبت های تکان دهنده روسای بانک های گچساران از مصرف منابع این شهرستان در استان های دیگر کبنا ؛جلسه کار گروه بانک‌های شهرستان گچساران باحضور فرماندار گچساران، مهرزاد اکبری دبیر شورای هماهنگی بانک های گچساران جمعی از روسای بانک های گچساران درسالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست فرماندار شهرستان گچساران اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسه هم اندیشی با مسئولان بانک‌ها بوده است.
روانبخش دیهیمی خوب افزود: شاهرگ حیاطی چرخه تولید بانک‌ها هستند. اگر در این زمینه سهل انگاری شود چرخه از کار می افتد وآمار و ارقام نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم هنوز خود را به عنوان شهر صنعتی معرفی کنیم، انتظار هست با کارگاه‌های تولیدی، به ویژه زودبازده‌ها همکاری شود.
دیهیمی خوب عنوان کرد: علاوه بر شرکت نفت و شرکت‌های اقماری از جمله چمشیر و پتروشیمی، فروشگاه‌های بزرگ مثل کوروش هم حساب‌هایشان در گچساران نیست و منابعشان به جای دیگری می‌رود.
درادامه رئیس حوزه بانک های ملی شهرستان های گچساران،باشت و بهمئی در خصوص مصوبه جدید دولت مبنی بر «ارائه تسهیلات بدون ضامن» اظهار کرد: تعداد شاغلین در شهر ما پایین است و از نظر اعتبارسنجی، افراد اعتبار پایینی دارند.
مهرزاد اکبری افزود: 50 درصد نمره اعتبارسنجی افراد شامل چگونگی بازپرداخت تسهیلات گذشته‌ی فرد است. افرادی که در رتبه‌های C، B، A قرار می‌گیرند شرایط بهتری دارند و افرادی که نمره اعتبارسنجی آنها در رنج E و D است، شرایط «تسهیلات بدون ضامن» به آنها تعلق نمی‌گیرد.
وی افزود: خیلی از شاغلین شهرستان دریافتی کمتر از 5 میلیون دارند و به همین دلیل ما گاها مجبوریم 2 ضامن از افراد بخواهیم.
در ادامه رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان گچساران اظهار کرد: این صندوق تفاهم نامه‌های زیادی با دستگاه‌های اجرایی دارد که حدود 70 تفاهم نامه است.
ارسلان عرب پورافزود: با این حال تفاهم نامه‌ها در شهرستان متفاوت است؛ در اشتغال روستایی، حمایت از زندانیان آزاد شده، مدارس غیرانتفاعی، بنیاد شهید تفاهم نامه داریم. در خصوص تبصره‌ای در رابطه با جهاد کشاورزی، شهرستان به خوبی از آن استفاده نکرد. انتظار داریم اداره کار همکاری کنند تا کشاورزهای روستایی بتوانند برای وام و ثبت نام در سامانه کارا اقدام کنند.
عرب پور عنوان کرد: وام‌های قرض الحسنه بر اساس مصوبه بانک مرکزی امکان استمهال ندارند، برخی از افرادی که برای امهال آن مراجعه می‌کنند، فایده‌ای ندارد و کاری از پیش نخواهند برد چرا که امهال آن ممنوع است.
وی گفت: اشتغال زایی از طریق سرمایه گذاری مشارکت‌های اجتماعی، موجب می‌شود با مشارکت مردم تسهیلات خوبی داده شود.
عرب پور تصریح کرد: آقای وزیر قول دادند 400 میلیارد تومان اعتبار مسئولیت‌های اجتماعی شهرستان گچساران، تخصیص می‌دهند که هنوز خبری از آن نشده است، اگر این اعتبار پیگیری شود و به شهرستان بیاید، گره گشایی زیادی می‌کند. خیلی از دوستانی که به دنبال اشتغال زایی  و تولید در شهرستان هستند، به تولید هم رسیده‌اند ولی از طرف دستگاه‌های اجرایی حمایت نمی‌شوند. شرکت تولیدی دستمال کاغذی با 20 نیروی خانم که همگی تحت پوشش کمیته هستند، همه محصولاتش را دپو کرده، خریدار ندارد، خودشان در شهرستان بصورت خرده، مغازه به مغازه سر می‌زنند و به فروشگاه‌ها می‌فروشند، حداقل دستگاه‌های اجرایی تولیدی این شرکت را نخریده است، اگر این شرکت‌ها در شهرستان حمایت می‌شدند، مشکل فروششان هم حل می‌شد.
معاون فرماندار در این نشست عنوان کرد: بسیاری از شرکت ها، کارگاه های های فعال در سطح شهرستان گچساران لیست بیمه شان را به اسم فامیل ها و بستگانشان تنظیم کرده و حق بیمه را دراستان های دیگر پرداخت می کنند که این موضوع احجاف و بی عدالتی می باشد.
گفتنی است: چه کسی باید پاسخگو و پیگیر در خصوص موضوعات مطرح شده و حقوق مردم گچساران باشد.
آیا نماینده مردم گچساران و باشت پیگیر 400 میلیارد تومان اعتبار مسئولیت‌های اجتماعی شهرستان گچساران از وزیر نفت می باشد؟







 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی مرخص هستن و همچنان در حال معرفی کتاب خودسونن
جمال
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت میزنید .تا الان کجا بودید میگفتید تاجگردون شق القمر میکنه. میر شکار است .حالا بعد از ۸ سال حرف میزنید . به قرآن حق شما مهد کودک هم نیست .بابا بروید کنار تا یک جوان با ایده بیاد .
احمدی
Iran, Islamic Republic of
اولا به این ریس که خودشو رییس حسابداری نفت منطقه میشناسد بگین به عنوان یک رییس فارسی وخوانا صحبت بکنه ودرثانی کی گفته شهر مختص توست شهر متعلق به کل مردم شریف ونجیبگچساران میباشد جنابعالی خدمتگذار این مردم شریف هستی نه مالک وتام الصاحب🙋😫
گچساران
Iran, Islamic Republic of
رئیس خوش اخلاق ومردم دار بانک تجارت حاج ساجدی لیاقت مدیر کلی بانک تجارت استان رو دارن
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1