کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست شورای اداری شهرستان گچساران برگزار شد

بگو مگوی جنجالی معاون و مدیر در جلسه شورای اداری گچساران (+فیلم، تصاویر)

29 دی 1400 ساعت 18:36

نشست شورای اداری شهرستان گچساران با حضور فرماندار گچساران، اعضای شورای تأمین و روسای ادارات درسالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در بحث استفاده شخصی از خودروی ها اداری لازم است که این مهم هم مدنظر ادارات قرار گیرد و مدیران نبایستی خارج از وقت اداری از خودروی اداره استفاده کنند مگر در موارد ماموریت ها.


نشست شورای اداری شهرستان گچساران با حضور فرماندار گچساران، اعضای شورای تأمین و روسای ادارات درسالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز: فرماندار گچساران در جلسه شورای ادرای گچساران اظهار کرد: برگزاری هر جلسه‌ای با توجه به شرایط کرونایی نباید به بیش از 2 ساعت کشیده شود به هرحال لازم است وقت به خوبی مدیریت شودبه نوبه خودم نیز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به همه عزیزان تبریک عرض  می‌کنم.
روانبخش دیهیمی خوب افزود: تاکید می‌کند که تزیین ادارات دردهه فجر را داشته باشیم اگرچه مدیران نباید خودشان را جدا از اداراتی بدانند که به شکلی متولی اصلی این دهه هستند، باید همه دراین کار دخیل باشیم و شایسته است در هر اداره‌ای کارگروهی تشکیل شود و گزارشات این کارگره نیز مرتباً به فرمانداری جهت ارزیابی ارسال شود، هرچند ادارات برتر نیز مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
 دیهیمی خوب بیان کرد: بحث کرونا را باید جدی گرفت و رعایت دستورالعمل‌ها هم درادارات  الزامی است، متاسفانه برخی ادارات  دراین خصوص کم کاری می‌کنند که انتظار داریم عزیزان نیز به این موارد توجه لازم را داشته باشند، متاسفانه برخی ادارات نیز ارباب رجوع را به فرمانداری ارجاع می‌دهند هرچند تاکید داشته‌ایم که ادرات کار ارباب رجوع را به این اداره و یا آن اداره پاس ندهند.
فرماندار گچساران تصریح کرد: مسئولین در انجام کار ارباب رجوع صداقت داشته باشند، و درچارچوب قانون سعی کنند مشکلات مردم را برطرف کنند، امروز از یک اداره رصد کردیم که مدیر در طول هفته یا مرخصی بوده و یا غیبت داشته است، متاسفانه مدیر به جای اینکه در اداره‌اش حضور داشته باشد و کارش را انجام دهد فقط دنبال رایزنی و واسطه می‌گردد.
وی تصریح کرد: اولاً تغییر و تحول لازمه هر کاری است و هر روز زندگی ما دارای تغییر و تحول است، شمای مدیر به جای اینکه تهران بروید و به دنبال واسطه بگردید در اداره بمانید و کار کنید، چه کسی گفته است شما نباشید؟ و ما به چه کسی هم گفته‌ایم که نباشید، اگرچه  بارها بیان کرده‌ایم که با جدیت کار کنید.
فرماندار گچساران بیان کرد: بانید این دولت، دولت انقلابی و میدانی است و کسی را می‌خواهد که پای کار باشد، وقتی مدیری یک هفته در اداره‌اش نباشد، هیچکسی نمی‌تواند هم حمایت کند و هر کسی هم بخواهد حمایت کند پس خیانت کرده است و انتظارم این است عزیزان مدیران پای کار باشند و به شایعات هم توجه نکنند به هرحال تغییر و تحول در هر اداره‌ای یک امر طبیعی است.
وی عنوان کرد: با توجه به سرکشی که از ادارات کرده‌ام بالای 80 درصد ادارات نظمی زیر صفر دارندبه قولی منفی، مدیران محترمی که هر شب و روز ادعای مدیریت دارید که فلان و بهمان کرده‌اید در کارهایتان دقت کنید و نترسید، پس اگر کاری خلاف است انجام ندهید چرا که باید پاسخگو باشید.
دیهیمی خوب درادامه اظهارکرد: اداراتی که در بحث واگذاری زمین‌های کشاورزی دخیل هستند باید جواب بدهند و فکر نکند اگرمدیری هم تغییر کرد دیگر پاسخگوی از او ساقط می‌شود، مدیر در هر زمانی باید پاسخگو باشد زمین‌هایی که واگذار شده را مرتباً رصد می‌کنم اگر زمین‌هایی که واگذار شده خارج از موارد قانونی باشد باید جوابگو باشد و هرکسی در هر لباسی که می‌خواهد باشد.
فرماندارگچساران تصریح کرد: نکته بعد اینکه برخی  ادارات در ارسال گزارشات طرح‌ها کاهلی می‌کنند، توقع این است که به طور دقیق مشخص کنید که پروژه‌ها در چه وضعیتی هستند و تشکر می‌کنم از برخی ادارات که به چنین مواردی توجه لازم را دارند.
وی افزود: در بحث استفاده شخصی از خودروی‌ها اداری لازم است که این مهم هم مدنظر ادارات قرار گیرد و مدیران نبایستی خارج از وقت اداری از خودروی اداره استفاده کنند مگر در موارد مأموریت‌ها.
 فرماندارگچساران اظهارکرد: برخی مدیران در شهرستان کاری انجام می‌دهند که دردسر برای مردم است، باورکنید برخی مواقع مدیری کاری انجام می‌دهد که پنج اداره باید دخیل بشوند که این اشتباه را پاک کنند، وقتی هدف خدمت کردن باشد حداقل از مسیر قانونی حرکت کنید تا ما هم بتوانید حامی شما در جهت خدمت رسانی باشیم، هرچند برخی مدیران در سطح شهر مشکلاتی را بوجود آورده‌اند که به راحتی هم حل نخواهد شد.
وی عنوان کرد: توجه کنید جلسات تودیع و معارفه‌ها وجود دارد و لازم است در خود ادارات برگزار شود و خارج از اداره نیز هیچ عزیزی حضور پیدا نکند، اما بحث هدایایی که قرار بود شهرداری برای خانواده شهداء تدارک ببیند، اینکه وقتی در جلسات مصوب می‌شود باید عمل شود، اگر واقعاً کاری خارج از قانون است تقبل نکنید و اگر منع قانونی هم ندارد نیز کم کاری نکنید. بنابراین عزیزان هرقولی می‌دهید پس پای قولتان بمانید.
دیهیمی خوب عنوان کرد: ادارات وظایف خود را به خوبی انجام دهند و نباید ارباب رجوع را به فرمانداری روانه کنید، یا با پاس کاری مراجعان به ادارات دیگر موجبات ناراحتی آنها را فراهم کنید، باید به قانون کار خود اشراف داشته و پاسخگوی ارباب رجوع باشید و از تلف کردن وقت دیگران خودداری کنید.
وی ادامه داد: مدیر اداره‌ای از روز شنبه تا دوشنبه مرخصی بوده و تاکنون نیز غایب است، فقط به دنبال رایزنی برای ماندن در پست خود نباشید، تغییر و تحول لازمه کار است و بجای اینکه دنبال رایزنی هستید و یک هفته در ادارات خود غایب، باید به وظایف خود در محل کار بپردازید و به شایعات توجه نکرده و پای کار بوده تا رسالت خود را به خوبی انجام دهید. 
فرماندار گچساران با اشاره به بازدید از ادارات خاطرنشان کرد: در بازدیدهای انجام گرفته از ادارات نظم بالای ۸۰ درصد آنها زیر صفر است که این دقت و تلاش بیشتر مدیران را طلب می‌کند.
دیهیمی خوب در پایان خاطر نشان کرد: بحث اشتغال سه درصد معلولین در آزمون پتروشیمی گچساران طبق نقل قولی که شنیده‌ام که قول داده‌اند که پیگیری و برطرف شود اما تاکنون هم هیچ سندی در این خصوص به دست ما نرسیده است، درحد نقل و قول و در فضای مجازی گویا این مشکل مرتفع شده است. نکته آخر اینکه  دلیل غیبت مدیران درجلسات مشخص شود و از عزیزان قول گرفته‌ام که فقط مدیران ادارات در جلسات حصور داشته باشند.
در ادامه رئیس دادگستری گچساران اظهار کرد: باید در راستای عمران و آبادی شهرستان در این‌جلسات تصمیم گیری و اقدامات عملی شود، مدیران باید در انجام وظیفه خود اشراف کامل داشته باشند.
رهام دیانت افزود: مدیران ادارات به طور دوگانه عمل و برخورد نکنند تا به دولت و بیت المال  خسارت وارد نشود، ساخت و ساز غیراصولی و ایمنی  بر روی کانال آب مرکز شهر که حکم تخریب آن صادر شده است.
دیانت خاطر نشان کرد: استفاده از خودروی اداری در خارج از تایم اداری آنهم برای استفاده شخصی خلاف است و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.
وی تصریح کرد: مشاهده شده در بعضی اداراتشان و منزلت رئیس اداره حفظ نمی‌شود بطوریکه اعلام می‌شود مدیر اداره امروز یا فردا برکنار می‌شود و حتی آبدارچی اداره همشان و منزلت رئیس اداره را رعایت نمی‌کند.
دیانت عنوان کرد: بعضی از قهوه خانه‌ها تا 3 شب باز و محل تجمع می‌باشند که بدستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قهوه خانه‌ها باید تا ساعت 12 شب باز باشند در صورت تخلف با آنان برخورد قانونی می‌شود.
 در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز با اشاره به تلاش بسیار کادر درمان در راستای مبارزه با کرونا گفت: بیش از دوسال بهداشت و درمان با مسئولان در حال مبارزه با کرونا هستند ولی همچنان شاهد رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی شهروندان هستیم.
محمد صادق رضایی بیان کرد: اغلب دو نوع واکسن در دسترس بود و مدت محدودی واکسن آسترازنکا در کل کشور در دسترس نبود ولی در حال حاضر این کمبود برطرف و این واکسن نیز در حال تزریق است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به بستری 3 بیمار کرونایی و شناسایی یک مورد سویه امیکرون در شهرستان خاطرنشان کرد: در بهبهان از ۵ مورد نمونه کرونا مثبت ۴ مورد امیکرون بوده است، باید مردم از شرکت در تجمعات خود داری کرده تا شاهد همه گیر شدن سویه امیکرون در گچساران نباشیم.
رضایی با عنوان اینکه شهروندان برای تزریق دوز یادآوری خود زودتر اقدام کنند، ادامه داد: در گچساران افزون بر 61 هزار و 469 مورد تست از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که 17 هزار 760 مورد شناسایی، 228 بیمار کرونایی فوت و 17 هزار و 498 بیمارکووید 19 بهبهود یافتند.
 وی با اشاره به اینکه در گچساران هیچ گونه کمبود واکسن وجود ندارد، اضافه کرد: تا پایان 28 دی ماه سالجاری افزون بر 196 هزار و 607 دوز واکسن کرونا به شهروندان این شهرستان تزریق شده که از این میزان 89 هزار و 787 مورد دوز اول، 83 هزار و 38 مورد دوز دوم و 23 هزار و 782 مورد دوز سوم (یادآوری) بوده است.

گفتنی است: فرماندار تاکید کرد که علت غیبت مدیرانی که در جلسه حضور ندارند بررسی به فرماندار اعلام شود.
بگومگوی و بحث نشاطی معاون فرماندار گچساران با ارسلان عرب پور مدیر صندوق کارآفرینی امید بر سر عدم برگزاری کارگروه اشتغال بود.
دیهیمی خوب در این نشست با اشاره به اینکه بزودی تودیع و معارفه بیشتری خواهیم داشت پس آیین تودیع و معارفه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد اندک و در همان اداره برگزار شود.
در روزهای آینده باید شاهد تغییرات وسیعی از مدیران باشیم.
عدم حضور مهرداد کاهکش مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و حسن عنبریان رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز از نکات مشهود این جلسه بود، باید دید که مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در جلسات شهرستان حضور پیدا خواهد کرد؟









 


کد مطلب: 443701

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/443701/بگو-مگوی-جنجالی-معاون-مدیر-جلسه-شورای-اداری-گچساران-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1