کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

نشست ستاد مقابله با کرونا/ امیکرون چگونه وارد گچساران شد؟/ ایام کرونا بر پزشک گچسارانی چگونه گذشت؟/ تجلیل از پزشکان مدافع سلامت(+فیلم، تصاویر)

27 دی 1400 ساعت 22:16

تا پایان ۲۶دی ماه سال‌ جاری افزون بر ۱۹هزار و ۱۸۵ دانش آموز (۱۲الی۱۸ سال) واکسن کرونا را دریافت کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۱۵ نفر دوز اول و ۹ هزار و ۷۰ نفر نیز دوز دوم بوده است



رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در جلسه ستاد مبارزه با کرونا گچساران اظهار کرد:  تا کنون ۶۱ هزار و ۳۷۹ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها 17 هزار و 755مورد آنها مثبت بوده است.
صادق رضایی افزود: 17هزار و 496 بیمار مبتلا به کرونا در گچساران تا کنون بهبود یافتند.
رضایی با اشاره به فوت ۲۲۸نفر از شهروندان گچساران از ابتدای شیوع بیماری منحوس کرونا، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۳ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی در این شهرستان قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.
رضایی با اشاره به اینکه تا کنون ۸۳ درصد از شهروندان گچساران واکسن کرونا را دریافت کردند، اظهار کرد: در این شهرستان تا کنون ۱۹۵ هزار و ۱۴۲مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است تزریق واکسن در کاهش فوتی و مبتلایان بسیار تاثیرگذار است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: از این تعداد افزون بر ۸۹هزار و ۶۸۸ مورد دوز اول و ۸۲ هزار و ۸۴۴ مورد دوز دوم بوده است.
رضایی با اشاره به اینکه شهروندان برای تزریق دوز یاد آوری واکسن هرچه زودتر اقدام کنند، گفت: افزون بر ۲۲هزار و۶۱۰ مورد دوز یاد آوری واکسن در گچساران تزریق شده است.
وی با عنوان اینکه جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال در گچساران ۱۰هزار و ۸۷۱ نفر می باشد، افزود: تزریق واکسیناسیون دانش آموزان ( ۱۲ الی ۱۸ سال ) در شهرستان مانند دیگر نقاط کشور در حال اجراست.
وی تصریح کرد: تا پایان ۲۶دی ماه سال‌ جاری افزون بر ۱۹هزار و ۱۸۵ دانش آموز (۱۲الی۱۸ سال) واکسن کرونا را دریافت کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۱۵ نفر دوز اول و ۹ هزار و ۷۰ نفر نیز دوز دوم بوده است.
وی افزود: تزریق واکسن و دز یادآوری آن بر روی سویه های کرونا تاثیرگذار بوده و آمار فوت و مبتلایان به این بیماری کاهش چشمگیری داشته است.
 رضایی با اشاره به اینکه تمام آزمایشات افراد مشکوک جهت تشخیص امیکرون به تهران ارسال می شود، بیان کرد: یک مورد مبتلا به سویه امیکرون در گچساران شناسایی شده که این فرد بعلت ارتباط و رفت و آمد به استان خوزستان مبتلا به امیکرون شده است  ولی خوشبختانه افراد خانواده این بیمار همگی سالم هستند.
وی عنوان کرد: شهروندان استفاده از ماسک را کنار گذاشته و دیگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نباید بگذاریم پیک‌ جدید به وجود آید.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد: باید از تجمعات در مراسمات بخصوص تودیع و معارفه ها و دیگر مراسمات خودداری کرد و پروتکل ها بیشتر از گذشته رعایت شوند.
فرماندار گچساران در این جلسه با تقدیر و تشکر از کادر درمان، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون کادر درمان با زحمات بی وقفه خود برای صیانت از جان شهروندان تلاش کردند.
روانبخش دیهیمی خوب بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام دهه فجر باید در برگزاری برنامه های این رویداد بزرگ تدابیر لازم اندیشیده شود.
دیهیمی خوب افزود: طبق رنگ بندی شهرستان دایر شدن نمایشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع می باشد.
گفتنی است: دراین جلسه از زحمات پزشکان متخصص بیماری‌های عفونی گچساران دکتر کیانی و دکترمحمدی و  زحمات تعدادی از اعضای ستاد مبارزه با کرونا گچساران با اهدای لوح تجلیل شد.













 

 
 


کد مطلب: 443627

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/443627/نشست-ستاد-مقابله-کرونا-امیکرون-چگونه-وارد-گچساران-ایام-پزشک-گچسارانی-گذشت-تجلیل-پزشکان-مدافع-سلامت-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1