تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۴۴۳۵۵۸
نشست کمیته تخصصی ستاد تسهیل و موانع تولید شهرستان گچساران برگزار شد

ن/ وقتی که نماینده نفت، اشک سرمایه گذار را در آورد/ عدم آشنایی رئیس سازمان صمت با مسائل ایمنی و قوانین صنعت نفت (+تصاویر، فیلم)

۴
۱
ناله های صاحب کارخانه آجر گچساران از عدم وصل گاز ترش برای کوره کارخانه توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران کبنا ؛جلسه کمیته تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گچساران با حضور سید احسان عسگری معاون اقتصادی استاندار، روانبخش دیهیمی خوب فرماندار گچساران،سالار حسین پور رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، موسوی جهان آباد رئیس شهرک های صنعتی استان، حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی استان، نمایندگان نفت(حسن عنبریان رئیس روابط عمومی، شهباز صفری رئیس hse، هاشم پورانفر نماینده حقوقی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران) و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 به گزارش کبنا، یکی از دستورات جلسه کمیته تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گچساران تامین و وصل گاز ترش کارخانه آجر قصر گچساران بود.
رئیس کارخانه آجر قصر در این نشست عنوان کرد: بعلت قطع گاز ترش کوره آجرپزی توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و هزینه بسیار بالای گازشیرین این کارخانه توان ادامه تولید را ندارد و عملا چندسالی است  کارخانه تعطیل می باشد.
وی بیان کرد: برای کوره این کارخانه به طور رایگان به مدت 17 سال از گاز ترش استفاده کرده ام.
عباسی نژاد عنوان کرد: در این کارخانه 42 کارگر مشغول بکار بودند که بیمه آنها را پرداخت می کردم .
وی از نمایندگان نفت خواستار وصل مجدد گاز ترش برای کوره آجر پزی شد.
البته قابل ذکر می باشد در حالی که این کارخانه چسبیده به روستای کمبل و نزدیکی روستای آبشیرین می باشد حتی یک نفر کارگر از این دو روستا در این کارخانه مشغول به کارنمی باشد. 
     در ادامه رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در خصوص مشکل کارخانه آجرقصر گچساران عنوان کرد: تمامی اراضی و تاسیسات، تجهیزات اموال شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در اختیار شرکت ملی نفت ایران می باشد.
حسن عنبریان افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اجازه و حق واگذاری اراضی وتجهیزات و..... بدون اجازه از شرکت ملی نفت ایران را ندارد و هرگونه اجازه در این خصوص بر عهده شرکت ملی نفت ایران می باشد.
عنبریان تصریح کرد: ما موظف به رعایت و اجرای دستورالعمل های شرکت ملی نفت ایران هستیم.
در ادامه رئیس واحد بهداشت و ایمنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در خصوص وصل  گاز ترش برای استفاده کارخانه آجرعنوان کرد: استفاده از گازترش کاملا غیر ایمنی است.
شهباز صفری افزود: با توجه به اینکه گاز ترش همراه با میعانات گازی است منجر به آتش سوزی و انفجار می شود.
صفری گفت: سال گذشته استفاده از گاز ترش در یکی ازآشپزخانه های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران موجب انفجار،آتش سوزی و مصدوم شدن تعدادی از کارگران شد.
رئیس واحد  HSEشرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: استفاده از گاز ترش کاملا غیر ایمنی و بسیار خطرناک است و طبق دستورالعمل شرکت ملی نفت ایران استفاده از گاز ترش ممنوع و کلیه گازهای ترش منطقه قطع و جمع آوری شده است.
صفری تاکید کرد: لازم است که کارخانه آجر گچساران برای کوره خود همانند دیگر کارخانجات آجر کشور از گاز وسوخت استاندارد استفاده کند.
البته یکی از نکات عجیب این نشست بی اطلاعی و عدم آشنایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از دستورالعمل های ایمنی و قوانین صنعت نفت بود.
در حالی که نمایندگان نفت در این نشست بطور قاطغ و شفاف عنوان کردند:  وصل گازترش برای کارخانه آجر به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد و از نظر ایمنی بسیار خطرناک می باشد ولی سالار حسین پور رئیس سازمان صمت استان در کمال تعجب در حالی که بنظر میرسید هیچ آشنایی با مسائل ایمنی و قوانین و...نفت ندارد، بدون درنظر گرفتن عواقب موضوع اصرار به تهیه گازترش برای کارخانه آجر شد این در حالی است که این کارخانه به مدت 17 سال بطور رایگان از گاز ترش استفاده کرده است، صاحب کارخانه آجر باید پیش بینی این موضوع سوخت کوره آجر پزی را میکرد تا امروز برای سوخت کوره آجر پزی خود با مشکل مواجه نشود.
















 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سیدفخرالدین موسوی
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شرکت نفت خودش رو داره یک تافته ی جدا بافته از دیگر ادارات و شرکتهای در حال خدمت به ایران میدونه.پنجاه سال روستاهای کمبل ،آبشیرین،و بخشی از شهرستان گچساران از گاز ترش در منازلشون استفاده کردن و هیچ اتفاقی حتی برای یک نفر نیوفتاد حالا چطور شده که برای یک کارخانه ه ای که هفده سال سلامت از این گاز استفاده کرده و هیچ اتفاقی در این هفده سال برایش نیوفتاده خطرناک شده؟
اهالی کنبل
Romania
متاسفانه فرد /ر از بیت المال ۱۶ سال استفاده کرده ارسالی پول نداده واز طرفی یک نیروی بومی استفاده نکرده همه کارگرا افغانی هستند میگه بیمه دارند
Iran, Islamic Republic of
Iran, Islamic Republic of
سلام.سالار حسین پور از سرمایه گذار حمایت کرد وگفت اگر راهی هست مشکلش برطرف کنید .فیلم خودتون من دیدم.خبرنگار ری هم اخلاق حرفه ای دارد.واقعا چرا؟این همه تخریب؟ خدا هم هست.
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1