کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پی نزاع دسته‌جمعی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

درخواست نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد؛ با عوامل نزاع یاسوج برخوردی عبرت‌آموز صورت بگیرد / قانون گردن اشرار را می‌شکند / هشدار می‌دهم ( + فیلم)

15 شهريور 1400 ساعت 17:32

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم به شدت ناراحت هستند احساسات آنها جریحه دار شده همه عوامل باید دستگیر شوند مخصوصاً کسانی که سر و صورت خود را پوشانده به گونه‌ای برخورد شود تا برای همیشه درس عبرت بگیرند. 


 اخیراً فیلمی از درگیری دسته‌جمعی در یکی از خیابان‌های شهر یاسوج در فضای مجازی منتشر شد که در آن فیلم افرادی به طور وحشیانه‌ و شرورانه شخصی را به هر دلیلی با چوب می‌زدند، بلافاصله بعد از پخش فیلم این نزاع دسته‌جمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار کیقباد مصطفایی فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک فقره نزاع مسلحانه در شهر یاسوج خبر داد و گفت: فرد ضارب به همراه ۲ نفر از همدستانش کمتر از ۴ ساعت پس از وقوع نزاع در کوه‌های اطراف شهر یاسوج دستگیر شدند.
به گزارش کبنا، سردار «کیقباد مصطفایی» در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع مسلحانه صبح امروز در بلوار امام خمینی (ره) شهر یاسوج بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
 وی افزود: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد، چند نفر از اراذل و اوباش، فردی را در خیابان با سلاح گرم و سرد به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و قبل از حضور ماموران از محل متواری گردیده‌اند.
 مصطفایی بیان داشت: با توجه به اقدامات اوباش گرانه متهمان و ایجاد رعب و وحشت و جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه، با تاکید فرمانده انتظامی استان، ضمن هماهنگی با مقامات قضائی، موضوع در دستور کار ویژه ماموران پلیس‌های اطلاعات و آگاهی استان قرار گرفت. 
این مقام ارشد انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات تخصصی، فرد ضارب و ۲ نفر از همدستانش را در کوه‌های اطراف شهر یاسوج شناسایی و دستگیر و یک قبضه قمه به کار رفته در نزاع را نیز از آنها کشف و ضبط نمودند.
  فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های اولیه به بزه انتسابی معترف و علت و انگیزه را خود اختلافات ملکی فی ما بین عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر همدستان متهم در دستور کار قرار دارد و پلیس با کسانی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قاطع و قانونی بعمل خواهد آورد.
 به گزارش کبنا، همچنین، حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از برخورد قاطع و سریع با عوامل نزاع اخیر یاسوج خبر داد و اظهار داشت: دستگاه قضایی نسبت به هر عمل مجرمانه در سطح کهگیلویه و بویراحمد با حساسیت تمام وارد عمل شده و به صورت جدی و در اسرع وقت با مجرمین در هر لباس و با هر نوع گرایش و در هر منطقه به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس هفتمین مرحله طرح امنیت اجتماعی را با حضور میدانی و با مشارکت نیروی انتظامی در سطح استان آغاز کردیم و برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش، خودروهای پلاک مخدوش، کافی شاپ‌های متخلف خواهیم داشت و قاضی مسعودی نیز حضور میدانی در این خصوص دارد.
 وی در پاسخ به این سؤال که رسیدگی به نزاع اخیر یاسوج چه زمان طول خواهد کشید تا درس عبرتی برای مجرمین دیگر باشد یادآور شد: شما را به پرونده چرام ارجاع می‌دهم که تنها ظرف ۴ ماه کیفرخواست آن صادر شد.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مجرمین خشن بدانند که از هر نوع تسهیلاتی در زندان محروم خواهند بود و از مرخصی و سایر تسهیلات خبری نیست.
 وی گفت: دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشراف کامل و جدیت و قاطعیت درس عبرتی به اراذل و اوباش و عربده کشان و کسانی خواهد داد که از سلاح گرم و سرد استفاده می‌کنند.
 نگین‌تاجی با بیان اینکه نزاع اخیر یاسوج مربوط به اختلاف ملکی بوده و برخی عوامل دستگیر شده و یک نفر نیز فراری است تاکید کرد: پس از تفهیم اتهام و تکمیل پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن حکم این پرونده صادر خواهد شد.
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز ( دوشنبه 15 شهریورماه 1400) برخی از مردم منطقه شرف آباد یاسوج که برای دادخواهی به دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده بودند، خواستار برخورد شدید و قانونی با مجرمین شدند و بیان می‌کردند: تنها مطالبه ما این است که در چارچوب قانون با این فرد به سختی برخورد شود.

    

فیلم) در خواست امام جمعه یاسوج از مردم و دستگاه‌های مربوطه

آیت الله سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این نزاع دسته‌جمعی، اظهار داشت: دوران قلدری و شرارت و عربده‌کشی گذشته و منسوخ شده است.
 حسینی گفت: همه طرف‌های درگیر که اختلاف دارند باید در اسرع وقت به مراجع قضایی مراجعه کنند و وظیفه همه تمکین به قانون است درگیری و دعوا در کوچه و خیابان به خاطر اختلافات قابل قبول نیست.
 نماینده ولی‌فقیه افزود: فیلمی که دیدیم یک نفر را زیر چوب و چماق مورد ضرب و شتم قرار داده مصداق بارز شرارت است خواهان برخورد قاطع و سریع با چنین حرکت‌هایی هستیم قطعاً این موضوع را دنبال خواهیم کرد و به دنبال اشد مجازات از سوی دستگاه قضایی خواهیم بود. 
 وی گفت: به همه هشدار می‌دهیم به شما نیز می‌گوییم اگر بخواهید عملی خلاف قانون را در تلافی انجام دهید، تعارفی نداریم، اشد مجازات برای افرادی است که وحشیانه دست به تفنگ می‌برند و در روز روشن و در انظار عمومی قلدری و گردن کشی می‌کنند قطعاً قانون گردن و دست آنها را خواهد شکست. 
نماینده ولی‌فقیه با هشدار به کسی که بگوید فلانی و فلان دستگاه را خریده‌ام و اینگونه گردن کلفتی کند یادآور شد: حرف بی اساس و مفتی است که می‌زنند اینگونه نیست که یک فرد آلوده و شرور بگوید هر کاری بخواهیم انجام می‌دهیم اینها تنبیه خواهند شد و دستگاه قضا جدی بوده و سهل انگاری هم پذیرفتنی نیست.



 وی با تاکید بر این که هرگونه مماشات را نخواهیم پذیرفت افزود: صحنه بسیار زشت و زننده بود و برای ما قابل پذیرش نیست تا درس عبرتی باشد هر کسی حرفی دارد از طریق دستگاه قضا به محاکم قضایی و حقوقی پی‌گیری کند با چوب و چماق نمی‌توان حقوق خود را گرفت.
 حسینی افزود: شما را هم دعوت به آرامش می‌کنیم بدانید از طرف محاکم قضایی و دادگستری برخورد خواهد شد.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد سپس در تماس تلفنی با دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم به شدت ناراحت هستند احساسات آنها جریحه دار شده همه عوامل باید دستگیر شوند مخصوصاً کسانی که سر و صورت خود را پوشانده به گونه‌ای برخورد شود تا برای همیشه درس عبرت بگیرند. 
وی با بیان این که حرکت غیر انسانی است خاطرنشان کرد: یکی از مجازات‌هایی که می‌توان برای چنین افرادی در نظر گرفت تبعید است آنها را از این شهر و دیار به دورترین نقاط بفرستند تا دیگر دست به چنین اعمال وحشیانه‌ای نزنند.


کد مطلب: 438692

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/438692/درخواست-نماینده-ولی-فقیه-کهگیلویه-بویراحمد-عوامل-نزاع-یاسوج-برخوردی-عبرت-آموز-صورت-بگیرد-قانون-گردن-اشرار-می-شکند-هشدار-می-دهم-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1