تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۲۱
کد مطلب : ۴۲۱۸۹۸
الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

هیچ کمبودی به لحاظ اقلام اساسی مورد نیاز در بازار کهگیلویه و بویراحمد نداشتیم

۰
فایل مرتبط کبنا ؛یکی از موضوعاتی که معمولاً مطرح می‌شود و حواشی زیادی هم به دنبال دارد، بحث تنظیم بازار است که گاهی مطالبی در نقد تنظیم بازار در رسانه‌ها منتشر می‌شود. دو سالی است که وظیفه تنظیم بازار از دوش سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها برداشته شده و بر عهده سازمان صمت نهاده شده است. اما سازمان جهاد کشاورزی وظیفه تأمین مواد غذایی از جمله مرغ و گوشت و... را برعهده دارد. بعضی‌ها بی‌اطلاع از اینکه دیگر سازمان جهاد کشاورزی وظیفه تنظیم بازار را ندارد به نقد از این سازمان می‌پردازند.
الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: در سال‌های قبل بحث تنظیم بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بود و حدود دو سالی است که تنظیم بازار بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است. نظارت بر بازار و تنظیم آن بر عهده این سازمان است، اما تولید اقلام مورد نیاز مردم از جمله مرغ، گوشت و... در استان‌ها به تبع وزارتخانه‌ها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: در سال قبل، گوشت مرغ بالغ بر 12 هزار و 540 تن و گوشت قرمز 15 هزار و 600 تن ما تولید کردیم. در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر که مصارف گوشت بالا بود، ما هیچ کمبودی نداشتیم.
تاج‌الدینی گفت: تولید، تولید بسیار خوبی بود که علاوه بر توزیع در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، توانستیم ذخیره سازی خوبی هم داشته باشیم. حدوداً 334 تن گوشت سفید ذخیره سازی و توزیع کردیم. همچنین 134 تن گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی ذخیره سازی شد و الحمدالله به خوبی نیاز بازار را پاسخ دادیم. و کمبودی اصلاً در سطح بازار استان کهگیلویه و بویراحمد نداشتیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکلی برای بازار استان در سالی که گذشت و به ویژه ایام حساس [عید نوروز، ماه رمضان و عید سعید فطر ] وجود نداشت، تصریح کرد: در بحث قیمت، هم یکی از سال‌های بود که خوشبختانه در سطح استان به ویژه در ایام ذکر شده، مرغ و گوشت قیمت‌های مناسبی داشتند و مشکلی برای بازار استان کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1