تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب : ۴۲۰۹۳۴
در گفت و گو با عضو شورای شهر لنده مطرح شد؛

دلیل اختلافات شورای شهر و شهرداری لنده ناآگاهی به وظایف و مسئولیت ها است

۵
۱
فایل مرتبط کبنا ؛
عطب الله آهنجان عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای شهر لنده در گفت‌وگو با کبنا به مشکلات شهر لنده اشاره کرده و گفت: بعد از نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات خوبی انجام گرفته، قبل از آن یک مدرسه راهنمایی داشتیم و یک خانه بهداشت که پزشک این خانه بهداشت از بنگلادش می‌آمد.
آهنجان گفت: آب آشامیدنی نداشتیم، یک چشمه و چاه کوچکی بود که عمق انچنانی نداشت ولی در حال حاضر 98 درصد مردم روستا از آب آشامیدنی برخوردارند، چند مرکز بهداشت و خانه بهداشت داریم، منطقه اداره آموزش و پرورش دارد.
آهنجان تصریح کرد: جاده‌ای نداشتیم ولی در حال حاضر جاده مواصلاتی لنده به دهدشت را داریم، 70 درصد روستاها نیز جاده دارند ولی زیرسازی و آسفالت نشده‌اند.
وی اظهار کرد: مشکل مردم لنده بن بست بودن این شهر است، لنده از دو موقعیت سوق الجیشی برخوردار است، جنوب آن رودخانه مارون و شمال آن کوه سیاه است، که اینها منابع ملی هستند. برای ارتباط لنده، با منطقه چاروسا و بهمئی کارهایی انجام گرفته ولی حدود 7 کیلومتر جاده است که پس از انقلاب، چند بار برای بازگشایی آن کار شد، ولی به دلیل عدم وجود کار زیربنایی همه فعالیت‌های دیگر به هدر رفت.
وی بیان کرد: در سال 98 قریب به یک میلیارد و سیصد میلیون تومان اعتبار در کمیته برنامه ریزی به این جاده مواصلاتی اختصاص داده شد که متاسفانه به مناقصه نرفت، و این پروژه بلاتکلیف است، مردم منطقه لنده و چاروسا منتظر بودند در یک حرکت جهادی و انقلابی این مشکل حل شود، گویا مشکل در اداره راه و ترابری است که ولی علت این مشکل مشخص نیست.
عضو شورای شهر لنده گفت: این درست نیست که سال مالی تمام شود و این اعتبار برگشت داده شود، مسئولان باید پاسخ دهند که چرا هنوز این اعتبار تعیین تکلیف نشده، مردم نگران هستند.
آهنجان افزود: قرار بود شهرستان لنده از طریق روستای تراب به جاده پاتاوه وصل شود، نمایندگان ادوار مختلف پیگیر بودند، لذا چهار سال پیش یک قطعه از این راه را به مناقصه گذاشتند، که در مدت چهار سال قریب به 800 تا 1000 متر خاکبرداری شد، ولی نه زیرسازی و نه امنیت جاده و نه پل سازی انجام نگرفته است. به همان صورت مانده است.
آهنجان ابراز کرد: بنا بود بنیاد علوی 10 میلیارد تومان به جاده مواصلاتی لنده به پاتاوه اختصاص بدهد و خود هم این پروژه را در دست بگیرد که اگر این کار صورت بگیرد در بهبود تعاملات بسیار تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: یکی از جاده‌های دیگری که باید آسفالت شود، جاده لنده به تشون است، اعتباری گذاشته‌اند و پیمانکار در حال کار بر روی 5 کیلومتر است، اگر این پروژه تمام شود، چون طرح طرح ملی است از مسئولان وزارت راه و بنیاد علوی انتظار داریم که برای ادامه کار اعتبار تخصیص دهند.
وی تصریح کرد: اگر این سه مسیر لنده به تراب، لنده به تشون و لنده به چاروسا بازگشایی شود، لنده کاملاً از بن بست خارج خواهد شد.
آهنجان گفت: مشکل دیگر لنده آب اشامیدنی است. آب آشامیدنی لنده از رودخانه مارون می اید و کیفیت خوبی ندارد، املاح بالایی دارد، سنگین است و مردم از این آب رضایتی ندارند، ما پیشنهاد دادیم که آب سد کوثر را به این منطقه بیاورند، اگر آب چشمه موگرمو را به آب اصلی لنده وصل کنند، مشکل آب لنده حل می‌شود.
عضو شورای شهر لنده گفت: یکی از مشکلات عمده مردم بحث اشتغال است، مردم لنده هیچ منبع درآمد پایداری ندارند، کارگاه و کارخانه اشتغال زایی وجود ندارد.
آهنجان اظهار کرد: بنیاد علوی خدمات خوبی در انجام زیرساخت‌های عمرانی ارائه می‌دهد، ولی شعار اصلی بنیاد علوی «توانمندسازی مردم» است که این شعار محقق نمی‌شود مگر آنکه چند کارخانه تولیدی بصورت متمرکز در شهرستان احداث شود، تا مسئله اشتغال مردم حل شود.
وی گفت: سامانه‌ای داریم که در آن اسامی حدود 1700 نفر نیروی دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و دکترا جویای کار ثبت شده است، توقع ما این است که مسئولان توجه ویژه‌ای به بحث اشتغال کنند.
آهنجان اظهار کرد: از استاندار محترم و منتخب کهگیلویه و بویراحمد خواستاریم در بحث خروج لنده از بن بست، اتصال جاده‌های لنده به تراب، لنده به تشون و لنده به چاروسا ورود کنند و آن را در دستور کار قرار دهند.
آهنجان گفت: هرگاه برون رفت از بن بست محقق شد، بخش زیادی از مشکلات زیرساختی مردم لنده قابل حل خواهد بود.
وی گفت: سه شهرک بهاران، سرآسیاب و فجر را داریم، که قبل از الحاق به لنده از کمترین امکانات برخوردار بوده‌اند، جدول سازی و آسفالت نداشتند، الان قریب به 90 درصد جدول گذاری شده، و همینطور آسفالت گذاری برای شهرک سرآسیاب شروع شده است.
وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مردم فضای سبز است، با توجه به گرمسیری بودن منطقه، می‌طلبد مدیران شهری برای ایجاد فضای سبز فعالیت بیشتری کنند، تاکنون فعالیت‌ها مورد رضایت نبوده است.
آهنجان اظهار کرد: در ارتباط با مسائل مالی، انضباط مالی در شهرستان وجود دارد و مسئله بزرگی ایجاد نشده است، اما اختلافاتی بین اعضای شورای شهر و شهردار وجود دارد، این اختلافات جزئی است و، آنچنان خطرآفرین نیست، ولی امیدآفرین هم نیست، مردم انتظار دارند که شهردار با اقتدار به به مدیریت شهری ورود پیدا کنند، ولی هم شهردار و هم شورا ضعیف عمل کرده‌اند.
وی گفت: اشکال و ایراد به مدیریت شهری استان کهگیلویه و بویراحمد برمی گردد که ضعیف عمل کرده و طی این مدت حتی یک بار جلسه اموزشی و توجیهی برای اعضای شورا برگزار نکرده است و وظایف و مسئولیت های قانونی شورا و شهرداری تشریح نشده است، بیشتر تنش‌های بین شورا و شهرداری به این دلیل است.
آهنجان در انتها خاطرنشان کرد: دو مقوله را مردم لنده نیاز دارند، یکی مبلمان شهری پیاده رو سازی برای خیابان‌های اصلی شهر و دوم‌ترمیم و احداث فضای سبز است که پیشنهاد می‌دهم روی این موضوعات کار شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب آهنجان همه رو مخاطب قرار میده . انگار که خودش عضو هیچ مجموعه ای نیست .
شما که خودتون جز مدیریت شهری هستین .۲۱ ساله که عضو شورا هستین . شما باید در جایگاه پرسش قرار بگیرین نه اینکه با بازی گردن با کلمات از همه طلبکار باشین.
از اون گذشته مگه کتاب قانون شورا و شهرداری وجود نداره ؟
برای آگاهی از وظایفتون می تونید مطالعه کنید.
چه نیازی به مدیریت شهری استان هست؟
مدیریت شهری یعنی شورا و شهرداری.
گردشگر
Iran, Islamic Republic of
لنده به ممبی به شمال خوزستان که غرب کشور (کرمانشاه و ایلام و لرستان و شمال خوزستان) را به فارس و شرق کشور (از طریق باغ ملک به ممبی به لنده به دهدشت به چرام به باشت به بابامیدان به رستم به نورآباد و ...) وصل می کند بنابراین مهمترین مسیر بیرون آمدن لنده از بن بست مسیر لنده -ممبی -باغ ملک خوزستان است آن را دنبال کنید
لنده
به داد لنده برسید لنده فرماندار ومسول دلسوز نداره لنده داره قربانی ندانم کاری عده ای می شود منتخب محترم مردم ،استاندار محترم تاکی مصلحت اندیشی
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
خواب شورا را ببینی
لنده ای
Iran, Islamic Republic of
این حرفها به گوش ما آشناست،تبلیغات ودیگر هیچ.داری برا سال بعد هم آماده میشی.بسه دیگه...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1