کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

آخرین اطلاعات از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از زبان استاندار، فرمانده سپاه فتح، فرماندار بویراحمد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ( + فیلم و تصاویر )

20 اسفند 1398 ساعت 20:47

حسین کلانتری از عموم مردم استان به خاطر عدم برگزاری و حضور آنها در مجالس اجتماعات جشن و عروسی‌ها و مراسمات ختم و وفات تقدیر کرد و اظهار داشت: مردم عزیز و فهیم استان به خوبی می‌دانند و درک می‌کنند که این گونه تجمعات باعث شیوع بیماری کرونا و افزایش آن می‌شود لذا از این مسئله اجتناب می‌کنند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.


دهمین جلسه ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا امروز ( سه شنبه 20 اسفند ماه 98 ) در سالن شماره یک استانداری به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه، اظهار کرد: باید زنجیره انتقال را با پیشگیری‌های فرد به فرد با کنترل در ورودی‌ها شهرها، عدم اجتماعات و رعایت توصیه‌های بهداشتی قطع کنیم.
استاندار اظهار داشت: غربالگری در تمام ورودی‌های اصلی استان به صورت ۲۴ ساعته توسط پایگاه‌های سپاه فتح استان، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر صورت می‌گیرد و تا ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.
کلانتری افزود: با تلاش‌های به عمل آمده تجهیزات لازم برای کنترل در محل این پایگاه‌ها تأمین شده و امکانات و تجهیزات بیشتری نیز فراهم خواهد شد.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?310612/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C
به گفته استاندار، رسالت این پایگاه‌ها پیشگیری و کنترل ورود افراد مبتلا به ویروس کرونا است بطوریکه هر شخصی علائمی در آن مشاهده شود با آمبولانس به بیمارستان برای تست و بررسی اعزام می‌شوند و چنانچه علائم مثبت باشد در بیمارستان‌ها مراقبت و نگهداری می‌شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به پیگیری لازم دانشگاه علوم پزشکی استان برای ایجاد آزمایشگاه کرونا در مرکز استان تاکید کرد و افزود: برای تسریع در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا این آزمایشگاه ضروری است.
حسین کلانتری به تلاش بیشتر واحدهای تولید در تأمین مواد ضدعفونی کننده الکل، ژل و تولید ماسک تاکید کرد و افزود: ۶۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده خریداری شده است و به زودی در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی از سپاه فتح استان، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها که کار ضدعفوی اماکن عمومی، میادین و جاهای پرتردد را به طور مداوم انجام می‌دهند تقدیر و به مشارکت بیشتر نهادهای دولتی، بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد در این رابطه تاکید کرد.
کلانتری یادآور شد: برای قطع زنجیره کرونا و کنترل آن کارگروه‌های مختلفی در مرکز استان و متناظر آنها در شهرستان‌ها تشکیل شده است و هر کارگروه با وظایف مشخص فعالیت خود را آغار کرده‌اند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید به اینکه شرایط برای پذیرش گردشگری در استان نداریم تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله سلامت مردم است و به این خاطر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تمام هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز گردشگری و اقامتی استان از پذیرش مسافران و مهمانان نوروزی معذور می‌باشند.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?310613/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C
حسین کلانتری از عموم مردم استان به خاطر عدم برگزاری و حضور آنها در مجالس اجتماعات جشن و عروسی‌ها و مراسمات ختم و وفات تقدیر کرد و اظهار داشت: مردم عزیز و فهیم استان به خوبی می‌دانند و درک می‌کنند که این گونه تجمعات باعث شیوع بیماری کرونا و افزایش آن می‌شود لذا از این مسئله اجتناب می‌کنند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
استاندار به فرهنگ سازی بیشتر درخصوص عدم حضور در مراسمات، تجمعات و اجتماعات عمومی در همه نقاط استان توسط رسانه‌های مختلف از جمله صدا و سیما تاکید کرد و ابراز داشت: در این خصوص همکاری نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات؛ بزرگان و معتمدین بسیار کارساز بوده است.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?310609/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C
استاندار استقبال خوب اکثریت صنوف استان در رابطه با تعطیلی حمعه بازار، پاساژها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری را ستود و ابراز داشت: صنوفی مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه فروشان و دیگر صنوف که فعالیت دارند باید مسائل بهداشتی را صد درصد رعایت کنند و در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مسئول، بازرسی و نظارت کامل داشته باشند.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?310610/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C
کرونا طلافروشی‌های یاسوج را تعطیل کرد
فرماندار بویراحمد گفت: طلافروشی‌های یاسوج در اقدامی خودجوش برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا مغازه‌های خود را تعطیل کردند.
 شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: در این شهرستان در راستای مقابله با ویروس کرونا در اقدامی خودجوش طلافروشی‌های شهر یاسوج تعطیل شدند.
فرماندار بویراحمد افزود: همچنین کسبه جمعه بازار یاسوج در اقدامی خودجوش برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا بدون هیچ تذکری با نصب بنر مغازه‌های خود را تعطیل کردند.
وی گفت: شهرداری همچنین برای مقابله با کرونا و جلوگیری از گسترش آن معابر عمومی، خیابان‌های اصلی و اماکن  شهر را ضدعفونی و گندزدایی کرد.


آمادگی سپاه فتح برای ایجاد بیمارستان صحرایی در یاسوج
 سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت:  سپاه در منطقه چنارستان بویراحمد بیمارستان دارد که انتظار می‌رود دانشگاه هر چه سریعتر آن را تجهیز کند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: می‌توانیم بیمارستان صحرایی ایجاد می‌کنیم و در صورت نیاز با چادر بیمارستان صحرایی برپا می‌کنیم.
وی عنوان کرد: با رئیس فنی و حرفه‌ای تماس گرفتم که کارگاه در اختیار ما قرار دهد ما پارچه خریدیم و از امروز ۲۰۰ هزار ماسک تولید می‌کنیم.
مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این پارچه‌ها قابل شست‌وشو هستند البته اگر مسوولان پارچه در اختیار ما قرار دهند تعداد ماسک‌های تولیدی افزایش خواهد یافت.
سردار خرمدل خاطرنشان کرد: ایست و بازرسی در پلیس راه با ۴۰ نیرو راه‌اندازی شده که ۱۲ نیرو نیز کار غربالگری از مسافران را انجام می‌دهند.


همه اقدامات ضد «کرونایی» سپاه فتح از زبان سردار حمید خرمدل

سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات سپاه جهت مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا اشاره کرد که هم اکنون در همه شهرستان‌های استان و مناطق مختلف از یاسوج تا دور دست‌ترین نقطه استان در حال انجام است.


فیلم | همه اقدامات ضد «کرونایی» سپاه فتح از زبان سردار حمید خرمدل

      

  اظهارات شنیدنی فرماندار بویراحمد؛ نجات یاسوج در 5 بحران به دست سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در همه عرصه‌ها از دفاع مقدس گرفته تا بحران‌های طبیعی و بلایا حضور داشته در همه این سال‌ها اقدامات زیادی برای کمک به مردم در هنگامه بحران‌ها انجام داده که فرماندار بویراحمد با دفاع از عملکرد سپاه به برخی اقدامات جهادی پاسداران انقلاب در هنگامه بحران‌ها اشاره می‌کند.

  

بیمارستان شهید جلیل خط مقدم مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
بیمارستان شهید دکتر جلیل خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.
  


کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد میزبان هیچ مسافری نخواهد بود.
 

  آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی از آخرین وضعیت کرونا در استان ارائه داد.
   
 


کد مطلب: 418686

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/418686/آخرین-اطلاعات-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-زبان-استاندار-فرمانده-سپاه-فتح-فرماندار-رئیس-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1