تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۳۰۰۵۶
عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا؛

ویروس کرونای انگلیسی در کمین زیر 20 ساله ها

۰
ویروس کرونای انگلیسی در کمین زیر 20 ساله ها
کبنا ؛وزیر بهداشت با بیان اینکه هر چقدر که مرزها را کنترل کنیم، نمی‌توانیم نسبت به عدم ورود کرونای انگلیسی به کشور اطمینان داشته باشیم، گفت: نگران چرخش ویروس در استان‌ها و اقلیم‌های مختلف کشور هستیم، چراکه این ویروس مرگ‌زایی بسیار بالایی دارد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایمنا، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: ویروس جهش یافته در افراد زیر ۲۰ سال نسبت به ویروس کرونای معمولی بیشتر ایجاد بیماری می‌کند.
-
توصیه های عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص ویروس انگلیسی
به گزارش کبنا نیوز فرادید نوشت: گونه جدید ویروس کرونا که کرونای انگلیسی نام دارد در حال انتشار در انگلیس بوده و جهش‌هایی دارد که بر خلاف گونه قبلی آن، می‌تواند کودکان را نیز همانند بزرگسالان مبتلا کرده و گاهی اوقات نیز به کام مرگ بکشاند. بنابر اعلام دانشمندان انگلیسی، به نظر می‌رسد که گونه جدید ویروس کرونا تا ۷۰ درصد مسری‌تر بوده و بار «load» ویروسی افراد مبتلا به آن بالاتر است.
با انتشار کرونای انگلیسی، احتمال مبتلا شدن افراد زیر ۱۵ سال در مقایسه با ویروس کووید ۱۹ افزایش یافته است. دانشمندان معتقدند که کرونای قدیمی کودکان را کمتر مبتلا می‌کرد و یک رفتار استثنایی بود، چراکه داشتن بیماری‌های زمینه‌ای همچون بیماری تنفسی سبب ایجاد ویروس کرونا در آن‌ها می‌شد. اما در ویروس جدید خبری از تبعیض نیست، کرونای انگلیسی کودکان و بزرگسالان را به طور یکسان مبتلا می‌کند.
خبرگزاری علم و فناوری نوشت: یک پژوهش جدید که توسط محققان کالج سلطنتی لندن تهیه شده است، ادعا می‌کند که گونه شیوع یافته در این کشور قدرت سرایت بیشتری دارد.
این محققان، با استفاده تحلیل آماری موارد ابتلا به این گونه، تخمین زدند که منشا این گونه جدید اواخر تابستان و یا اوایل پاییز سال 2020 در انگلستان بوده است. همچنین نتایج این پژوهشگران نشان داد که الگوهای انتقال این گونه 0.7 تا 0.4 بیشتر از گونه‌های پیشین است. در حقیقت معنی این جمله این خواهد بود که گونه جدید 0.7 تا 0.4 نفر انسان بیشتری را به‌طور میانگین مبتلا می‌سازد. شاید به نظر این مقدار زیاد نرسد، اما هم ضریب افزایش در مقیاس جمعیت یک کشور توانایی ایجاد یک فاجعه کامل را دارا است.
به طرز جالی پژوهش مورد نظر ما نشان داد که درحقیقت این گونه جدید مسئول افزایش میزان ابتلا نوجوانان و افراد زیر بیست سال بوده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سيلي برچهره قانون

سيلي برچهره قانون

 بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش تندی نشان دادند و در این راستا،...
صندلی رئیس جمهوری چند؟

صندلی رئیس جمهوری چند؟

مردم در انتخابات‌های اخیر به هر چیزی نه گفتند، نه تنها پس زده نشد بلکه به کانون‌های قدرت ...
رخوت سیاسی

رخوت سیاسی

رخوت موجود ممکن است در ایام انتخابات جای خود را به یک رونق برای یک جریان سیاسی یا یکی ...
فایل های مرتبط
1