کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ششمین روز ار جشنواره تئاتر فجز؛

راهبرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توجه به هنر و تولید محتوا

10 بهمن 1403 ساعت 14:18

حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان مخاطب تئاتر هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی در ششمین روز از جشنواره تئاتر فجر بهانه‌ای شد تا نگاهی به راهبردهای این وزارت در توجه به مقوله هنر و تولید محتوا بیندازیم. ‌


حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان مخاطب تئاتر هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی در ششمین روز از جشنواره تئاتر فجر بهانه‌ای شد تا نگاهی به راهبردهای این وزارت در توجه به مقوله هنر و تولید محتوا بیندازیم. ‌
به گزارش کبنا، سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ششمین روز از جشنواره تئاتر فجر به تماشای تئاتر «نمایش آب برای ماهی‌ها» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی امیر نوروزی نشست.
این اولین بار نیست که یک عضو هیئت دولت به غیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای یک نمایش هنری می‌نشیند؛ روشن است که آخرین بار نیز نخواهد بود. اما حضور سید ستار هاشمی و تأکید بر تولید محتوا و اشتراکات دو حوزه هنر نمایش و ارتباطات در پیام رسانی به جامعه بیانگر اهتمام یک وزارت‌خانه‌ی به‌ظاهر متفاوت با حوزه فرهنگ و هنر در مسیر فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.
دقت در اظهارات وزیر در این بازدید و اشاره به رسالت مشترک این دو حوزه و رابطه‌ای که در بحث تولید محتوا و نیاز سکوهای ارتباطی به مقولاتی همچون هنر و فرهنگ دارد نشان از عمق این ارتباط و برنامه‌های وزارت در این دوره دارد.
یکی از انتقادات به مدیریت شبکه‌های اجتماعی و سکوهای ارتباطی عدم‌ مدیریت این حوزه و عدم توجه به تولید محتوای متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی است.
از طرف دیگر حضور وزیر جوان برای تماشای یک نمایش حوزه جنگ و مقاومت، نشان‌دهنده اهمیت‌بخشی به هنر و تلاش هنرمندان این حوزه است.
سید ستار هاشمی در طی مدت کوتاهی که با اعتماد رئیس جمهور و حمایت قاطع مجلس در منصب وزارت ارتباطات و فناوری حضور داشته است، علیرغم فشارهای زیاد از سوی طیف‌های گوناگون جامعه حول موضوعات به‌جامانده‌ی مختلف از قبل، به‌ویژه مقوله فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، به‌خوبی و به‌دور از حاشیه و قیل و قال‌هایی که اغلب دیده می‌شود، توانسته است شمایل یک وزیر مردمی و موفق از خود نشان دهد که یک کارنامه قابل مشاهده نیز پیوست آن است. مجموع این اقدامات در این مدت کوتاه، نشان می‌دهد وزارت ارتباطات و فنآوری ارتباطات تاکنون در مسیر خود و عمل به وظایف محوله سربلند بیرون آمده است.
وزارت ارتباطات به‌واسطه وظایف محوله بالا، تمرکز و برنامه‌ریزی صرف در حوزه سخت‌افزاری به هیچ عنوان منطقی و قابل قبول نیست بلکه لازم است در حوزه تولید محتوا و نرم‌افزاری دارای راهبردهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باشد. از همین منظر، برنامه‌ریزی و برنامه‌های وزارت به‌ویژه از سوی شخص وزیر که در بخش‌های هوش مصنوعی، برنامه‌های فضایی، سفرهای خارجی و داخلی و ... نمودهایی از آن دیده می‌شود همه و همه در همین راستا قابل تحلیل و ارزیابی است.
روشن است که تکرار و اصرار بر طرح‌ها و برنامه‌های قبلی، راهبرد از پیش شکست خورده‌ای است که هاشمی و مجموعه مدیران تصمیم‌گیر وزارتخانه متوجه آن شده‌اند و با طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه و ابتکاری در پی خلق و شکل‌بخشی رویدادها و اتفاقات بزرگ و موثر در جهان نو و تکنولوژیکال امروزی هستند و با این نوع مدیریت و برنامه‌ریزی امیدواری به اتفاقات بزرگ بیش از پیش خواهد بود.



کد مطلب: 495430

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/495430/راهبرد-وزارت-ارتباطات-فناوری-اطلاعات-توجه-هنر-تولید-محتوا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1