کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادعای کرمی درباره رؤسای پیشین!

ماجرای جذب ۶۳ نیرو در دانشگاه یاسوج چیست؟ / بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج: ترمز استخدامی‌های بی‌ضابطه در زمان دکتر عریان کشیده شد و در این دوره نیز ادامه داشت / ۳ برادر با هم وارد دانشگاه شدند / یکی از افراد ۲۵ نفر از فامیل‌های درجه یک و دوی خود را وارد دانشگاه کرد

16 مهر 1403 ساعت 20:58

لیست از اسامی افرادی که در سال‌های گذشته در دانشگاه یاسوج به کار گرفته شده‌اند، در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته که  گفته می‌شود در به‌کارگیری این افراد تخلفاتی احتمالی صورت‌گرفته است که بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج دراین‌خصوص نظر دیگری دارد و می‌گوید: در این دوره هیچ‌کدام از اقوام و نزدیکان من به‌عنوان نیروی شرکتی استخدام نشده است.


لیست از اسامی افرادی که در سال‌های گذشته در دانشگاه یاسوج به کار گرفته شده‌اند، در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته که  گفته می‌شود در به‌کارگیری این افراد تخلفاتی احتمالی صورت‌گرفته است که بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج دراین‌خصوص نظر دیگری دارد و می‌گوید: در این دوره هیچ‌کدام از اقوام و نزدیکان من به‌عنوان نیروی شرکتی استخدام نشده است.
به گزارش کبنا، ریاست دانشگاه یاسوج در دوران بهادر کرمی با حرف‌وحدیث‌های زیادی همراه بوده است. کرمی در چندین دوره تلاش داشت به‌عنوان رئیس دانشگاه منصوب شود. او در دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی در نقش فردی ظاهر شد که همسو با گفتمان رئیس‌جمهور است. اما در آن سال‌ها نتوانست ریاست دانشگاه را به دست بیاورد تا این‌که در دوره ریاست‌جمهوری مرحوم ابراهیم رئیسی در قامت یک اصول‌گرا ظاهر شد و ریاست دانشگاه را بر عهده گرفت. حالا نیز که دولت تغییر کرده به نظر می‌رسد باز هم سودای ماندن در سر دارد.
کرمی که ریاست دانشگاه برایش اهمیتی اساسی داشت آن‌قدر به معاونینش میدان داد که گفته می‌شد او رئیس اصلی نیست و یکی از معاونین ریاست دانشگاه را در سایه و عملاً بر عهده دارد. [البته کرمی این حرف‌ها را رد می‌کند.] با تیمی که کرمی چیده بود دانشگاه یاسوج برای دو سال وارد حواشی‌ای شد که نارضایتی را برای دانشجویان و به‌ویژه اعضای هیئت‌علمی را به دنبال داشت. حالا نیز گفته می‌شود کرمی با برخی تغییر و تحولات در پی آن است همچنان رئیس بماند. گفته می‌شود او شاید از برخی دوستانش بگذرد تا چند صباحی بیشتر بر مسند ریاست بماند. درحالی‌که معاون فرهنگی دانشگاه تودیع شده اما تاکنون کسی برای این جایگاه انتخاب نشده و یا شاید هم کسی حاضر نشده بر این جایگاه بنشیند. گویا گزینه‌های معاونت فرهنگی منتظرند ریاست دانشگاه تغییر کند. از سوی دیگر، معاون فرهنگی پیشین دانشگاه در همین دوره تبدیل وضعیت شده که رویه تبدیل وضعیتش نیز با ابهامات زیادی روبه‌روست.
هر چند مسائل بسیاری در مورد شیوه ریاست کرمی در دانشگاه یاسوج وجود دارد و بارها نیز در همین پایگاه خبری به آن پرداخته شده، اما در جدیدترین خبرها، اطلاعاتی به این پایگاه خبری رسیده که نشان می‌دهد تخلفاتی در روند جذب نیروها در طول دو سال گذشته رخ‌داده است.
اسامی افرادی که در سال‌های گذشته تحت عناوین مختلف در دانشگاه یاسوج مشغول به کار شده‌اند در دفتر کبنانیوز موجود است.
لیست اسامی این افراد بیش از ۶۰ نفر است. حدود ۲۰ نفر از آن‌ها به‌صورت شرکتی در سال ۱۴۰۱ جذب شده‌اند. اما روشن نیست فرایند جذب آن‌ها به چه صورت بوده است. آیا فراخوان زده شده و از این افراد آزمونی گرفته شده یا خیر؟ هیچ‌کدام از رویه‌های جذب این افراد مشخص نیست. چنانچه فراخوانی منتشر شده و آزمونی برگزار شده، لازم است فراخوان در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.
از سوی دیگر، ۹ نفر از افراد این لیست ۶۳ نفری روزمزد بوده و قرار است شرکتی شوند. علاوه بر این، حدود ۲۰ نفر دیگر از این لیست، نیروی آشپزخانه هستند که گویا قرار است که حفاظت فیزیکی و حراست انتقال داده شوند که به نظر نمی‌رسد این رویه بر اساس ضوابط قانونی مرسوم باشد.
چند نفر دیگر از افراد این لیست جز آن‌هایی هستند که در سال ۱۳۹۴ اخراج شده بودند، اما حالا به کار بازگشته‌اند. روشن نیست فرایند بازگشت به کار آن‌ها چگونه بوده. اگر قانونی بوده لازم است در مورد آن شفاف‌سازی شود.
یکی دیگر از عجایب این لیست آن است که فردی که استخدام دانشگاه است و دانشگاه حقوقش را پرداخت می‌کند، اما بیمه‌اش توسط یک دستگاه اداری دیگر واریز می‌شود.
اسامی این افراد در دفتر کبنانیوز موجود است و در صورت لزوم در اختیار دستگاه‌های نظارتی نیز قرار می‌گیرد. یکی از نکات جالب‌توجه در جریان این به‌کارگیری نیروها آن است که گفته می‌شود این اتفاقات توسط یکی از معاونین دانشگاه صورت‌گرفته که در آینده بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
گفتنی است اطلاعات بیشتری در مورد شیوه جذب نیرو در دانشگاه یاسوج موجود است که در روزهای آینده با جزئیات بیشتری منتشر خواهد شد.
بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج در گفت‌وگو با کبنانیوز دراین‌خصوص گفت: از سال ۱۴۰۲ تاکنون اجازه به‌کارگیری نیروی شرکتی نداشتیم، اگر نیروی حجمی شرکتی گرفته شده باشد مربوط به سال ۱۴۰۱ است و این نیروها تحت پوشش شرکت هستند و به‌صورت مستقیم ربطی به دانشگاه نداشت. 
کرمی گفت: ۱۳ نفر از سال ۹۵ اخراج کرده بودند که از ۳ سال تا ۱۵ سال خدمت بودند، سال ۱۴۰۰ بنده به اینها گفتم برگردید، سال ۱۴۰۱، ۶ نفر از این افراد برگشتند. 
وی افزود: خدمات، سلف، فضای سبز، همگی در اختیار شرکت دار است و در حوزه کار ما نیست.
وی بیان کرد: ما هیچ‌گونه نامه و مکاتبه‌ای درباره شرکت نداریم و هیچ دخالتی نداریم و فقط مدیر امور عمومی با شرکت دار در تماس است، 
کرمی خاطرنشان کرد: بنده هیچ فامیلی در دانشگاه یاسوج ندارم، در زمان دکتر عریان آزمونی برگزار شد که فردی به نام وحید کرمی استخدام شد که تشابه اسمی با فرزند بنده دارد که فرزند بنده اصلاً در ایران نیست، تا جایی که اطلاع دارم هیچ نسبت فامیلی با معاونان هم نداریم.
وی تصریح کرد: از روزی که این دانشگاه در بویراحمد تأسیس شد، از زمان دکتر عسگری هر کسی هر فامیلش را به دانشگاه آورد، مثلاً ۳ برادر با هم وارد دانشگاه شدند، مثلاً یکی از افراد ۲۵ نفر از فامیل‌های درجه یک و دوی خود را وارد دانشگاه کرد، یکی از رؤسای دانشگاه‌ا خواهرزاده‌اش را آورد، یکی دیگر از رؤسای دانشگاه‌ دخترخواهر و پسرعمویش را سر کار آورد، متأسفانه این موضوع تا زمان دکتر عریان وجود داشت و در زمان دکتر عریان ترمز این کار کشیده شد، و در زمان ما هم این موضوع وجود نداشت.
وی گفت: سال ۱۴۰۱ تمام نیروهای خدماتی که دکتر عریان آنها را اخراج کرده بود برگشتند، دانشگاه نفت و گاز گچساران نیاز به انتظامات داشت و افرادی با گزینش آوردند. 
رئیس دانشگاه یاسوج اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ شرکت دار را موظف کردیم که از طریق فراخوان اقدام کند و افراد گزینش شوند. غالباً افرادی که در سال ۱۴۰۱ بکار گرفته شدند از خانواده‌های شاهد و ایثارگر بوده‌اند. 
وی افزود: بنابراین به‌کارگیری و استخدام کمی در این سه سال داشتیم و بیشتر بازگشت به کار بوده است، افرادی که ۱۵ سال سرکار بودند و اخراج شده بودند، برگردانده شدند.

 این گزارش نافی خدمات مسئولان دانشگاه یاسوج نیست و کبنانیوز بدون هرگونه سوءنیتی و پیش‌داوری و صرفاً در راستای اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی آن را منتشر کرده و آمادگی درج جوابیه مسئولین دانشگاه یاسوج را دارد.



کد مطلب: 491481

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/491481/ماجرای-جذب-۶۳-نیرو-دانشگاه-یاسوج-چیست-بهادر-کرمی-رئیس-ترمز-استخدامی-های-بی-ضابطه-زمان-دکتر-عریان-کشیده-این-دوره-نیز-ادامه-۳-برادر-هم-وارد-شدند-یکی-افراد-۲۵-نفر-فامیل-های-درجه-یک-دوی-خود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1