تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۴۹۱۴۰۳
کمبود محسوس مرکز «ام آر ای» مردم و شهروندان را رنج می‌دهد؛

گلایه مردم از خرابی مداوم تنها دستگاه «ام آر ای» گچساران/ برای تعمیر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است

۰
گلایه مردم از خرابی مداوم تنها دستگاه «ام آر ای» گچساران/ برای تعمیر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است
کبنا ؛شهروندان گچسارانی از خرابی تنها دستگاه تصویربرداری تشدید مغناطیسی (ام آر آی) این شهرستان گلایه دارند و می گویند: این مرکز دولتی با هزینه های هنگفت حدود یک دهه است که راه اندازی شده اما به دلیل خرابی مداوم کمترین خدمات دهی لازم را به مردم منطقه داشته است.
دستگاه "ام آر آی" گچساران در سال ۹۴ راه اندازی شد و که پس از چند ماه تعطیلی در اردیبهشت ۹۵ مجدد راه اندازی و افتتاح شد و در ۹ سال گذشته تاکنون بیش از ۹۸ ماه (هشت سال و ۲ ماه) به دلیل خرابی تعطیل بوده است.
شهرستان گچساران یکی ازشهرستان هایی است که برغم گام های تحول آفرین و تامین تجهیزات پزشکی و درمانی همچنان با خلاهای جدی در حوزه سلامت مواجه می باشد و البته در کنار مطالبه اساسی مردم که توسعه زیرساخت ها بهداشتی است اما کمبود محسوس مرکز "ام آر ای" مردم و شهروندان این منطقه را نیز رنج می دهد.
نبود و خرابی دستگاه " ام آر آی" در مراکز درمانی گچساران یکی از مشکلاتی می باشد که مدت‌هاست مردم با آن مواجه هستند، اما متأسفانه تاکنون از سوی مسئولان اقدامی برای رفع این مشکل انجام‌نشده و به دلیل خرابی مدام تنها دستگاه "ام آر آی" بیماران این شهرستان برای درمان باید به استان‌های همجوار مراجعه کنند.
مردم با توجه به توسعه خوب زیر ساخت‌های درمانی شهرستان گچساران راه اندازی دوباره این مرکز را تکمیل کننده خدمات خوب دولت در حوزه درمان می‌داند.
متخصصان پزشکی از "ام آر آی"برای تشخیص بسیاری از بیماری‌های مغزی مانند کیست‌ها، تومورها، خونریزی، تورم، ناهنجاری‌ها، عفونت‌ها و بیماری‌های التهابی استفاده می‌کنند، همچنین با این روش تصویربرداری می‌توان صحت عملکرد پزشکان را بررسی و آسیب‌دیدگی‌های مغزی ناشی از ضربه‌ مغزی یا سکته مغزی را تشخیص داد.
گلایه مردم از خرابی تنها دستگاه "ام آر ای" گچساران
شهروندان گچساران از خرابی تنها دستگاه "ام آر ای" گچساران ناراضی هستند و می گویند: این مرکز دولتی با هزینه های گزاف راه اندازی شده ولی آنگونه که باید و شاید بازدهی ندارد و بارها تعطیل می شود موجبات بی نظمی و نارضایتی های بیشتری را فراهم کرده است.
شماری از مردم شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران از جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد از خرابی مدام تنها دستگاه "ام آر آی" گله مند هستند و خواستار بازگشایی این مرکز مهم درمانی شدند و این دستگاه تاکنون بطور متوسط ۱۰ ماه به شهروندان خدمات دهی نکرده است.
آنها معتقدند که این مرکز یا تعطیل و یا مشکلات آن بطور اساسی حل شود و تا هر روز شاهد ایرادات و تعطیلی های دوباره نباشیم.
یک بیمار اهالی شهر دوگنبدان مرکز گچساران در این باره می‌گوید: چندی پیش به دلیل آسیبی که به کمرم وارد شد، پزشک، تصویربرداری با دستگاه "ام آر ای" را توصیه کرد.
احسان کریمی گفت: به دلیل تعطیلی این مرکز در گچساران، به بهبهان مراجعه و یک هفته در نوبت ماندم.
یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه گچساران یکی از مهمترین شهرستان‌های ترانزیتی جنوب کشور محسوب می‌شود، گفت: وجود دستگاه "ام آر ای" در این شهرستان ضروری است.
فرزانه مرادی گفت: تحمیل هزینه سفر، اتلاف وقت و فشارهای روانی از مشکلات خرابی دائم این دستگاه پزشکی می باشد و راه اندازی مجدد این دستگاه در ارتقای شاخص سلامت و حذف رفت و آمد بیماران به سایر شهرهای همجوار، مؤثر است.
دستگاه "ام آر ای" گچساران بطور متوسط ۱۰ ماه به شهروندان خدمات دهی نکرد
رئیس بیمارستان شهید رجایی در این زمینه گفت: مرکز "ام آر ای" این شهرستان در سال ۹۵ با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال راه اندازی شد.
سهراب صیدی ابراز کرد: روزانه بیش از ۳۰ نفر در "ام آر ای" این شهرستان پذیرش می‌شدند که هم اکنون به شهرستان‌های هم جوار می‌روند.
وی ابراز کرد: دستگاه "ام آر ای" گچساران بطور کل ۱۰ ماه بطور مفید سالم نبوده و بطور مکرر به دلیل نبود زیر ساخت مناسب خراب و تعطیل است.
شرکت پشتیبانی ام آر آی گچساران یک شرکت انحصاری است
سرپرست شبکه به بهداشت و درمان گچسارن گفت: دستگاه "ام آر ای" گچساران بیش از پنج ماه است که غیرفعال است که خود یک چالش بزرگ برای شبکه بهداشت و درمان گچساران خواهد بود.
سید امین رضایی در ادامه داد: دستگاه "ام آر ای" گچساران خاص و هزینه‌بردار می باشد و شرکت پشتیبانی این دستگاه هم یک شرکت انحصاری است و اگر قطعه‌ای از این دستگاه خراب گردد فقط باید از طریق همان شرکت قطعات تأمین گردد و شرکت‌های دیگر نمی‌توانند دخالت کنند.
وی ادامه داد: اگرچه معتقدم سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی هم می‌توانند پای‌کار بیایند و این مشکل را مرتفع شود.
رضایی با اشاره به مشکل قدیمی خراب بودن دستگاه "ام آر ای" این شهرستان گفت: تعطیلی این دستگاه یکی دیگر از چالش‌های مطرح شبکه بهداشت و درمان گچساران است و در سنوات گذشته این دستگاه پس از چندماهه فعال و مجدداً به دلیل خراب‌شدن تعطیل می‌شد.
برای رفع مشکل "ام آر ای" گچساران ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است
وی با اشاره به راه‌حل این مشکل ادامه داد: حضور سرمایه‌گذارها در این زمینه می‌تواند گام مؤثری در برطرف‌شدن این مشکل باشد و بخش خصوصی در کنار بخش دولتی کار کند و در راستای اخذ مجوزها می‌توانیم با بخش خصوصی همکاری‌های لازم را انجام دهیم.
رضایی اظهار کرد: شرکت نفت گچساران قرار است به دنبال خرید دستگاه "ام آر ای" باشد که شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز در گرفتن مجوزات به این شرکت کمک خواهد کرد.
وی تصریح کرد: برای تعمیر و خریداری مجدد تجهیزات دستگاه "ام آر آی" گچساران بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
بیمارستان شهدای نفت گچساران به "ام آر ای" مجهز می‌شود
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران نیز گفت: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و در جهت خدمت‌رسانی حداکثری به جمعیت تحت پوشش و جلوگیری از مراجعه بیماران به شهرستان های همجوار با راه‌اندازی مرکز تشخیصی مجهز به دستگاه‌های "ام آر ای" و سی‌تی اسکن در بیمارستان در حال ساخت شهدای نفت گچساران موافقت نموده است.
رضا بقائی ابراز کرد: مرکز "ام آر ای" در بیمارستان در حال ساخت شهدای نفت گچساران راه‌اندازی می‌شود تا به جمعیت خدمات گیرنده خدمات مطلوب و موثری ارائه دهد.
وی گفت: با مساعدت مدیرعامل محترم سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت موافقت وی برای خرید دستگاه ام آر آی بیمارستان شهدای نفت گرفته شده است.
ایرنا در پایان این گزارش نوشت: رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ادامه اظهار کرد: موقعیت این مرکز درمانی به‌گونه‌ای است که با راه‌اندازیاین دستگاه هم کارکنان صنعت نفت و هم مردم پیرامونی از آن منتفع می‌شوند.
وی ابراز کرد: هم اکنون ساخت شهدای نفت گچساران در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی شامل کلینیکهای تخصصی،‌ بخش‌های بستری،‌ اورژانس، آزمایشگاه و تصویربرداری، خدماتی و اداری در زمینی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع و پیشرفت ۹۸ درصد در دست اجراست.
نام شما

آدرس ايميل شما

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
1